Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 705 záznamů.  začátekpředchozí402 - 411dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodinné prostředí dítěte mladšího školního věku
TOČÍKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou rodinného prostředí dítěte mladšího školního věku. Cílem předkládané diplomové práce je zprostředkovat vhled na život dítěte mladšího školního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje v jednotlivých kapitolách na témata vztahující se k problematice rodiny, výchovy a volného času, přičemž důraz je kladen na problémové, klinické a odlišné rodiny. V praktickém zpracování je uveden vhled do tří rodin s dítětem mladšího školního věku prostřednictvím metod kvalitativního výzkum (zejména kazuistiky a dotazování). V praktické části hledám odpovědi na otázky týkající se hodnot rodin, trávení volného času, výchovných metod a životního stylu.
Inovativní vzdělávání: vyjednávání jinakosti
Hrůšová, Agatha ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Diplomová práce je případovou studií lesní školy. Práce čerpá z pramenů školní etnografie a zkoumá, jakými způsoby se konstituuje vzdělávání odlišné od dominantního vzdělávacího diskurzu. Využívá k tomu konceptu heterotopie, na základě kterého odkrývá jiné ideové, diskurzivní, ale i organizační praktiky, na kterých tato škola stojí. Oba vzdělávací diskurzy od sebe nelze oddělit, a tak k pochopení této odlišnosti slouží jako referenční rámec disciplinační mechanismy normativního vzdělávání; konkrétně rozvržení prostoru, dohled a proces zkoušky. Práce se také snaží o reflektováni současných posunů ve vzdělávacím paradigmatu a ukazuje inovativní a nově vznikající formy vzdělávání. Odráží tak tendence neoliberální společnosti, které prostoupily školstvím. Pracuje se zde s imperativy svobody, zodpovědnosti i vlastní autonomie dětí. Klíčová slova: lesní škola, alternativní vzdělávání, případová studie, heterotopie, diskurz, disciplíny
Metody sociální práce u rodin s dítětem v terminálním stádiu nemoci
Korešová, Denisa ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Cílem diplomové práce "Metody sociální práce u rodin s dítětem v terminálním stádiu nemoci" je odpovědět na základní výzkumnou otázku, která zní: "Jak sociální pracovníci ve vybraných pražských organizacích, které se zaměřují na dětskou paliativní péči, vnímají aplikaci metod sociální práce s dětským klientem v terminálním stádiu nemoci?" Dílčím cílem této práce je provedení deskripce současného stavu dětské paliativní péče v České republice. Účelem diplomové práce není zmapovat všechny metody sociální práce, které by mohly být v praxi využity, ale zaznamenat vážnost, aktuálnost problematiky a poukázat na rozdílné vnímání dané situace.
The Impact of Public and Developer's Interest on Sustainable Urban Development
Ježková, Tereza
Rozvoj současných měst je souběžně ovlivňován veřejnými a podnikatelskými zájmy a závisí především na ochotě těchto subjektů najít společný cíl, kterého chtějí dosáhnout. Na případových studiích je porovnáváním priorit, chování a rozporů možné vysledovat, jak se změní kvalita veřejného prostoru a života obyvatel, množství pracovních příležitostí a ekologické a hygienické podmínky v případě, že bude realizován záměr developera, a v případě, že bude v maximální míře hájen veřejný zájem, a jaký je pohled ze strany města, který je reflektován v územním plánu. Záměrem je odhalit, zda k žádoucímu rozvoji lokality či města přispívá veřejnost, ÚP, či naopak developer, případně všichni.
Srovnání organizační kultury státních, komerčních a neziskových poskytovatelů sociálních služeb
Boháčková, Markéta ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Práce se zaměřuje na komparaci organizační kultury ve státní, komerční a neziskové organizaci, působící v oblasti předškolního vzdělávání. Za tímto účelem používá Model soupeřících hodnot autorů Camerona a Quinna, který rozlišuje čtyři typy organizační kultury. Cílem práce je identifikace a popsání typu kultury v organizacích ze tří sektorů a následné srovnání, které umožní odhalit podobnosti a rozdíly v jejich organizační kultuře. Zvolenou metodou výzkumu je případová studie, technikami sběru dat jsou dotazníkové šetření mezi zaměstnanci organizací a analýza dokumentů těchto organizací. Výzkum ukázal, že v určitých prvcích se kultura organizací tří sektorů podobá, ale v jiných se liší. Zjištěnou podobností mezi kulturami organizací ze tří odlišných sektorů je přítomnost neformální a přátelské klanové kultury. Naopak rozdílem je, že kultura státní organizace je více byrokratická a hierarchická, zatímco kultura komerční a neziskové organizace je více dynamická a zaměřená na inovace.
Game Theory Approach to Hostile Takeovers
Tuček, Lukáš ; Červinka, Michal (vedoucí práce) ; Čornanič, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá oblastí nepřátelského převzetí společnosti převážne z pohledu managementu společnosti, která vystupuje jako kořist. Zvláštní důraz je kladen na sumarizaci obranných strategií proti nepřátelskému převzetí společnosti a na způsoby, kterými může management tyto strategie zneužívat. Tato práce se pokou˚sí o formulaci teorie-herního modelu popisujícího proces neprřátelského převzetí společnosti v rozvinuté podobě a s úplnými informacemi. Výplatní funkce pro tuto hru jsou v této práci počítány jako Nashova ekvilibria vyjednávacího problému s aktuálním stavem hry jako výchozí pozicí pro nárůsty užitků. Poté tato práce stručně diskutuje implikované vztahy mezi útočníkem, managementem a akcionáři. JEL Klasifikace C7; C72; G34 Klíčová slova hry v rozvinuté podobě; nepřátelské převzetí společnosti; obranná strategie
Management projektu Jr. NBA League 2016
Pravenec, Tomáš ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Management projektu Jr. NBA League 2016 Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zpracovat podrobný rozbor managementu basketbalového projektu Jr. NBA League 2016, upozornit na jeho silné a slabé stránky, možné příležitosti a hrozby a dle těchto zjištění vytvořit seznam návrhů a doporučení vedoucích k odstranění slabých stránek, eliminaci případných hrozeb a tím k celkovému rozvoji, zvýšení atraktivnosti a zlepšení organizace příštích ročníků Jr. NBA League. Metody: Za účelem dosažení cílů této práce bylo užito metod případové studie, polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování, analýzy dokumentů a SWOT analýzy. Výsledky: Práce popisuje proces pořádání zmíněné sportovní akce pro děti a mládež od začátků plánování až do závěrečného hodnocení. Prostor je věnován všem etapám nutným k realizaci podobné akce. Pomocí případové studie byly odkryty nedostatky zejména ve finančním zajištění akce, zvolení typu propagace a v komunikaci. Kvůli těmto zjištěním byl autorem práce navržen soubor osmi konkrétních návrhů, jak projekt zlepšit. Tyto návrhy mohou být použity i pro jiné podobné projekty. Klíčová slova: Management, marketing, sportovní akce, organizace, plánování, basketbal, Jr. NBA League, případová studie, SWOT analýza.
Spolupráce obcí ve vybraném regionu (případová studie - Benešovsko)
PAPÍRNÍK, Michal
Cílem práce je identifikovat formy horizontální spolupráce obcí v regionu Benešovsko. Ukazuje, které faktory mají vliv na spolupráci, udržitelnost a přínos pro regionální rozvoj. V teoretické části jsou uvedeny a popsány definice forem horizontální spolupráce, které jsou čerpány z odborné literatury. Je zde popsán zadaný region a představena jednotlivá města a obce. Informace jsou získány studiem vybraných dokumentů, analýzou dokumentů a rozhovory s představiteli vybraných obcí. Praktická část popisuje současnou spolupráci obcí v uvedeném regionu, která probíhá různými formami. Například formou MAS skupin, sdruženími, mikroregiony atd. Výsledkem práce je analýza těchto spoluprací a možný návrh na přínosnější řízení spolupráce.
Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Michálková, Alena ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce s názvem Poradenská podpora ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se věnuje vzdělávání této cílové skupiny žáků, které je v praxi stále ještě v mnohých situacích nejasné. Důraz je kladen především na poradenskou podporu těmto dětem, která by měla napomoci jejich vzdělávání a to právě ze stran nestátních neziskových organizací. Cílem práce je objasnit tuto problematiku a upozornit na významnou úlohu neziskových organizací, které bývají poněkud opomíjeny. Teoretickými východisky práce se stal žák se sociálním znevýhodněním v kontextu vzdělávání a systém poradenské podpory v České republice. Výzkumná část si klade za cíl pomocí případových studií představit činnosti vybraných neziskových organizací, konkrétně obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, zapsaný ústav v oblasti migrace Poradna pro integraci a zapsaný spolek R-Mosty, které se významně podílejí na poradenské podpoře ve vzdělávání cílové skupiny žáků. Studie jsou zpracovány na podkladě dat získaných z šesti rozhovorů vedených s pracovníky jednotlivých organizací, které doplňuje analýza dokumentů. Na základě výsledků výzkumu je uvedeno doporučení pro praxi, které zmiňuje oblasti, ve kterých by měla být poradenská podpora rozvíjena.
Dětské knihovny v mateřských školách: možnosti, limity a výzvy
Švejnohová, Alena ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce vychází z tvrzení, že využití dětské knihovny v mateřské škole není dosud v ČR systematicky zpracováno, ačkoliv z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je patrné, že existence dětské knihovny v mateřské škole má pozitivní dopady nejen na rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem diplomové práce bylo zmapovat roli dětských knihoven v mateřské škole. Za využití kvalitativního výzkumu jsem v diplomové práci zjišťovala, jakým způsobem jsou využívány dětské knihovny v MŠ a co je potřeba pro vytvoření fungující školní knihovny v mateřské škole. Pro získání odpovědí na výzkumné otázky byl zvolen design případové studie a podrobněji byly zmapovány tři případy mateřských škol, v nichž je dětská knihovna etablovaná a využívaná. K dokonalému a plnému využití dětské knihovny je potřeba, aby byla doplňována aktuální literaturou, interaktivními knihami, publikacemi, které děti zaujmou nejen svým přitažlivým zevnějškem, ale i obsahem. Stejně tak je tomu i u knihovny samotné. Je podstatné, aby upoutala svým vzhledem, který by měl být atraktivní a příjemný pro dítě i dospělého. KLÍČOVÁ SLOVA dětské knihovny, mateřská škola, děti předškolního věku, práce s knihou, metody rozvoje čtenářské pregramotnosti, případová studie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 705 záznamů.   začátekpředchozí402 - 411dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.