Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 460 záznamů.  začátekpředchozí404 - 413dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody, prostředky a specifika reinženýringu procesů ve veřejné správě
Sedláček, Lukáš ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Prokop, Jan (oponent)
Tato práce se snaží pomocí vytěžení relevantních pramenů obsahujících aktuální fakta nastínit prostředky, které se dají využít pro zvýšení efektivnosti veřejné správy. Zároveň se snaží nastínit specifika jejího reinženýringu a zmiňuje i některé metody, metodiky a standardy, použitelných pro účely transformace veřejné správy. Práce obsahuje seznam výzev a úkolů, před kterými problematika transformace veřejné správy v současné době stojí a také přehled nejvýznamnějších současných přístupů uplatňovaných při transformování veřejné správy. Dokumentuje tak stav reinženýringu veřejné správy u nás i v zahraničí (konkrétně v Evropě a ve Spojených státech). Jeden z úkolů uvedené problematiky zmíněných v této práci se pokouší řešit za pomoci teorií sociální a kulturní antropologie vytvořením rámcového modelu, zobrazujícího způsob utváření sociálního kapitálu mezi občany. Ten u klientů veřejné správy působí na vytváření snah o změnu formy a kvality služeb poskytovaných veřejným sektorem a je jednou z nutných podmínek pro vytvoření nové formy veřejné správy plně využívající možnosti současné informační společnosti.
Vývoj e-Government v ČR
Trávníček, Petr ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Dnes, na počátku 21. století, se nacházíme v tzv. informační společnosti. Zvýšení dostupnosti informačních a komunikačních technologií mělo postupně za následek usnadnění prakticky ve všech oborech lidského snažení. Vyjímkou v nich nebyla ani oblast veřejné správy a s příchodem technologií dostupných v masovém měřítku související její elektronizace. Tato bakalářská práce se blíže zabývá problematikou e-Governmentu s důrazem na jeho podobu v České republice. Nejprve je tedy o e-Governmentu pojednáno v obecné rovině, kromě toho jsou rovněž vyjmenovány nejpodstatnější přínosy, resp. rizika z něj pramenící. Následně je zmapován vývoj e-Governmentu v České republice od počátků elektronizace veřejné správy u nás až po současnou situaci. Praktickou část práce lze rozdělit na 2 celky. První z nich se věnuje analýze úrovně e-Governmentu v České republice a ostatních zemích EU prostřednictvím srovnání na základě 3 ukazatelů zaměřených na hodnocení služeb a 3 ukazatelů týkajících se informačních a komunikačních technologií. V závěru praktické části jsou poté analyzovány a zhodnoceny vybrané konkrétní projekty e-Governmentu uskutečněné v rámci České republiky.
ICT ve veřejné správě
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.
Marketing a E-Government
Svobodová, Dagmar ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Sedláček, Václav (oponent)
Pojem e-Government představuje myšlenku elektronické veřejné správy. Nejde jen o poskytování služeb prostřednictvím internetu či jiných elektronických médií, ale o celkové zefektivnění fungování státního aparátu a zjednodušení komunikace mezi soukromým a veřejným sektorem i mezi jednotlivými orgány veřejné správy navzájem. Tato práce by měla sloužit jako základ k pochopení e-Governmentu a související problematiky. Poskytuje odpověď na otázky, co je e-Governemnt a co nabízí svým uživatelům. Objasňuje vývoj e-Governmentu v České republice i Evropské Unii a hodnotí aktuální situaci na obou těchto úrovních. Nemalým přínosem by mělo být zahrnutí marketingového hlediska. Konkrétně se zaměřuje na Českou republiku a využívání marketingu veřejnou správou ke komunikační podpoře aktivit e-Governmentu a poskytování informací.
Personální management ve veřejné správě
Augustín, Ľubomír ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Šárová, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak byl realizován personální management ve státní instituci v Archivu bezpečnostních složek v roce 2009 a na základě zjištění doporučit uvedené organizační složce státu, jak by měla modifikovat personální management, aby odpovídal aktuálním trendům řízení státní instituce v ČR, resp. v Evropě, která postupuje v řízení účelně a hospodářně. Dílčí cíle moji diplomové práce spočívají v analýze vybraných personálních činnostech Archivu a na základě jejich výsledku se pokusím naformulovat dílčí doporučení pro zlepšení jednotlivých personálních činností, např. u vzdělávání zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců a tím si dovolím přispět k pokračování diskuse o efektivnějším chodu uvedené instituce.
Komparace personálního řízení ve veřejné správě
Hošková, Dana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Adamcová, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je na základě analýzy personálního řízení ve veřejné správě postihnout nové možnosti řízení lidských zdrojů ve veřejné správě. Hlavní pozornost je věnována zhodnocení personálního řízení v konkrétním úřadě samosprávy a státní správy. Hlavními zdroji informací a dat jsou data publikovaná v odborném tisku z daného tématu, a výsledky empirických výzkumů i poznatky z konkrétních úřadů, které slouží pro srovnávací pohled o personálních přístupech a rozhodovacích procesech ve veřejných a samosprávných institucích. Největší důraz je kladen na formy výběrových řízení, způsoby a důvody odměňování zaměstnanců, jejich hodnocení, kontrola a motivování, a na celoživotní průběžné vzdělávání. Ze zjištěných údajů jsou vyhodnoceny jednotlivé závěry
E-Government v České republice na počátku 21.století
Petržela, Karel ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat současnou situaci v oblasti e-governmentu v České republice, představit projekty realizované v poslední době a projekty v současné době připravované. V první části práce jsou vymezeny jednotlivé pojmy a představena historie e-governmentu v České republice. V druhé části jsou popsány nejvyužívanější nástroje e-governmentu: komunikační infrastruktura, datové schránky, autorizovaná konverze dokumentů, CzechPOINT a základní registry. Třetí a čtvrtá část pojednává o informačních systémech využívaných mocí zákonodárnou, resp. mocí výkonnou a soudní. V závěru práce hodnotí současný vývoj.
Kvalita a zlepšování služeb ve veřejné správě
Kodejšová, Tereza ; Hůlová, Marie (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením kvality služeb na Obecním úřadě v Louňovicích u Prahy. Záměrem je prostřednictvím aplikace modelu CAF vyhodnotit výsledky a následně vypracovat návrhy na trvalé a dlouhodobé zlepšování kvality poskytovaných služeb.V praktické části je aplikován model CAF, což je nejpoužívanější nástroj pro sebehodnocení organizací ve veřejném sektoru. Po vytvoření obrazu o vlastní kvalitě navazuje práce na hledání cest pro efektivnější fungování instituce a zvyšování úrovně plnění přání občanů. Posláním práce je motivovat vedení Obecního úřadu v Louňovicích k opakovanému využití sebehodnocení podle modelu CAF pro trvalé a dlouhodobé zlepšování kvality.
Význam malého a středního podnikání pro regionální rozvoj
Novotná, Petra ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na malé a střední podnikání v České republice a roli veřejné správy v jeho podpoře. V práci jsou vymezeny definice pojmů podnikatel, malé a střední podnikání, podnikatelské prostředí, související legislativa a zdroje financování. Poznatky z obecných definic jsou aplikovány na konkrétní mikroregion -- Podralsko. Podpora malých a středních podniků ze strany veřejné správy může být nepřímá a přímá, financována ze zdrojů státního rozpočtu, z rozpočtů samospráv i z evropských zdrojů. Role veřejné správy a dalších institucí v podpoře malého a středního podnikání je nezanedbatelná, využití možností podpory podnikatelů z evropských i národních zdrojů zvyšuje životní úroveň i v mikroregionu Podralsko.
Moderní trendy v řízení veřejné správy
Kozlová, Martina ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Marek (oponent)
Diplomová práce analyzuje moderní trendy v řízení veřejné správy v rámci České republiky. Proměnu veřejné správy a její reformu podporuje v tomto smyslu zavádění nástrojů řízení a kvality. Tyto nástroje, nesoucí prvky podnikového řízení a některé principy soukromého tržního sektoru, si kladou za cíl zefektivnit a zkvalitnit poskytované veřejné služby a fungování veřejné správy. Můžeme se setkat se souhrnným názvem New Public Management (NPM), kterým jsou označovány nejen nástroje řízení a kvality veřejné správy, ale i také celá filozofie tohoto konceptu řízení. Konkrétně se jedná o principy procesního řízení, metodu Balanced Scorecard (BSC), benchmarking, sebehodnocení organizace podle CAF (The Common Assessment Framework), a další metody a nástroje vycházející z metodiky modelů TQM a EFQM. Na detailnější rozbor modelů řízení a kvality navazují v praktické části diplomové práce průzkumy a hodnocení využitelnosti výše uvedených modelů krajskými úřady a vybranými obecními úřady obcí III. stupně, vč. jejich přínosů a úskalí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 460 záznamů.   začátekpředchozí404 - 413dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.