Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 604 záznamů.  začátekpředchozí359 - 368dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití zprostředkovaného učení ve školní výuce
Rázgová, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Předkládaná disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na využití teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve školní výuce pro kognitivní rozvoj žáků. První kapitola se věnuje přiblížení přístupu ke vzdělávání zaměřeného na proces učení a jeho srovnání s tradičním přístupem zacíleným na obsah učení. Následné části práce se postupně zabývají vybranými teoriemi Reuvena Feuersteina, které jsou důležité pro představení kontextu vzniku jeho další teorie, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. Tato teorie je hlavním tématem teoretické části práce. Kromě její definice a parametrů jsou prezentována konkrétní doporučení pro učitele, jak jejím prostřednictvím mohou u žáků rozvíjet kognitivní schopnosti přímo ve školní výuce. Následně je pozornost věnována také Feuersteinovu celosvětově známému intervenčnímu programu Instrumentální obohacení, který je ve školním prostředí využíván také v České republice. Podstatnou součástí této kapitoly je představení několika výzkumných studií, které se zaměřují na ověření přínosu Feuersteinových přístupů pro kognitivní rozvoj dětí a dospívajících. Závěrem teoretické části práce jsou charakterizovány základní principy dynamické diagnostiky, která je použita v empirické části práce. Výzkumný projekt využil kvantitativní metodologii a byl...
Aktivizace seniorů a rozvoj sociálních kompetencí dětí mladšího školního věku prostřednictvím společných aktivit
VRBOVÁ, Barbora
Cílem mé bakalářské práce bylo připravit, realizovat a vyhodnotit společné aktivity dětí a seniorů, při nichž bude skupina seniorů spolupracovat na společných aktivitách se skupinou žáků základní školy v rámci mezigenerační spolupráce. Prostřednictvím těchto aktivit dochází na jedné straně k aktivizaci klientů a na straně druhé k rozvoji sociálních kompetencí dětí mladšího školního věku a k získání nových znalostí, dovedností i cenných zkušeností. Vytvořením vhodného vyhodnocení společných aktivit došlo k závěru, jakým způsobem skupiny spolupracovaly a co bylo přínosem jejich setkání. Prostudováním odborné literatury a použitím mých vlastních dosavadních znalostí a zkušeností ze školy i praxí jsem vytvořila specifický program, který vyhovuje oběma cílovým skupinám. Společné aktivity byly rozloženy do 4 setkání, vždy na 2 hodiny dopoledne a realizovaly se v Domově pro Seniory Máj. Tento program byl následně vyhodnocen technikou autoevaluace, reflexe společného programu a zpětnou vazbou jejich účastníků, se kterou jim pomohou vytvořené ankety. Prostřednictvím hodnocení jsem zjistila, že byl cíl našich společných setkávání splněn a realizace aktivit měla smysl. Tato práce může posloužit nejenom odborníkům v řadě pedagogických zařízení a sociálních služeb, ale může také zodpovědět některé otázky studentům nebo jen zkrátka těm, kteří se o tuto problematiku zajímají. Je důležité, aby se téma mezigenerační spolupráce dostalo k široké veřejnosti a aby byla zařízení schopna a ochotna se podílet na rozvoji mezigeneračních vztahů. Bylo by správné podílet se na těchto aktivitách a usilovat o spolupráci dětí a seniorů do budoucnosti, neboť v těchto aktivitách vidím smysluplnost a důležitost, kterou je třeba podpořit.
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku ve vybraných sportovních hrách
Březinová, Markéta ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u hráčů mladšího školního věku (ročníky 2006 a 2007) věnujících se vybraným sportovním hrám. Konkrétně házené, fotbalu, volejbalu, florbalu a basketbalu. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6-60), která byla pro testování vhodná. Testování probíhalo celkem v šesti sportovních klubech ve Středočeském kraji a kraji Vysočina. Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují určitému sportu, jsem porovnávala vůči běžné populaci a následně proběhlo porovnání mezi vybranými sporty mezi sebou. Úkolem také bylo zjistit, zda struktura sportovního výkonu daného sportu bude mít vliv na úroveň pohybových schopností i v mladším školním věku. Výzkumně zaměřená část dokládá, že rozdíl průměrných výsledků není markantní. Testování ukázalo, že nejvyšší úroveň pohybových schopností vykazují hráči házené a basketbalu. Výzkum dále ukázal, že vybraní sportovci v mladším školním věku vykazují nejhorší testové výsledky v testech, které mají kondiční charakter. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, házená, fotbal, florbal, volejbal, basketbal, Unifittest (6-60)
Žák 1. třídy a jeho adaptace v sociální oblasti z pohledu rodičů a učitelů 1. tříd ZŠ
Součková, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou adaptace žáků 1. třídy ZŠ na školní prostředí v sociální oblasti. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na proces adaptace žáka na školní prostředí, objasňuje pojem socializace, analyzuje školní zralost, připravenost a podmínky školního vzdělávání. Praktická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Metoda dotazníku, rozhovoru a pozorování poskytuje zjištěná data k problematice adaptace žáka 1. třídy ZŠ v sociální oblasti a analyzuje přístup a postoj rodičů a učitelů 1. tříd základní školy k adaptaci žáků na školní prostředí v sociální oblasti Cílem diplomové práce je analyzování názoru na uvedenou problematiku ze strany rodičů a učitelů 1. tříd základní školy.
Práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově
Stará, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Náplní diplomové práce je otevírání světa dramatické výchovy skupině dětí mladšího školního věku, která nemá s DV žádné zkušenosti. Cílem teoretické části je připravit čtenáře na specifika práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově a na vytvoření plánu cílů pro určitou skupinu. Cílem praktické části je připravit plán cílů na jedno pololetí školního roku pro danou začátečnickou skupinu a zhodnotit, zda byl plán vhodný, do jaké míry se stanovené cíle podařilo naplnit a případně jaké změny a proč v plánu nastaly. Praktická část obsahuje konkrétní lekce a jejich reflexe po realizaci, zaznamenává vývoj skupiny a změny v plánu. Práce tak přináší pro čtenáře teoretická východiska pro práci se začátečnickou skupinou v dramatické výchově, plán cílů pro konkrétní skupinu a možnosti jeho naplňování.
Specifika romské populace zpracovaná metodami a technikami dramatické výchovy
Blovská, Markéta ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem multikulturní výchovy zpracovaným metodami a technikami dramatické výchovy. Teoretická část pojednává o dramatické výchově, jejích cílech, metodách a technikách a jejím zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále o romské populaci a tím, co je pro ní specifické, multikulturní výchově, jejích cílech a zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit žákům mladšího školního věku historii, kulturu, hodnoty a způsob života romské populace, která je v České republice ovlivněna asimilační politikou minulého století. Touto lekcí dramatické výchovy zaměřené na poznávání specifik Romů se snažím předcházet nebo ovlivnit předsudky. Tuto národnostní menšinu jsem zvolila proto, že je v České republice největší a váže se k ní asi nejvíce předsudků. Klíčová slova dramatická výchova, strukturované drama, multikulturní výchova, romská populace, kultura a historie Romů, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, mladší školní věk
Vztah k životnímu prostředí v představách o budoucnosti žáků pátých tříd základních škol
Petiška, Eduard ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Cílem DP je zodpovězení výzkumné otázky: ​Jaké jsou představy o budoucnosti ve vztahu k životnímu prostředí u žáků pátých tříd základních škol?​ Za tímto účelem jsou předloženy konceptuální rámce mající oporu v sociologických premisách, jejichž optikou jsou dětské představy nahlíženy. Jako hlavní fenomén, jež na dětské představy dopadá, je vymezen proces individualizace. Ten se promítá do vnímání budoucnosti, pozornost je věnována jeho dopadu na gender, stejně jako na chápání zodpovědnosti. Dále je popsána problematika vnímání rizika v kontextu soudobé společnosti. V konceptuálním zasazení jsou východiskem především teoretické práce Z. Baumana, U. Becka, A. Giddense a M. Maniatese. V teoretické části je diskutována také role dětí ve společnosti a koncepce udržitelného rozvoje; je předložen závěr, že zapojení dětí a jejich představ do vytváření budoucnosti může pozitivně ovlivnit nejen je samé, ale i celou společnost. Teoretickou část uzavírá rešerše proběhlých výzkumů zaměřených na dětské vnímání budoucnosti a individualizaci v zahraničí i u nás. V metodické části je uvedena použitá metodologie, pozornost je věnována jak dotazníku, tak výchozím hypotézám, stejně jako procesu přípravy a realizace výzkumu a způsobu vyhodnocení jeho výsledků. Výsledky jsou předloženy jak v...
Předplavecká příprava v MŠ Žalany a její vliv na další úroveň základních plaveckých dovedností v 1. třídě základní školy
Vlčková, Kamila ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá metodickými postupy ve výuce základních plaveckých dovedností s dětmi předškolního a mladšího školního věku na ZŠ a MŠ Žalany. Výuce plavání dětí je věnována teoretická část. Zde je také popisována charakteristika dítěte předškolního a mladšího školního věku s jeho specifiky. Závěr teoretické části práce je zaměřen na výuku plavání dětí v ČR dle platných norem. Praktická část je zacílena na odborné zkoumání vlivu předplavecké přípravy v MŠ Žalany ve srovnávacích testech s žáky 1. tříd Základní školy Žalany. Hlavními metodami výzkumného šetření jsou pozorování, bodové hodnocení úrovně základních plaveckých dovedností s následným zpracováním získaných dat. Klíčová slova mladší školní věk, plavání, plavecké dovednosti, předplavecká příprava, předškolní věk, výuka plavání dětí
Výkonnost dětí mladšího školního věku v letech 1985 a 2015
Hůrková, Markéta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je věnovaná tématu zjišťování úrovně výkonů ve vybraných disciplínách žáků mladšího školní věku v porovnání s výsledky Dětského odznaku zdatnosti. Data pochází ze dvou menších škol středočeského kraje - ZŠ Kounice z roku 1989 a ZŠ Sedlčany z roku 2015. V práci se dále věnuji rozdílnosti výsledků mezi sportujícími a nesportujícími žáky, mezi chlapci a dívkami, ale také tomu, zda by dnešní žáci dokázali splnit základní hodnoty z bodovací tabulky DOZ. V rámci testování se věnuji těmto disciplínám - skok do dálky z místa, běh na 50m a hod kriketovým míčkem. Praktická část je realizována formou měření výkonů v určitých disciplínách, kde se měří zvlášť výkony chlapců a děvčat v jednotlivých ročnících. Jejich výkony jsou následně porovnávány a hodnoceny pomocí testovací baterie Dětského odznaku zdatnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 604 záznamů.   začátekpředchozí359 - 368dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.