Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Výpočet deformace uzavřeného zakřiveného prutu
Dvořáček, Jan ; Krepl, Ondřej (oponent) ; Hrstka, Miroslav (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá výpočtem deformace uzavřeného zakřiveného prutu (kroužku) s příčným průřezem ve tvaru U. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část stručně pojednává o teoriích, které byly využity při řešení zadaného problému. Jmenovitě je jako první uveden energetický přístup a s ním spojené teorie slabě a silně zakřivených prutů, dále pak klasické nosníkové teorie – Timošenkova a Euler-Bernoulliho. Druhá část obsahuje všechna odvození potřebná pro analytické řešení daného problému a to jak pro teorie slabě, tak pro teorii silně zakřivených prutů. Ve třetí části je popsána tvorba výpočtových modelů a numerický výpočet, který byl proveden pomocí příslušného výpočtového softwaru využívajícího MKP. Závěrečná část se věnuje srovnání výsledků analytického a numerického řešení a jejich zhodnocení.
Integrace tvářecího zařízení do výrobní linky
Šabata, Radek ; Dvořák, Milan (oponent) ; Štroner, Marek (vedoucí práce)
ŠABATA Radek: Integrace tvářecího zařízení do výrobní linky S rostoucí poptávkou po flexibilních výfukových hadicích firmy WESTFALIA Metal s.r.o. se její výrobní kapacita vnitřních koncových dílů pro hadice přibližuje svému limitu a proto je nutné navrhnout dispoziční a technologické řešení, které by vhodně zvýšilo produkci. Vnitřní díl se vyrábí ze svitků plechu 17 240 zakružením, svařením metodou WIG a tváře-ním pomocí trnu. Problémem bylo použití lisu PYE 160, který je využíván i pro jiné účely. Je navrženo jeho nahrazení strojen s menšími rozměry a určením pouze pro dané díly, které budou vyráběny i nadále pomocí trnu. Technologie radiálního vypínání má vyšší po-žadavky na tvářecí sílu a u takto jednoduchých dílů jsou výhody této technologie nevyuži-ty. Rozšiřování trnem bude zachováno.
Využití programu SolidWorks v silnoproudé elektrotechnice.
Fazekas, Tamás ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo seznámit se s parametrickými CAD systémy a vytvořit jednoduchý model z oblasti silnoproudé elektrotechniky. V první části projektu jsou shrnuty nejznámější CAD systémy. Druhá část práce se zabývá konkrétně programem SolidWorks 2008. Na závěr je uveden jednoduchý model z oblasti silnoproudé elektrotechniky vytvořený v SolidWorks 2008. Vytvořený model je modelem el. stroje, který je vhodný pro zkoumání kluzného kontaktu. Abstrakt
Analýza stávajícího kluzného kontaktu, kvalitativních a funkčních vlastností "kroužkostrojů"
Kosmák, Václav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Práce pojednává o analýze kluzného kontaktu v kroužkostroji. Je zaměřena na posouzení vlivu proudového zatížení na kluzný kontakt, posouzení kvality přenosu signálu ze statické na rotační část kluzného kontaktu kroužkostroje.
Badatelský kroužek pro děti ve volnočasové činnosti
Šulcová, Alena ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím badatelsky orientované výuky v zájmové činnosti v rámci volnočasových aktivit v oblasti přírodních věd, zejména chemie. V současné době je patrný trend začínat s badatelskými aktivitami a budováním vztahu k přírodním a technickým vědám ve velmi raném věku žáků. V teoretické části popisuje principy a formy badatelsky orientované výuky a jejich realizaci, podmínky kvalifikace lektora a bezpečnosti práce při experimentech v zájmové činnosti, rozvoj potenciálu žáků v mladším školním věku, specifika tohoto vývojového období žáků a podrobně charakterizuje volnočasové aktivity a jejich vymezení vůči formálnímu vzdělávání. Součástí praktické části je lokální průzkum přístupnosti badatelsky orientovaných kroužků v okrese Polepy a Libochovice. Empirická část obsahuje ověřené návrhy pěti setkání badatelského kroužku přírodovědného zaměření pro žáky mladšího školního věku. Příprava umožnuje prezenční i distanční formu a uvádí dostupnost a cenový rozpočet materiálu, rizika a bezpečnost práce s pomůckami, jasně daný cíl každého setkání a detailní popis činnosti badatelsky orientované činnosti žáků, včetně otázek a možných hypotéz s jejich ověřením. Činnosti byly navrženy tak, aby vycházely z běžného života žáků a využívají pomůcek, které jsou běžně dostupné a žáci je dobře...
Jak učitel vnímá svoji práci pedagoga volného času
MALČÁKOVÁ, Eva
Diplomová práce se věnuje tématu, jak učitel vnímá svoji práci pedagoga volného času. Smyslem celé práce je hledání odpovědi na výzkumnou otázku: "Jak učitelé, kteří vedou kromě výuky ještě zájmové kroužky, smýšlejí o své činnosti pedagoga volného času?" Cílem práce bude získání subjektivních výpovědí konkrétních učitelů na položenou výzkumnou otázku. Teoretická část charakterizuje základní pojmy související s klíčovými filozofickými a pedagogickými pojmy z oblasti pedagogiky. Empirická část je realizovaná prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomoci hloubkových rozhovorů
Zájmový útvar v chemickém vzdělávání
Provazníková, Eliška ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá chemickými a přírodovědnými zájmovými útvary, které se konají na školách nebo ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. Chemické zájmové útvary neboli chemické kroužky mají svou důležitou roli pro motivaci žáků pro další studium chemie, umožňují jim realizaci většího množství pokusů, při čemž získávají praktické dovednosti a aplikují teoretické znalosti. V neposlední řadě chemické zájmové útvary pomáhají žákům smysluplně trávit volný čas. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popisován význam volného času, motivace ke vzdělávání, legislativní zakotvení zájmového vzdělávání a další témata související s chemickými zájmovými útvary. Praktická část obsahuje výsledky a analýzu dotazníkového šetření, které bylo realizováno převážně mezi učiteli chemie. Z výsledků průzkumu vyplývá, že kroužky se většinou zaměřují na realizaci pokusů a rozšiřování učiva, na jejich konání mají zájem v první řadě žáci sami. Většina kroužků nemá právní subjektivitu, kterou poskytuje školské zařízení pro zájmové vzdělávání. Z tohoto důvodu nemohou čerpat státní finance pro zájmové vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.