Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bolívijci v české společnosti
Repčáková, Jana ; Korecká, Zuzana (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent)
Primárním cílem bakalářské práce je zmapovat bolívijskou kulturu na území České republiky a vystihnout její nejdůležitější a nejvýraznější rysy. Zároveň se zabývá hlavními znaky kultury v Bolívii, bez které bychom jen těžko mohli pochopit mentalitu jejích obyvatel a zároveň sledovat rozdílnosti v životech ve své vlasti a na území České republiky. Neopomenula jsem také zdůraznit vývoj indiánské identity, jež se od počátku 19. století začala v Bolívii vyvíjet. Vzhledem k téměř neexistující literatuře zabývající se Bolívijci žijícími na českém území, byla má práce založena především na terénním výzkumu, který je detailně rozebrán v kapitole zabývající se metodologií. Klíčová slova: Bolívie, imigranti, model života, terénní výzkum, indiánské hnutí v Bolívii, metodologie výzkumu
Působení organizací občanské společnosti v oblasti vzdělávání cizinců: srovnání situace v České republice a v Nizozemsku
Kolafa, Martin ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce popisuje činnost organizací občanského sektoru (OOS) v oblasti vzdělávání dětí- cizinců v České republice a v Nizozemsku. Jejím cílem je popsat podmínky pro vzdělávání cizinců v obou zemích a metody a nástroje, které jednotlivé OOS při své práci používají. Nizozemsko je zemí, která má řadu zkušeností s přítomností imigrantů různého původu a s prací s nimi, takže práce holandských OOS může být inspirací pro OOS v České republice, neboť tato země nemá s přítomností imigrantů mnoho zkušeností. V obou zemích byl na základě poznatků získaných z odborné literatury proveden kvalitativní výzkum, jehož základem byly polostrukturované rozhovory s pracovníky OOS, a v případě Nizozemska také s pracovníky dvou holandských škol a s jednou odbornicí na vzdělávání. Dále byly při výzkumu využity informace z webových stránek cílových organizací, a také zkušenosti autora práce s prací dobrovolníka pro jednu ze zkoumaných OOS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multikulturalismus v Nizozemí od roku 2005
Kluchová, Regina ; Linek, Lukáš (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zaměřená na multikulturalismus v Nizozemí byla inspirována politickou diskusí o soužití menšin a většinových společností v Evropě. Téma asimilace kontra přijetí odlišnosti menšin není tématem novým, ale dopady politického skloňování multikulturalismu na evropské úrovni v posledních letech znovuotevřely otázku aplikace teorie multikulturalismu v sociálních otázkách. V následujícím textu shrnuji nové trendy v multikulturní teorii a konfrontuji ji s vývojem situace v Nizozemí od roku 2005, a to převážně v oblastech přístupu k nizozemskému státnímu občanství, vzdělávání a podmínek na trhu práce. Studie dokazuje, že se Nizozemí ve sledovaném období výrazně neodchýlilo od multikulturního společenského trendu.
Multikulturalismus v Nizozemí od roku 2005
Kluchová, Regina ; Linek, Lukáš (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zaměřená na multikulturalismus v Nizozemí byla inspirována politickou diskusí o soužití menšin a většinových společností v Evropě. Téma asimilace kontra přijetí odlišnosti menšin není tématem novým, ale dopady politického skloňování multikulturalismu na evropské úrovni v posledních letech znovuotevřely otázku aplikace teorie multikulturalismu v sociálních otázkách. V následujícím textu shrnuji nové trendy v multikulturní teorii a konfrontuji ji s vývojem situace v Nizozemí od roku 2005 na základě čtyř indikátorů. Studie dokazuje, že se Nizozemí ve sledovaném období výrazně neodchýlilo od multikulturního společenského trendu.
Možnosti vzdělávání dospělých cizinců v ČR
Němcová, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
V České republice žije rok od roku více cizinců. Na jejich život v nové zemi, pracovní možnosti a celkovou integraci do společnosti má velký vliv jejich vzdělání a přístup k němu. Tato diplomová práce přináší přehled možností, které cizinci v oblasti vzdělávání v České republice mají, a to ve čtyřech jeho sférách: učení se českému jazyku, vysoké (střední nebo vyšší odborné) vzdělání, získávání sociálního, kulturního a právního povědomí a jiné dosahování kvalifikace nebo rekvalifikace. Přitom jsou popsány bariéry, kterým cizinci musí čelit při zájmu o vzdělávání, jako jsou problémy při příchodu z původního prostředí do českého vzdělávácího systému, nostrifikace dosaženého vzdělání, byrokratické obstrukce, jazyková bariéra či finanční potíže. Empirická část odhalila, že existují jisté rozdíly mezi dvěma početnými skupinami cizinců - Američanů a Ukrajinců - v přístupu ke vzdělání a k motivaci se vzdělávat, avšak že více než na zemi, ze které jedinec pochází, záleží na tom, zda do České republiky přichází již za konkrétním cílem (prací, studiem) či založením rodiny a jaké jsou jeho finanční možnosti.
Integrace imigrantů v České republice: s pomocí a bez pomoci nestátních neziskových organizací - srovnávací studie
Suchánková, Pavla ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kumsa, Alemayehu (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou integrace imigrantů v České republice. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký vliv mají nestátní neziskové organizace, v tomto případě Poradna pro integraci, na proces integrace imigrantů. Stanovený cíl je ověřován na základě srovnání míry integrace klientů Poradny pro integraci a zaměstnanců firmy Globus ČR, k.s. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol. Úvodní kapitola představuje téma, cíle a strukturu práce. Druhá kapitola se věnuje zhodnocení prostudovaných pramenů a literatury. Teoretická část práce definuje pojmy, které bezprostředně souvisejí s danou problematikou, popisuje proces integrace imigrantů v ČR, zabývá se integrační politikou a nestátními neziskovými organizacemi v ČR. Empirické šetření obsahuje některé důležité údaje o Poradně pro integraci a vyhodnocení získaných informací na základě provedení dotazníkového šetření, zúčastněného pozorování a nestrukturovaných a neformálních rozhovorů. Závěrečná kapitola shrnuje získané poznatky a zhodnocení dosažených cílů.
Globalizace a zdraví - dostupnost zdravotní péče u dětí cizinců v České republice
Davidová, Olga ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Mašková, Pavla (oponent)
Olga Davidová - Abstrakt DP - ČJ Abstrakt Diplomová práce "Globalizace a zdraví - dostupnost zdravotní péče u dětí cizinců v České republice" pojednává o dostupnosti zdravotní péče u dětí cizinců v České republice v souvislosti s vývojem právního rámce v České republice a lidsko-právní problematikou. Hlavním cílem této práce je kritická reflexe příčin diskriminace dětí cizinců ze třetích zemí (země mimo EU) v jejich přístupu ke zdravotní péči. Výzkumný plán této práce je vytvořen na převážném využití kvalitativních metod. Jedná se o retrospektivní případovou studii zaměřenou na vývoj právní úpravy v oblasti zdravotního pojištění, kde je využito institucionální analýzy v rámci časového vývoje legislativního procesu. V rámci dostupnosti zdravotní péče u dětí cizinců ze třetích zemí jsou ve hře různé mechanismy ochrany lidských práv na místní, národní a mezinárodní úrovni, bohužel však vnitrostátní legislativa plně neodpovídá mezinárodním požadavkům v oblasti zdravotnického práva. Ačkoliv jsou mezinárodní dokumenty pro Českou republiku závazné, nejsou oblasti českého právního rámce v dostatečné míře aplikovány tak, aby nedocházelo k porušování lidských práv.
Služby a programy veřejných knihoven v České republice zaměřené na imigranty a národnostní menšiny
Hřebíčková, Olga ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Klára (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit služby veřejných knihoven nabízené imigrantům a národnostním menšinám a programy na jejich podporu v České republice. První část práce vymezuje základní pojmy související s knihovnami a menšinami. Následuje přehled legislativy se stejným tématem. Třetí část představuje pět nejčetnějších národnostních menšin a imigrantů žijících na území České republiky. Čtvrtá kapitola popisuje všechny krajské knihovny v ČR, dvě městské pohraniční knihovny a jednu specializovanou knihovnu se zaměřením na jejich cizojazyčné vybavení, akce, besedy či výstavy o nebo pro národnostní menšiny či imigranty, spolupráci zkoumaných institucí s různými organizacemi, zájem zaměstnanců o problematiku menšin a možnost registrace cizinců v knihovně. Následuje část, která pojednává o programech a projektech na podporu cizinců v českých knihovnách. Šestá kapitola je věnována vybraným organizacím působícím na poli migrace v ČR. Sedmou kapitolu představují výsledky vlastního průzkumu, který byl proveden ve 32 veřejných knihovnách v ČR. Předposlední kapitolou je situace v zahraničí, konkrétně se zaměřením na severské Švédsko a tamější Institut pro imigranty. Poslední částí je zhodnocení údajů o službách knihoven zjištěných dotazníkem a následnou komunikací s jednotlivými knihovnami.
Možnosti multikulturních přístupů v práci mateřské školy
Koukalová, Petra ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Možnosti multikulturních přístupů v práci mateřské školy. Diplomová práce je zaměřena na multikulturní výchovu a možnosti jejího využití v mateřských školách v Chebu, kde se učitelky velice často setkávají s dětmi jiné národnosti a především s dětmi vietnamských rodičů přicházejících do Karlovarského kraje za možností podnikatelských aktivit v této příhraniční oblasti. Teoretická část poukazuje na nárůst počtu imigrantů v České republice. Diplomová práce vysvětluje pojmy spojené s multikulturní výchovou a dále zdůrazňuje její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem a třídními vzdělávacími programy. Klade důraz na připravenost učitelů v oblasti multikulturní výchovy, ale také v oblasti rozvoje řeči dítěte a možnosti pomoci dítěti jiné národnosti s osvojováním českého jazyka. Část praktická ukazuje zaměření na rozvoj slovní zásoby a komunikativních dovedností jako jednu z možností multikulturního přístupu učitelek a mateřských škol. Dále představuje výsledky pedagogického šetření v souvislosti s vietnamskými rodiči, jak se staví k potřebě osvojování si českého jazyka u svých dětí.
Jazyk a kultura finských imigrantů a jejich potomků v Severní Americe
Chromý, Jan ; Fárová, Lenka (vedoucí práce) ; Lindroosová, Hilkka (oponent)
Americký národ má dle statistických údajů asi z 1,1 % kořeny ve Finsku, a to hlavně důsledkem masové emigrační vlny, která zasáhla v průběhu devatenáctého století celou Evropu, Finsko nevyjímaje. Jeho obyvatelé se kvůli nepříznivým životním podmínkám po tisících uchylovali do Severní Ameriky. Zpočátku hlavně do Spojených států, později se jejich cílem stala Kanada. V roce 1930 existovaly ve státech Michigan a Minnesota významné finské komunity čítající přes 30 000 finských obyvatel. Ještě v roce 2000 se zde k finským kořenům hlásily desetitisíce Američanů. Dnes již neexistující finské komunity díky jisté odtažitosti a uzavřenosti před okolním americkým světem vytvořily velmi zajímavý kulturně- společenský fenomén, jehož významnou součástí byl vlastní dialekt finštiny silně ovlivněný angličtinou. Tato - v případě finštiny - jedinečná skutečnost poskytuje široké možnosti jazykovědného zkoumání aglutinačního finského jazyka v přímé konfrontaci s izolační angličtinou. Na toto téma v češtině zatím neexistuje žádná odborná publikace ani významnější studie. Tato práce alespoň v základních obrysech poukazuje na historický, kulturní a především jazykový vývoj finských imigrantů a jejich potomků v Severní Americe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.