Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující volbu další vzdělávací dráhy žáků deváté třídy ZŠ
Zehringerová, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce je zaměřena na volbu další vzdělávací dráhy žáků základní školy, konkrétně žáků loňské deváté třídy ZŠ Novoborská. Teoretická část se nejdříve věnuje vymezení základních pojmů, specifikům žáků devátých tříd a následně konkrétním faktorům, které mohly volbu střední školy žáků ovlivnit. V tomto smyslu se také zabývá profesní orientací žáků a systémem kariérového poradenství v České republice na úrovni základního vzdělávání. Praktická část této práce se zaměřuje na proces rozhodování žáků zmíněné deváté třídy o volbě další vzdělávací či profesní dráhy, a to prostřednictvím hloubkových rozhovorů s jednotlivými žáky. Dále zkoumá konkrétní aspekty, které do tohoto rozhodování vstupovaly a do jaké míry se výběr střední školy shodoval s jejich profesní orientací. Cílem této práce je přiblížit se dané problematice, popsat faktory, které mohou být klíčové při přestupu žáků ze základní na střední školu a zjistit konkrétní aspekty, které nejvíce ovlivnily volbu střední školy žáků loňské deváté třídy ZŠ Novoborská.
Možná úskalí domácího vzdělávání
Zehringerová, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá celkovou problematikou domácího vzdělávání, zvláště pak negativními aspekty, které může tento typ vzdělávání přinášet. Teoretická část se zprvu věnuje vymezení základních i rozšířených pojmů a následnému přiblížení dané tematiky včetně legislativních opatření a realizace vzdělávání v domácím prostředí v ČR, ale i v jiných evropských i neevropských státech. Následně rozebírá potenciální úskalí individuálního vzdělávání. Praktická část je zaměřena na konkrétní zkušenosti lidí, kteří se na domácím vzdělávání podílejí. Tato část je zpracována formou rozhovorů s absolventy této formy výuky, jejich rodiči, ale i skrze komunikaci se školou. Cílem této práce je přiblížit danou problematiku, objasnit motivy, které vedou rodiče ke zvolení dané formy vzdělávání a kriticky rozebrat veškerá negativa s domácím vzděláváním spojená.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.