Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  začátekpředchozí226 - 235dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní úspěch a sebepojetí pohledem dospělých se specifickými poruchami učení
Schenková, Monika ; Viktorová, Ida (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Předmětem zkoumání této diplomové práce je kvalitativní výzkum týkající se školní úspěšnosti a sebepojetí pohledem sedmi dospělých jedinců se specifickými poruchami učení. Těchto sedm dospělých jedinců ve věku 24, 38, 24, 26, 26, 35, 26 let bylo ochotno vyplnit dotazník, poskytnout strukturovaný rozhovor a být k dispozici v souvislosti s dalším upřesňováním jejich výpovědí, a to v rozmezí 16-ti měsíců. K analýze a následnému zpracování byly využity všechny sebrané materiály. Dotazník byl pro všechny respondenty jednotný. Otázky ke strukturovanému rozhovoru byly vytvořeny na základě sebraných odpovědí z dotazníku. Analýza a explanace byla vedena v duchu fenomenologického přístupu, šlo o zjišťování podstaty a souvislostí u prožitků respondentů z období jejich školní docházky, jež se týkaly zejména jejich školní úspěšnosti. Cílem bylo zjistit odpovědi na následující otázky: Co znamená školní úspěch pro žáky s SPU? Považují školní úspěch ve smyslu klasifikace za úspěch a školní neúspěch za neúspěch? Co znamená školní úspěch pro rodiče těchto žáků? Mají děti s SPU pocit, že je jejich rodiče vidí jako školně úspěšné či neúspěšné? Jaký vliv má na sebepojetí skutečnost, že je žákem s SPU? Jaký postoj mají žáci s SPU ke svojí diagnóze? Vidí žáci s SPU příčinu svého školního neúspěchu v SPU? Je školní úspěch či...
Přístup středoškolských pedagogů k žákům s SPU
Mikešová, Petra ; Viktorová, Ida (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Práce se zabývá přístupem středoškolských pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou definovány specifické poruchy učení včetně jejich členění na jednotlivé druhy. Stěžejní kapitoly jsou věnovány hodnocení a klasifikaci, úlevám a toleranci, zohledňování a motivaci žáků se SPU. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, které bylo realizováno na třech středních školách běžného typu a na třech středních školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Důvěra ve vztazích mezi učiteli a začínajícím školním psychologem
Suchardová, Lenka ; Viktorová, Ida (oponent) ; Štech, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem výzkumu bylo zjistit, jakými způsoby může školní psycholog získávat důvěru učitelů a jaké podoby může důvěra mezi učiteli a začínajícím školním psychologem mít na jedné konkrétní škole, která má řadu specifik. Byly použity tyto metody: pozorování, rozhovory, analýza dokumentů, autoanalýza. Jejich prostřednictvím byly zjištěny kategorie klíčové pro získání důvěry učitelů ve školního psychologa. Ty byly porovnány s jinými výzkumy v této oblasti. Analýza dokumentů ukazuje konkrétní podoby vztahů mezi učiteli a začínajícím školním psychologem.
Blog - Pohled na hubnutí jako maladaptivní copingovou strategii
Neuwirthová, Barbora ; Kučera, Miloš (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tématem práce jsou různé způsoby hubnutí jako maladaptivní copingové strategie, zaznamenávané prostřednictvím blogů, a existence on-line komunity osob okolo blogů (věnujících se podobnému tématu). Na základě prvotní analýzy empirického materiálu byla zachycena "tvář" typického blogu v této oblasti - rubriky, které jej typicky tvoří a kategorie, jimiž lze blog popsat. Za klíčové kategorie byly označeny věk autorek a jejich vztah k poruchám příjmu potravy. Skrze ně pak bylo nahlíženo na ostatní rubriky a kategorie a byly hledány jejich podobnosti a naopak proměny v závislosti na klíčových kategoriích. Prostřednictvím podrobné práce s daty byl formulován předpoklad, podle něhož se mladší dívky budou spíše stylizovat (tj. explicitně se hlásit k pro-ana) a starší budou spíše formulovat neutrální vztah k poruchám příjmu potravy. Ve vzorku byly rozpoznány hlavní skupiny blogů definované podle věku autorek a jejich vztahu k PPP, které byly posléze analyzovány z hlediska formy i obsahu a navzájem porovnávány. Současně bylo potřeba popsat zvláštní skupiny blogů - nositelů nějaké specifické charakteristiky (kdy určitý prvek byl či nebyl přítomen na rozdíl od většiny blogů). Pohled na celý vzorek byl ukončen hledáním konkrétních podob vztahu mezi poruchami příjmu potravy a způsobem vedení blogu a novým pohledem na...
Představy dětí předškolního věku o škole
Voříšková, Daniela ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem této práce bylo /jistil, jak dalece komplexní mají představ u o škole děti. kterým do začátku školní docházk) zbyv a jen několik měsíců. 1 'ka/alo sc. že se objevují určité rozdíly v této komplexnosti, které jsou podmíněny věkem dítěte a úrovni dosaženého v/dělánt rodičů. Významná je existence staršího sourozence, len se nam ukazuje jako nejdůležitější zdroj informací o škole. Na základě informací ze svého okolí a také /e svých vlastních zkušenost! si dítě již v předškolním věku utváří představu o škole, o tom, co ho v ní čeká. Bylo prokázáno, že zásadní vliv v tom, jakou představu o škole si dítě utvoří má jeho rodina (především starší sourozenec). Nezanedbatelnou roli zde ale hraje také fakt. že dítě navštěvuje předškolní zařízení. Přestože v žádné ze sledovaných mateřských škol neprobíhá speciální příprava na vstup do základní školy, např. na změnu režimu dne (výuka podle Školního vzdělávacího programu podle názoru dotazovaných učitelek v tomto směru velké změny nepřináší, je zaměřena na individuální rozvoj každého dítěte), domnívám se, že důležité je to, že dítě školku navštěvuje. "l oto dítě je nuceno si zvyknout na kolektiv stejně starých dětí. Je vedeno ke spolupráci s ostatními a v určitých chvílích se jim musí také podřídit. V mateřské škole se dítě naučí přijímat autoritu učitelky. Musí se...
Dětská kresba v předškolním věku
Dědečková, Adéla ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dětskou kresbou - zejména jejím vývojem. Nejprve čtenáře uvádím do základní teorie, kde je seznamuji s některými názory, proč dítě kreslí, dále pak s vývojem dětské kresby, jejími typickými znaky a některými jejími kategoriemi. V praktické části této práce uvádím čtenáře do prostředí mateřské školy, kde probíhalo sbírání obrázků, a představuji jednotlivé děti, jejichž kresba je v této práci použita. Následně se v této práci věnuji rozboru kresby - a to nejprve z pohledu jednotlivých dětí, poté z pohledu stanovených kategorií a nakonec z pohledu skupin utvořených podle věku dětí, kde se zároveň snažím určit, jak děti kresbou odpovídají svému věku. Dále se zmiňuji o některých individuálních projevech typických pro kresbu jednotlivých dětí. Na závěr přikládám jako přílohu všechny rozebírané obrázky.
Podpis dětí v předškolním věku
Kociánová, Anna ; Kučera, Miloš (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je podpis dětí v předškolním věku. Teoretická část si tedy nejdříve bude klást otázku, co je to vlastně podpis a jak jej lze charakterizovat. Základními komponentami podpisu byly stanoveny písmo a vlastní jméno, proto právě tyto dva fenomény budou podrobně studovány, a to zejména z hlediska jazykovědného a sémiotického. Protože podpis dětí v předškolním věku nepatří mezi klasické reprezentanty podpisu, od uvedených definic se liší a má specifické parametry související s vývojovou etapou jedince, je třeba tento fenomén nahlížet též z pohledu psychologického. Budou uvedeny tři zahraniční studie, které se tímto tématem zabývaly, a to výzkumy E. Ferreiro (1982), G. Hildreth (1936) a M. R. Honey (2002). Všechny tři práce pohlíží na podpis z vývojového hlediska, zachytávají jeho vývojovou kontinuitu, a některé navrhují i různé způsoby využití těchto poznatků k další pedagogickým a psychologickým účelům. Praktická část posléze nabídne vlastní výzkumný materiál, jeho analýzu a interpretaci. Jedná se o kvalitativní výzkum s použitím zúčastněného pozorování, rozhovoru a následné analýzy výtvorů. Naše kategorizace podpisu byla založena zejména na grafických parametrech, dále na chápání podpisu samotnými pisateli, a to vše v závislosti na věku. Výsledky byly následně konfrontovány s výše...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   začátekpředchozí226 - 235dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 VIKTOROVÁ, Iveta
2 Viktorová, Irena
3 Viktorová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.