Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace placeného videoherního obsahu Fortnite a její vnímání českými hráči
Šíblová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vnímání propagace placeného kosmetického obsahu na platformě Fortnite českými hráči a také jak toto vnímání ovlivňuje jejich motivaci k nákupu. Práce se zaměřuje na obecné vnímání propagace placeného videoherního obsahu a zároveň i na vnímání konkrétních monetizačních strategií. Metodologie výzkumu zahrnovala hloubkové rozhovory s následnou analýzou dat pomocí otevřeného kódování a tematické analýzy. Cílem výzkumu bylo získat hlubší pochopení této problematiky. Z dat vyplynulo, že většina respondentů vnímala nákupy na platformě pozitivně. Avšak negativně bylo vnímáno cílení propagačních taktik na děti a také negativní dopady, které tyto taktiky měly na hráče. Dále se ukázalo, že z konkrétních taktik byly battle pass, support a creator a trailery vnímány výhradně pozitivně, zatímco Save the World, balíčkové nabídky, Fortnite Crew, časově omezená nabídka a spolupráce obdržely smíšené hodnocení. Bylo také identifikováno pět faktorů, které ovlivňují motivaci k nákupu: herní angažovanost, estetika, emoce a preference, komunita a ekonomické úvahy. Výsledky výzkumu poskytují nové perspektivy na to, jak hráči vnímají monetizační taktiky ve videoherním prostředí.
Rozeznávání PR vlivů v českých lifestylových magazínech
Šimáčková, Pavla ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Pronikání public relations a jiných ekonomických vlivů do redakčních obsahů lifestylových médií je aktuální problém, který je v českém prostředí neprobádaný. Cílem diplomové práce bylo zmapování míry a způsobu pronikání PR vlivů do obsahů českých lifestylových magazínů a sekundárně ověření aplikovatelnosti metody Vladimíry Kubíčkové (2015) v této oblasti trhu. Ve výzkumné části byly stanoveny hlavní (3) a vedlejší (12) výzkumné otázky. Vedlejší výzkumné otázky korespondovaly se systémem 12 parametrů k ci PR vlivů v českých lifestylových magazínech, který byl navržen na základě více zahraničních a jedné české studie, kterou sestavila Vladimíra Kubíčková (2015). Za pomoci kvantitativní analýzy bylo těchto 12 parametrů postupně aplikováno na 1 217 potenciálních PR subjektů nalezených v redakčních článcích náhodně vybraných vydání lifestylových časopisů: Dieta, Cosmopolitan, Svět ženy, Glanc, Vogue. Těchto 1 217 subjektů bylo následně prostřednictvím nástroje Newton Media následně hledáno i v dalších periodikách, která vycházela v podobném časovém období. Výsledky ukázaly, že většina redakčních článků ve zkoumaných časopisech vykázala alespoň jeden z dvanácti stanovených PR vlivů. Mezi nejčastěji se projevujícími PR vlivy byla nepřítomnost negativních informací či opačného pohledu a přítomnost vizuálu...
Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie
Chroust, Karel ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie" se zabývá placeným obsahem na internetové mutaci Deníku Sport. Placený obsah v posledních letech zažívá veliký rozmach a čím dál více čtenářů je ochotno platit za kvalitní zpravodajství. Práce přináší komplexní popis podoby placeného obsahu na specializovaném, sportovním médiu. Praktickou část tvoří hlavní výzkumná otázka "Jakou podobu má placený obsah na specializovaném médiu?" Pro kvalitní placený obsah je dle mého zapotřebí, aby navzájem fungovala následující trojice - obsah, redakce, předplatitelé. Ve své diplomové práci se budu věnovat prvním dvěma oblastem - obsahové a redakční. Jako první provedu kvantitativní obsahovou analýzu článků, které byly publikovány v premiovém obsahu. Kvantitativní obsahovou analýzou si zodpovím sérii vedlejších výzkumných otázek. To mi dá dostatek informací o formě obsahu. Protože se ale informace o redakci nedají dohledat, vyzpovídám je, abych zjistil, jaké výhody jim tento obsah přináší.
Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie
Chroust, Karel ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie" se zabývá placeným obsahem na internetové mutaci Deníku Sport. Placený obsah v posledních letech zažívá veliký rozmach a čím dál více čtenářů je ochotno platit za kvalitní zpravodajství. Práce přináší komplexní popis podoby placeného obsahu na úzce specializovaném, sportovním médiu. Praktickou část tvoří hlavní výzkumná otázka "Jaké výhody mi nabízí placený obsah na specializovaném médiu a jakou má vůbec podobu?" Pro kvalitní placený obsah je dle mého zapotřebí, aby navzájem fungovala následující trojice - obsah, redakce, předplatitelé. Jako první provedu kvantitativní obsahovou analýzu článků, které byly publikovány v prémiovém obsahu. Kvantitativní obsahovou analýzou si zodpovím sérii vedlejších výzkumných otázek. To mi dá dostatek informací o formě obsahu. Protože se ale informace o redakci a předplatitelích nedají dohledat, vyzpovídám je, abych zjistil, jaké výhody jim tento obsah přináší.
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...
Za co jsou čeští čtenáři ochotní zaplatit - Specifika placeného obsahu zpravodajského serveru Deníku N
Havlík, Tomáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatňováním zpravodajského obsahu na internetu. Zkoumá užití paywallu jako jednoho z možných budoucích obchodních modelů médií v digitální sféře v kontrastu k obchodním modelům založeným na inzerci, které v České republice převládají. Tento fenomén zkoumá na příkladu relativně mladého titulu Deník N. V teoretické části se práce zabývá proměnou mediálního průmyslu ve světě i v Česku a výzvami, které tato proměna přináší. Podrobněji se věnuje specifikům publikování zpravodajského obsahu na internetu a následně možnostem jeho monetizace, při čemž vychází z komparace a rozboru řady odborných studií i příkladů z praxe. Následně tato práce přináší detailní profil zkoumaného Deníku N, a to za pomoci veřejných dat i rozhovorů s vedením jeho redakce. Tyto části poskytují teoretický rámec pro následné vytvoření metodologie výzkumu i jeho samotné provedení. Praktickou část práce tedy tvoří kvantitativní analýza obsahu Deníku N, která se zabývá specifiky placeného obsahu v komparaci s obsahem přístupným zdarma na serveru Aktuálně, a klade si otázku, co tvoří přidanou hodnotu obsahu Deníku N, za niž jsou ochotni si čtenáři zaplatit. Stěžejním výsledkem této diplomové práce je předložení argumentů pro tvrzení, že Deník N poskytuje svým čtenářům kvalitní a důkladně zpracovaný obsah,...
Vliv smartphonů a tabletů na vývoj současných médií
Kovář, Jan ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
! ! Abstrakt Diplomová práce zkoumá a analyzuje vliv uvedení chytrých telefonů, tabletů a elektronických čteček na vývoj současných médií a to jak z pohledu vydavatelů, tak i z pohledu konzumentů médií. Cílem práce je zmapovat překotný vývoj médií díky možnostem, které přinesly revoluční zařízení především iPhone a iPad, jejich vliv na vydavatelské domy a tradiční média. Práce se taktéž zaobírá otázkou budoucnosti tištěných médií a jejich koexistence s elektronickými verzemi tradičních titulů, možnostmi a ochotou platby uživatelů za elektronický obsah a právními otázkami spojenými s autorskými právy ve světě elektronických médií. Práce se snaží vytyčit cílové skupiny konzumentů jednotlivých médií vč. jejich typického chování a polemizuje nad odklonem od tradičních médií k elektronickým.
Vliv smartphonů a tabletů na vývoj současných médií
Kovář, Jan ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
! ! Abstrakt Diplomová práce zkoumá a analyzuje vliv uvedení chytrých telefonů, tabletů a elektronických čteček na vývoj současných médií a to jak z pohledu vydavatelů, tak i z pohledu konzumentů médií. Cílem práce je zmapovat překotný vývoj médií díky možnostem, které přinesly revoluční zařízení především iPhone a iPad, jejich vliv na vydavatelské domy a tradiční média. Práce se taktéž zaobírá otázkou budoucnosti tištěných médií a jejich koexistence s elektronickými verzemi tradičních titulů, možnostmi a ochotou platby uživatelů za elektronický obsah a právními otázkami spojenými s autorskými právy ve světě elektronických médií. Práce se snaží vytyčit cílové skupiny konzumentů jednotlivých médií vč. jejich typického chování a polemizuje nad odklonem od tradičních médií k elektronickým.
Zpoplatňování zpravodajského obsahu jako budoucnost žurnalistiky
Novotný, Jan ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce zkoumá kvalitativním dotazníkovým šetřením, případovými studiemi, teoretickou a empirickou analýzou fenomén zpoplatňování zpravodajského obsahu v personálních médiích s důrazem především na výhody a nevýhody jednotlivých druhů zpoplatnění webového obsahu a okolnosti, které mohou mít na zpoplatňování vliv. Hypotéza zní, že zpoplatnění zpravodajského obsahu může na mediálním trhu skutečně fungovat jako stimul ke zvýšení produktivity mediálních organizací navzdory vzrůstající oblibě sdílení bezplatných informací. Jen záleží na tom, zda bude správným způsobem aplikován vhodný ekonomický model. Tím je podle hypotézy tzv. dávkovací model, který odpovídá povaze digitálních médií. To mimo jiné znamená, že určitý objem profesionálně vytvářených informací zůstane pro recipienty bezplatný. Sféry zpoplatněného i bezplatného obsahu budou muset projít nezbytnými ergonomickými i obsahovými změnami.
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.