Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce médií s neziskovými organizacemi na příkladu kauzy "Stromkaři" a mediální zpracování případu
Nguyenová, Thuong Ly ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na způsob mediálního zpracování kauzy "Stromkaři" a na komunikaci novinářů se zástupci neziskových organizací. V kauze jde o pracovní vykořisťování cizinců v českých lesích. Pracovníci za odvedenou práci nedostali zaplaceno, ubytování a strava byly také nedostatečné. Tato praxe se dotkla několika národnostních menšin. Případu se ujali právníci, kauzu pak veřejnosti otevřely neziskové organizace a média. Práce kauzu "Stromkaři" na začátku představí a přiblíží vývoj případu, dále se věnuje problematice spolupráce médií s neziskovými organizacemi. Rozhovory s představiteli obou institucí ukazují, jak spolu komunikují, co by vedlo k lepší spolupráci a jaká je medializace neziskových témat. Rozhovory také ukazují, jak probíhala část komunikace a spolupráce v případě "Stromkařů". Následuje analýza vybraných tištěných titulů. Cílem práce bylo zjistit způsob komunikace médií s neziskovými organizacemi v českém prostředí a analyzovat medializaci případu "Stromkaři".
Vliv mediální agendy na veřejnou agendu v České republice
Obruča, Dominik ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato práce vychází z teoretických základů teorie agenda-setting, konkrétně z její části popisující vliv médií na veřejné mínění. Hlavními cíli práce je ověřit hypotézu, že teoretické předpoklady vlivu médií na veřejné mínění formulované teorií agenda-setting jsou platné v mediálním a veřejném prostoru v České republice a ověření homogenity obsahu agend jednotlivých médií a jednotlivých agend v rámci různých časových úseků. V empirické části je použita metoda obsahové analýzy a výsledky z průzkumů veřejného mínění ve vymezeném časovém úseku. Obsahová analýza se týká zpráv, které vybraná média uvádějí jako nejdůležitější. K analýze jsme vybrali tato média: Česká televize, Český rozhlas Radiožurnál, MF DNES a Právo. Analýza byla provedena na třech časových úsecích v rozmezí od 16. 12. 2013 do 2. 3. 2014. Dále byly použity výsledky výzkumů veřejného mínění realizovaných vždy po skončení časového úseku zahrnutého při obsahové analýze. Analyzovány byly odpovědi na otázku na nejdůležitější celospolečenská témata. Následně bylo vytvořeno srovnání výsledků obsahové analýzy a analýzy veřejného mínění. Na bázi výsledků výzkumu je diskutováno zhodnocení a možnosti aplikace teorie agenda-setting a jejího empirického výzkumu na české prostředí a popis charakteru hlavních témat a tematických kategorií mediální a...
Ověření korespondence mezi mediální a veřejnou agendou
Horová, Terezie ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu korespondence mezi mediální a veřejnou agendou. Vychází z dřívějších výzkumů, kde vztah mezi mediální a veřejnou agendou jako první zanalyzoval sociolog McCombs (Dearing a Rogers 1996: 6). Na základě pramenů se zaměřuje na prokázání souvislosti na konkrétním případu církevních restitucí, kde se probírá zejména jejich vývoj a názory jak v mediální, tak ve veřejné agendě. Oproti předchozí teorii se práce snaží hlouběji proniknout do souvislostí mezi mediální a veřejnou agendou a zkoumat jejich vzájemnou korespondenci. Pro zanalyzování mediální agendy autorka používá metodu obsahové analýzy novinových článků ve vybraných tištěných médiích. Výsledek pak porovnává se sekundární analýzou dat průzkumu Naše společnost realizovaným Centrem pro výzkum veřejného mínění, který v tomto případě zastupuje veřejnou agendu. Hlavním výsledkem šetření je pak ověření, že mezi mediální a veřejnou agendou k vzájemnému ovlivňování dochází i v konkrétním případě problematiky církevních restitucí. Jednak se daří identifikovat podobnost mezi četností výskytů jednotlivých mediálních zpráv a zájmu veřejnosti o dané téma. Dále se také objevuje spojitost mezi názory na téma v mediální i veřejné agendě. Ukazuje se, že negativní názor na proces schvalování zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi...
Mediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denících
Koppitz, Radim ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Mediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denících Abstrakt Tato práce si bere za cíl analyzovat obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Příčinou vzniku této protestní akce byla nespokojenost českých nemocničních lékařů s platovými a pracovními podmínkami, ale také s některými aspekty chodu nemocnic a českého zdravotnictví. Představitelé lékařských odborů oslovili profesionální PR agenturu, aby jim pomohla s vytvořením a vedením kampaně, což bylo důvodem, proč měla kampaň podstatně větší účinek než všechny ostatní dosavadní pokusy lékařů o změnu. S ohledem na to, že zpravodajská média v konfliktu sehrála stěžejní roli, je cílem této práce analýza toho, jakým způsobem bylo o tématu referováno ve vybraném vzorku denního tisku. Pro účely této práce byla jako základní výzkumná metoda zvolena kvantitativní obsahová analýza, pomocí níž bylo zkoumáno, jaký prostor byl tématu v denících věnován, jak se tento prostor vyvíjel v čase, které důvody odchodu lékařů byly v denících akcentovány, jak se vyvíjela negativita tématu, ale také to, jaký prostor k vyjádření byl věnován jednotlivým stranám konfliktu a konkrétním aktérům, a to, zdali deníky v rámci názorových textů některé ze stran konfliktu stranily. Práce sleduje vývoj celé akce od jejího počátku v...
A2 - kulturní čtrnáctideník a jeho cesta za aktuálními tématy v roce 2011
Pešek, Adam ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce "A2 - kulturní čtrnáctideník a jeho cesta za aktuálními tématy v roce 2011" se snaží komplexně zmapovat sedmý ročník kulturního periodika, a to především hodnoty klíčové pro výběr témat. Na základě kvantitativního rozboru celého ročníku je kvantifikováno používání textových vzorců ve vlastním obsahu časopisu, včetně určení předpokladů, které jsou s konkrétními novinářskými žánry očekávány. Podrobně je popsána proporcionalita mezi prostorem věnovaným umělecké tvorbě a společenskému dění, stejně tak nejčastější autoři jednotlivých rubrik a jejich předpoklady k práci kulturního publicisty. Následný kvalitativní rozbor se na číslech věnovaných kulturní publicistice a umělecké profesi (konkrétně jde o čísla 3 - Literární časopisy jinde, 12 - Popkulturní monstra, 18 - Kulturní publicistika a 23 - Zaměstnání: umělec) snaží postihnout klíčová kritéria pro výběr témat jednotlivých textů. Práce zkoumá, jak redakce pracuje s esejistickou formou, která obvykle představuje průvodní text čísla. Krom toho se snaží hledat styčné body mezi recenzovanými uměleckými díly, včetně zmapování jejich pokrytí v české mediální produkci. Práce stojí na vlastních zjištění autora a částečně vychází z předchozího zmapování prvních pěti let existence časopisu Zuzanou Cajtlerovou. Jako podpůrný pramen je využit...
Koncept nastolování agendy v kontextu českých mediálních studií
Nečas, Vlastimil ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Předložená dizertační práce vychází z širokého proudu úvah o vztahu masových médií, společnosti a politiky a detailně se věnuje jednomu specifickému konceptu, který se pokouší tyto vztahy pojmenovat, modelovat a empiricky zkoumat. Základní cíle práce lze shrnout do dvou vzájemně provázaných oblastí. První cílem je představit v českém odborném prostředí koncept nastolování agendy, nabízející teoretický, pojmový a výzkumný rámec pro analýzu vztahů mezi obsahy masových médií, dynamikou veřejného mínění a politickou sférou. Druhým cílem je pak analýza teoretického ukotvení a způsobů zkoumání procesů nastolování agendy v českém sociálně-vědním prostoru. Teoretická část práce (kapitola 1. až kapitola 3.5) je strukturována podle dvou hledisek: diachronního a synchronního. V diachronní perspektivě se snažíme pojmenovat společenský kontext a historické kořeny zkoumání nastolování agendy, jeho postupný vývoj, hlavní trendy a vývojové linie. Plynule pak přecházíme do synchronní perspektivy, kdy popisujeme odborné a oborové ukotvení nastolování agendy, a pomocí dostupných klasifikací detailně analyzujeme existující úrovně studia nastolování agendy a hlavní výzkumné oblasti. Druhá základní oblast dizertační práce je ukotvena ve snaze identifikovat, pojmenovat a analyzovat způsoby zkoumání procesů nastolování témat v...
Mediální reprezentace sociální nepřizpůsobivosti - kritická diskurzivní analýza
Malík, Tomáš ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je konceptualizace mediálního diskurzu společenské nepřizpůsobivosti na praktickém příkladu zpravodajství internetového portálu iDNES.cz. Analyzuji možné ideové zdroje a sociální faktory, které existenci tohoto diskurzu podmiňují. Zároveň zjišťuji jeho konkrétní projevy v mediálních sděleních. Především to, jaké identity a charakteristické vlastnosti byly společensky nepřizpůsobivým lidem v textech žurnalisty připisovány v letech 2006 až 2009. Pro popis tohoto diskurzu jsem zvolil metodologický rámec kritické diskurzivní analýzy v podání Normana Fairclougha.
Fenomén zadluženosti českých domácností
Šrédlová, Jana ; Mašková, Pavla (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Práce pojednává o problematice předluženosti českých domácností. Autorka se zaměřuje především na téma předlužení a na jeho příčiny. Předlužení považuje za hlavní problém spjatý se zadlužováním a vysvětluje ho jako negativní rizikový společenský jev. První část textu se věnuje zdůvodnění trendu zvyšující se spotřeby s ohledem na teorii konzumerismu a na teorii postmoderní společnosti, v neposlední řadě vysvětluje spojitost chudoby a sociálního vyloučení s tematikou života na dluh. Následně text analyzuje současný stav zadluženosti domácností v České republice a vsazuje do širšího kontextu v porovnání se zeměmi Evropské unie, s bližším zaměřením na Velkou Británii. Stěžejní částí textu je identifikace socioekonomických faktorů přispívajících k zadluženosti domácností. Těmi jsou nízké příjmy, vysoké výdaje a nízká finanční gramotnost. V této návaznosti autorka předkládá způsoby, jakými se v ČR zmírňuje zadluženost domácností se zaměřením na poradny dluhového poradenství a na výukové programy pro zvýšení finanční vzdělanosti na základních a středních školách. V poslední kapitole na základě provedených rozhovorů a analýzy statistik konstruuje autorka profil osoby, jež je nejvíce náchylná ocitnout se v dluhové pasti.
Hrozba státního bankrotu jako hlavní součást předvolební mediální agendy v Ćeské republice
Vávra, Jan ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Václav Bělohradský konstatoval (Právo, 3. července 2010), že "'Řecko' byla jedna z největších volebních lží v politických dějinách této země." Cílem této bakalářské práce je prozkoumat, jakou roli hrála v údajné "volební lži" média: jakým způsobem nastolovala předvolební agendu (případně odkud čerpala témata) a jak vypadal předvolební diskurz týkající se tématu hrozby státního bankrotu ve státu, jehož dluhopisy byly podle agentury Bloomberg dva měsíce před parlamentními volbami v roce 2010 osmé nejbezpečnější na světě. Obsahově zkoumám nejčtenější týdeníky Reflex, Respekt a Týden, respektive jejich vydání z května 2010 (měsíc voleb). Vycházím z předpokladu, že právě týdeníky mají největší potenciál vkládat události do příslušných souvislostí, a tím tak zásadně diskurz formovat. Využívám tak diskurzivní (se zaměřením na ideologické znaky podle van Dijkových poznatků) a sémiotické (s využitím teorie Rolanda Barthese) analýzy pro odhalení případných mytologických prvků týkajících se politických stran a idejí v souvislosti s hrozbou státního bankrotu. V teoretické části práce se zaměřím na možné politické důsledky mediální manipulace především v souvislosti s volebním procesem. Za podnětné poznatky pro toto téma považuji teze německých sociologů Jűrgena Habermase (o univerzální pragmatice) a Ulricha Becka (o...
Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse
Nováková, Kristýna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse se zabývá vlivem korporátní agendy na agendu mediální. V teoretické rovině se práce zabývá základními tezemi konstrukce mediální reality a mediálního obrazu, konceptem agenda setting a problematikou hudebního průmyslu. Tedy oblastmi, které se podílejí a ovlivňují marketingový a mediální svět a tvoří tak základní rámec teoretické konstrukce mediální reality. V praktické části je zkoumán konkrétní proces nastolování agend na příkladu tvorby mediálního obrazu českého hudebníka Tomáše Kluse v průběhu tří let. A to prostřednictvím marketingového a PR oddělení hudebního vydavatelství Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. na zkoumaném vzorku vybraných tištěných médií - deníků MF DNES, Právo a Blesk. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem a do jaké míry marketingový diskurz ovlivňuje diskurz mediální a jaký je výsledný mediální obraz hudebníka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.