Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajících
Brožová, Barbora ; High, Radka (vedoucí práce) ; Topková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá subjektivním wellbeingem přírodovědně nadaných dospívajících. Cílem práce je popsat subjektivní wellbeing v kontextu nadaných dospívajících a zjistit, kdy jsou tito jedinci šťastní. Jako vzorek nadaných dospívajících byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na různá členění wellbeingu včetně modelů a jejich srovnání, která slouží k lepší orientaci v tomto komplexním jevu. Výzkumná část práce představuje výzkumné otázky a cíle práce včetně použité metodologie. Prvním cílem práce je popsat subjektivní wellbeing nadaných dospívajících. Výzkumné otázky se zaměřují na prozkoumání subjektivního wellbiengu, prozkoumání rozdílu mezi pohlavími a mezi dvěma skupinami tábora. Další výzkumné otázky se týkají zjištění, kdy jsou nadaní dospívající šťastní a zjištění v jakém vztahu je subjektivní wellbeing a self-efficacy u tohoto výzkumného vzorku. Druhý cíl této práce je zjistit, co podporuje subjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajících. Prostřednictvím výzkumné otázky bylo zjišťováno, které konkrétní faktory podporují subjektivní wellbeing těchto jedinců. Pro popis wellbeingu byly zvoleny dotazníky PISA 2015, PISA 2018 a dotazník WHO-5, který měří subjektivní wellbeing v posledních dvou týdnech. V rámci zisku...
Předčasné odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy
Rejmanová, Lucie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Švamberk Šauerová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předčasnými odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy. Předčasné odchody studentů jsou v současnosti velkým problémem u nás i ve světě. Nejvíce odchodů z vysokých škol nastává hned v prvním ročníku studia. Cílem diplomové práce bylo zjistit příčiny předčasných odchodů z vysokých škol a také to, jestli souvisí s úrovní self- efficacy. Součástí práce jsou i zkušenosti s kariérním poradenstvím. K prozkoumání této problematiky jsem v praktické části své diplomové práce využila dotazníkové šetření mající několik částí (obecná část, část týkající se předčasných odchodů a část týkající se úrovně obecné a akademické self-efficacy). Výzkumný design mé práce je převážně kvantitativní, kvalitativně byly vyhodnocovány pouze odpovědi na otevřené otázky (ty se týkaly příčin předčasných odchodů a zkušeností s kariérním poradenstvím). Výsledky výzkumu ukázaly, že předčasné odchody souvisí s úrovní obecné self-efficacy. Ve výsledcích jsou podrobněji rozepsány příčiny odchodů (Covid- 19, zdraví, rodinné důvody, náročnost studia, budoucí uplatnění, studium nesprávného oboru, negativní zkušenosti ad.) a zkušenosti s kariérním poradenstvím, které byly bohužel spíše negativní. Do budoucna by bylo dobré předcházet předčasným odchodům u studentů, kteří jsou ohroženi...
Komplexita sociální identity ve vztahu k self-efficacy: analýza významu hierarchie ve firemním prostředí
Křížová, Lucie ; Heider, David (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
V této práci se zabýváme komplexitou sociální identity ve firemním prostředí a jejím vlivem na vnímanou vlastní účinnost jedinců. Na tento vztah nahlížíme v kontextu firemní hierarchie dvou identifikovaných skupin, a tedy skupinou BO (netechničtí a podpůrní experti) a skupinu FO (techničtí a businessoví experti), přičemž vnímaná prestiž skupin odpovídá rozdělení na skupinu s vyšším statusem (high-status group) FO a skupinu s nižším statusem (low-status group) BO. V teoretické části se zabýváme vymezením základních pojmů pro lepší uvedení do kontextu předkládané problematiky, jako je například teorie sociální identity, teorie sebe- kategorizace, vymezení skupin na in-group a out-group či statusové postavení skupin. Cílem snažení bylo zjistit, jaký je vztah mezi mírou identifikace s in-group a vnímanou self-efficacy, jak se projevuje vztah mezi identifikací s firmou jako celkem a vnímanou self-efficacy v kontextu low-status / high-status group a jaký je vztah mezi identifikací jedince s in-group a jeho identifikací s whole-group. Za tímto účelem bylo provedeno dotazníkové šetření v konkrétní firmě (N=64), za pomocí metod sledujících subjektivní vnímání sebe sama v meziskupinové situaci a pocit vnímané self-efficacy. Získaná data následně podrobujeme statistickému rozboru a jeho následné analýze,...
Vliv Singapurské matematiky na matematickou self-efficacy žáků 1. st ZŠ
Šulcová, Pavla ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato diplomová práce částečně navazuje na výzkum Smetáčkové a Vozkové, které vyvinuly český dotazník matematické self-efficacy. Zkoumá žákovskou matematickou self-efficacy, tedy přesvědčení studenta o jeho schopnosti úspěšně pracovat na řešení matematických problémů, v závislosti na pohlaví, ročníku a typu použitých slovních úloh. Dále se věnuje výuce, popisu řešení a žákovských strategií při řešení slovních úloh v podobě dvou typů singapurských úloh - Jaké číslo dává smysl a Na jakou otázku lze odpovědět. Popisuje výuku matematiky v Singapuru, který se v mezinárodním testování opakovaně umisťuje na předních příčkách. Výzkumu trvajícího 5 týdnů se zúčastnilo 53 žáků 4. a 5. ročníku základní školy. Na začátku a na konci výzkumu žáci vyplnili dotazník matematické self-efficacy. V průběhu výzkumu bylo žákům 4. ročníku předloženo 8 úloh singapurského typu Na jakou otázku lze odpovědět a žákům 5. ročníku 10 úloh tradičního typu, nebo singapurského typu Jaké číslo dává smysl. Hypotézy byly ověřeny dvouvýběrovým F-testem. Neprokázal se rozdíl v matematické self- efficacy u chlapců a dívek. Žáci 4. ročníku předchozími třídními učiteli hodnocení jako více matematicky schopní měli vyšší self-efficacy než žáci, které učitelé hodnotili jako méně matematicky schopné. Mezi skupinami v 5. ročníku vytvořenými...
An Investigation of the Effect of Flipped Learning Classroom on Students' Self-efficacy and Academic Achievement in Virtual Learning Context and their Perceptions of the Flipped Learning Classroom: A Case Study of Primary School Students
Norouzi Larsari, Vahid ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Chudý, Štefan (oponent) ; Nimehchisalem, Vahid (oponent)
Vzdělávací krajina prošla obrovskými změnami jako výsledek rychlého rozvoje technologií, přičemž virtuální výuka vyniká jako významná výuková metoda. V této souvislosti byl nedávno použit model třídy s obrácenou výukou jako novátorská metoda, při níž jsou reálné třídní aktivity obráceny v logickém pořadí ve srovnání s úkoly ve tradičních třídách. Tyto aktivity často vypadají, že jsou integrovány s výukovými materiály ve formě videí nebo prezentací PowerPointu, nebo jsou doplněny. Skrze dvě odlišné metodologie (obrácená výuka a prezenční výuka) si tato současná studie klade za cíl objasnit dopady instrukce třídy s obrácenou výukou (FC) na sebeúčinnost a akademické úspěchy studentů šestých tříd. Kromě toho studie využívá kvalitativní poznatky k prozkoumání názorů studentů šestých tříd na zkušenost se zvratem v učení a aplikaci Shad jako sociální platformy v íránském kontextu základní školy. K provádění této studie byl zvolen smíšený výzkumný přístup. Ze skupiny 120 chlapců ze šestých tříd základní školy ve věku 12-13 let bylo vybráno 100 studentů šestých tříd na základě jejich skóre v testu Quick Oxford Placement Test, kteří byli rovnoměrně rozděleni mezi kontrolní a experimentální skupiny. Kontrolní skupina zažívala tradiční prezenční výuku bez sociální platformy a domácí úkoly prováděla doma....
Specifické obtíže dospělých s dyslexií
Táborová, Zuzana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá obtížemi dospělých s dyslexií. Jedná se o problematiku, které v České republice není věnováno příliš pozornosti. V rámci teoretické části je na základě české i zahraniční literatury charakterizována dyslexie včetně shrnutí možných obtíží, které se mohou s touto poruchou pojit. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem je zmapovat (zejména kognitivní) obtíže dospělých s dyslexií, kterým mohou čelit při běžných každodenních činnostech, a dále jejich vnímanou osobní účinnost. Data jsou porovnána s intaktní populací. Výzkumná skupina zahrnuje 120 dospělých osob, z toho 60 osob s dyslexií a 60 bez dyslexie (66 žen a 54 mužů). Intaktní populace byla párována s jedinci s dyslexií na základě shodného pohlaví, roku narození a nejvyššího dosaženého vzdělání. Soubor využitých metod čítal anamnestickou část a tři sebeposuzovací dotazníky - Dotazník kognitivních chyb, Dotazník dyslektických obtíží (vytvořený pro účely diplomové práce) a Dotazník obecné vnímané účinnosti. Výsledky potvrdily vyšší obtíže u dospělých s dyslexií. Výše vnímané osobní účinnosti se neliší, u osob bez dyslexie je však více spojena s vnímáním vlastních obtíží. Nicméně i u dospělých s dyslexií souvisí s problémy v každodenních činnostech (Dotazník dyslektických obtíží). Kognitivní selhávání...
Digital Literacy Among Teachers of Learners with Disabilities in Czech Republic and Kenya
Mwongela Kavua, Martin ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Pančocha, Karel (oponent) ; Tichá, Renáta (oponent)
The study focused on establishing how teachers use their digital literacy skills to facilitate learning in Kenya and the Czech Republic. This was achieved by focusing on four objectives: to identify how teachers apply digital literacy skills to facilitate learning; to establish self- efficacy in digital literacy among primary school teachers of learners with disabilities in Kenya and the Czech Republic; to investigate the challenges to the application of digital competencies in class by teachers of learners with disabilities in special primary schools; and to explore how teachers of learners with disabilities overcome the challenges faced in the application of digital competencies. The study was guided by the Self-efficacy element of Albert Bandura's Socio- Cognitive Theory. A descriptive research design was used for the study. The target population for the study was teachers of learners with disabilities in primary schools in Kenya and the Czech Republic. Probabilistic sampling was applied in the study. A semi-structured questionnaire and observation checklist were used to collect data from 456 teachers: 329 from Kenya and 127 from the Czech Republic. A mixed-method approach was used in the analysis, where statistical methods including descriptive, independent sample and chi-square tests were...
Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy
Pochyba, Štefan ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název bakalářské práce: Subjektivně vnímané kompetence studentů UK FTVS k výuce zdravotní tělesné výchovy Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit míru self-efficacy neboli subjektivně vnímaných kompetencí a profesní sebedůvěry studentů závěrečných magisterských ročníků tělovýchovných oborů na UK FTVS ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy. Dílčím cílem pak byla komparace výsledků s předchozím výzkumem Anny Šubertové (Šubertová, 2020). Metodika: K šetření s charakterem smíšeného empirického výzkumu byl ke sběru dat použit dotazník vlastní konstrukce, který vznikl na základě revidování předchozího výzkumného nástroje Šubertové (2020). Realizace výzkumu se uskutečnila v květnu a červnu roku 2023, za účasti 68 respondentů závěrečných ročníků navazujícího magisterského studia oborů Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami a Učitelství tělesné výchovy pro střední školy na UK FTVS. Účastníci byli v zastoupení 30 mužů a 38 žen ve věkovém rozmezí od 23 do 35 let. Výsledky: Studenti závěrečných ročníku nevnímají své kompetence ve vztahu k výuce zdravotní tělesné výchovy na příliš vysoké úrovni. Pouze 26,5 % studentů tělovýchovných oborů se cítí zcela kompetentními k výuce zdravotní tělesné výchovy. Byla prokázána vyšší míra self-efficacy u studentů oboru ATVS-OSP....
Vztah "self-efficacy" s akutním prožíváním úzkosti při výzvové aktivitě
Laudová, Veronika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Vztah "self-efficacy" s akutním prožíváním úzkosti při výzvové aktivitě Cíle: Cílem práce bylo zjistit vzájemný vztah mezi self-efficacy a akutní prožívanou úzkostí při výzvové aktivitě překonávání překážky ve výšce. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 33 studentů bakalářského studia na FTVS UK, kteří absolvovali výzvovou aktivitu v podobě překážky ve výšce. Na začátku kurzu vyplnil každý NGSE dotazník. Akutní úzkost byla zjišťována pomocí dotazníku CSAI-2, který účastníci vyplňovali dvakrát. Jednou před aktivitou na zemi, podruhé ve výšce těsně před překonáním překážky. Výsledky: Byl prokázán středně silný vztah (p = 0,05) mezi self-efficacy a kognitivní dimenzí úzkosti r = -0,421 (p = 0,05) ve výšce a mezi self-efficacy a dimenzí sebedůvěry r = 0,450 (p = 0,01) také ve výšce. Ženský vzorek prokázal vztah mezi self-efficacy a kognitivní dimenzí úzkosti r = -0,523 (p = 0,05) ve výšce a mezi self-efficacy a dimenzí sebedůvěry r = 0,572 (p = 0,01), také ve výšce. Mužský vzorek neprojevil žádnou signifikantní statistickou významnost mezi self-efficacy a dimenzemi úzkosti. Závěry: Vztah mezi self-efficacy a akutní úzkostí při výzvové aktivitě ve výšce je prokázán mezi self-efficacy a kognitivní dimenzí úzkostí a mezi self-efficacy a dimenzí sebedůvěry, také ve výšce. Vztah je prokázán u ženského...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.