Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole
ŠTÁHLICHOVÁ, Klára
Diplomová práce na téma Student se specifickou poruchou učení-průchod studiem na vysoké škole je teoreticko-empirického charakteru. Cílem teoretické části práce je uvedení do problematiky specifických poruch učení v kontextu adolescence a rané dospělosti. Pozornost je dále věnována terciárnímu vzdělávání. Empirická část práce se pak zaměřuje na zjištění faktorů, které determinují průchod studiem jedinců se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Práce je součástí výzkumného projektu GA JU.
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na Přírodovědecké fakultě JU
BOHÁČOVÁ, Lucie
Tématem této diplomové práce je Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na Přírodovědecké fakultě (PřF) Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce je zaměřena především na rozbor jednotlivých studijních bakalářských oborů, kde sledujeme studijní zátěž a požadavky na studenta. Zjištěné výsledky budou dále využity v rámci širšího výzkumného projektu GA JU. Teoretické poznatky o specifických poruchách učení (SPU), jejich rozdělení, symptomy, diagnostika a reedukace jsou podrobně rozepsány v první části této práce. Pozornost věnuji jejich projevům a diagnostice nejen v dětství, ale také ve středoškolském a vysokoškolském prostředí a v období dospělosti. V souvislosti s touto problematikou jsou popsány i poruchy chování ADHD, opět včetně projevů v dospělosti. Dále se zabývám vysokoškolským vzděláváním v České republice, kde se zaměřuji na Jihočeskou univerzitu (JU), její historii a dílčí fakulty. V praktické části práce se věnuji analýze studijních oborů prezenčního bakalářského studia, které svým studentům nabízí Přírodovědecká fakulta JU. Předmětem analýzy jsou povinné a povinně volitelné předměty, které jsou zahrnuté v jednotlivých učebních oborech. V přiložených tabulkách uvádím počty zápočtů, zkoušek a Zk+ (zápočet i zkouška) a požadavky nutné ke splnění předmětu v jednotlivých semestrech a ročnících. Právě tyto požadavky jsou analyzovány a je z nich vyvozována studijní zátěž, která je následně porovnána s teoretickými poznatky a potřebami studenta, mající nějakou specifickou poruchu učení, která ho ovlivňuje při vysokoškolském studiu.
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na PF a ZF.
STARÁ, Amálie
Práce nese název Akademický vývoj studentů s poruchou učení na Pedagogické a Zemědělské fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V práci jde především o analýzu jednotlivých studijních programů a oborů v kontextu specifikace studijní zátěže, jejíž výsledek bude využit v rámci výzkumného projektu GA JU.
Pracovní self-efficacy studentů učitelství a učitelů se specifickou poruchou učení
Lipčáková, Iveta ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sebehodnocení a self-efficacy u dospělých jedinců, kteří trpí specifickou poruchou učení. Cíl bádání spočíval v hledání, jak specifická porucha učení ovlivňuje praxi vyučování a pracovní vědomí vlastní účinnosti učitelů. Na základě rešerše studií, které dosud byly publikovány, byl připraven polostrukturovaný rozhovor, který byl proveden s vysokoškolskými studenty učitelství a učiteli se specifickou poruchou učení. Jako doplňková metoda pro měření pracovního self-efficacy učitelů byl využit i dotazník The Ohio Teacher Efficacy Scale (OSTES). Výstupy výzkumu odkryly specifické obtíže, kterým respondenti čelili během studia na vysoké škole. Kromě způsobů, jak může specifická porucha učení limitovat učitelskou praxi, výsledky výzkumu nabídly i to, v čem spočívá pozitivní přínos poruchy. Bylo zjištěno, že respondenti disponují relativně vysokým pracovním self-efficacy. Ve výzkumu byly také popsány různorodé negativní zkušenosti související se specifickou poruchou učení, se kterými se respondenti během svého života setkali. I přes tyto zážitky respondenti vyjadřovali kladné všeobecné sebepojetí.
Možnosti rozvoje čtení s porozuměním u dětí s vývojovou dysfázií
Vopavová, Natálie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje čtení s porozuměním u dětí s vývojovou dysfázií. Pro účely této práce byly vytvořeny pracovní listy, prostřednictvím nichž bylo možné rozvoj oblasti realizovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. Tři kapitoly představují teoretickou část, čtvrtá kapitola je empirická. V první teoretické kapitole jsou sepsány poznatky o vývojové dysfázii (příčiny vzniku, symptomatologie, diagnostika a terapie). Obdobně jsou v druhé kapitole popsány specifické poruchy učení. Třetí teoretická kapitola přibližuje problematiku rozvoje čtení s porozuměním. Zaměřena je na vývoj předčtenářské gramotnosti, možnosti výuky prvopočátečního čtení a psaní a na rozvoj funkční gramotnosti. Čtvrtá empirická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno s využitím případových studií a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. V závěru praktické části byly shrnuty výsledky výzkumného šetření a představena doporučení pro práci s vytvořenými pracovními listy.
Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení
Frombergerová, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Vítečková, Miluše (oponent) ; Špačková, Klára (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žáků se specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky. Po představení teoretických východisek studie je prezentován samotný výzkum. Jedná se o kvantitativní analýzu výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor obsahoval žáky s SPU (N = 31) a intaktní žáky (N = 188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligence I-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci s SPU měli k dispozici o 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejich výkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre se nepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujících oblastech. Žáci s SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovali s navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech. Při hodnocení rozdílu mezi žáky s SPU a intaktní skupinou žáků, dosahovali žáci s SPU, s přidaným časem navíc, statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr...
Podpora žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni vybrané základní školy
Součková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory žáků se specifickými poruchami učení na vybrané základní škole. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení pojmů specifických poruch učení, jejich etiologii, vymezení jednotlivých typů poruch učení, diagnostiku a možnosti jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Zaměřuje se na osobnost žáka s SPU, na jeho edukaci a typy učebních preferencí. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na realizaci podpory žáků s SPU, které bylo uskutečněno na Základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, pozorováním a dotazníkovým šetřením. V závěru diplomové práce jsou zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se podpory a motivace žáků s SPU na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, školní speciální pedagog, podpůrná opatření, edukace, poradenský systém, speciálně-pedagogické metody
Návrat dětí se specifickými poruchami učení do základních škol po distanční výuce z pohledu učitelů a zákonných zástupců
Jílková, Anna ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Návrat dětí se specifickými poruchami učení do základních škol po distanční výuce z pohledu učitelů a zákonných zástupců Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit efektivitu distanční výuky žáků se specifickými poruchami učení na specializovaných základních školách. Dílčím cílem práce je zjištění zájmu dětí o sportovní aktivity. Pro výzkum byly vytvořeny dva online dotazníky prostřednictvím Google formulářů. Školy byly vybrány pomocí internetového vyhledávače škol v kategorii škol pro žák speciálními vzdělávacími potřebami. Respondenty byli učitelé a zákonní zástupci dětí ze specializovaných základních škol pro výuku dětí se specifickými potřebami. Dotazníky se skládaly převážně z uzavřených otázek. Výsledky: Dle získaných dat bylo zjištěno, že přechod na distanční vzdělávání a s tím spojenou online výuku zvládli učitelé i žáci zdárně. Většina žáků si po celou dobu udržela stejnou úroveň školních dovedností. Pouhá pětina dětí dle respondentů během pandemie sportovala méně než týdně. Klíčová slova: Distanční výuka, specifické poruchy učení, základní škola praktická, návrat, epidemie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.