Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Diagnostika a následná péče o děti s poruchami učení a ADHD, s využitím artefiletiky
Psohlavcová, Iva ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Tématem diplomové práce je studie artefiletického přístupu při následné péči zaměřené na děti se specifickými poruchami učení a chování, zejména ADHD, uskutečňované souběžně v hodinách výtvarné výchovy. Úvodní část práce se přehledově zabývá specifickými poruchami učení a poruchami chování, především ADHD, tj. poruchou pozornosti s hyperaktivitou. Možnými příčinami a projevy. Rovněž poukazuje na psychosociální aspekty specifických poruch učení a ADHD. Další část se zabývá pedagogickou diagnostikou, následnou péčí o děti s SPU a ADHD a sledovanými oblastmi nápravné péče. Zmínka je zde o složce výtvarného projevu dítěte při diagnostice i následné péči. Následující část popisuje pojem artefiletika, její teoretické rámce, možnosti a využití u dětí s SPU a ADHD. Empirická část je věnována samotné studii, jejímu vyhodnocení, metodice artefiletických setkávání a reflektivní bilanci s kasuistikami jednotlivých dětí.
Změny motoriky po epileptickém záchvatu u mláďat laboratorního potkana
Hanáková, Helena ; Mareš, Pavel (vedoucí práce) ; Stuchlík, Aleš (oponent)
Cilem prace je analyza postiktalniho obdobi- možne změny motoriky po epileptickych zachvatech. Epilepticke zachvaty budou vyvolany elektrickym dražděnim mozkove kůry laboratorniho potkana. Použijeme intenzitu stimulace pro model lidskeho myoklonickeho zachvatu. Kontrolni skupiny budou zviřata intaktni. Jednotlive skupiny budou tvořeny minimalně 10 zviřaty, ktera budou sledovana, jak bezprostředně po zachvatu, tak s časovym odstupem. Budeme sledovat zviřata 12denni, 18denni a 25denni, ktera se zasadně liši nepřitomnosti (12denni) nebo přitomnosti (25denni) postiktalni deprese.
Rehabilitace dětských epileptochirurgických pacientů s pooperačními motorickými deficity
Duchoslav, Anna ; Kudr, Martin (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
Diplomová práce "Rehabilitace dětských epileptochirurgických pacientů s pooperačními motorickými deficity" ve své obecné části pojednává o epilepsii, léčbě farmakorezistentní epilepsie a epileptochirurgii. Dále je součástí obecné části kapitola o možných komplikacích epileptochirurgie ve vztahu k pohybovému aparátu. Ve speciální části je pojednáváno o rehabilitaci v neurologii, vybraných fyzioterapeutických konceptech a vztahu epilepsie a pohybové aktivity. Cílem této diplomové práce je zhodnotit účinnost zvoleného rehabilitačního postupu u pěti dětských pacientů se vzniklým pooperačním motorickým deficitem. K objektivnímu hodnocení motoriky byly použity testy Gross Motor Function Measure - 88, Barthel Index a Box and Blocks Test.
Vliv pravidelné mimoškolní pohybové aktivity na komponenty tělesné zdatnosti u předškolních dětí
Auda, Vojtěch ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Vliv pravidelné mimoškolní pohybové aktivity na komponenty tělesné zdatnosti u předškolních dětí Cíle: Zjistit zda pravidelná pohybová mimoškolní aktivita má vliv na komponenty tělesné zdatnosti. Metody: Výzkumný soubor obsahoval 26 probandů ve věku 5 a 6 let, na který působila 8 měsíční pohybová intervence, která byla zaměřena na všestranný pohybový rozvoj, formou mimoškolní pohybové aktivity. V této práci byla použita metoda kvazi- experimentu a metoda analýzy. Naměřené hodnoty byly analyzovány za využití párového T-Testu pro data s normálním rozložením a Wilcoxonova párového testu pro data s nenormálním rozložením. Při zkoumání, jsme využili motorických testů a to konkrétně: člunkový běh 10x5m, skok daleký z místa, Pavlíkův test, plameňák 30s, sed leh 30s, výdrž ve shybu, flexibilita v sedě, tělesnou hmotnost a tělesnou výšku probandů. Výsledky: Po zpracování výsledků výzkumného souboru došlo u všech těchto testů: člunkový běh 10x5m, skok daleký, Pavlíkův test, výdrž ve shybu, plameňák 30s, sedl leh 30s k signifikantnímu zlepšení. Až na výsledky testů flexibility v sedě, kde nedošlo k signifikantním změnám. Výsledky ukazují, že zvolená intervence má vliv na zvýšení tělesné zdatnosti předškolní populace. Klíčová slova: předškolní věk, motorika, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Pohybová aktivita dětí s motorickými obtížemi
Kokštejn, Jakub ; Psotta, Rudolf (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent) ; Sigmund, Erik (oponent)
Bibliografické identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Kokštejn Název disertační práce: Pohybová aktivita dětí s motorickými obtížemi Pracoviště: Katedra sportovních her Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Rudolf Psotta, Ph.D. Rok prezentace: 2011 Abstrakt Cíl: Současné poznatky o vývojové poruše motoriky u školních dětí naznačují možné negativní dopady na rozvoj osobnosti dítěte v oblasti psychické, sociálně psychologické, behaviorální a také v oblasti školních kompetencí. O tom, jak nedostatečná úroveň motoriky dítěte může limitovat jeho pohybovou aktivitu, je minimálně poznatků. Cílem práce bylo odhalit, zda vývojově podmíněný deficit motoriky u dětí staršího školního věku je rizikovým faktorem pro nižší pohybovou aktivitu (PA) a zda pozornost dítěte má mediační funkci ve vztahu mezi úrovní motoriky a jeho pohybovou aktivitou. Metody: Výzkum byl založen na analyticko-deskriptivních šetřeních motoriky dětí, pohybové aktivity v týdenních režimech a úrovně pozornosti s následnými komparacemi dětí s deficitem motoriky (DM) a dětí bez DM, korelační analýzou a analýzou mediačního účinku pozornosti dle Barona a Kennyho (1986). Pro hodnocení motoriky dětí byla použita testová baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007), pro monitoring PA v týdenním režimu byly použity akcelerometry a písemný záznam PA, pozornost...
Případová studie orto-protetické péče o pacienta s dg paraplegie za použití motorizovaného exoskeletu
Herrmann, Norbert ; Neuwirthová, Svatava (vedoucí práce) ; Pavlů, Dagmar (oponent)
Název práce: Případová studie orto-protetické péče o pacienta s dg paraplegie za použití motorizovaného exoskeletu Cíl: Cílem této bakalářské práce je posouzení zlepšení motorických funkcí pacienta s parézou dolních končetin v důsledku míšní léze na základě předepsaných terapií, zejména užití motorizované ortézy. Metody: Teoretická část představuje problematiku posttraumatické míšní léze a související paraplegie a v další části popis funkce ortotické pomůcky motorizovaného exoskeletu a srovnatelná zařízení. Praktická část popisuje kazuistiku pacienta s posttraumatickou parézou dolních končetin, jejíž součástí je anamnéza, diagnóza, plánované terapie a zejména průběh samotné terapie s exoskeletem včetně jeho nastavení, aplikace, nácviku chůze a sběru dat. Výsledky: Zaznamenané výsledky ukázaly již v průběhu terapie, jakého pokroku v chůzi pacienta bylo při použití exoskeletu dosaženo a tyto pokroky byly ve vyhodnocení opřeny o data, ukládaná softwarem v průběhu jednotlivých terapií s exoskeletem. Pacient kromě terapie chůze s exoskeletem absolvoval ještě další podpůrné terapie, vedoucí k celkovému výraznému zlepšení pacientovy fyzické kondice i motoriky. Pacient po absolvování předepsaných terapií v exoskeletu pokračuje v rehabilitačním ústavu s dalšími terapiemi. Tato kazuistika byla vypracovaná na...
Pohybová příprava dětí předškolního věku
Sodomová, Federica ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Pohybová příprava dětí předškolního věku Cíl: Zásadním cílem práce je pohybová aktivita předškolních dětí a získání základních pohybových dovedností na základě pohybových zkušeností. Dílčím cílem práce je návrh pohybového programu pro snížení pohybového deficitu u předškolních dětí. Úkoly práce sestávaly z určení determinantů pohybu, vytyčení zásad pro tvorbu pohybového programu, nalezení prostoru pro intervenci a samotné tvorby pohybového programu. Metody: Na základě literární rešerše je navržena intervence pro snížení pohybového deficitu u předškolních dětí. Rešerše byla rozdělena do dvou částí. V první části analyzuji determinanty pohybu. Druhá část práce představuje syntézu nabytých poznatků. Na základě vlastního úsudku a praxe z oboru byla zvolena klíčová slova (pohyb, rozvoj, vývoj, předškolák, dítě, motorika, zdatnost, zdraví, životní styl, schopnosti, dovednosti, kosti, klouby, CNS). Klíčová slova pak sloužila k vyhledání relevantních témat v databázi studií PubMed. Strategie rostoucí perly a osekávání sloužila k zúžení výběru nalezených studií. Klíčová slova: pohyb, rozvoj, vývoj, předškolák, dítě, motorika, zdatnost, zdraví, zdravý životní styl, schopnosti, dovednosti, kosti, klouby, CNS Výsledky: Výsledkem práce jsou zásady pro tvorbu pohybových programů, návrhy pohybových...
Úroveň motoriky a výslovnosti u předškolních dětí ve vztahu k místu bydliště a pohybovým aktivitám.
Levasovská, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Janošková, Hana (oponent)
Cíle práce: Cílem této práce je sledování souvislostí mezi místem bydliště a zvládnutou úrovní motoriky společně s kvalitou řečového projevu dětí. V současné době dochází častěji k odkladům školní docházky, přičemž jsou příčinou nedostatky v řečovém projevu či nedostatečná úroveň motoriky. Charakter aktivit dětí předškolního věku se značně změnil, a to zejména díky vlivu technologie. Pohybové aktivity a aktivní způsob trávení volného času mají významný vliv na rozvoj motoriky dětí. Dalšími cíli této práce je zjistit, zda mají děti před nástupem do školy odpovídající úroveň motoriky a řeči a prokázat, zda se mezi opožděnou motorikou a problémy v oblasti řeči nachází spojitost. Metoda práce: K vypracování výzkumu této diplomové práce byl využit motorický test MABC-2; test artikulace dle Hruškové s využitím obrázkových karet pro děti; anketa o pěti otázkách v listinné podobě, která byla rozdána rodičům testovaných dětí; rozhovor s osmi učitelkami mateřských škol, kdy jsem měla připraveny tři otázky a následně byl ponechán prostor pro volnou diskusi a rozbor ŠVP jednotlivých mateřských škol s ohledem na vzdělávací nabídku určenou pro rozvoj motoriky a řečového projevu dětí. Výsledky: Více jak 1/3 testovaných neměla odpovídající úroveň motoriky, dále měla 1/3 testovaných obtíže s výslovností a to...
Pohybové schopnosti u žáků mladšího školního věku zapojených do projektu Sazka Olympijský víceboj
Benešová, Barbora ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit výsledky v testové baterii žáků mladšího školního věku, konkrétně 6.-9. letých, kteří se zapojili do projektu Sazka Olympijský víceboj. Zvláště jsme se v práci zaměřily na disciplíny Olympijského diplomu, kterých je celkem 8 a jež prověřují pohybové schopnosti pomocí motorických testů. O data jsme kvůli pandemii Covid-19 žádaly nejen u vedení škol, ale také organizaci, jež celý tento projekt zaštiťuje. Data nám byla poskytnuta ze tří základních škol ze Středočeského kraje a Prahy. Všechna se vztahovala k žákům prvního stupně a podmínkou bylo i měření mezi roky 2016-2020, aby data byla co nejaktuálnější. V praktické části této práce byl využit kvantitativní výzkum. Celkový výzkumný soubor byl tvořen 92 žáky, kteří se projektu Olympijský diplom účastnili v 1., 2. i 3. ročníku mezi roky 2016-2020. Dívky byly zahrnuty v počtu 51 ku 41 zúčastněným chlapcům. Celý soubor byl porovnáván z několika aspektů. Zajímaly nás průměrné hodnoty dle pohlaví, ročníků a také porovnání třídy se zaměřením na sport oproti běžným třídám. To bylo vztaženo většinou ke statistické významnosti. Výzkumná část práce poukazuje na velmi blízké průměrné hodnoty mezi téměř všemi 8 testy, a to mezi třídou se sportovním zaměřením vůči třídám běžným. Také bylo prokázáno, že v silových testech...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.