Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 426 záznamů.  začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalifikace lektorů taneční výchovy dětí 3 až 6letých v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže
Pňovská, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kvalifikace a vzdělání pedagogů tance, pedagogů volnočasových aktivit i vychovatelů, včetně dalších pracovníků, vyučujících taneční výchovu v základních uměleckých školách a domech dětí a mládeže Teoretická část zpracovává teoretické i odborné poznatky o volném času, o volnočasových aktivitách, o zájmových činnostech, o dětech předškolního věku a jejich vztahu k pohybu, i o vedení taneční hodiny, o vzdělávání a dosahování kvalifikace potřebné k vedení tanečního oboru v základní umělecké škole a k vedení tanečních kroužků v domech dětí a mládeže. Praktická část potom zjišťuje, zda teoretické předpoklady k vedení taneční výchovy odpovídají praxi. Dále srovnává rozdíly mezi dvěma různými zařízeními a měří faktory spokojenosti spolu s tanečními kroužky a přípravným studiem tanečních oborů ze strany rodičů dětí i ředitele zařízení. Praktická část zkoumá požadavky ředitelů těchto zařízení, skutečné vzdělání a kvalifikaci vyučujících a spokojenost rodičů. Klíčová slova dítě, předškolní věk, tanec, pohyb, základní umělecká škola, dům dětí a mládeže, lektor, pedagog, kvalifikace, vyučující, vzdělání, podmínky, výuka, volný čas, zájmy
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Černá, Klára ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje motivaci ke studiu francouzského jazyka z hlediska jejích tří hlavních složek: učení, sociálního prostředí školy a charakteru francouzského jazyka. Praktická část má výzkumnou podobu a zkoumá, co motivuje studenty středních škol ke studiu francouzštiny, porovnává motivaci pro tento jazyk na základní škole oproti střední škole a srovnává anglický a francouzský jazyk na střední škole. Hlavními zkoumanými aspekty motivace ve výzkumné části ke studiu francouzštiny byly: důvody studia, míra motivace, učební prostředí, okolní prostředí francouzského jazyka, formy výuky, sociální vliv a bariéry ve studiu francouzského jazyka. Poznatky k tématu jsem shromažďovala dotazníkovým šetřením na Gymnáziu v Ústí nad Labem, na Gymnáziu v Děčíně, na Základní škole Nativity v Děčíně. V přehledu výsledků výzkumu jsou slovně zhodnocena a interpretována nalezená zjištění s názorným doprovodem grafů. Cíle výzkumného zjištění uvádím v oddílu výsledky cílů výzkumu. Výzkumná zjištění syntetizuji v části shrnutí a diskuse. V závěru práce popisuji souvislost teoretických...
Hry a herní aktivity ve výuce morfologie na 1. stupni základní školy
Veselková, Alice ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
RESUMÉ V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část obecné češtiny, popisuje je na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak bylo možné přistoupit k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak tyto slovní druhy prezentují současné učebnice českého jazyka pro první stupeň. Praktická část se zaměřuje na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další úsek praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, které dostaly pomůcky a hry k vyzkoušení. Závěr práce zpracovává formou rozhovoru jejich názory. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůcky
Problémové situace při výuce tělesné výchovy na 1. stupni základních škol
Cholevová, Tea ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vznik problémových a kritických situací při výuce tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jakým způsobem učitelé postupují při jejich řešení a vyvodit doporučení pro praxi. Obsahem teoretické části jsou vymezeny pojmy a teoretická východiska z oblasti kázně, bezpečnosti a tělesné výchovy dětí. Výzkum probíhal dotazníkovou formou, ve které mi 22 základních škol, zpětně zaslalo 72 vyplněných dotazníků. Následně jsem uskutečnila doplňující individuální rozhovor se dvěma učiteli ze Základní školy Kunratice. V praktické části analyzují výsledky dotazníkové šetření a rozhovory s učiteli. Z výsledků práce vyplývá, že problémové a kritické situace se na hodinách tělesné výchovy vyskytují. Klíčová slova Tělesná výchova, problémové situace, kritické situace, vyučování, 1. stupeň základních škol
Výužití interaktivní tabule při osvojování sloves ve výuce německého jazyka
Loudová, Veronika ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce "Využití interaktivní tabule při osvojování sloves ve výuce německého jazyka" se v teoretické části věnuje aspektům, které ovlivňují výuku a tedy i přípravu interaktivních materiálů. Praktická část je již zaměřena na samotné návrhy aktivit. Teoretická část je rozdělena na tři klíčové kapitoly. První kapitola umožňuje vhled do edukačního procesu z hlediska psychologie, a snaží se tak čtenáři objasnit, jak jsou při výuce cizích jazyků důležité učební styly a strategie, které umožňují jejich efektivnější osvojení. Druhá kapitola se zabývá multimédii a interaktivní tabulí. Jsou zde představeny zásady, kterými by se měl vyučující při tvorbě výukových materiálů řídit, a zároveň jsou zde prezentovány internetové portály, které je možné pro výuku německého jazyka použít. Poslední kapitola teoretická části je věnována gramatice a mluvnické kategorii sloves. Praktická část je založená zejména na tvorbě vlastních výukových materiálů, které jsou sestaveny k procvičení německých sloves. Aktivity jsou rozděleny pro základní a střední školu. Zhodnocení těchto materiálů přináší výsledky z dotazníkového šetření, které byly ověřeny v edukační praxi.
Výuka florbalu na druhém stupni základní školy
Grešlová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Florbal se v poslední době těší velké oblibě převážně z důvodu své jednoduchosti a finanční dostupnosti. Florbal se v České republice vyučuje na většině škol, nicméně jeho rychlý rozvoj a menší povědomí veřejnosti o této hře se může negativně odrazit v kvalitě výuky tohoto sportu. Diplomová práce si klade za cíl zjistit možnosti výuky florbalu na druhém stupni základních škol a vztah žáků i učitelů k jeho výuce, včetně znalosti pravidel. Za pomoci získaných poznatků byl navržen model výuky florbalu pro tuto věkovou skupiny, který byl následně ověřen v praxi a vyhodnocen jeho přínos. Bylo použito 652 dotazníků vyplněných žáky a 19 učiteli z jedenácti základních škol na území hlavního města Prahy. Experimentální výuka florbalu byla realizována na ZŠ Bohumila Hrabala, kde se jí podrobily dvě skupiny žáků šestých tříd, zatímco dvě jiné skupiny ze stejného ročníku sloužily jako kontrolní vzorek. Účinnost modelu výuky byla ověřena souborem dovednostních testů, které byly provedeny na začátku a na konci blokové výuky. Bylo zjištěno, že materiální vybavení je dostačující na 64 % dotázaných škol, nicméně rozměry jejich tělocvičen jsou často nevyhovující. Výuce florbalu je v průměru věnována desetina vyučovacího času tělesné výchovy, přičemž většinu tohoto času zabere hraní utkání, které je mezi žáky...
Kooperace seniorů a žáků prvního stupně ZŠ ve vzdělávací oblasti člověk a jeho svět
Vyhnalová, Andrea ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Klíčovým tématem této práce jsou mezigenerační vztahy ve smyslu budování pozitivního přístupu ke stáří u žáků 1. stupně základní školy. Vzhledem k faktu demografického stárnutí populace, je velmi aktuální přemýšlet o aktivním zapojení seniorů do veřejného života včetně zúročení jejich zkušeností. Teoretická část práce se zabývá mezigeneračními vztahy, popisuje stáří jako plnohodnotnou etapu života, pojednává o postojích a hodnotách. Praktická část nabízí postup rozvoje spolupráce mezi žáky prvního stupně ZŠ a seniory v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Cílem mezigenerační spolupráce bude prostřednictvím vedení rozhovorů, zaznamenání vzpomínek a další práce s nimi zvyšovat zájem žáků o moderní dějiny a pomocí námětů ke spolupráci také posílit úctu ke stáří a předcházet tak projevům ageismu. KLÍČOVÁ SLOVA demografické stárnutí populace, ageismus, mezigenerační vztahy, pozitivní přístup ke stáří, rodinná paměť, vzpomínky, projektové vyučování, inspirace pro školní výuku, člověk a jeho svět
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 426 záznamů.   začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.