Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální styly filmových festivalů
Terekhova, Margarita ; Bubeníček, Jan (vedoucí práce) ; Phung, Hyu Nghia (oponent)
Zaměřením teto bakalářské práce je předvést filmové festivaly probíhající v České republice a prozkoumat jejích vizuální styl za posledních 3 až 5 let. Cílem bude nejen vytvořit rozsáhlou přehlídku grafických a audiovizuálních výstupů jednotlivých akcí, ale i pochopit, na jakém vizuálním stylu jsou založeny, jaké využívají grafické prvky, techniky, pravidla kompozice. Dalším cílem této práce je na základě získaných poznatků vytvořit nový jednotný vizuální styl festivalu krátkých studentských filmů oboru Multimédia v ekonomické praxi na VŠE, Multifest. V teoretické části jsou popsány základní terminy, které s tímto tématem souvisí, a důvody, proč je v současné době vizuální identita důležitá. V teto části je také uveden historický přehled českých festivalových a filmových plakátů. V analytické části se zkoumá vizuální styl současných filmových festivalů v České republice, se zaměřením mimo jiné na malé studentské festivaly českých vysokých škol. Pomocí popisu a obrazového doprovodu se tak vytváří přehled evolice a trendů grafického designu v teto oblasti. Praktická část se soustředí na tvorbu nového sjednoceného vizuálního stylu festivalu Multifest. V této části jsou kompletně popsány jednotlivé kroky při vypracovávání nového vizuálního stylu festivalu, od stanovení cílů přes zkoumání cílových skupin a návrhy, až k finální tvorbě všech potřebných grafických a audiovizuálních výstupů.
Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie.
Slováková, Andrea ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent) ; Bilík, Petr (oponent)
Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie 2016 PhDr. Andrea Slováková Abstrakt Disertační práce Filmové festivaly ve vztahu k okrajovým částem kinematografie se soustředí na prezentaci především experimentálních filmů na filmových festivalech. Práce analyzuje především specializované přehlídky experimentálního filmu, uvádí historický exkurz do prezentace filmové avantgardy ve vztahu k fenoménu filmových festivalů. Metodologicky však vychází z přístupu interdisciplinárně propůjčeného z politických věd, diskurzivního nového institucionalismu, který adaptuje do pole festivalových studií. Zkoumá, jak se diskurzivní moc uvnitř festivalové organizace utváří a posiluje, a také k čemu slouží. Zavádí koncepty zastřené a průzračné diskurzivní vrstvy, mezi nimiž je argumentační vrstva, která mnohdy obsahuje i argumentační fikce. Část diskurzivního působení, resp. moci festivalové organizace slouží k jejímu ovlivňování kulturního pole, značná část však slouží zachování samotné organizace. Zkoumá, které části organizace jsou klíčovými uzly ve smyslu produkce diskurzivní moci. Na diskurzivní moc festivalů prezentujících experimentální film se dívá z hlediska procesů a struktury uvnitř organizace.
Studentský film jako žánr a jeho účast na zahraničních filmových festivalech
Žáčková, Julie ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Studentský film je sám o sobě spíše technickou kategorií, než žánrem. Je omezen školním zadáním, technologií zpracování a případně délkou. Studentské filmy mohou ale v sobě nést i určité prvky žánru, které vychází právě ze zadaných kritérií. Hlavním tématem práce je vztah mezi studentskými filmy a především zahraničními filmovými festivaly, ke kterému je přistupováno na základě zmapování výrazných úspěchů českých studentských filmů na zahraničních festivalech, průzkumu přístupu ke studentským filmům ze strany festivalů a nahlížení na kategorii studentských filmů ze strany českých filmových tvůrců a odborníků. Zásadním elementem protínajícím celou práci je pak diskuze nad uměle vytvořeným stigmatem, které studentské filmy jako takové postihuje v rámci veřejného vnímání.
Alternativní formy distribuce v České republice
Květová, Kristýna ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Smyslem této práce je popsat již existující systém a jednotlivé formy alternativní distribuce v ČR u jednotlivých distribučních společností, které dle autora k filmové distribuci přistupují alternativně. Dále vymezit samotný pojem alternativní distribuce v porovnání s distribucí mainstreamovou; vymezit pojmy arthouse a artový či autorský film, ale především se zamyslet nad současným stavem distribuce, nad konkrétními příklady uvedení jednotlivých filmů. Práce by měla mapovat i eventovou distribuci jako jednu z cest distribuce snímků, které nemají dostatečně silnou diváckou základnu, a s tím související marketing. Snahou je také nalézt chybějící trendy na trhu, zamyslet se nad smyslem nových přístupů a jejich dopadu na diváka. Cílem je zároveň porovnat jednotlivé druhy a přístupy k distribuci, které v ČR fungují a analyzovat konkrétní příklady takových uvedení, i s ohledem na diváckou úspěšnost.
Manipulácia matérie animácie
Tesáček, Roman ; Brothánek, Adam (vedoucí práce) ; Opatrný, Marek (oponent)
Diplomová práca analyzuje aktuálny ročník medzinárodnej súťaže animovaných filmov Anifilm 2015. Cieľom práce je popísať základnú podstatu, matérii animácie, jednotlivých filmov v súťaži. Identifikovať používané pravidla a umelecké prostriedky. Ťažisko práce tvorí potenciálne eliminovanie, či možné odstraňovanie filmových kazov práve manipuláciou s jednotlivými obrazmi či scénami. Práca je rozdelená do dvoch hlavných časti. Prvá zahrňuje teoretické a schematické poznatky o animovanom filme so zameraním na dramaturgiu a strihovú skladbu. Pritom pomenúva umelecké nástroje, ktoré tvoria jadro matérie animácie. Spomenuté sú aj rozdiely a dramatické prístupy u krátkych a celovečerných animovaných filmov. Druhú praktickú časť tvorí súbor rozborov a analýz krátkych a celovečerných animovaných filmov v súťaži Anifilm 2015 so zreteľom na miesta a scény filmov, ktoré prispievajú k nejasnej výpovedi, alebo inak skresľujú zobrazované téma, ale ani nevynecháva filmové diela s jasným a zreteľným vyznením.
Marketingové komunikace filmového festivalu v praxi
Horčicová, Kateřina ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠVECOVÁ, Marta (oponent)
Základem této práce je teoretický popis marketingové komunikace a jejích nástrojů, následovaný výkladem a analýzou marketingové komunikace filmového festivalu Mezipatra. V práci využívám znalost odborných pojmů z marketingu, které ilustruji konkrétními příklady a postupy z prostředí filmového festivalu. Sleduje se nutnost přizpůsobení marketingových postupů v neziskovém prostředí, možnost zacílení jednotlivých nástrojů na cílové publikum a jejich efektivita v dosahování určených cílů. Důležitou součástí práce je také pojem corporate identity, který zásadně ovlivňuje podobu marketingových komunikací obecně, nejen v neziskovém sektoru.
MFF Karlovy Vary v kontextu světových filmových událostí
Vondráčková, Alexandra ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci detailně mapuji filmová fóra, trhy a festivaly. Shrnuji příležitosti, které producentům a filmovým profesionálům nabízí. Do husté sítě světových údálostí filmového průmyslu pak zasazuji MFF Karlovy Vary a určuji jeho pozici na festivalové mapě.
Marketingové strategie v období developm entu filmového projektu
Sedláčková, Dagmar ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi v období developmentu filmu. Cílem práce bude popsat dílčí kroky, které by měl producent v rámci vývoje projektu podniknout, aby si zajistil co možná nejlepší podmínky pro jeho realizaci a výrobu a dokázal se prosadit i v rámci evropského filmového trhu. Jednotlivé kapitoly se věnují marketingu filmu od vývoje prvotního nápadu ke scénáři až po jeho prezentaci cílovému publiku, které v této fázi tvoří filmoví profesionálové. V závěru se pak budu zabývat nakolik tyto popsané činnosti a aktivity producenta zapadají do kontextu běžné filmové praxe v Česku.
MFDF Jihlava a Jeden svět: Festivaly dokumentárního filmu v České republice
Bijedičová, Andrea ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Síla dokumentární tvorby tkví v její schopnosti reflektovat realitu a informovat diváky o skutečných událostech nebo lidech a jejich životních příbězích. Tato práce se věnuje začlenění dokumentárního filmu do kontextu filmových festivalů v České republice v posledních přibližně 20 letech na příkladu MFDF Jihlava a Jeden svět. Teoretická část je zaměřena na etické otázky, politickou, sociální a lidskoprávní tematiku dokumentární tvorby, stejně tak na vytvoření sítě filmových festivalů a jejich vývoj. Praktická část přináší pohled na dramaturgii zmíněných festivalů dokumenárních filmů a poskytuje jejich srovnání v rámci tematického zaměření či dramaturgie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.