Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití digitálních technologií v přípravě žáka ZŠ do školy
Jaroš, Aleš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat, jakou úlohu hrají digitální technologie (dále DT) v domácí přípravě žáků ZŠ do školy, jakým způsobem tyto technologie používají ke své domácí přípravě a zda s nimi pro potřeby svého učení pracují. Diplomová práce se zabývá otázkou, zda umějí žáci 2. stupně ZŠ používat digitální technologie pro své učení a jakým způsobem je využívají, jakou mají představu o tom, že se učí, jaké výhody a nevýhody vidí v používání digitálních technologií, jak je podporují rodiče v tom, aby v domácí přípravě používali digitální technologie. Teoretická část práce se zaměřuje na úlohu a možnosti využití digitálních technologií ve vzdělávání, zejména v domácí přípravě žáků. Vymezuje digitální kompetence žáka a charakteristiky současné školní populace. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky tří dotazníkových šetření. První provedl autor mezi 127 žáky 2. stupně ZŠ v Ústeckém kraji s cílem zjistit, zda a jakým způsobem využívají žáci digitální technologie v domácí přípravě do školy a zda jim tyto technologie domácí přípravu usnadňují. Druhý dotazník vyplnili rodiče žáků 2. stupně ZŠ. Cílem tohoto dotazníkového šetření bylo odhalit, nakolik podporují rodiče své děti ve využívání digitálních technologií pro přípravu do školy, zda se zajímají o obsah a čas svých dětí, který tráví u...
Pojetí digitálního vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jeho akceptace mezi žáky
Hovorková, Michaela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
4 ABSTRAKT Diplomová práce je věnována tématu digitálního vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jeho akceptace mezi žáky. Práce je inspirativním pokusem, jak lze propojit formální a informální vzdělávání ve vzdělávacím procesu. Tato studie se stala inspirací pro zefektivnění výuky pomocí digitálních technologií a rozvoj digitální gramotnosti u žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je rozdělena na 3 základní kapitoly, které se věnují oblasti kognitivního vývoje u dětí mladšího školního věku, digitálnímu vzdělávání a digitálním technologiím užívaným ve výuce. Poznatky z odborné literatury v teoretické části jsou podkladem pro praktickou část, která prostřednictvím tvorby dvou edukačních geolokačních her zkoumá rozvoj jednotlivých digitálních kompetencí na vzorku dvou tříd. Cílem této práce je zjistit, jak lze na 1.stupni ZŠ rozvíjet digitální gramotnost a její jednotlivé kompetence vzhledem k věku a kognitivnímu vývoji žáků. Na základě kvalitativního výzkumu formou pozorování, terénních zápisků a záznamových archů bylo možné analyzovat míru rozvoje jednotlivých digitálních kompetencí na ZŠ v základní úrovni. Výstupem je popis a zhodnocení možnosti rozvoje digitální gramotnosti a jejích jednotlivých oblastí u dětí na 1. stupni ZŠ vzhledem k jejich kognitivnímu vývoji a věku. Výstupem práce jsou také možnosti postupu...
Základy fungování počítačů - didaktické materiály pro 1. stupeň ZŠ
Drobná, Anna ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Revize RVP ZV z roku 2021 zavádí novou vzdělávací oblast Informatika. Oblast má zcela odlišný obsah než bývalá oblast Informační a komunikační technologie. Pro učitele je nezbytné mít na výběr dostatek kvalitních didaktických materiálů pro výuku nové vzdělávací oblasti. Prvním cílem diplomové práce je provést rešerši existujících výukových materiálů informatiky pro 1. st. ZŠ a tím usnadnit učitelům orientaci v nich. Během rozboru materiálů byl zjištěn nedostatek podkladů pro výuku fungování digitálních zařízení a základů fungování internetu. Druhým cílem je proto vytvoření vlastních didaktických materiálů pro toto učivo. Didaktické materiály vznikly ve spolupráci s Laboratoří pokročilého multimediálního vzdělávání Matematicko-fyzikální fakulty UK a dětského kanálu :D České Televize a jsou postupně zveřejňovány na webových stránkách ČT :D. KLÍČOVÁ SLOVA informatika, digitální zařízení, digitální technologie, internet, 1. stupeň ZŠ, didaktický materiál, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Etika jako součást digitální gramotnosti středoškolských učitelů
Sissak, Jiří ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním obsahu a pozice etiky v digitální gramotnosti středoškolských učitelů. Etika v celkové gramotnosti dospělého člověka hraje v 21. století velmi důležitou roli. Etika je nezbytnou součástí každodennosti středoškolského učitele, nejen při online výuce vedené prostřednictvím digitálních technologií s prvky sociálních sítí, ale i při práci s informacemi (daty), se kterými se setkává při plnění svých pracovních povinností a ve svém každodenním životě V teoretické části se práce zaměřuje na etiku ve vztahu k digitální gramotnosti a digitálnímu světu. Rozebírá pojem digitální jako takový a na jeho základě i andragogický pohled na etiku a digitální gramotnost. Vymezuje pojmy digitální etika a digitální gramotnost, a to ve všech interakcích, jak v historickém kontextu ve vztahu k vývoji digitálních technologií, tak i ve vztahu k digitálním identitám současného občana. Práce se zabývá novým konceptem "digitálních identit - domén" z pohledu vzniku informací (dat) o jedinci a interakcí jedince s digitálním světem prostřednictvím digitálních identit. Systematizuje jednotlivé digitální identity jedince, jejich vliv na něj i jeho život v technologickém světě. Dále se věnuje specifikům, které etika v rámci digitální gramotnosti má a které mají vliv na další rozvoj interakcí mezi...
Užívání elektronických obrazovek u dětí ve věku 6-9 let
Svobodová, Lucie ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem užívání digitálních technologií u dětí mladšího školního věku (1. až 3. třída ZŠ). Cílem práce je detailněji zmapovat užívání obrazovek u dětí ve věku 6-9 let a odhalit věk, který by byl vhodný pro realizaci preventivních programů cílených na zdravé používání technologií u dětí. Zajímá nás tedy, kolik času děti daného věku tráví užíváním elektronických obrazovek a jaké typy obrazovek obvykle užívají, jakým činnostem se na zařízení věnují, jak se užívání liší mezi chlapci a dívkami a zda existují rozdíly v užívání u dětí v 1. třídě, 2. třídě a 3. třídě základní školy. Zvolenou metodou výzkumu je průřezové dotazníkové šetření v online podobě určené pro rodiče. Výsledky výzkumu ukázaly, že množství času tráveného dětmi u obrazovek se zvyšuje s přibývajícím věkem dítěte a výraznější nárůst lze pozorovat hlavně u dětí ve 3. třídě ZŠ. Nejčastěji děti tráví čas s přenosnými zařízeními (chytrý telefon či tablet) a sledováním televize. U chlapců ve 3. třídě ZŠ jsme zaznamenali také mírný nárůst užívání herních konzolí, dívky naopak tato zařízení nepoužívají téměř vůbec. Na tuto věkovou skupinu dětí a jejich rodičů by tedy do budoucna mohla být více cílena preventivní činnost a osvěta ohledně bezpečného užívání a rizik spojených s nadměrným užíváním technologií. KLÍČOVÁ...
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Palička, Pavel ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mužík, Vladislav (oponent) ; Bureš, Vladimír (oponent)
Pavel Palička - Využití moderních technologií při výuce školní tělesné výchovy Abstrakt disertační práce Problém: Jednou z možných variant podpory motivace k učení je i použití digitálních technologií při vzdělávání. Předmět tělesná výchova v tomto směru nabízí variabilitu prostředí, kde je možné využívat různé typy současných "nositelných" technologií (chytrý telefon, tablet, apod.). V dostupné literatuře nebyl doposud publikován ucelený přehled možností a praktických doporučení pro využití dostupných digitálních technologií v tělovýchovném vzdělávání a současně nejsou ani dostatečně prozkoumány dopady jejich využívání ve školní praxi. Hypotéza: S pomocí inovovaných vyučovacích jednotek s využitím digitálních technologií lze pozitivně ovlivnit vztah žáků k předmětu tělesná výchova a posílit vnitřní motivaci související s realizací pohybových aktivit v rámci tělesné výchovy. Cíl: Cílem praktické části práce bylo identifikovat změny v oblasti vnitřní motivace a vztahů k pohybovým aktivitám v rámci předmětu tělesna výchova, které jsme vyvolaly působením experimentálního vzdělávacího programu s využitím digitálních technologií. Metody: Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, který probíhal v 6.-9. ročnících základní školy v předmětu školní tělesná výchova. Soubor (N=237) byl tvořen experimentální (n=119) a...
Polemika mezi technologickými optimisty a pesimisty v popularizační literatuře
Pietraš, Petr ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce Polemika mezi technologickými optimisty a pesimisty v popularizační literatuře se zabývá rozporem v argumentaci technologických optimistů a pesimistů v popularizační literatuře. S rozvojem internetu se podobně jako již v minulosti pojila diskuze, jestli má nová technologie pozitivní nebo negativní přínos. Na konci minulého století se tato diskuze začala formovat nejprve ve všeobecném rámci. Od počátku 21. století proniká internet a nové digitální technologie stále hlouběji do všech oblastí lidské činnosti. Relevantně k tomu se i diskuze mezi technologickými optimisty a pesimisty posunula od všeobecného rámce ke konkrétním oborově ohraničeným tématům. Na příkladech z politiky, ekonomie a společnosti je ukázán rozdíl v argumentaci mezi technologickými optimisty a pesimisty. Klíčová slova technologičtí optimisté, technologičtí pesimisté, vliv internetu, popularizační literatura, digitální technologie
Podnikatelský plán na založení firmy poskytující lekce pro děti v oblasti digitální technologie
Holasová, Michaela ; Veselá, Michaela (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření realistického podnikatelského plánu na založení firmy poskytující lekce pro děti v oblasti digitální technologie. Diplomová práce je rozdělena na tři části, teoretickou, analytickou a návrhovou. Teoretická část obsahuje základní pojmy řešené problematiky. Druhá část analyzuje makroekonomické a mikroekonomické prostředí trhu pomocí strategické analýzy. Poslední, návrhová část představuje vlastní návrh podnikatelského plánu na základě předcházejících získaných informací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.