Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možná úskalí domácího vzdělávání
Zehringerová, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá celkovou problematikou domácího vzdělávání, zvláště pak negativními aspekty, které může tento typ vzdělávání přinášet. Teoretická část se zprvu věnuje vymezení základních i rozšířených pojmů a následnému přiblížení dané tematiky včetně legislativních opatření a realizace vzdělávání v domácím prostředí v ČR, ale i v jiných evropských i neevropských státech. Následně rozebírá potenciální úskalí individuálního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na konkrétní zkušenosti lidí, kteří se na domácím vzdělávání podílejí. Tato část je zpracována formou rozhovorů s absolventy této formy výuky, jejich rodiči, ale i skrze komunikaci se školou. Cílem této práce je přiblížit danou problematiku, objasnit motivy, které vedou rodiče ke zvolení dané formy vzdělávání a kriticky rozebrat veškerá negativa s domácím vzděláváním spojená.
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Jelínková, Hana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá budováním a formami spolupráce mezi rodinou, školou a třídní učitelkou na počátku školní docházky. Teoretická část popisuje rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, charakterizuje tyto pojmy z hlediska legislativního i očima odborníků v pedagogickém oboru. Dále je uveden historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou, které jsou charakterizovány ze dvou pohledů: vzdělávání a výchova s dominantním postavením učitele a výchova a vzdělávání demokratické, humanistické, orientované na dítě. To je v diplomové práci prezentováno hlavně programem "Začít spolu". Empirická část prezentuje akční výzkum autorky diplomové práce, který navrhuje strategie a možnosti spolupráce s rodiči v alternativní nabídce takových aktivit pro zapojení rodiny, ze kterých si rodiče mohou vybrat dle svých osobních možností. Tato nabídka je reflektována na základě standardů dokumentu "Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA". Dále je zde zkoumána možná platnost tvrzení, že pokud učitel iniciuje spolupráci s rodinou, tak se spolupráce rozvine.
Spolupráce inovativních škol s rodinou na počátku školní docházky
Olivíková, Romana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat míru a konkrétní formy spolupráce inovativních škol s rodinou na počátku školní docházky. Inovativní školou se zde rozumí škola, která děti učí číst genetickou metodou nebo která v primární škole vyučuje matematiku Fraus autorů Hejný, Jirotková, Slezáková-Kratochvílová, Michnová. V teoretické části zjišťuji, na jakých principech je založena nová koncepce matematiky Fraus a genetická metoda čtení, a dávám je do souvislosti s konstruktivistickým pojetím výuky a kompetencemi učitele. V širších souvislostech práce pojednává o práci s chybou a vyzdvihuje význam tvořivosti. V praktické části jsem použila metodu písemného dotazníku ke zjištění konkrétních forem spolupráce těchto škol s rodinou před i po vstupu dětí do 1. třídy. Dotazník také zjišťuje rozhodující impulsy učitelů pro změnu výuky matematiky a čtení a pozitiva, která učitel ve změně spatřuje.
Elektronická komunikace rodičů a učitelů
Peruthová, Iveta ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Komunikace mezi rodiči a učiteli je důležitá součást vzdělávání dětí. Stále častěji se vedle osobní a telefonické komunikace objevuje i komunikace elektronická, především prostřednictvím emailu. Tato práce se zaměřuje v teoretické rovině na vztah rodiny a školy, jeho historický vývoj i současnou podobu a na vztahy rodičů ke škole a na komunikaci rodičů a učitelů. Dále se věnuje základním teoretickým poznatkům o elektronické komunikaci, především emailu jako prostředku komunikace mezi rodiči a učiteli. V praktické části práce následuje empirický výzkum konkrétní emailové komunikace mezi učitelkou a rodiči na škole pro děti se specifickými poruchami učení. Toto šetření je zaměřeno především na množství a obsahovou stránku emailové korespondence mezi učitelku a rodiči. Analyzuje, jak je možnost emailu jako kontaktního prostředku využívána a jaká témata se v této komunikaci nejčastěji vyskytují.
Vliv rodiny na výběr povolání u žáků ZŠ
Rezková, Aneta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
RESUMÉ Dávno minuly doby, kdy člověk jediným rozhodnutím o volbě oboru studia ovlivnil celou svou další kariérní dráhu. V důsledku současných globálních i lokálních celospolečenských změn musí být naopak každý připraven na možnou změnu v oblasti profesní kariéry. První volba povolání je nicméně stále důležitým mezníkem a může kariéru jednotlivce významně nasměrovat. Nejedná se ale o jediný klíčový mezník, který určí kariéru jednotlivce jednou provždy. Lidé v současném světě musí být schopni rychle reagovat na neustálé změny, vyhodnocovat nové situace a umět se správně rozhodovat. Všeobecně rozšířeným mýtem je fakt, že úspěch znamená co nejrychleji získat peníze, které jsou zárukou svobody a štěstí. Avšak skutečný úspěch spočívá ve spokojeném životě, ke kterému vede dlouhá cesta skrze takové hodnoty, jakou je např. právě jistota, že děláme práci, kterou máme rádi a která nás naplňuje. Cílem jedince v období rozhodném pro první volbu povolání je zaměření se na vlastní schopnosti a dovednosti tak, aby ho rozhodování resp. volba povolání nasměrovala na takovou cestu, na které bude moci optimálně využívat svůj potenciál i v celém budoucím profesním životě. V této etapě života by mu měla pomáhat rodina, která je primárním socializačním činitelem a nejbližší partnerskou institucí v životě žáka, a to v těsné...
Edukační specifika u žáků s autismem
Jiříková, Adéla ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
Spolupráce rodiny a školy
Jílková, Lucie ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Podstatou diplomové práce je ukázat na problematiku spolupráce rodiny a školy, jakým způsobem probíhá a co je třeba udělat proto, aby se zlepšila. Práce je zaměřená na hlubší teoretické uchopení tématu spolupráce rodiny a školy s následným výzkumem zabývajícím se spoluprácí na základní škole. Věnuje se explorativní metodě dotazování (také formou mých internetových stránek) sou- časných i budoucích pedagogů základních škol a rodičů. Práce se zaměřuje na současné komunikační formy mezi školou a rodiči, jejich zkvalitněním a zefektivněním. Na rodiče hledí jako na "zákazníka , "partnera nebo "občana . Tento pohled je založen na empirickém výzkumu Milady Rabušicové a Milana Pola, který vychází ze zkoumání spolupráce v brněnských základních školách. Uvedeny jsou také modely vztahů mezi rodinou a školou podle Birte Ravnové. Práce představuje vymezení pojmů rodina (dle různých odborníků), funkce ro- diny a typ rodiny (dle "Dotazníku funkčnosti rodiny ). Dále nás seznámí se školním klimatem a jeho prostředím, sociálním klimatem školy, pozitivním klimatem školy a jeho důležitými znaky podle Heleny Grecmanové. Jsou zde také představeny modely komunikace v alternativním školství se zamě- řením na vzdělávací program "Začít spolu a Základní školu Marie Montessori, s velkým důrazem na partnerství školy, rodiny a širší...
Spoluúčast rodičů na vzdělávání v mateřské škole
KAHOUNOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá současnou participací rodičů na vzdělávání dítěte v mateřské škole. Obsahem teoretické části je charakteristika současné rodiny s předškolními dětmi, vývoj vztahu školy a rodiny, charakteristika současné mateřské školy a spoluúčasti rodičů na vzdělávání dítěte v ní. Je zde vymezeno legislativní zakotvení participace rodiny na vzdělávání v mateřské škole a její zastoupení v různých programech mateřských škol. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které zjišťuje, jakým způsobem rodiče participují na vzdělávání svých dětí ve vybraných mateřských školách v Českých Budějovicích a okolních obcích. Následně je porovnána spoluúčast rodičů v jednotlivých typech mateřských škol ve městě a na vesnicích.
Vývoj spolupráce rodičů a školy od základní po střední školu
KAPLANOVÁ, Petra
Předkládaná bakalářská práce mapuje proměnu vztahu mezi rodinou a školou během přechodu dítěte ze základní na střední školu. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů: funkce školy a rodiny, vývoj a proměny rodiny, role rodičů ve vztahu ke škole, spolupráce rodiny a školy, formy spolupráce a socializace žáka. Praktická část je zaměřena na samostatné šetření, které zachycuje spolupráci mezi rodinou a školou a to pomocí dotazníků pro rodiče žáků 8. a 9. tříd základních škol a 1. a 2. ročníků středních škol.a pomocí rozhovorů s řediteli jednotlivých škol. Cílem kvantitativního šetření je objasnit, jak rodiče, žáci i učitelé vnímají vzájemnou spolupráci a komunikaci a jaké souvislosti lze ve vztahu škola ? rodina u dětí s docházkou na základní a střední školu pozorovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.