Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
V tratolišti: Detektivka a její produkční cykly mezi různými aktéry zestátněné československé kinematografie (1945-1965)
Mišúr, Martin ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent) ; Hain, Milan (oponent)
Východiskem disertační práce je tázání po předpokladech hrané, dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od okamžiku květnového osvobození a srpnového zestátnění do fáze dílčího utlumení produkčních cyklů a žánrových označení. Od poloviny šedesátých let se tyto filmy etablovaly a po dobu několika desetiletí úspěšně přečkaly četné kolize produkční i společensko-politické. Klíčovým úkolem práce je objasnit, co především stálo právě za tímto žánrovým vývojem. Metodologicky práce těží ze žánrové teorie, konkrétně pak výzkumu produkčních cyklů, adaptovaném na tuzemské prostředí. Vymezení produkčního cyklu - tematický vzorec v produkčním uplatnění, který je při nepřerušené pravidelnosti realizován po dobu několika let - je přebráno z dosavadních definic badatelů, jež výzkum proponovali (Rick Altman, Steve Neale), a zejména pak těch, kteří podněty rozvinuli v argumentačně komplexních monografiích (Richard Nowell, Peter Stanfield). Pro místně lokalizovaný výzkum je podstatná adaptace výzkumných pozic na tuzemské prostředí (Petr Szczepanik). Pokládám produkční cyklus za prostor pro trojí analytické tázání - tematické, produkční a časové -, přičemž každé slibuje specifický přínos. Dvě základní výzkumné...
Sexual Identity as Cinematic Subversion: the Discourse of New Queer Cinema
Kajánková, Lucia ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Diplomová práce předkládá kapitolu filmových dějin New Queer Cinema jako paradigma subverzivních praktik queer filmu. Teoreticko-historická část postupně zavádí pojem queer, vykládá jeho možné aplikace na film v rámci queer filmových studií, a ve třetí kapitole kriticky představuje 'novou vlnu' queer filmu New Queer Cinema. Analytická část určuje jako východisko svého zkoumání pojem queer a jeho možné funkce. Je rozdělena do dvou oddílů: první předkládá formálně-obsahovou analýzu klíčového filmu Swoon (1992); na její výstupy navazuje závěrečná kapitola, která na základě čtyř navrhovaných analytických řezů zkoumá korpus filmů New Queer Cinema, a popisuje, jak vytvářejí queer diskurz. Výstupem práce je otevřený model možných přístupů ke queer filmu.
České teenagerovské komedie nultých let
Hezinová, Sandra ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Szczepanik, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl postihnout české teenagerovské komedie vzniklé v nultých letech a produkční praxi s nimi spojenou. Za teenagerovský snímek text považuje dílo, které dospívání ve svém obsahu nejen tematizuje, ale primárně na dospívající publikum cílí, jinými slovy jeho tvůrci vědomě pracovali s oslovením adolescentů. Základním konceptuálním rámcem, který k vymezení skupiny filmů využívá, je kategorie filmového cyklu, chápaná jako série typologicky spřízněných filmů, které jsou produkovány během omezeného časového úseku, hlásí se přitom svými žánrovými konvencemi k jednomu dominantnímu trendu. Vybrané snímky jsou nahlíženy v konkrétním historickém okamžiku, s důrazem kladeným na kontext dobového filmového a mediálního průmyslu. Metodologicky se studie opírá o industriálně orientovanou žánrovou teorii, která žánr pojímá v prvé řadě jako průmyslový koncept a zkoumá ho ve vztahu k filmovému obchodu. Práce současně vychází z produkčních studií a skrze vedené rozhovory s tvůrci zkoumá praxi uplatněnou při výrobě teenagerovských komedií. Zajímá se o to, jak jednotliví producenti dobové možnosti ke své práci využívali, jak se průmyslové podmínky propisovaly do jejich činnosti a jak sami o žánru, popřípadě cyklu uvažovali.
Zombie filmy George A. Romera a otázka interpretace jeho díla jako sociální kritiky
Bažant, Štěpán ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Flígl, Jiří (oponent)
Tato práce kriticky reflektuje tři různé přístupy k interpretaci zombie filmů George A. Romera. Zároveň tyto filmy nově interpretuje. K tomuto cíli využívá metod žánrové teorie a nástrojů postanalytické filosofie. Kritická reflexe dosavadních přístupů poskytuje náhled na problematičnost uchopení monstra při interpretaci a jeho nejednoznačnou pozici v narativu skrze vzájemnou výlučnost těchto interpretací. Má vlastní interpretace si klade za cíl především poukázat na limity chápání Romerových filmů jako sociální subverze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Filmové regály: nástup soukromých videopůjčoven počátkem 90. let
Krejčířová, Anna ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Česálková, Lucie (oponent)
Tématem překládané práce jsou dnes již téměř vymizelé kamenné videopůjčovny, které ještě před pár dekádami tvořily stěžejní distribuční okno mezi nasazením do kin a televizním vysíláním. Výzkum se konkrétně zabývá nástupem soukromých videopůjčoven, jež zakládali drobní podnikatelé a živnostníci v Praze v letech 1990-1995, tedy krátce po přechodu na tržní ekonomiku. Skrze šest tematických rozhovorů s někdejšími majiteli videopůjčoven a s využitím dalších archivních materiálů se text pokouší rekonstruovat, přiblížit a rozebrat fungování konkrétních provozoven, případně se dobrat důvodu jejich uzavření či pokračování po vymezené době. Součástí práce je také seznam adres 90 pražských videopůjčoven z té doby a základní souhrnná data o jejich chodu.
Tenkrát v roce 1994: Distribuce a mediální recepce filmu Pulp Fiction - Historky z podsvětí v České republice
Bergl, Jan ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Tato práce zkoumá prostřednictvím metod orální historie a diskurzivní analýzy průběh distribuce a mediální recepci filmu Quentina Tarantina Pulp Fiction - Historky z podsvětí v českém prostředí během jeho premiérového uvedení v roce 1994. Na tomto příkladu se věnuje pozici amerického/hollywoodského filmu v daném čase a na daném místě, tématu kontaktu dvou rozdílných kultur a mechanismu přijetí/nepřijetí jedné druhou v dynamickém období kulturní i ekonomické transformace po listopadové revoluci roku 1989.
Forever the Moment: elements of emancipatory ambition in south korean society (on film)
Fecskeová, Zdenka ; Španihelová, Magda (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Predmetom tejto bakalárskej práce je analýza kórejského filmu Forever the Moment (Yim Soon- rye, 2008), ktorý je nielen zachytením reálnych udalostí z letnej Olympiády 2004, ale rovnako tiež sondou do spoločenského a intímneho života Kórejcov, menovite žien. Práca sa zameriava na rozbor snímky z hľadiska feministických teórií a z hľadiska teórií zobrazovania ženy v športe. Jej úlohou je okrem iného priblížiť západnému divákovi tradičnú konfuciánsku spoločnosť, akou je tá kórejská, a z nej vychádzajúce postavenie ženy. Práca podrobne analyzuje dve hlavné témy - feminizmus v Kórei a športové zameranie filmu s dôrazom na pôsobisko ženy v atletike, každú oddelene v dvoch kapitolách. Záverom práca zdôrazňuje dôležité postavenie snímky Forever the Moment v rámci kórejskej kinematografie so športovou tematikou a jej dopad na vývoj kórejskej kinematografie "pre ženy".
Filmový festival Finále Plzeň
Černý, Ondřej ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Bláhová, Jindřiška (oponent)
Tato práce pojednává o filmovém festivalu Finále Plzeň, který každý rok na jaře prezentuje svým návštěvníkům systematický průřez českou filmovou tvorbou. Festival se soustředí výhradně na nové domácí snímky a seriály, které v rámci soutěžních sekcí oceňuje, ale v jeho programu nalezneme i nespočet nesoutěžních projekcí zahrnující archivní nebo zahraniční filmy. To souvisí s dramaturgií festivalu, která se v průběhu let výrazně proměnila a pomohla integrovat Finále do evropské festivalové sítě. Hlavním tématem práce bude podoba Finále pod novým vedením, které přehlídku organizuje od roku 2016 a jehož stěžejním cílem je právě změna směřování a celková obroda této tradiční kulturní akce.
Sovětská filmová komedie konce 60. a 70. let
Něudačina, Natalija ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Předmětem diplomové práce je žánrová analýza opírající se o recepční a produkční historii filmových komedií vzniklých v SSSR na konci 60. a v 70. letech. Cílem výzkumu je uchopit sovětskou komedii jako specifický politický a kulturně-společenský fenomén východního bloku ve vztahu k dobové populární kultuře v Sovětském svazu. Metodologicky bude žánrová analýza vycházet ze sémanticko-syntaktického přístupu Ricka Altmana, který umožňuje vybranou žánrovou skupinu charakterizovat jako komplexní žánrový trend ukotvený v jedinečném společenském, kulturním, ekonomickém a v tomto případě i ideologickém kontextu, sledovat vývoj a fluiditu tohoto trendu, a zároveň umožňuje komparaci a nalezení společných prvků mezi jednotlivými filmy. Analytická část se nesoustředí pouze na skupinu nejsledovanějších filmů, ale také na produkční data, jež se zabývají zejména ​filmovými rozpočty ​a dramaturgickým a cenzorským dohledem nad vybranými filmy. Další část diplomové práce se zaměří na důležitou roli sovětských komedií v dobové a okrajově i současné populární kultuře v Rusku, přičemž bude čerpat z recepčních zdrojů jako jsou např. dobové ohlasy a statistiky sledovanosti. Spojením všech částí práce dojdeme k základní charakteristice sovětské filmové komedie doby stagnace coby specifického žánrového trendu, a k...
Hyperrealismus Franka Tashlina: Neoformalistická analýza filmu Will Success Spoil Rock Hunter?
Koutesh, Marek ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Cílem této práce bylo provést analýzu filmu Will Success Spoil Rock Hunter? režiséra Franka Tashlina. Výchozím předpokladem je, že se tento snímek vymyká dobové hollywoodské tvorbě a užívá vysoce sebereflexivní postupy. K rozboru filmového díla jsem zvolil přístup neoformalistické analýzy, jejíž metodologii definovala Kristin Thompsonová v publikaci Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. V první části práce poskytuji teoreticko-metodologickou reflexi nástrojů neoformalistické analýzy. Následně přecházím k metodologii přístupu k filmové historii, ve které vycházím z knihy Roberta C. Allena a Douglase Gomeryho Film History: Theory and Practice a z konceptu klasického hollywoodského filmu. Další kapitola shrnuje dobový kontext a vlivy, které se podílely na podobě díla. V analytické části označuji za řídicí princip filmu obnažení popkulturních struktur a snažím se s pomocí nástrojů neoformalistického rozboru dokázat, jak se projevuje v různých složkách díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
30 BLÁHOVÁ, Jana
30 Blahová, Jana
1 Blahová, Jaroslava
10 Blahová, Jitka
30 Bláhová, Jana
10 Bláhová, Jitka
1 Bláhová, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.