Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána
Janů, Mojmír ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána AUTOR: Mojmír Janů KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit architekturu od jejího vzniku jako určitý umělecký styl a architekturu v práci Ing. arch. Petra Fabiána, který patřil mezi nejvýznamnější architekty, kteří se zabývali revitalizacemi, rekonstrukcemi a opravami historických staveb na území České republiky, především na území Olomouckého kraje, a zde převážně ve městech Olomouc, Šumperk a Zábřeh. Pro většinu populace je architektura pouze běžnou součástí všedního života, kdy hodnotí stavby pouze z pohledu, zda se jim líbí či nikoli. Pro zasvěcenou část veřejnosti architektura Ing. arch. Petra Fabiána plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla, která se odráží v jeho práci. Petr Fabián byl ve své práci vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán, kdy zúročil své vědomosti, které nabyl při studiu na Fakultě architektury VÚT v Brně pod vedením prof. Heleny Zemánkové. Ve své práci vynikal i uměleckým cítěním, které se odráží při realizaci projektů, které navrhl. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit architekturu jako umělecký a filozofický fenomén v současnosti, ale i minulosti. Část práce je věnována proměnám...
Kulturistika - Umění tvorby lidského těla, Lidské tělo v umění, proměny jeho zobrazení
Lázna, Petr ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Ovčáčková, Johanka (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je představit jednu z forem možného formování lidského těla, a to prostřednictvím oblasti kulturistiky, kdy pro většinu populace je to jen jeden módní trend současnosti, ale pro zasvěcené plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla. Dobrý kulturista by měl být nejen vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán co se kulturistiky týče, ale do jisté míry by měl vynikat i uměleckým cítěním. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit kulturistiku jako sportovní a filozofický fenomén nejen v současnosti, ale i v minulosti. Taktéž zde bude představeno několik dalších novodobých forem formování lidského těla. Část práce je věnována proměnám výtvarného projevu v oblasti malířského, sochařského a v poslední době taktéž fotografického znázorňování lidského těla, kdy všechny tyto jednotlivé projevy jsou součástí výtvarné výchovy a patří k základním lidským znalostem v tomto oboru. Tomuto fenoménu je věnovaná didaktická část práce. Přínosem bakalářské práce je získání základních znalostí z oblasti kulturistiky a alespoň částečné pochopení tohoto fenoménu současné doby, kdy se dá chápat jako umělecký projev jedince. Klíčová slova: - kulturistika, lidské tělo, moderní umění, výtvarná výchova, umělec, umělecké dílo
Výtvarné časopisy v ČR v letech 1990-1999
Šplíchalová, Lucie ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Práce nazvaná Výtvarné časopisy v ČR v letech 1990 - 1999se zabývá analýzou čísel výtvarných časopisů Ateliér, Detail, Umělec, Umění a Výtvarné umění, která vycházela v letech 1990 - 1999. Hlavním záměrem práce je poskytnout přehled v oblasti formálních a obsahově - tematických charakteristik dané oblasti tisku. Pro výzkum byla uplatněna metoda kvantitativní obsahové analýzy vybraných čísel časopisů. Zároveň byly časopisy podrobeny chronologickému výzkumu, který sledoval vývoj formálních znaků jednotlivých periodik. Práce porovnává základní vlastnosti a specifika časopisů a sleduje jejich podobnosti či rozdíly. Popisuje historický kontext, v němž se zaměřuje na kulturu a umění. Uvádí okolnosti vzniku jednotlivých časopisů. Dává náhled na autorskou skladbu zkoumaných časopisů, tematickou i obsahovou strukturu, strukturu novinářských útvarů, skladbu publikovaných příspěvků a formální podobu časopisů.
Zahrady zakládané umělci a jejich specifika
Kršková, Radka
Bakalářská práce se zabývá uměleckými soukromými zahradami. Snaží se najít jejich charakter, specifika, využití kompozičních prvků a principů. Práce je doplněna i o krátký historický přehled umělců zabývajících se zahradním uměním či zahradní architekturou. Ale těžiště práce je postaveno na zkoumání současných českých umělců. Bylo uskutečněno 16 návštěv po České republice a zkoumáno in situ danou problematiku. Poznatky byly analyzovány a představeny spolu i s uměleckými aktivitami, kterými se jednotlivý umělec zabývá. Myšlenka "2 I", což znamená zaprvé intuice, zadruhé inspirace. Dvě podstatná těžiště, dvě roviny, úzce spojující vztah umělec -- zahrada. Bylo tak vyhodnoceno mimojiné i na základě literatury, ale zejména pak během terénních průzkumech. Hledání uměleckého vlivu na tvorbu zahrady. Jako společné prvky byly vymezeny jako obliba v ovocných stromech, zastoupení ohniště, vody a kompostu, a zejména zahradu lidskými zásahy jen lehce usměrňovat. Svoboda, volnost a tradice jsou více preferovány. Cíl dosažení pocitu zahrady přirozené, lehce divoké, zarostlé. Daná východiska a poznatky byly použity a využity v praktické části práce na vybraném modelovém území. Je vypracovaná studie podložená grafickým materiálem. K modelovému území bylo přistupováno citlivě, aby současný návrh uctíval a zachoval původní podobu, atmosféru i obsah vytvořený umělcem. Bakalářská práce se zabývá uměleckými soukromými zahradami. Snaží se najít jejich charakter, specifika, využití kompozičních prvků a principů. Práce je doplněna i o krátký historický přehled umělců zabývajících se zahradním uměním či zahradní architekturou. Ale těžiště práce je postaveno na zkoumání současných českých umělců. Bylo uskutečněno 16 návštěv po České republice a zkoumáno in situ danou problematiku. Poznatky byly analyzovány a představeny spolu i s uměleckými aktivitami, kterými se jednotlivý umělec zabývá. Myšlenka "2 I", což znamená zaprvé intuice, zadruhé inspirace. Dvě podstatná těžiště, dvě roviny, úzce spojující vztah umělec -- zahrada. Bylo tak vyhodnoceno mimojiné i na základě literatury, ale zejména pak během terénních průzkumech. Hledání uměleckého vlivu na tvorbu zahrady. Jako společné prvky byly vymezeny jako obliba v ovocných stromech, zastoupení ohniště, vody a kompostu, a zejména zahradu lidskými zásahy jen lehce usměrňovat. Svoboda, volnost a tradice jsou více preferovány. Cíl dosažení pocitu zahrady přirozené, lehce divoké, zarostlé. Daná východiska a poznatky byly použity a využity v praktické části práce na vybraném modelovém území. Je vypracovaná studie podložená grafickým materiálem. K modelovému území bylo přistupováno citlivě, aby současný návrh uctíval a zachoval původní podobu, atmosféru i obsah vytvořený umělcem.
Kreativní centrum Brno-Cejl
Kašpárková, Eliška ; Vaněk, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem zadání byla rekonstrukce bývalé káznice v Brně, mezi ulicemi Cejl, Bratislavská a Soudní, na kreativní centrum s inkubátory pro architekty, umělce a designéry. Stavební program je přizpůsoben historické podstatě objektu a jeho stavebně technickému stavu. Jsou zde navrženy prostory pro jejich tvorbu, výstavy, prodej a aukce uměleckých děl a předmětů. Je uvažováno i s prostory pro přednášky, workshopy, semináře, kurzy a netradiční vzdělávací akce, vizuální, akustické a jiné produkce a na ně navazující krátkodobé ubytování typu hostel, pro účastníky těchto akcí. Část objektu je vyhrazena i pro taneční výuku. Prostory jsou navrženy jako pronajímatelné. Pro nové využití objektu jsou navrženy odpovídající vstupní prostory, garážová stání, technické zázemí a vybavenost. Součástí návrhu je řešení vnitřních nádvoří, předprostoru a návaznost na veřejné uliční prostory a komunikace. Objekt není mobilně zastřešen ani propojen krytými průchody. Celý koncept jsem pojala tak, že zachovám centrální křídlo a čtvercové ohraničení, a ubourám novodobou přístavbu do ul. Cejl, která není tak historicky hodnotná a také ubourám přístavbu do ul. Bratislavská, která už je ve značně zuboženém a zchátralém stavu. Z konstrukčního hlediska se jedná o dvoupodlažní objekt s využívaným podkrovím zastřešeným sedlovou střechou s pálenou krytinou. Objekt je založen na kamenných základových pasech s nosnými stěnami vyzdívanými z cihly plné pálené. V objektu jsou stropy řešené jako trámové s klenbami. V současné době je objekt bez stálého využití, část objektu do ul. Cejl byla prodána do soukromého vlastnictví. Funkční náplní areálu po rekonstrukci je kreativní centrum (s přidruženou funkcí kulturně-společenskou) pro kreativní, designové a umělecké profese soustřeďující mladé autory.
Současné české umění na domácím a světovém trhu
Bacíková, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analyzovat vývojové tendence současného českého umění na tuzemském trhu s uměním a možnosti uplatnění současných českých umělců na mezinárodním trhu. První část práce se zabývá charakteristikou specifických podob současného umění a jejich výskytem na trhu. Dále jsou zkoumány faktory, které mají vliv na cenu díla současného umění. V další kapitole je pozornost věnována vývojovým trendům segmentu současného umění ve srovnání s ostatními segmenty na mezinárodní úrovni. Třetí kapitola se zabývá vývojem současného umění na trhu v tuzemsku. Analyzuje aktuální situaci na českém trhu s uměním a zkoumá, jaký má současné české umění potenciál. Poslední část práce hodnotí úspěšnost současného českého umění na zahraničních trzích.
Filosofická interpretace děl Marca Chagalla
JINDRÁKOVÁ, Edita
Práce se zabývá interpretací života a děl Marca Chagalla, židovského malíře 20. století. Cílem práce je poukázat na symbolické motivy jeho děl a ty pak v závěru práce interpretovat na vybraných dílech. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována malířově životu a jeho židovskému původu, který měl podstatný vliv na charakter jeho děl. Druhá část se věnuje významu symbolů v umění i v náboženství obecně. Třetí část porovnává Chagallova sdělení s dvěmi židovskými filosofy dialogu: E. Lévinasem a F. Rosenzweigem. V této části práce je také rozebrán přínos umělce celkově a estetické vnímání jednotlivce. Ve čtvrté části práce jsou interpretována vybraná Chagallova díla s náboženským či filosofickým přesahem. V práci se po celou dobu vychází z předpokladu, že umění je schopné předávat myšlenky a interpretovat svět kolem nás.
Trh současného výtvarného umění
Pavlíčková, Eva ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Olga (oponent)
Tato práce "Trh současného výtvarného umění" se zabývá arts marketingovými procesy srovnatelných komerčních galerií, zaměřených na mladé české umění. Teoretická část je zaměřena na arts marketing a jeho uplatnění v kultuře. V praktické části jednotlivé marketingové činnosti zkoumám pomocí expertních rozhovorů, a dále je pak pomocí konkurenční analýzy srovnávám s galerií Dvorak sec contemporary. Cílem této práce je srovnání a poměření jednotlivých marketingových procesů konkurenčních galerií působících na trhu se současným výtvarným uměním.
Umělec jako značkové zboží
Forejtová, Veronika ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Johnová, Radka (oponent)
Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu značka, definuje rozdíly mezi značkou a brandem, ale také značkou a výrobkem. Dále poukazuje na význam značky v marketingu, druhy značek a jejich prvky. Největší pozornost je v této části práce věnována prioritě dnešního marketingu, a tím je branding. Zaměřuje se na popis hlavních kroků procesu strategického řízení značky. Následuje teoretický náhled na téma umění, specifikace marketingu v showbusinessu a pohled na trhy se současným uměním, včetně právního zakotvení. V návaznosti na teorii a zjištěné skutečnosti je v praktické části sledován konkrétní umělec z hlediska využití zásad budování značky. Práce si neklade za cíl podat vyčerpávající výčet informací z jednotlivých oblastí, ale spíše poukázat na možnosti provázání značkových strategií a umění. Cílem práce je posoudit, zda je úspěch na poli umění spjat s kvalitou strategie řízení značky.
Branding umělce na příkladu malíře Václava Radimského
Ludvíková, Daniela ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Práce se zabývá umístěním děl českého impresionistického malíře Václava Radimského na trhu, do oblasti trhu s uměním aplikuje ekonomické teorie brandingu a oceňování kulturních statků. Práce definuje základní činitele v oblasti trhu s uměním a analyzuje jejich vliv na brand umělce a jeho díla. Důležitou součástí je deskripce uměleckého životopisu Václava Radimského a zhodnocení jejich jednotlivých částí ve vztahu k brandu jeho děl, stejně jako srovnání s díly dalších umělců - impresionistů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.