Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel jako významný dospělý v životě žáka
Vondroušová, Věra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky): Tato diplomová práce se zabývá současným postavením učitele v životě žáka i v dnešní společnosti. V teoretické části předkládá čtenáři základní témata týkající se dvou nejvýznamnějších subjektů edukace, učitele a žáka. Hlavním cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda a do jaké míry dochází k identifikaci žáka s učitelem a jakých podob nabývá role učitele v životě žáka.
Reflexe zkušeností se školou u chlapců z diagnostického ústavu pro mládež
Mašková, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce využívá analytických metod zakotvené teorie, aby prozkoumala téma "reflexe zkušeností se školou u chlapců z diagnostického ústavu pro mládež". Klade si za cíl porozumět souvislostem subjektivních významů adolescentních chlapců. Výsledkem analýzy je popis dynamické proměny vztahu ke škole, za pomoci popisu vnějších a vnitřních činitelů, ovlivňující tento jev. Mezi hlavní objevená témata patří role autority vychovávajícího, užití nástrojů kontroly a jejich vnímaná účinnost z pohledu vychovávaného. Dále je popsána proměna vnitřních motivačních dispozic jedince (potřeby, zájmy, postoje a hodnoty). Obě hlavní témata syntetizují v pojetí proměny vztahu ke škole. Práce je kvalitativní sondou do vnitřního světa adolescentních jedinců, kteří na prahu dospělosti balancují na hraně rizikového chování a společensky přijatelného experimentování, které k tomuto vývojovému období přirozeně patří. Práce vyúsťuje ve formulaci teorie, která je svou povahou platná právě pro tento konkrétní kontext. Výzkumná data byla získána rozhovory vedenými v souladu se zásadami zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA rizikové chování, vztah ke škole, autorita, motivace, rizikové a protektivní faktory
Sociologické a teologické příčiny vzniku Církve víry
Halasová, Tereza ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Ve svojí diplomové práci se zabývám důvody vzniku Církve víry a zároveň objasňuji její odlišná teologická východiska od Církve Křesťanská společenství, v jejímž rámci vznikala. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části čtenáře seznamuji s obecnou charakteristikou Pentekostálního hnutí a zařazuji Církev Křesťanská Společenství a Církev víry do příslušného proudu. V druhé části své práce se zabývám historickými souvislostmi vzniku Církve víry, kde se ptám po příčinách odchodu oněch sborů, které se oddělily od svého mateřského tělesa. Ve třetí části se zaměřuji na odlišná teologická východiska Církve víry, zvláště v oblastech eklesiologie a vnímání role vůdčí autority, démonologie a antropologie, důležitosti uzdravení v rámci soteriologie a osobitému pojetí eschatologie. Čtvrtou část své práce věnuji registračnímu procesu Křesťanských společenství na Slovensku, která dala podnět ke vzniku Církve víry a srovnání právního ukotvení postavení nových náboženských hnutí v české a slovenské společnosti.
Vybraný žák se specifickou poruchou chování ve vzdělávacím procesu
Solničková, Marie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch chování. V teoretické části autorka vymezuje pojem poruchy chování, klasifikuje poruchy chování a detailněji popisuje jednotlivé poruchy chování tak, jak je definuje Mezinárodní klasifikace nemocí. Dále se autorka práce snaží obsáhnout možné příčiny a faktory, které se podílejí na vzniku nebo rozvoji poruch chování. Závěr teoretické části je věnován specifice vzdělávání dětí s poruchami chování a průběhu socializace u takových jedinců. Praktická část je vypracována na základě kazuistiky vybraného žáka a strukturovaného pozorování. Tato část se snaží, na základě dlouhodobějšího pozorování, popsat vybrané aspekty, na které může mít specifická porucha chování značný vliv. Jedná se o vliv na třídní kolektiv a samotný průběh vyučování. Praktická část je realizována formou dlouhodobého zúčastněného pozorování a analýzy dostupných dokumentů vztahujících se k diagnóze žáka. Informace jsou získány i formou rozhovoru s vyučujícím žáka a s asistentem pedagoga. Praktickou částí autorka práce poskytuje přehled konkrétních projevů specifické poruchy chování u vybraného žáka v různých situacích vyučovacího procesu s důrazem na příčiny těchto projevů a následnými opatřeními. Za účelem získání ucelenějšího pohledu na chování žáka, srovnává...
Autorita a konformismus; sociální psychologie nacismu
Dvořáková, Denisa ; Kosek, Jan (vedoucí práce) ; Pithart, Petr (oponent)
Autorita a konformismus; sociální psychologie Diplomová práce se věnuje nacismu z pohledu sociální psychologie. Jejím cílem je tedy analýza nacismu pomocí vybraných teoretických konceptů sociální psychologie, konkrétně autority a konformismu. Práce začíná uvedením konceptu totalitarismu, když je nejprve obecně vymezen samotný pojem totalitarismus a poté se převážná část této kapitoly zabývá konceptem totalitarismu v pojetí Hannah Arendtové. Na konci této kapitoly jsou pak zmíněny některé limity pojetí Hannah Arendtové. Obsahovou náplní další kapitoly je ideologie nacismu. Jsou zde samostatně vymezeny pojmy ideologie a nacismus a následně je uveden cíl a základní charakteristika nacistické ideologie. Třetí kapitola práce se zabývá autoritou a konformismem jako sociálně psychologickými jevy. První část této kapitoly definuje konformismus, uvádí možné rozlišení jeho příčin a základní typologii důsledků. Dále jsou zde představeny nejdůležitější klasické výzkumy v oblasti vědeckého studia konformity prováděné metodou laboratorních experimentů a krátce je nastíněna problematika dispozičního a situacionistického přístupu. Následuje krátké pojednání o moderním individualismu jakožto možném aspektu konformity. Další část této kapitoly vymezuje základní pojetí autority, zmiňuje její tři ideální typy, tak jak...
Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách
Neubauerová, Eva ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Diplomová práce Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách se zabývá problematikou moci v situaci péče, kde opečovávanou osobu je matka a pečující je její vlastní dcera. Teoretická část konceptualizuje pojmy moc, mocenská nerovnováha i ambivalence. V praktické části je prezentováno vlastní kvalitativní šetření s pečovatelkami (dcerami opečovávaných matek). Bylo zjištěno, že ambivalence matek vede v situaci péče k ambivalencím u dcer. Proměnnými, které rozhodujícím způsobem ovlivňují mechanismy mocenské nerovnováhy při péči, jsou matčino přijetí potřeby péče a podoba společné domácnosti. Z výpovědí respondentek vyplývá, že pokud se ve společné domácnosti nachází kromě matky a dcery ještě jiný člen (v případě respondentek se jednalo vždy o manžela), dochází mnohem častěji ke konfliktům, které mívají intenzivnější průběh. Vztahy v těchto rodinách nejsou popisovány jako harmonické a dcery vypovídají o narušení rodinné soudržnosti vlivem péče. Z výzkumu rovněž plyne, že mocenská nerovnováha by mohla být faktorem, který dosud v empirickém šetření ambivalence chyběl, neboť ambivalence byla dosud měřena zejména pomocí manifestních proměnných. Klíčová slova ambivalence, autorita, autonomie, kódování, moc, mocenská nerovnováha, opečovávaná matka, péče v domácím prostředí, pečující dcera
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Pentecostalism among Czech and Slovak Roma: The religiosity of Roma and the practices of inclusion of the Roma in the brotherhood in salvation. Autonomy and Conversions among Roma in Márov
Ripka, Štěpán ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Hrustič, Tomáš (oponent) ; Ukah, Asonzeh (oponent)
Cílem mé práce je diskutovat možnosti užití konceptu autonomie při studiu konverzí Romů k charismatickému/letničnímu křesťanství. V tomto poli se v poslední době prosazovaly koncepty empowermentu (zplnomocňování) či sociální inkluze, ale chyběla kritická reflexe otázek způsobů vládnutí a útlaku. Vycházím z teze Patricka Williamse (1987; 1991; 1993a), podle kterého francouzští Romové, kteří konvertovali k letničnímu hnutí, dosáhli autonomie (nebo alespoň pocitu autonomie), jež jim dovolovala přehlížet roli strukturálních faktorů a jiných lidí v jejich vlastním jednání. Na případové studii etnografického výzkumu romské charismatického sboru v Západních Čechách rozvíjím koncept autonomie skrze konverzi. Hlavní teoretická inovace mé práce pochází z morální filosofie, především z Christmanovy teorie autonomie (utlačovaných) (2014). Christman definuje autonomii jako reflexivní potvrzování zvolené praktické identity, života, který "stojí za to žít". Příběh, který misionáři v Márově, místě mého terénního výzkumu, dávali do popředí, byl o Romech, kteří se z pasáků a prodejců drog stali křesťany. Empirická realita a narativy změny však na takto jednoduchý popis radikální změny skrze náboženství vrhají stín pochybnosti. Na základě podrobného rozboru konverze muže závislého na drogách tvrdím, že konvertité...
Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariery
Stojaspalová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Kamila Stojaspalová, Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariéry Anotace: Mladý pedagog vstupuje s očekáváním na první pracovní pozici a to často není naplněno. Usilování o naplnění stanoveného cíle je znepříjemňováno, až dochází k demotivaci, útlumu v pracovním tempu a prvotní nadšení mizí. Popsaný jev je bohužel celkem častým odrazem reality. Práce se z teoretického hlediska zabývá proměnnými, které ovlivňují motivaci či demotivaci pedagoga při výkonu pedagogické profese. Jaké proměnné vstupují a skrze jaké proměnné můžeme do motivačního procesu vstoupit. Zaměřena je na učitele základních škol. Na jejich teoretickou a praktickou připravenost. Práce se zabývá situací v České republice a tedy i místním systémem vzdělávání a podpory pedagogů. Abstract: The young teacher enters with expectations for the first job is often not fulfilled. Striving to fulfill the stated objective is znepříjemňováno until there is a lack of motivation, attenuation in the pace of work and the initial enthusiasm fades. Described phenomenon is not altogether common reflection of reality. Text from a theoretical perspective focuses on the factors that affect motivation / disincentives teacher in the exercise of their profession . The focus is on primary school teachers. On their theoretical and practical...
Prestiž učitelského povolání pohledem učitelů
Legezová, Erika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce pojednává o prestiži učitelského povolání. Teoretická část je věnována specifikaci zásadních pojmů, kterými jsou: prestiž, prestiž profesí, sociální status a učitel. Dále charakterizuji učitelství jako plnohodnotnou profesi se zaměřením na profesní identitu učitele, nároky kladené na učitele, nejčastější problémy, se kterými se učitelé při výkonu svého povolání setkávají a náplň práce učitelů. V další kapitole popisuji jednotlivé elementy, které utvářejí a ovlivňují prestiž učitelského povolání. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, kterého se zúčastnili žáci a učitelé Základní školy Most, Václava Talicha 1855 a vedení strukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli téže základní školy. Cílem výzkumu je určit, jak vnímají prestiž učitelského povolání žáci a učitelé vybrané školy. A také vyvodit a odůvodnit míru prestiže, kterou tomuto povolání žáci a učitelé na této škole přisuzují. Klíčová slova prestiž, povolání, učitel, sociální status, feminizace, základní škola, autorita, společenské ohodnocení, profesní sebevědomí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.