Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rasové předsudky ve vzdělávání
Jarošová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zpracovává téma předsudků a stereotypů ve vzdělávání. V teoretické části se zabývá vznikem a šířením předsudků a stereotypů, praktickými příklady těchto pojmů a také možnými formami prevence ve vzdělávání. Poslední kapitola, navazující na praktickou část, se zabývá rolí učitele jako osobnosti i jako pedagogického pracovníka v práci s těmito jevy. V praktické části, obsahující hloubkové rozhovory, se zaměřuji na konkrétní názory učitelů jako osobností s vlastními zkušenostmi i jako pedagogických pracovníků klíčových pro utváření morálních hodnot žáků. Zabývám se jejich osobními postoji a následnou prací s těmito postoji ve výuce. Klíčová slova: Stereotypy, předsudky, multikulturní výchova, interkulturní výchova, inkluzivní vzdělávání, segregační vzdělávání, učitel.
Vstup nadaného dítěte do školy
Votrubová, Alena ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vstupem nadaného nešestiletého dítěte do školy. Cílem bakalářské práce je identifikovat pozitivní a negativní momenty adaptace nadaného nešestiletého dítěte na školu. Ve svém vlastním výzkumném projektu se zaměřuji na tyto výzkumné otázky: 1. Jak se nešestileté dítě adaptuje v první třídě jako sociální skupině? 2. Jak nešestileté dítě v první třídě zvládá nároky učení? Úkolem je zaznamenat osobnostní zvláštnosti a sociální projevy nadaného dítěte a uvést je do vztahu se školním vyučováním. Zajímá mě rovněž adaptace sledovaného dítěte na nové prostředí, školní práci, učitelku a vrstevnickou skupinu. Metodou sběru dat je pozorování dítěte ve třídě v období září-prosinec 2011 (pozorovala jsem celkem 30 vyučovacích hodin) a rozhovory s třídní učitelkou, nadaným dítětem a jeho rodiči. Data byla zpracována kvalitativně, použila jsem přístup zakotvené teorie. Získané nálezy analyzuji a konfrontuji s odbornou literaturou. Analýza dat ukázala, že sledované dítě zvládá nároky učení dobře a že v této souvislosti bylo předčasné zaškolení vhodné. Z výzkumu dále vyplynulo, že se nadané nešestileté dítě v první třídě jako sociální skupině adaptuje dobře, byť s určitými menšími problémy. Nejvýraznějším zjištěním v rámci výzkumu byl fakt, že je velmi důležité pro nadané dítě vybírat...
Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni
Michek, Stanislav ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Pol, Milan (oponent)
NÁZEV: Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni AUTOR: Stanislav Michek KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. ABSTRAKT: Předmětem zkoumání disertační práce je problematika externí evaluace zejména odborných škol realizované partnery na stejné úrovni (peer review). V teoretické části je věnována pozornost konceptům souvisejícím s rozvojem školy, peer review je zasazeno do kontextu ostatních forem externí evaluace ve vzdělávání v obecné rovině a pak je popsán současný stav externí evaluace škol v ČR. Pro empirické šetření byl navržen smíšený výzkumný plán. Při výzkumu byla společně s dalšími výzkumnými metodami uskutečněna vícečetná případová studie sycená 4 konkrétními příběhy peer review v ČR. Ze zjištění byly identifikovány následující podpůrné faktory peer review: postoje k evaluaci, podmínky, zkušenosti s evaluací, kompetence účastníků, interakce hodnocené školy a týmu hodnotitelů a podpora peer review. Na závěr jsou navrhovány další možné směry výzkumu a doporučení pro vzdělávací politiku. KLÍČOVÁ SLOVA: peer review, externí evaluace, smíšený výzkum, škola, učitelé
Historie školství ve Čkyni v letech 1880 - 1948
ŠIŠLÁKOVÁ, Marta
Práce se zabývá popisem života žáků na Obecné škole ve Čkyni v letech 1880-1948. V úvodu je nastíněna historie obce, následuje část o historii školství v obci a poté se jednotlivé kapitoly zabývají konkrétním časovým obdobím na školách. Kapitoly pojednávají o učitelích, žácích a jejich výuce, o výročích a oslavách, které se pravidelně nebo mimořádně ve škole pořádaly. Práce také zmiňuje politické a jiné významné události, které se v daných letech odehrály, a jak tyto události ovlivnily školní výuku. Nejdůležitějším pramenem pro zpracování této práce byly obecní kroniky a kroniky školy.
Současný stav výuky pěstitelských prací na primárním stupni základních škol - monitoring reality a sondy možností
RICHTEROVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se v rámci teoretické části věnuje výuce Pěstitelských prací na nižším stupni základních škol a mapuje výskyt tématiky týkající se výuky pěstitelských prací v učebnicích pro žáky na primární škole a v učebnicích využívaných před plošným zaváděním rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní vzdělávání. V Praktické části práce je ověřována znalostní úroveň žáků v oblasti Pěstitelských prací. Dále jsou zjišťovány názory učitelů z praxe a budoucích učitelů na výuku Pěstitelských prací. Data jsou získávána na základě dotazníkového šetření. Na výzkumném záměru participuje 197 žáků 5. tříd základních škol, 30 studentů Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích a 30 učitelů z primárního stupně vzdělávání. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají vědomosti a znalosti odpovídající rámcovému vzdělávacímu programu. Výzkumem bylo dále zjištěno, že učitelé pěstitelských prací na primární škole nemají příliš kladný vztah k výuce Pěstitelských prací, avšak budoucí učitelé mají na výuku Pěstitelských prací výrazně optimističtější názor.
Syndrom vyhoření v práci učitelů
Mudrová, Simona ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
NÁZEV Syndrom vyhoření v práci učitelů ABSTRAKT Syndrom vyhoření představuje závažný problém ovlivňující kvalitu života postižených osob i jejich zdatnost. Pojem vyhoření je zde definován. Bakalářská práce blíže vymezuje hlavní teoretické zdroje vyhoření, vývoj a utváření jeho charakteristik. Přináší přehled okolností, které mohou vznik a rozvoj vyhoření usnadňovat či omezovat. Syndrom vyhoření postihuje především příslušníky pomáhajících profesí. Pojem pomáhající profese je zde definován. Učitelská profese je jednou z pomáhajících profesí. Učitelské povolání patří k náročným povoláním. Existují různé vlivy působící na práci učitelů rušivě, které ovlivňují celkovou osobní výkonnost a pracovní spokojenost. Bakalářská práce pojednává o fyzické a psychické zátěži při výkonu učitelského povolání. Jsou uvedeny situace, které pro učitele mohu být zdrojem emočního vyčerpání. Jsou popsány příčiny syndromu vyhoření, symptomatologie a některé jeho negativní důsledky se zřetelem k učitelskému povolání. Z tohoto pohledu se vyskytují u učitelů pracovní zátěže, kterým je nutno věnovat pozornost, neboť mohou poškozovat jak zdraví učitelů, tak pracovní výkon. Bakalářská práce předkládá způsoby a prostředky, kterými zvládají učitelé zátěžové situace. Informuje o možnostech prevence a intervence syndromu vyhoření. Jsou...
Vliv rodiny a mateřské školy na rozvoj čtenářské gramotnosti u předškolních dětí
Prchalová, Dagmar ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na problematiku předčtenářské gramotnosti a způsoby, jak ji lze rozvíjet u dětí předškolního věku. Zabývá se důležitostí knih ve výchově a vzdělávání dětí v předškolních zařízeních i v domácím prostředí. Teoretická část práce je věnována literatuře pro děti, její žánrové skladbě, funkci a významu a klíčové roli dospělých, a to jak rodičů a rodiny, tak učitelů v mateřských školách, v procesu seznamování dětí s knihami. Je představen projekt "Celé Česko čte dětem", který si klade za cíl podpořit pravidelné čtení dětem - v neposlední řadě právě těm předškolního věku. Poslední kapitola si klade za cíl ukázat, jak probíhá vzdělávání dětí v oblasti rozvíjení předčtenářské gramotnosti a literární výchovy v konkrétních vybraných mateřských školách v České republice. Diskutována je také role rodičů.
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Skřivan, Aleš (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Proměny mediální prezentace učitelů v českém denním tisku
Štěpánová, Anna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Proměny mediální prezentace učitelů v českém denním tisku" zkoumá, jakým způsobem byli učitelé prezentováni na stránkách novin v několika fázích české historie od dob první republiky. Pro rozbor bylo vybráno dvanáct let podstatných pro vývoj českého státu, v každém roce pak byla zvolena tři data důležitá pro učitelskou profesi. Součástí práce je zkoumání provázanosti mediálních textů a s tím spojené porovnávání údajů z článků z různých let. Jako metoda rozboru byla zvolena narativní analýza několika významných českých deníků: konkrétně jde o Národní politiku, Národní listy, Rudé Právo, Lidovou demokracii, Mf Dnes a Právo. Práce je rozdělena do tří hlavních oddílů: první z nich se věnuje vysvětlení pojmů týkajících se mediální reprezentace, druhý popisuje, jaké metody byly použity při tvorbě práce a nakonec přichází nejpodstatnější část, ve kterém jsou analyzovány jednotlivé články. Výsledkem analýzy je zmapování některých změn či naopak podobností ve vývoji mediální reprezentace učitelů v rámci českých dějin. Ke změnám docházelo hlavně v přechodech mezi těmito čtyřmi epochami: mezi první republikou, druhou světovou válkou, obdobím socialismu a době po roku 1989. Učitel byl téměř vždy zobrazován jako vážená osoba, existují však také výjimky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí171 - 180dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.