Disertační práce

Disertační práce Nalezeno 24,256 záznamů.  začátekpředchozí21997 - 22006dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza výkonnosti a kredibility tuzemských penzijních fondů
Kotěšovcová, Jana ; Grünwald, Rolf (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent) ; Scholleová, Hana (oponent)
Disertační práce je zaměřena na oblast hodnocení výkonnosti a kredibility tuzemských penzijních fondů. Čerpá informace o penzijních systémech ve vybraných šesti zemích světa a to v Chile, Maďarsku, Švýcarsku, Polsku, Švédsku a na Slovensku a vyúsťuje v návrh pro penzijní reformu v ČR. Hodnocení výkonnosti penzijních fondů vychází ze zkušeností s měřením výkonnosti ve dvaceti třech zemích světa zpracovaného pro OECD a vyzdvihuje výchozí podklady k návrhům na regulaci penzijních fondů v České republice. Stanovení vlastních ukazatelů předchází analýza měřítek výkonnosti Asociace penzijních fondů ČR a Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí. K nejvýznamnějším navrženým ukazatelům patří skutečný výsledek k prostředkům účastníků, který zachycuje vliv změn v tržní ceně finančních aktiv a ukazatel způsobilost krytí závazků, reflektující vliv změn v nákladech příštích období, které zahrnují dosud nerozpuštěné provize zprostředkovatelů penzijního pojištění. Pro oblast komparace výnosnosti a rizikovosti byly vybrány podílové fondy denominované v CZK, které byly ověřovány jako vhodná alternativa k dlouhodobému spoření. Vlastní metodika hodnocení penzijních fondů je založena na zdůvodnění, hodnocení a výběru vhodných ukazatelů pro stanovení ratingu tuzemských penzijních fondů, kterou by klienti penzijních fondů mohli využívat jako metodu pro zhodnocení kredibility a výnosnosti konkrétního tuzemského penzijního fondu za účelem zajištění v důchodovém věku.
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.
Regulace dodavatelsko-odběratelských vztahů v potravinářském řetězci
Mokrejšová, Veronika ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) ; Zeman, Jiří (oponent) ; Vyhnálek, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá dodavatelsko-odběratelskými vztahy v potravinářském řetězci a možnostmi jejich regulace. Cílem je zhodnotit dopady regulace dodavatelsko-odběratelských vztahů prostřednictvím Zákona o významné tržní síle a jejím zneužití na subjekty v potravinářském řetězci a případně navrhnout alternativní řešení regulace těchto vztahů. V práci je stanovena následující hypotéza: Zákon o významné tržní síle nevede ke změně poměru sil mezi dodavateli a odběrateli. Práce je rozdělena do pěti logických celků. První z nich vymezuje problematiku dodavatelsko-odběratelských vztahů, zejména tzv. "nekalých" praktik. Důraz je kladen na přístup Evropské komise a posuzování "nekalosti" dle dopadu na spotřebitele, investice a hospodářskou soutěž. Ze srovnání podílů na trhu a rentabilit vyplývá, že dodavatelský sektor jako celek není proti maloobchodu znevýhodněn, vyjednávací převahu mohou mít obchodníci spíše vůči vybraným dodavatelům z řad malých a středních podniků. Za "nekalé" jsou pak, i na základě mikroekonomické analýzy, považovány retroaktivní změny a nadměrné přenášení rizik na obchodního partnera. Druhá část mapuje způsoby regulace pomocí tvrdých a měkkých prvků práva na úrovni EU, jejích jednotlivých členských států se zvláštním důrazem na Českou republiku a Zákon č. 395/2009 Sb. o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití. Výsledkem je konstatování, že regulace je v EU nestejnorodá a v různých zemích přináší různé výsledky. Třetí celek nastoluje možnosti samoregulace prostřednictvím společenské odpovědnosti firem, přičemž hlavní potenciál řešení dodavatelsko-odběratelských vztahů vidí v aplikaci stakeholder dialogu, ve kterém smluvní strany společně hledají příčiny protichůdných pozic, které se skrývají v jejich potřebách a zájmech, a snaží se identifikovat společné potřeby a vytvořit sdílenou hodnotu, která ve prospěch obou vytvořenou hodnotu zvyšuje, místo aby ji přerozdělovala ve prospěch jednoho z nich. Čtvrtá část přináší výsledky výzkumu mezi maloobchodníky, dodavateli obchodních řetězců a zemědělci, jejich názory na zákon o významné tržní síle, na změny, které přinesl, a také na jednotlivé "nekalé" praktiky. Bylo zjištěno, že dodavatelům zákon příliš nepomohl, postavení při vyjednávání zlepšil pouze u nepatrné části respondentů a nesplnil ani úlohu ochrany malých a středních podniků. Praxe dodavatelsko-odběratelských vztahů zůstává po úpravě právních formulací ve smlouvách téměř stejná jako před účinností zákona, jedinou významnou změnou je zkrácení lhůty splatnosti na 30 dní, které ovšem mnohým dodavatelům nevyhovuje. Zemědělců se zákon nedotkl, maloobchodníci jej chápou jako překážku v podnikání a nadbytečnou regulaci. Tato část tedy potvrzuje hypotézu této práce. Poslední část práce navrhuje řešení problematiky prostřednictvím zapojení mnoha zainteresovaných stran od samotných obchodních partnerů (samoregulace), přes stát (regulace univerzálním zákonem), až po zákazníky, nevládní neziskové organizace a média (vytvoření poptávky po zodpovědném chování podniků).
Možnosti využití metody objektově orientovaného programovaní v organizační architektuře podniků
Martinez, Felipe ; Malý, Milan (vedoucí práce) ; Fotr, Jiří (oponent) ; Kubátová, Jaroslava (oponent)
Tématem této disertační práce jsou postupy tvorby organizační struktury. Rešerše literatury a odborných výzkumů ukazuje nedostatek postupů, procesů a pokynů k ulehčení tohoto manažerského úkolu. Tvorba takového postupu je stejně složitá jako samotná organizační struktura, která má být vytvořena. Teorie organizace zná několik modelů, které zahrnují klíčové prvky organizování, ale nenabízí adekvátní metody tvorby organizační struktury. Disertační práce reaguje na tuto mezeru dvěma směry: představením postupu tvorby organizační struktury založené na objektově orientovaném paradigmatu, a porovnáním tohoto postupu s přístupy prakticky aplikovanými podnikateli, manažery a konzultanty. Představení postupu tvorby organizační struktury založené na objektově orientovaném paradigmatu zahrnuje základní analogii pro jeho vytvoření, volbu a vysvětlení objektově orientovaného paradigmatu, podrobného průvodce pro implementaci a jeho konkrétní aplikaci. Rozsah provedené analýzy umožňuje rozbor teoretické i praktické stránky. Tato analýza zdůrazňuje význam výzkumu zkušeností s tvorbou organizační struktury. Výzkum používá kvantitativní i kvalitativní nástroje sběru dat, přičemž data jsou diskrétní povahy. Závěry vycházejí z použití několika metod: grafické znázornění dat s distribučními funkcemi, grafické a statistické analýzy, na kterých jsou založena tvrzení o existenci obecného postupu tvorby organizační struktury. Na základě popisných a grafických nástrojů porovnává výzkum zobecněný postup s navrhovaným. Závěry potvrzují soulad navrhovaného postupu tvorby organizační struktury se zobecněnou manažerskou praxí. Provedený výzkum potvrzuje stanovené hypotézy a odpovídá na výzkumné otázky. Získané výsledky otevírají možnost použít tento postup jako normativní k vytvoření organizační struktury, ukazují také využití paradigmat z jiných oborů v rámci organizačního designu. Předložené výsledky jsou také materiálem pro výuku. Přínosem disertační práce je začlenění objektově orientovaného paradigmatu do oblasti tvorby organizační struktury, čímž je zaplněna mezera na teoretické i manažerské úrovni a otevírá další možnosti výzkumu.
Marketingové aktivity na podporu zákaznické věrnosti v bankovnictví
Ochec, Jiří ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Horáková, Helena (oponent) ; Zvánovec, Rudolf (oponent)
Tato disertační práce se zabývá identifikací marketingových aktivit na podporu zákaznické věrnosti v podmínkách českého bankovního sektoru. Kromě odpovědi na otázku jaké marketingové aktivity na podporu věrnosti implementovat, vytváří obecně platný metodický model pro řešení úkolů s obdobným zadáním. Zabývá se také několika přístupy k selekci vhodných klientů k oslovení marketingovými aktivitami včetně využití nástrojů analytického marketingu. Práce využívá několikastupňový výzkum, jehož jednotlivá zjištění a další fáze na sebe navazují. Zohledňuje rovněž více dimenzí zákaznického vnímání, a to zajímavost, osobní využitelnost, zamezení odchodu, samozřejmost a inovaci. Nově jsou v práci definovány pojmy spokojenost, věrnost, loajalita.
Vykazování peněžních toků organizačních složek státu v České republice
Kotková, Marie ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent) ; Steidlová, Jaromíra (oponent)
Disertační práce je zaměřena na veřejný sektor a zabývá se jedním z nových výkazů sestavovaným organizačními složkami státu, přehledem o peněžních tocích, který organizační složky státu poprvé sestavovaly za účetní období roku 2011. Hlavním cílem disertační práce je detailně analyzovat kvalitu těchto poprvé sestavených a předaných přehledů o peněžních tocích jednotlivými správci kapitol státního rozpočtu do Centrálního systému účetních informací státu. Disertační práce rovněž obsahuje vyhodnocení české legislativní úpravy sestavení přehledu o peněžních tocích vztahující se k organizačním složkám státu a její porovnání mezi lety 2011 a 2012. Nedílnou součástí práce je vytvoření teoretických modelů vhodných pro sestavení přehledu o peněžních tocích. První model je sestaven na základě vztahů mezi jednotlivými položkami účetních a finančních výkazů a druhý model vychází z transformace údajů zveřejněných ve výkazu pro hodnocení plnění rozpočtu.
Státní pokladna jako nástroj pro efektivní řízení, vykazování a kontrolu veřejných prostředků na příkladu organizačních složek státu v ČR
Schmidtová, Jarmila ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent) ; Skurovec, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá Státní pokladnou jako nástrojem pro efektivní řízení, vykazování a kontrolu veřejných prostředků na příkladu organizačních složek státu. Seznamuje nás s projektem Státní pokladny v České republice, jeho historií až po současnost, nastiňuje vývoj do budoucna. Podrobně rozebírá funkcionality základních modulů Integrovaného informačního systému státní pokladny. Práce rovněž hodnotí naplnění požadavku na získávání včasných, úplných a relevantních informací pro řízení veřejných rozpočtů. Zabývá se vlivem zavedení Státní pokladny na problematiku ověřování účetních výkazů u organizačních složek státu.
Budoucnost dohledového uspořádání na finančním trhu EU
Machová, Soňa ; Karpová, Eva (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent) ; Veselá, Jitka (oponent) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem dohledového uspořádání na finančním trhu EU. Aktuální dohledový rámec je výsledkem nedávné reformy přijaté v reakci na světovou finanční krizi. Přesto se zdá, že není schopen uspokojit všechny požadavky vyplývající nejen z vysoce integrovaného prostředí finančního trhu EU, ale i z fungování jednotné měny euro a aplikace jednotné měnové politiky. Evropská komise proto představila návrh na vytvoření bankovní unie - jednotného bankovního dohledu pro země eurozóny. Jedná se o řešení, které by mnohé problémy stávajícího systému vyřešilo, ale nese s sebou i jistá rizika spočívající zejména v nastavení rozdílných podmínek mezi zeměmi EU a mezi jednotlivými sektory finančního trhu. Z dlouhodobého hlediska by proto pro finanční trh EU byl nejvhodnější model Evropského dohledového systému po vzoru Evropského systému centrální bank, který by se oproti bankovní unii vztahoval na všechny sektory a všechny členské státy. Jeho realizaci by ale měla předcházet konsolidace hospodářské situace a harmonizace některých souvisejících otázek, které mohou fungování jednotného systému výrazně ovlivnit.
Nové trendy v evropské železniční přepravě carga
Hinčica, Vít ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent) ; Malý, Josef (oponent)
Disertační práce zaměřila svou pozornost na komunitární nákladní železniční přepravu, v rámci které se pokusila určit trendy, které ji v posledních desetiletích provázejí. Identifikovány byly tyto trendy: intermodalita, interoperabilita, vytváření železničních koridorů, harmonizace právních předpisů pro přepravu zboží. Každý z trendů byl posuzován v kontextu tzv. "společné dopravní politiky". Složitost zkoumaného prostředí a zájem o zjištění stavu v České republice si vyžádaly stanovení tří cílů a tří výzkumných otázek. Výsledkem autorovy práce je zcela původní dílo, které by mělo přispět k lepšímu pochopení změn strukturálně-systémové povahy, jež se v nákladní železniční přepravě na území EU odehrávají. Toto dílo je zároveň hodnotícím zrcadlem reformy železničního sektoru, která je toutéž institucí prováděná.
Strategie dodavatelských firem automobilového průmyslu ve střední a východní Evropě
Mohelský, Lukáš ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent) ; Materna, Petr (oponent)
Hlavním cílem disertační práce bylo analyzovat vývoj automobilového průmyslu jak ze světové, tak z evropské perspektivy a na strategické úrovni zhodnotit dopad identifikovaných trendů na postavení dodavatelských společností působících v jednom z růstových center tohoto oboru na evropském kontinentu. Mezi dílčí cíle, které na hlavní cíl logicky navazovaly a které byly v celé práci taktéž průběžně řešeny, patřila na jedné straně identifikace klíčových důvodů, jež vedly k rozvoji automobilového odvětví ve střední a východní Evropě, a na druhé straně predikce očekávaného vývoje, zejména s přihlédnutím k udržitelnosti současného postavení zkoumaného regionu v evropském i světovém automobilovém průmyslu. Disertační práce přinesla v průběhu pěti hlavních kapitol řadu zjištění. Dosažené závěry nejen doplňují dosavadní stav poznání v oblasti teoretické, ale zároveň nabízí důležité informace pro stanovování dlouhodobých strategických záměrů dodavatelských společností působících jak na území České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska, tak v rámci celého evropského kontinentu. Předkládaná práce nabízí komplexní pohled na dynamicky se rozvíjející průmyslový sektor ve světovém a evropském měřítku, přičemž zároveň upozorňuje na vybrané příležitosti a hrozby, jimž bude celé odvětví (případně jeho jednotlivé části) s vysokou mírou pravděpodobnosti v následujících letech čelit a které mohou být v automobilovém průmyslu působícími společnostmi v budoucnu využity.

Disertační práce : Nalezeno 24,256 záznamů.   začátekpředchozí21997 - 22006dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.