Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 724 záznamů.  začátekpředchozí443 - 452dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hra o trůny jako hra
Beneš, Otakar ; Vaněk, Václav (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Hra o trůny jako hra se zabývá fantasy ságou Píseň ledu a ohně od amerického autora G. R. R. Martina. Základním východiskem práce je provázanost narativu této pětidílné série se základními herními mechanikami a vlastnostmi, které uvádějí v definicích R. Caillois a J. Huizinga. Hra o trůny vykazuje mnoho znaků charakteristických pro deskové hry a naše interpretace vychází především z jejich koncepce. Herní aspekty narativu jsou sledovány při analýzách kategorizace postav, formy narativu, fungování fikčního světa a jeho modality a motivace postav. Zkoumané vlastnosti narativu jsou poté usouvztažněny k hernímu světu, hrajícím postavám, pravidlům hry a cílům hry.
Principy zábavnosti sběratelských karetních her a jejich vliv na život hráčů
Vaněk, Jiří ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Práce Principy zábavnosti sběratelských karetních her a jejich vliv na život hráčů se zabývá herní disciplínou sběratelské karetní hry. V úvodu této práci jsou popsány základní pravidla a obvyklosti, se kterými sběratelské karetní hry pracují. V teoretickém bloku práce popisuje obecné charakteristiky hry, které čerpá z knihy Homo Ludens. Teoretický blok popisuje hru tak, jak o ní obyčejně nebývá přemýšleno. Výraznou částí práce je výzkum, který probíhal v období března 2014. Výzkum byl prováděn metodou rozhovorů s návodem, tedy metodou kvalitativní. Výzkum se zaměřil na dlouhodobé hráče karetní hry Magic the Gathering a probíhal převážně v Pražské herně sběratelských karetních her. Výsledky analýzy výzkumu jsou rozděleny do dvou bloků a těmi jsou: Zábavnost sběratelských karetních her a Vliv komunity na život hráčů. V prvním bloku analýzy se práce zabývá tím, co hráče na hrách baví, jaké mají pocity ze soutěžení, jak na ně působí faktor štěstí a smůly a také co pro ně znamená sběratelství. V druhém bloku analýzy se práce zabývá vztahy v komunitě hráčů, utvářením a udržováním této komunity a také formováním přátelství formou hraní a cestování. V závěru práce je shrnut postup výzkumu a je zde několik myšlenek vyplývajících z odpovědí dotazovaných informátorů.
Alhambra
Klůj, Jan ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Název práce: Alhambra Autor: Jan Klůj Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá implementací deskové hry Alhambra. Kro- mě implementace pravidel hry obsahuje program také grafické uživatelské pro- středí. Hru může hrát dva až šest hráčů, kteří se střídají u jednoho počítače. Dále se v práci zabýváme umělou inteligencí, proti které je možné hrát. Logika roz- hodování umělé inteligence je tvořena pomocí evolučního algoritmu a strojového učení. Klíčová slova: Alhambra, hra, umělá inteligence, evoluční algoritmus
Jazykové hry ve 3. a 4. ročníku na prvním stupni ZŠ
Štuksová, Marie ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Český jazyk je pro některé žáky předmětem nepřitažlivým a nezábavným. Ve své práci se zabývám jazykovou hrou, kterou bych chtěla podpořit zájem o tento předmět. V teoretické části vymezuji učivo o slovních druzích a vyjmenovaných slovech. Popisuji algoritmy a zásady, které by se při tomto učivu měly dodržovat. Dále se zabývám vymezením pojmu hra a jejímu místu v životě dítěte. Také vysvětluji pojmy didaktická hra a jazyková hra. V praktické části vyhodnocuji dotazník, který se týká jazykových her ve třetím a čtvrtém ročníku. Vyhodnocuji v něm, jak učitelé na hry nahlížejí, jak k nim žáky motivují a zda hrají žáci tyto hry se zájmem. Tato část také obsahuje zásobník jazykových her, které jsou určeny k upevnění a procvičení učiva vyjmenovaných slov a slovních druhů. Po určitých úpravách můžeme tyto hry využít i při procvičení jiného učiva v českém jazyce. Snažila jsem se co nejvíce propojit teorii s praxí. Hlavním cílem mé práce je, aby uvedené poznatky a hry přinesly žákům zajímavější a zábavnější metody výuky.
Přestávky ve škole (5. třída)
Buryová, Markéta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem Přestávky ve škole (5. třída) popisuje a zpracovává, jakým způsobem tráví děti svůj volný čas mezi jednotlivými hodinami. Tato práce se snaží o globální pohled na celou problematiku přestávek a její koncepci ve struktuře školního dne. Diplomová práce je rozdělena do dvou oblastí - teoretické a výzkumné. Teoretická část práce shrnuje všechna dostupná a významná fakta týkající se tématu. Zabývá se charakteristikou školního prostředí, shrnutím biologického a psychologického vývoje dětí daného věku a vymezením funkce přestávek. Praktická část diplomové práce zpracovává výsledky výzkumu realizovaného prostřednictvím výzkumné metody pozorování a dotazníku. Výsledky jsou interpretovány a následně popisně zhodnoceny v souladu s teoretickou částí práce. Poslední částí výzkumné práce je srovnání výsledků této diplomové práce s tematicky stejnou diplomovou prací zaměřenou na mladší věkovou skupinu dětí. Závěrem práce je zjištění, že doba přestávek je pro děti nutným a podstatným časem pro odpočinek, komunikaci a interakci, hru, socializaci a naplnění potřeby tělesných funkcí.
Hra jako prostředek žákovy aktivizace v hudebně výchovné práci na 1. stupni ZŠ. Hry s hudební teorií ve třídách s rozšířenou výukou HV
Dvorníková, Lenka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem využití hudebně didaktických her ve výuce hudební teorie. Teoretická část objasňuje některé obecné pojmy, jako je hra, aktivizace, či osobnost dítěte. Vychází z dějin pedagogiky, seznamuje s názory významných filozofů, lékařů, pedagogů, psychologů a dalších myslitelů na dětskou hru i na osobnost dítěte. Tato část dále představuje způsoby práce s hudební hrou v pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně pohybových činnostech, podle některých současných hudebních pedagogů. Empirická část práce se zaměřuje na experimentální vyučování s uplatněním vlastních her s hudební teorií. Předmětem výzkumu je žák a jeho zapojení do činnosti, jejíž pomocí se s hudební teorií seznamuje. Výzkum si stanovuje některé dílčí cíle. Pozorovat vliv didaktické hry na aktivizaci žáka, na jeho chuť účastnit se experimentální výuky hudební výchovy. Sledovat prožitek při hře a zároveň ověřit zapamatování učiva. Zjistit, do jaké míry může didaktická hra ovlivnit chuť žáka učit se hudební teorii a zmírnit tak obavu ze špatně pochopitelné učební látky. Práce verifikuje stanovené hypotézy. Výsledky výzkumu sice nepotvrzují všechny hypotézy, podstatné je však zjištění, že hudebně didaktické hry pozitivně ovlivňují postoje žáka k výuce hudební teorie. Součástí příloh jsou mimo jiné i...
Přínos hraní sběratelských karetních her pro život hráčů
Vaněk, Jiří ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Práce Přínos hraní sběratelských karetních her pro život hráčů se zabývá herní disciplínou sběratelské karetní hry. V úvodu této práce jsou popsána základní pravidla a obvyklosti, se kterými sběratelské karetní hry pracují. V teoretickém bloku práce popisuje obecné charakteristiky hry, které čerpá z knihy Homo Ludens. Dále se tato práce zabývá psychologickými důvody, které nás vedou ke hraní her. Výraznou částí práce je výzkum, který probíhal v období března 2014. Výzkum byl prováděn metodou rozhovorů s návodem, tedy metodou kvalitativní. Výzkum se zaměřil na dlouhodobé hráče karetní hry Magic the Gathering a probíhal převážně v pražské herně sběratelských karetních her. Výsledky analýzy výzkumu se zabývají přínosem hraní pro život hráče, a to z pohledu, jaký přínos mu přináší hra a jaký přínos mu přináší členství v kolektivu hráčů. V závěru práce je shrnut postup výzkumu a je zde několik myšlenek vyplývajících z odpovědí dotazovaných informátorů.
Význam hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj
Domkářová, Lucie ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj. Hlavním cílem teoretické části je v rámci stanoveného rozsahu vytvořit co nejucelenější přehled současných poznatků na dané téma. V první části práce jsou obsaženy obecné, teoretické vymezení hry. Uvádím zde různé definice, klasifikace i teorie her. Další část práce je věnována podrobnému popisu významu hry pro jednotlivé složky psychiky. Zaměřuji se zde na rovinu kognitivní, motorickou, motivačně-volní, emocionální i sociální. Jelikož se v předškolním období začíná objevovat kooperativní hra, pokládám tedy za důležité do práce zařadit i kapitolu o partnerech ve hře kam řadím rodiče, prarodiče, sourozence, vrstevníky imaginárního kamaráda. Tato kapitola popisuje význam participace hravých partnerů ve hře a způsob hry s předškolním dítětem. Závěrem bakalářské práce je návrh výzkumného projektu, zaměřeného na hru rodičů s předškolními dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 724 záznamů.   začátekpředchozí443 - 452dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.