Název:
ICT ve veřejné správě
Překlad názvu:
ICT in public administration
Autoři:
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.Electronical communication between state and citizen, or state and enterpriser has become more importance in the last few years mainly due to the fast development of information technologies that provide new and new posibilities. State answers to this development by trying to make communication more simplified and make efficient and to ensure access to essencial information to all citiziens. The goal of this work is description of the eGovernment state in the Czech Republic compered to the state in other countries, eGovernment projects analysis in the Czech Republic and evaulation of the data boxes project. There are a lot of aspects, that are to be taken in account when the Czech republic and other states' eGovernment compared, it is needed to ensure certain process that helps to bring relevant measurable values. So we can gain an objective comparison. In framework of projects eGovernment analysis I target to chosen projects that concerns broad public.To evaluate data boxes project I use information gained during consultations with employees of the public administration, who have had their personal experience since the project operation started. Almost every country must communicate with its citiziens to control state's running and stable economic growth. Therefore there are developed certain systems, applications and projects. Reading this work a reader has a possibility to get general view of some chosen projekcts that have been realised by public administration. He has an opportunity to aquient with what was eGovernment situation before a few years and todays state and he can learn the comparison among the Czech Republic and other states of European continent. In the first part of the work I target to the situation of eGovernment in the Czech Republic and carry out the comparison to state of some other states of European Union. I devote only services chosen. Then I analyse some of the public adminstration projects, which the CR use to communicate with citiziens. In the third part I evaluate the data boxes project in the view of legal norms, security, usage and critical factors of success.
Klíčová slova:
analýza; Czech POINT; datové schránky; eGovernment; Elektronický podpis; kritické faktory úspěchu; přínosy; srovnání; veřejná správa; úroveň služeb; analysis; benefits; comparison; critical success factor; Czech POINT; data boxes; eGovernment; electronic signature; public administration; services level
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21555