|
Dětská kresba v předškolním věku
Dědečková, Adéla ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá dětskou kresbou - zejména jejím vývojem. Nejprve čtenáře uvádím do základní teorie, kde je seznamuji s některými názory, proč dítě kreslí, dále pak s vývojem dětské kresby, jejími typickými znaky a některými jejími kategoriemi. V praktické části této práce uvádím čtenáře do prostředí mateřské školy, kde probíhalo sbírání obrázků, a představuji jednotlivé děti, jejichž kresba je v této práci použita. Následně se v této práci věnuji rozboru kresby - a to nejprve z pohledu jednotlivých dětí, poté z pohledu stanovených kategorií a nakonec z pohledu skupin utvořených podle věku dětí, kde se zároveň snažím určit, jak děti kresbou odpovídají svému věku. Dále se zmiňuji o některých individuálních projevech typických pro kresbu jednotlivých dětí. Na závěr přikládám jako přílohu všechny rozebírané obrázky.
|
|
Paradoxní zveřejňování soukromí v prostředí Facebooku
Dědečková, Adéla ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zmapování zkušeností uživatelů sociálních sítí se soukromím v prostředí Facebooku. Práce se zaměřovala na kontext paradoxního zveřejňování soukromí. Komunikační perspektivy (komu a co je sdělováno) jsou v tomto médiu institucionalizovány do technických funkcí. Pomocí typologie narušování soukromí a architektury soukromí se tyto perspektivy podařilo rozvinout o subjekt-objektovou rovinu.
|
|
Dětská kresba v předškolním věku
Dědečková, Adéla ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dětskou kresbou - zejména jejím vývojem. Nejprve čtenáře uvádím do základní teorie, kde je seznamuji s některými názory, proč dítě kreslí, dále pak s vývojem dětské kresby, jejími typickými znaky a některými jejími kategoriemi. V praktické části této práce uvádím čtenáře do prostředí mateřské školy, kde probíhalo sbírání obrázků, a představuji jednotlivé děti, jejichž kresba je v této práci použita. Následně se v této práci věnuji rozboru kresby - a to nejprve z pohledu jednotlivých dětí, poté z pohledu stanovených kategorií a nakonec z pohledu skupin utvořených podle věku dětí, kde se zároveň snažím určit, jak děti kresbou odpovídají svému věku. Dále se zmiňuji o některých individuálních projevech typických pro kresbu jednotlivých dětí. Na závěr přikládám jako přílohu všechny rozebírané obrázky.
|