Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace s dětmi o smrti po ztrátě jim blízké osoby v kontextu učiva i jejich světa
Kleinová, Edita ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak mluvit s dětmi o smrti poté, co jim zemře někdo blízký, a to nejen v kontextu učiva, ale i jejich světa obecně. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. Část teoretická je řazena chronologicky tak, aby jednotlivé kapitoly co nejlépe navazovaly na sebe a utvořily tak čtenáři ucelený obraz o tom, jak vhodně s dětmi komunikovat o smrti. Empirická část je tvořena kvalitativním výzkumem, konkrétně výzkumnou metodou polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Ty jsou vedeny s dospělými lidmi, kterým v nízkém věku zemřel někdo jim velmi blízký. Klíčová slova dítě, smrt, strach, ztráta, odloučení, smíření, učivo
Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky
Rejfová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky" se zabývá tím, jak učitelé nakládají s rodinnými modely ve výuce podle svých profesních zkušeností. Zajímá mě, jak učitelé vnímají zařazení rodinných modelů do výuky. Jestli by se v hodinách ZSV mělo tomuto tématu věnovat více času nebo jestli je naopak toto téma ve vzdělávacích programech zastoupeno v dostatečné míře. Zaměřuji se na to, jestli učitelé prezentují pouze tradiční rodinu jako vzor nebo se snaží o zahrnutí i jiných rodinných modelů do výuky. Od toho se poté odvíjí další související otázky. Jedná se především o to, jakým způsobem učitelé aplikují rodinné modely do výuky, jestli se učitelé obávají vyjádření svého názoru nebo jestli se cítí být ve své praxi omezováni školou nebo rodiči. V teoretické části se věnuji terminologii rodiny, učiteli jako osobnosti a rodině v kurikulu a výuce. Chci poukázat na význam rodiny pro dítě a na faktory ovlivňující podobu a funkčnost rodiny. V praktické části je prováděn kvalitativní výzkum na základě rozhovorů s deseti informanty, kteří vyučují na gymnáziu ZSV. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že informanti hodnotí zařazení rodinných modelů do výuky velmi kladně. Dokonce většina z dotázaných by ocenila, kdyby vzdělávací programy byly rozšířeny o tato témata....
Plánování učiva ve výchově ke zdraví
Navrátilová, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na plánování učiva ve výchově ke zdraví. Cílem práce bylo navrhnout modelové hodiny vybraného tematického celku výchovy ke zdraví na vybrané základní škole. Modelové zpracování hodin bylo připraveno na základě analýzy školního vzdělávacího programu školy, která se zaměřovala na aktuálnost dokumentu a začlenění učiva výchovy ke zdraví ve volitelných předmětech. Dílčím cílem práce bylo také zjistit, zdali jsou učitelé výchovy ke zdraví obeznámeni s koncepcí výchovy ke zdraví ve škole. Mimo jiné bylo dílčím cílem zjistit aktuální stav implementace výchovy ke zdraví v edukační realitě. K získání informací byla využita analýza školního vzdělávacího programu, pozorování a rozhovory. Výsledkem práce je dvanáct modelů hodin tematického celku sexuální výchova. Během analýzy bylo zjištěno, že školní vzdělávací program sledované školy obsahuje špatné informace, je neaktuální a některé učivo vzdělávacího oboru v dokumentu zcela chybí. Ve výběru volitelných předmětů se nenachází předmět zaměřený na výchovu ke zdraví, částečné prolnutí ovšem můžeme shledat u dvou nabízených volitelných předmětů. Rozhovory a pozorováním bylo zjištěno, že učitelé výchovy ke zdraví nejsou obeznámeni s koncepcí výuky výchovy ke zdraví. Během výuky spíše nejsou dodržovány fáze výuky a taktéž se v...
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
Přístupy tří učitelek ke stejnému učivu
Nodlová, Veronika ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá porovnáním přístupu tří učitelek v oblasti učiva, diferenciace a vysokých očekávání. V teoretické části jsou rozebrána zmíněná témata. V kapitole o učivu jsou informace o stanovování učiva, kde je stanoveno, jakou roli při tom hraje učitel a podle čeho učivo vybírá. Dále pak jaké jsou druhy učiva a přístupy k němu. V kapitole o vysokých očekáváních je vysvětlen pojem sebenaplňující předpověď a také způsob, jakým se tvoří a jak se dají změnit. Tématem poslední kapitoly je diferenciace, v této kapitole jsou uvedeny typy diferenciace a způsoby jak pracovat s žáky podle jejich potřeb. Jsou tu také stručně popsány dvě skupiny žáků, jichž se diferenciace nejvíce týká, žáci se speciálními potřebami a žáci nadaní. Na základě videonahrávek a rozhovorů jsou zkoumány přístupy tří učitelek ve zmíněných oblastech. Výsledky výzkumu přináší informace o tom, jakým způsobem učitelé pracují s učivem navrhovaným učebnicovými materiály a jak přistupují k neobvyklému tématu. Dále pak, zda diferencují ve výuce a jestli se dá vypozorovat různé chování k různým žákům. KLÍČOVÁ SLOVA Učivo, kurikulum, učitelovo pojetí výuky, diferenciace, vysoká očekávání, chvála
Žáci s odkladem povinné školní docházky v prvním ročníku základní školy
Masejtková, Dagmar ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Téma žáci s odkladem školní docházky v prvním ročníku základní školy je velmi aktuální a celá diplomová práce je tedy věnována této problematice. V teoretické části jsou rozebírány základní pojmy a termíny, které popisují a charakterizují školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, povinnou předškolní docházku v mateřských školách a přípravných ročníkách základních škol, práci učitele se žáky v přípravném ročníku a v posledním povinném předškolním ročníku mateřské školy. Praktická část rozebírá a analyzuje kvalitu přípravy žáků mateřských škol a přípravných tříd do prvního ročníku. Je zde sledován způsob a metody práce v jednotlivých výchovně- vzdělávacích činnostech. Pro získávání potřebných informací je využita práce s odbornou literaturou, pozorování, rozhovor, analýza výsledků činnosti a praxe v mateřské škole i v přípravném ročníku. Cílem je zjistit a analyzovat připravenost žáků nastupujících do prvního ročníku, průběžné zvládání a celkové zvládnutí prvního ročníku v závislosti na pedagogickou podporu. Záměrem není stavět proti sobě mateřské školy a přípravné ročníky, ale poukázat na kvalitu přípravy žáků do prvních ročníků a případnou nutnost pedagogické podpory na počátku školní docházky. Pro získávání dat a informací z praxe je využito informací, které poskytla ZŠ a MŠ Praha 3,...
Tematika ročního cyklu ve výuce na 1. stupni ZŠ
Plzáková, Petra ; Horská, Petra (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem Tematika ročního cyklu ve výuce na 1. stupni ZŠ se věnuje začleňování témat z oblasti ročního cyklu do výuky na prvním stupni základní školy. Jejím těžištěm jsou pozorování práce dvou učitelů prvních tříd na prvním stupni ZŠ. Teoretická část práce nastiňuje stručný dějinný přehled pojímání učiva o přírodě a společnosti od středověku po současné pojetí. Představuje pojem roční cyklus ve spojitosti s vrstvami roku a plynutím času, s jeho cyklicitou a linearitou. Zprostředkovává čtenáři charakteristiku vývojových specifik žáka na prvním stupni základní školy. Popisuje didaktické postupy, metody a prostředky vhodné ke zprostředkování témat zrcadlících roční cyklus, jako jsou výukový program Začít spolu, integrovaná tematická výuka či projektové vyučování. Empirická část předkládá kvalitativní výzkum zařazování témat z oblasti ročního cyklu do výuky na prvním stupni ZŠ. Výzkum byl realizován na dvou pražských základních školách. Učitelé, kteří byli pro výzkum vybráni, byli po čas výzkumu třídní učitelé v prvním ročníku. Výzkum se zakládá na pozorování přímé pedagogické práce učitelů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorech a jako doplňkovou metodu užívá analýzu dokumentů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem pojímají učitelé témata vztahující se k ročnímu...
Metody a techniky dramatické výchovy v hodinách českého jazyka ve 3. ročníku ZŠ.
Pajpachová, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké možnosti může dramatická výchova přinést do výuky českého jazyka ve 3. ročníku základní školy. Zásadní otázkou je, zda je dramatická výchova vhodným nástrojem k učení žáků a jaké je spektrum využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce českého jazyka ve 3. ročníku na základní škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je uveden český jazyk a dramatická výchova v rámci obsahu učiva na základní škole, včetně jejich charakteristik a cílů, které jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem. Zabývá se také metodami i vzájemnou propojeností obou oborů. Dále jsou v teoretické části uvedena specifika žáka na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozčleněná podle dní v týdnu. Každý den obsahuje popis konkrétní vyučovací hodiny českého jazyka ve 3. ročníku, do které jsou zařazeny metody a techniky dramatické výchovy. Každá lekce obsahuje též reakce žáků v průběhu výukového bloku. Všechny vyučovací jednotky jsou ukončeny vlastní závěrečnou reflexí s uvedením, co se povedlo a naopak co se nepovedlo. Zde dochází i k zodpovězení výzkumné otázky. Tato diplomová práce upozorňuje na pozitivní vliv dramatické výchovy při výuce českého jazyka s ověřením jejích metod a technik v oblasti edukačního, osobnostního i sociálního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.