Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 637 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politika boje proti dětské obezitě ve vztahu k produkci a marketingu potravin
Winzbergerová, Alžběta ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Následující práce je případovou studií, jejímž předmětem zájmu je politika boje proti dětské obezitě v ČR ve vztahu k produkci a marketingu potravin. Důraz je kladen na provázanost institucionálního uspořádání v oblasti výroby a marketingu potraviny určené dětem se sociálními důsledky, mezi něž patří právě dětská obezita. Dětská obezita je zde pojímána jako jev podmíněný řadou faktorů, mezi něž se řadí i vliv reklamy. Prioritně se práce zaměřuje na institucionální analýzu stávajícího právního rámce. Výsledky analýzy jsou dále konfrontovány s pohledem rodičů a dětí a jejich postojem k reklamě. Z analýzy vyplývá, že oblast reklamy a produkce potravin pro děti v předškolním věku není v ČR výrazně regulována. Zákon stanovuje pouze obecné zásady a přednost je dána seberegulaci reklamního průmyslu. Vědomi si velkého vlivu reklamy na své děti, hodnotí rodiče stávající stav jako nežádoucí a uvítali by rozsáhlejší zákonnou regulaci v oblasti výroby i reklamy.
Sociologická analýza rekrutační fáze kvalitativních projektů, zejména focus groups v praxi marketingového výzkumu
Fridrichovská, Tereza ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Bakalářská práce je sociologickou analýzou rekrutáční fáze kvalitativních projektů, zejména pak nejfrekventovanější kvalitativní metody, tj. focus groups, v marketingovém výzkumu. První část práce představuje historii focus groups až po její současnou podobu včetně zásad při jejich realizaci. Dále se práce věnuje historii výzkumu trhu na území České republiky se zaměřením na příchod metody focus groups. Práce seznamuje čtenáře s marketingovým výzkumem trhu a jeho specifiky se zaměřením na kvalitativní projekty, konkrétně hlavně na metodu focus groups a její obměny. V další části práce jsou charakterizovány metody rekrutace a standardy, kterými se rekrutace řídí s důrazem na sdružení Simar. Závěrečná část práce je věnována metodologii a pak vlastnímu šetření mezi vybranými pěti rekrutátory, kteří zajišťují výběr respondentů na kvalitativní projekty, zejména focus groups, v České republice. Skrze jejich výpovědi autorka celý proces rekrutace popisuje, definuje jeho kritická místa a navrhuje možná zlepšení z nich plynoucí.
Mocný stisk nemocných: zobrazení fyzicky postižených hrdinů v TV seriálu Hra o trůny a jeho publikum optikou disability studies
Kondratová, Irina ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá způsoby identifikace tělesně postižených fanoušků seriálu Hra o trůny s jejich oblíbenými a neoblíbenými postavami a odpovídá na otázky: Jakým způsobem si fanoušci s tělesným postižením vybírají oblíbené či neoblíbené postavy? Jakým způsobem se s nimi identifikují a jak souvisí jejich interpretace s jejich vlastními životními zkušenostmi souvisejícími s postižením? Jak jejich sociální realita ovlivňuje jejich vnímání mediální reality? Výzkum odhaluje ortodoxie moci dominantní ideologie způsobilosti, vůči kterým se "nemocní" a "bezmocní" podvědomě vymezují; popisuje do seriálu projektované těžkosti, které postižení představuje, strategie jednání z tohoto jevu vycházející a způsob, jak do toho vstupuje okolí; a v neposlední řadě potvrzuje sociologické premisy prohlubování empatie na základě různých dimenzí vlastních identit a zkušenosti. Kvalitativní výzkum publika vychází z polostrukturovaných rozhovorů, využívá interpretativní přístup a výsledky jsou kódovány pomocí metody zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Queer novináři v českém mediálním prostoru
Jezberová, Gabriela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou pocity queer novinářů v českém mediálním prostoru. Autorka vedla rozhovor se 13 queer novináři z různých druhů médií. Teoretickým rámcem této práce jsou teorie identity, feminismu, liberalismu, konzervatismu a queer teorie. Výzkum je koncipován jako kvalitativní, vycházející z postupů zakotvené teorie, kdy prostřednictvím otevřeného, axiálního a selektivního kódování analyzuje, jak sexuální orientace nebo genderová identita queer novinářů ovlivňuje jejich novinářskou práci. Odpovídá na to, jak tito novináři vnímají atmosféru v redakci, zda existují nějaké překážky, které by jim komplikovaly práci, jaké používají vyrovnávající mechanismy, které jim pomáhají vyrovnat se se stresovými situacemi způsobenými jejich orientací nebo identitou. Analýza je také zaměřena na jejich vnímání genderové a sexuální diverzity v redakcích, na to, jak se jejich queer identita promítá do zpracování mediálních témat, jak zpracování queer témat v České republice vnímají nebo zda při jejich v práci v terénu vyvstávají nějaké překážky. Celkem se díky třístupňovému kódování podařilo identifikovat čtyři kategorie, které zaštiťují specifické kategorie a zahrnují v sobě několik problematických aspektů. Základními tématy tak jsou prostředí terénu a redakce, vliv queer identity na mediální obsah...
Business model malého podniku spravovaného Markétou Lukáčovou se zaměřením na marketingový plán
Lukáč, Vojtěch ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Cílem práce bylo popsat klíčové oblasti business modelu a vytvořit marketingový plán pro malý podnik spravovaný paní Markétou Lukáčovou. Práce se nejdříve věnuje vymezení teoretického rámce malého podnikání v České republice a Evropské unii. Stručně popisuje formu business modelu a marketingového plánu, kterou chce využít v návrhových částech práce. Následně probíhá charakteristika podniku, nabízeného sortimentu a služeb. V metodologické části se za pomoci dvou kvalitativních metod výzkumu zkoumají přesvědčení věrných a nových zákazníků ohledně zákaznického zážitku u paní Lukáčové. Před výzkumy se nacházejí situační analýzy, konkrétně matice hrozeb a příležitostí společně se SWOT a PESTLE analýzami. Analýzy doplní deskripce marketingové komunikace podniku paní Lukáčové a její konkurence. V návrhové části business modelu se podle Business Model Canvas stanoví jeho základní náležitosti. Jedná se především o popsání aktuální situace podniku, přičemž zmíněné schéma poskytne prostor pro implementaci nových skutečností. Zejména pak v hodnotové propozici, kde se pro podnik vytvoří klíčové hodnoty vhodné pro budoucí marketingovou komunikaci. V návrhové části marketingového plánu jsou provedeny jeho první tři části odvozené z odborné literatury. Skládá se z plánovacího procesu, marketingového strategického...
První měsíc války na Ukrajině v českých médiích očima studentů: případová studie Gymnázia Písek
Havrdová, Monika ; Šimková, Karolína (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem žáků k mediálním obsahům o válce na Ukrajině v souvislosti s mediální výchovou na gymnáziu v Písku, v jižních Čechách. Hlavním cílem je prozkoumat, jak studenti vnímali a interpretovali mediální obsahy o válce na Ukrajině v prvním měsíci konfliktu, analyzovat jejich názory na jeho mediální pokrytí a zjistit, jakou úlohu měla mediální výchova v informování se o válce na Ukrajině. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a empirickou, a propojuje několik důležitých a aktuálních témat jako rusko- ukrajinský konflikt, jeho mediální pokrytí a mediální výchovu na středních školách v Česku. Teoretická část práce se zabývá kontextem dané problematiky, rolí médií při informování o válečných konfliktech a významem mediální výchovy a mediální gramotnosti v souvislosti s mediálním pokrytím války na Ukrajině. Následuje část praktická, v jejímž rámci je představen kvalitativní výzkum. Výzkumné šetření bylo provedené formou případové studie za vedení polostrukturovaných rozhovorů s 16 studenty třetích ročníků píseckého gymnázia. Výsledky přinášejí odpovědi na stanovené výzkumné otázky, propojují souvislosti daného tématu a mohou být podnětem pro další diskusi o mediální výchově a mediální gramotnosti ve školním vzdělávání. Zároveň mohou být přínosné pro další výzkumy...
Reprezentace těla a poruchy příjmu potravy v komunikační strategii českých influencerek
Řezáčová, Natálie ; Heřmanová, Marie (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl nahlédnout do každodenní praxe českých influencerek působících na sociální síti Instagram. Jejím cílem je zjistit, jak přistupují k tématům, která mohou mít vliv na vznik a rozvoj určité formy poruchy příjmu potravy na straně jejich publika. Práce si také klade za cíl zjistit, jak české influencerky nahlíží na regulaci sociálních sítí, kdo by dle nich měl komunikovat odborná témata a také jakým způsobem. V neposlední řadě je cílem práce zjistit, zda si jsou influencerky vědomy vlivu, který díky své aktivitě na těchto platformách v průběhu svého působení získaly, a jak jej v praxi využívají. Text práce je členěn do tří částí. První z nich je věnována současnému stavu poznání. Skládá se z několika kapitol, které se věnují rešerši publikací zabývajících se problematikou influencerů, sociálních sítí ve spojitosti s poruchami příjmu potravy a také současné regulaci těchto platforem. V druhé části je představena metodologie výzkumu, který je stavěn na metodě zakotvené teorie. Blíže je zde také popsána metoda sběru dat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Ve třetí, empirické části práce jsou pak analyzovány samotné rozhovory. Výroky z těchto rozhovorů jsou umístěny do kontextu současného poznání. Ty, které se pak týkají konkrétně poruch příjmu potravy jsou...
Strategická komunikace společnosti Crossfit: naplnění diskurzu značky očima českých Crossfit atletů
Světelská, Denisa ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Strategická komunikace společnosti Crossfit: naplnění diskurzu značky očima českých Crossfit atletů" se zabývá kvalitativní analýzou vnímání značky skrze jedince participující v CrossFitu. Z teoretického hlediska pokrývá vysvětlení pojmu brand a zabývá se také modely, které jsou využívány při tvorbě značek a brandingu. Zaměřuje se také na značkové komunity, jejich specifika a jejich přínos pro značky. Následně je detailně specifikován CrossFit, historie vzniku značky a další náležitosti, které CrossFit prezentuje. Jedná se zejména o prostředí tělocvičen a specifický tréninkový režim. Nastíněny jsou také dostupné analýzy komunikace dané značky. Součástí teoretického pozadí je i přiblížení CrossFitové komunity z dosavadních analýz. Díky polostrukturovaným rozhovorům na téma komunikace brandu, konkurenčním výhodám a odlišnostem oproti jiným sportům a CrossFitové komunity, která je nedílnou součástí značky, byly rozklíčovány využívané dimenze brandingu. Díky zkušenostem jedinců se značkou se práce snaží určit faktory, které přispívají k úspěchu značky na sportovním poli a zároveň jakým způsobem značka působí na samotné jedince. Pozornost je tak věnována i vlivu značky na psychiku jedince a jeho život jako celek. Z rozhovorů vyplývá, že značka velmi intenzivně pracuje jak se značkovou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 637 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.