Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Photolitography on flexible substrates
Urbánek, M. ; Urbánek, P. ; Kuřitka, I. ; Kolařík, Vladimír
Nowadays preparation of structures on flexible substrates is highly demanded because of using this patterns in field of flexible electronics. This contribution deals with photolitographic procces for preparation of structures on flexible substrates. The method of photolitography enables to create designed patterns in various material (e.g. metals as conductive layers) on various substrates (silicon wafers, foils, etc.). First the designed pattern is exposed through the mask by UV light into polymer resist, then the pattern is transfered into metal layer by wet etching through the developed windows in resist. In this paper several patterns are prepared through the positive resist PMMA by photolitography into various metal layer (Cu, Al) on flexible substrates.
Korektivní zpětná vazba v písemném projevu ve výuce anglického jazyka
Novotná, Kateřina ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Chalupský, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem zpětné vazby v písemném projevu při výuce anglického jazyka. Práce popisuje charakter zpětné vazby a její srozumitelnost z pohledu žáka. Teoretická část definuje zpětnou vazbu jako nástroj pedagogické komunikace, který informuje žáka o možnostech zlepšení a pokroku, čímž formuje nejen jeho vývoj v rámci učebního procesu, ale i vývoj osobnostní. Téma zpětné vazby je zasazeno do kontextu školního hodnocení a výuky slohu s přihlédnutím k problematice chyby, jako základu pro korektivní zpětnou vazbu a hybného motoru učení. Práce se dále věnuje písemnému projevu a specifikům jeho hodnocení. Empirická část s využitím kvalitativního designu vícepřípadové studie staví na datech získaných rozhovory a obsahovou analýzou dokumentů, především analýzou opravených slohových prací. Případy čtyř učitelů a jejich žáků osvětlují, jak v prostředí víceletého gymnázia a střední odborné školy učitelé a žáci vnímají (korektivní) zpětnou vazbu jako nástroj pedagogické komunikace, poskytující informaci o možnostech zlepšení a pokroku. Zpětná vazba ke slohové práci má formu klasifikace (analytického kriteriálního hodnocení), korektivní zpětné vazby v podobě jednotlivých označení chyb a problematických míst v práci, psaných ucelených komentářů a ústního komentáře při rozdávání práce v...
Fenomén soukromého doučování jako stínový vzdělávací systém v České republice
Šťastný, Vít ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Knecht, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá fenoménem stínového vzdělávání, který v českém prostředí dosud nebyl empiricky zmapován. Pojem stínové vzdělávání v mezinárodní literatuře zahrnuje různé formy a typy placeného soukromého doučování. Práce poskytuje diagnosticko-analytický pohled na využívání placených soukromých hodin doučování a přípravných kurzů na přijímací zkoušky na vysoké školy studenty maturitních oborů středních škol v Praze a Moravskoslezském kraji. Cílem práce je 1) deskripce vybraných typů soukromého doučování a jejich využívání studenty maturitních oborů (rozsah, předměty, intenzita, organizační formy, poskytovatelé atd.), 2) analýza vlivu vybraných kontextuálních faktorů na využívání těchto typů soukromého doučování. Výzkumný plán odpovídal vícefázovému smíšenému výzkumnému designu s důrazem na kvantitativní data. Využity byly tři výzkumné metody: 1) kvantitativní obsahová analýza internetového portálu inzerujícího soukromé hodiny doučování, 2) dotazníkové šetření u studentů posledních ročníků náhodně vybraných gymnázií a středních odborných škol v Praze a Moravskoslezském kraji (n=1265), 3) kvalitativní rozhovory s individuálními poskytovateli soukromých hodin doučování (n=22). Výsledky výzkumu dokládají existenci vazby a vzájemného ovlivňování stínového a formálního vzdělávacího systému...
Mezilidské vztahy ve školních kolektivech
Singrová, Ivana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem této práce je shromáždit relevantní informace o mezilidských vztazích v pedagogických sborech vybraných středních škol na základě toho, jak je vnímají, chápou, prožívají a reflektují jejich účastníci. V práci byl využitý v rámci kvalitativního výzkumu design případové studie. Výzkumnými technikami jsou semistrukturovaný rozhovor a zúčastněné pozorování. Jejich prostřednictvím byly shromážděné informace o vztazích mezi pedagogy navzájem, pedagogy a vedením školy a pedagogy a dalšími lidmi, se kterými přicházejí v rámci své profese do styku. Následovala jejich kvalitativní analýza založená na otevřeném kódování, kategorizaci, typologizaci, kontrastování, zobecňování a komunikační validizaci. Výsledek šetření spočíval v tom, že ze šesti sledovaných škol jsou ve čtyřech mezilidské vztahy na dobré úrovni, pedagogové jsou v práci spokojeni a jejich dobrá nálada a pocity se přenášejí do celého školního klimatu. To potom vytváří podmínky pro činorodou práci s dobrými výsledky jak v práci učitelů, tak i žáků. V jedné škole nejsou vztahy mezi pedagogy a vedením školy ani mezi pedagogy navzájem dobré. Vzhledem k relativně krátkodobé situaci se to neodráží v rozhodnutích pedagogů o dalším působení na dané škole. V poslední škole jsou vztahy mezi učiteli nadstandardní. Problém vyvstává mezi členy...
University Exam as a Pedagogical Issue
Poórová, Edita ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Šebková, Helena (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývá zkouškou na vysoké škole v kontextu procesu zkoušení a hodnocení studentů. Tento proces je zkoumán v rovině institucionálního rámce zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů a v rovině reálného vzdělávacího procesu. Prací chceme poukázat na aktuálnost tohoto tématu v pedagogické teorii, praxi i výzkumu. Zkoušení a hodnocení studentů patří mezi povinnosti vysokoškolského učitele, a přesto toto téma není na Slovensku velmi zkoumáno, ani diskutováno. Cílem naší disertační práce bylo zjistit, jak se v současnosti realizuje semestrální zkoušení a hodnocení studentů na Slovensku a jaké vnější faktory jej ovlivňují. V teoretické části práce se soustřeďujeme na důležité aspekty procesu zkoušení a hodnocení vysokoškolských studentů jak je uvádí odborná literatura. V empirické části práce popisujeme samotný výzkum, který jsme uskutečnili na šesti fakultách tří vysokých škol na Slovensku. Prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu (zkoumání dokumentů, rozhovor, pozorování) jsme vypracovali vícenásobnou případovou studii, která přináší analýzu strategií zkoušení a hodnocení studentů osmi učitelů anglického jazyka v odborné komunikaci v různých studijních programech. Z výsledků našeho výzkumu vyplývá, že sledovaní vysokoškolští učitelé v procesu zkoušení a hodnocení studentů...
Mentoring jako nástroj podpory profesního rozvoje učitele a studentů učitelství
Velechovská, Michaela ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Cílem práce je přispět k řešení problematiky mentoringu v České republice, zkoumat možnosti využití mentoringu pro rozvoj profesních kompetencí učitelů a studentů učitelství. Téma mentoringu je v našich podmínkách relativně nové, proto se práce snaží přispět i k teoretickému uchopení tématu. Výzkum je realizován kvalitativním přístupem s využitím designu případové studie. Případem je zde vzájemné působení mezi mentorem a menteem, kdy jsou definována další kritéria výběru učitelů v roli mentora do výzkumného vzorku. Využito bylo několik metod sběru dat: dotazování formou rozhovoru pomocí návodu, expertní dotazování a dotazník s otevřenými otázkami. Dalšími metodami jsou videozáznam, rozbor dokumentů a ohniskové skupiny. Získaná data byla analyzována dle více vybraných teoretických rámců, dle strategie hledání shod/kongruence a tyto výchozí teoretické koncepty byly obohaceny daty získanými z analýzy případu a také porovnáním mezi sebou. Výsledky ukazující přínosy mentoringu jsou vnímány především na straně mentee a přínosy jsou akcentovány a zaměřeny na profesní rozvoj, kde mentee získávají jak rady, tipy a doporučení vycházející z praxe, tak je rozvíjeno jejich samostatné myšlení v rámci profese učitele. Přínosy pro profesní rozvoj mentee sami respondenti vnímají spíše sekundárně, hlavní jsou pro ně...
Role vzdělavatelů budoucích učitelů při utváření profesních kompetencí u studentů učitelství
Garabiková Pártlová, Margareta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Lukášová, Hana (oponent) ; Vališová, Alena (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů a jejich rolí při utváření profesních kompetencí u studentů učitelství v průběhu pregraduální přípravy. Teoretická východiska práce jsou zakotvena v oblasti teorie pregraduálního vzdělávání, dále v konceptech profesních kompetencí učitelů a profesních kompetencí vzdělavatelů a s nimi souvisejícím konceptem role modelu. Empirická část, pro niž je využit smíšený design výzkumu, se skládá z několika dílčích výzkumů. Výzkumný vzorek je tvořen ze skupiny začínajících učitelů, studentů učitelství a vzdělavatelů budoucích učitelů. Z různých úhlů pohledu reprezentovaných těmito skupinami jsem se snažila poukázat na skutečnosti, momenty a vlivy, které sehrávají významnou roli při naplňování profesních kompetencí učitele v průběhu pregraduální přípravy u studentů učitelství na PF JU, a to za účelem zkvalitňování stávajícího systému pregraduální přípravy. Z kvantitativních výzkumných metod je využito dotazníkového šetření, které pracuje se skupinou studentů učitelství a začínajících učitelů a následně je statisticky zpracováno. V případě kvalitativního výzkumu jsou zastoupeny metody focus group a dotazník s možností volných výpovědí, které jsou následně kódovány. Cílem výzkumné části je zjistit, jak posuzují studenti učitelství a...
Role učitele v německé celodenní škole
Čapková, Jana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Urbánek, Petr (oponent) ; Hendl, Jan (oponent)
PAVLÍKOVÁ, J. Role učitele v německé celodenní škole. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2011. 198 s. Disertační práce. Disertační práce zkoumá roli učitele v německé celodenní škole, jako specifické vzdělávací instituci s mnoha charakteristickými znaky. V teoretické části je popsán kontext role učitele v německé celodenní škole. Je definována celodenní škola v Německu a popsány její charakteristiky. Stručně je nastíněna historie celodenního vzdělávání v Německu a také současný vývoj v jednotlivých spolkových zemích. V teoretické části je dále vymezena sociální role, role učitele a shrnuty dosavadní poznatky o profesi učitele v německé celodenní škole. Empirická část řeší otázku obrazu role učitele v německé celodenní škole, její charakteristiky a kontextu, ve kterém se odehrává. Výzkumné šetření je realizováno kvalitativní strategií, metodou zakotvené teorie. Konkrétním výsledkem výzkumného šetření je substantivní zakotvená teorie role učitele v německé celodenní škole. Ta je dále srovnávána se stávajícími teoriemi role učitele. Klíčová slova: role učitele, německá celodenní škola, zakotvená teorie.
Specifika a rozvoj profesních kompetencí učitelů odborného výcviku
Veleta, Richard ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linhartová, Dana (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Resumé V České republice působí v profesi učitele odborného výcviku téměř 8 tisíc mužů a žen. Jejich práce výrazným způsobem ovlivňuje budoucnost desítek tisíců žáků, kteří se připravují na konkrétní povolání. Neformálně se těmto pracovníkům říká "mistr", "mistrová"; v minulosti se jejich profese tímto slovem označovala i oficiálně. Každý, kdo se vyučil, má v živé paměti jednoho dva mistry či mistrové, kteří zásadně ovlivnili jejich životy a přístup k práci, ať už v pozitivním či negativním smyslu. Přesto toho o práci učitelů odborného výcviku mnoho nevíme. Slyšíme-li slovo učitel, zpravidla se nám vybaví zástupci jiných učitelských profesí - učitelka základní školy, učitel všeobecně vzdělávacích předmětů či učitel odborných předmětů. Práce učitelů odborného výcviku je jakoby skryta a nutno dodat, že ani oni sami nijak výrazně nepřispívají ke zvýšení povědomí o své práci. Cílem disertace je zachytit ucelený obraz profese učitele odborného výcviku a na základě výzkumu identifikovat nejdůležitější pracovní činnosti nositelů této profese. Takto ucelená deskripce v naší soudobé pedagogické literatuře chybí. Předložená práce se nevěnuje pouze popisu, ale na základě teorie kompetencí a profesních standardů identifikuje klíčové dovednosti učitelů odborného výcviku a jejich specifika v porovnání s kompetencemi...
Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství
Wernerová, Jana ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Píšová, Michaela (oponent)
Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství Abstrakt Disertační práce se zabývá problematikou přípravného vzdělávání učitelů s důrazem na důsledky strukturace studijních programů učitelství a praktickou přípravu. Klade si za cíl analyzovat a komparovat koncepce, parametry, procesy a efekty modelu pedagogických praxí, které vyplývají z nestrukturovaného a strukturovaného studijního programu přípravného vzdělávání učitelů nižších sekundárních škol, v kontextu k profesnímu vývoji studenta učitelství. Analýzou současného stavu praktické přípravy přispět k odborné diskusi problematiky přípravného vzdělávání učitelů. Práce uvádí východiska současného učitelského vzdělávání, charakterizuje paralelní a následné modely učitelské přípravy a z nich vyplývající důsledky pro pedagogickou praxi. Dále přípravné vzdělávání učitelů v kontextu vybraných zemí Evropské unie a jeho trendy, historický vhled do přípravného vzdělávání učitelů v České republice. Hlavními výzkumnými metodami byly obsahová komparativní analýza studijních programů, dotazníková šetření a řízené rozhovory. Práce komparuje vybrané složky strukturovaných studijních programů učitelství pro nižší sekundární vzdělávání na pedagogických fakultách v České republice. Srovnává vnímání připravenosti vykonávat profesi učitele...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Urbánek, Patrik
6 Urbánek, Pavel
11 Urbánek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.