Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové chování žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou
Černá, Jitka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovým chováním žáků SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou. Cílem této práce je především zmapovat, jaké rizikové chování se v SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou skutečně vyskytuje, zda sami žáci jsou si vědomi tohoto, jakým způsobem se škola pokouší předcházet výskytu tohoto nežádoucího chování a jaké jsou využívány možnosti pro eliminaci výskytu rizikového chování u žáků. Odhaluje, jak je rizikové chování ošetřeno v základních dokumentech školy a jak probíhá prevence tohoto chování. Zabývá se fungováním školního poradenského pracoviště a prací třídních učitelů. Metody využité pro zpracování této práce jsou především studium dokumentů, fokusní skupina a rozhovory, doplňkovou metodou je pozorování. Výzkum prokazuje, že nejčastějším rizikovým chováním je záškoláctví, zneužívání návykových látek, šikana a kyberšikana, agrese ve formě vandalismu a vulgarismus. Na základě studia školních dokumentů doporučuje možné způsoby zefektivnění práce školního poradenského pracoviště, primární a sekundární prevence ve škole, práce třídního učitele a náplň třídnických hodin. Závěr práce má sloužit jako doporučení pro školu, jakým způsobem je podpořit eliminaci rizikového chování žáků. Klíčová slova: Rizikové chování, školní metodik prevence, výchovný poradce, třídní učitel, minimální preventivní...
Výchovný poradce a jeho místo v systému základního školství
TOMKOVÁ, Jaroslava
Předkládaná bakalářská práce na téma "Výchovný poradce a jeho místo v systému základního školství" se zabývá problematikou výchovného poradenství na základní škole. V základním školství je tato problematika velice aktuální. Tato práce se zabývá hlavně pracovní náplní a nejčastěji řešenými problémy výchovných poradců. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zabývá výchovným poradenstvím, osobnostními předpoklady výchovného poradce, a také tím, jaké jsou na něj kladeny nároky ze strany školského systému. Tyto poznatky jsou doložené odbornou literaturou, která tuto problematiku řeší. Druhá část bakalářské práce se věnuje výzkumnému šetření, které bylo prováděno v průběhu roku 2016 až 2017 na základních školách a mezi rodiči dětí, které základní školy navštěvují. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjištění pracovní náplně výchovných poradců, povědomí rodičů o výchovném poradenství a požadavky ředitelů na výchovné poradce na základních školách. Pro stanovení hlavního cíle byly vytvořeny čtyři výzkumné otázky, které byly respondentům položeny v rámci polustrukturovaného rozhovoru. Pro výzkumné šetření byly vybrány tři skupiny respondentů. První skupina byla tvořena výchovnými poradci ze základních škol. Do druhé skupiny byli zařazeni rodiče dětí, které navštěvují základní školu a poslední skupinu tvořili ředitelé základních škol. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na pracovní náplň a nejčastěji řešené problémy na základních školách. Výzkumné šetření ukázalo, že hlavní pracovní náplní je kariérové poradenství a práce s dětmi, které mají nějaké speciální vzdělávací potřeby.
Kvalita poradenského systému jako prevence nezaměstnanosti
Burdová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce popisuje a vysvětluje základní pojmy z oblasti nezaměstnanosti. Uvádí míru nezaměstnanosti u absolventů škol a zabývá se pojmem volba povolání. Popisuje existující poradenské služby. Zaměřuje se na poradenské služby působící v oblasti školství. Práce obsahuje analýzy ohledně míry využití jednotlivých odborníků v poradenských službách žáky ve školách, a přehled informací, které by žáci nejvíce uvítali při volbě další vzdělávací cesty.
Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
Stehlíková, Hana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.
Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Vondrová, Martina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první - teoretické části je vymezen pojem a kompetence školního metodika primární prevence na základní škole. Práce uvádí tři referenční rámce jeho práce - rámec právní, rámec profes- ní a rámec sociální. Tyto rámce vymezují specifické kompetence, možnosti, ale i rizika, která výkon specializované činnosti v praxi přináší. Obecný obraz specia- lizované činnosti ŠMPP je dále rozpracován v těchto oblastech: pozice metodika v prostředí školy, vztah metodika a managementu školy, působení v učitelském sboru, podíl metodika na spoluvytváření školního klimatu a jeho možnosti je- ho ovlivňování. Text dále pojednává o etice pedagogické a sociálně pedagogické práce. Následným popisem konkrétních metod (sociálně pedagogická intervence, facilitace komunikace, vytváření kontraktu, konzultace a supervize) jsou přiblíže- ny možnosti působení metodika ve škole. V závěru teoretické práce jsou zmíněny konflikty dětí a mládeže se zákonnými normami a je představen projekt Systému včasné intervence Ministerstva vnitra. Kapitola o projektu SAHA přináší data o rizikovém chování jedenácti až patnáctiletých na českých základních školách v současnosti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zaměřená na zjištění podmí- nek práce ŠMPP a na zjištění potřebnosti této pracovní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.