Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika a léčba úrazů zad u dětí se zaměřením na kompresivní zlomeniny obratlů
Kulhánková, Eliška ; Hudák, Radovan (vedoucí práce) ; Jevič, Filip (oponent)
Bibliografický záznam KULHÁNKOVÁ, Eliška. Diagnostika a léčba úrazů zad u dětí se zaměřením na kompresivní zlomeniny obratlů. Praha, 2021, 51 s., 11 příloh. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství. Vedoucí práce Radovan Hudák. Abstrakt I přes to, že kompresivní fraktury obratlových těl patří v dětském a adolescentním věku mezi relativně častá zranění, není vytvořen jasný diagnostický postup, který by vedl ke správné diagnóze a adekvátní terapii. Tato bakalářská práce shrnuje dostupné informace o anatomii a kineziologii páteře, klasifikaci a vzniku těchto zlomenin a jejich terapii. Praktická část je věnována posouzení závislosti klinického vyšetření a zobrazovacích metod na konečné diagnóze pacientů. Zkoumány jsou také jejich ustupující bolesti v časovém horizontu. Do studie bylo vybráno 30 dětských pacientů s diagnózou kompresivní fraktury páteře, se suspektním nálezem kompresivní fraktury a kontuzí zad. Jejich sesbíraná data z klinického vyšetření a zobrazovacích metod (skiagrafie a magnetické rezonance) byla vyhodnocena pomocí statistických testů. Vyhodnocení sesbíraných dat ukázalo, že ve zkoumané skupině není statisticky významná závislost mezi klinickým vyšetřením a diagnózou kompresivní zlomeniny obratlů, stanovené dle zobrazovacích...
Vývoj a struktura fonologických dovedností v raném předškolním věku
Kulhánková, Eliška ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Vývoj a struktura fonologických dovedností byly semi-longitudinálně posuzovány u intaktních dětí raného předškolního věku (n=127; průměrný věk v T1 46 měsíců, v T2 52,5 měsíců). Děti podstoupily tři zkoušky fonologického uvědomování (Rozpoznávání slabik, Skládání slabik, Rozpoznávání fonémů) a dva testy fonologických procesů (Opakování pseudoslov, Rychlé jmenování). Neparametrické statistické metody neukázaly na hladině významnosti 5% statisticky významný rozdíl mezi chlapci a dívkami v úrovni fonologických dovedností, jedinou výjimkou byl v mladším věku test Rozpoznávání hlásek, kdy byly dívky lepší. Struktura fonologických dovedností byla posuzována explorační faktorovou analýzou. Výsledkem pro mladší věk jsou dva faktory: (a) Rozpoznávání (Rozpoznávání slabik a Rozpoznávání fonémů) a (b) Syntéza a krátkodobá fonologická paměť (Skládání slabik a Opakování pseudoslov). Nicméně vlastní hodnota druhého faktoru leží na hranici akceptovatelnosti. Rychlé jmenování se ukázalo jako nezávislá dovednost. Pro starší věk přinesla faktorová analýza jeden faktor, pojmenovaný jako Fonologické uvědomování a krátkodobá fonologická paměť (obsahoval všechny zkoušky fonologického uvědomování i Opakování pseudoslov). Rychlé jmenování bylo opět nezávislé. Výsledky podporují dvojdimenzionální model fonologických...
Vývoj a struktura fonologických dovedností v raném předškolním věku
Kulhánková, Eliška ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Vývoj a struktura fonologických dovedností byly semi-longitudinálně posuzovány u intaktních dětí raného předškolního věku (n=127; průměrný věk v T1 46 měsíců, v T2 52,5 měsíců). Děti podstoupily tři zkoušky fonologického uvědomování (Rozpoznávání slabik, Skládání slabik, Rozpoznávání fonémů) a dva testy fonologických procesů (Opakování pseudoslov, Rychlé jmenování). Neparametrické statistické metody neukázaly na hladině významnosti 5% statisticky významný rozdíl mezi chlapci a dívkami v úrovni fonologických dovedností, jedinou výjimkou byl v mladším věku test Rozpoznávání hlásek, kdy byly dívky lepší. Struktura fonologických dovedností byla posuzována explorační faktorovou analýzou. Výsledkem pro mladší věk jsou dva faktory: (a) Rozpoznávání (Rozpoznávání slabik a Rozpoznávání fonémů) a (b) Syntéza a krátkodobá fonologická paměť (Skládání slabik a Opakování pseudoslov). Nicméně vlastní hodnota druhého faktoru leží na hranici akceptovatelnosti. Rychlé jmenování se ukázalo jako nezávislá dovednost. Pro starší věk přinesla faktorová analýza jeden faktor, pojmenovaný jako Fonologické uvědomování a krátkodobá fonologická paměť (obsahoval všechny zkoušky fonologického uvědomování i Opakování pseudoslov). Rychlé jmenování bylo opět nezávislé. Výsledky podporují dvojdimenzionální model fonologických...

Viz též: podobná jména autorů
7 Kulhánková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.