Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Snake as Means of Reflection in the Texts about Artists from the German Romantic Period
Balcarová, Markéta ; Zbytovský, Štěpán (vedoucí práce) ; Weinberg, Manfred (oponent) ; Bartl, Andrea (oponent)
Předložená disertační práce zkoumá funkci a inscenaci motivu hada ve čtyřech vybraných textech o umělcích německého romantismu, přičemž chápe hada jako znak reflektující o problematice umělecké existence a cestě k umělecké tvorbě popř. o umělecké tvorbě vůbec. Při interpretaci jednotlivých motivů hada je zvolen pro literární texty třífázový postup, podobně jak jej aplikuje Erwin Panofsky při popisu motivů na obrazech. Interpretace vychází ze strukturálního postavení motivu hada v textu a jeho inscenace v textu. Stěžejní roli hraje následně odhalení kontextů, které daný motiv hada aktualizuje - jedná se především o biblické hady, mytické hady a hadí linii jakožto linii krásy, která byla předmětem dobového estetického diskursu. Význam motivu hada v textech je dán především vzájemnou interakcí tematizovaných kontextů, která je v jednotlivých textech realizována odlišnými způsoby. Motiv hada, jak je utvářen v jednotlivých interpretovaných textech, je ve všech případech vysoce komplexním motivem. Díky možnosti konotace s hady z oblasti Bible a mytologie se stává literární motiv hada polyvalentním znakem, který charakterizuje i uměleckou existenci jako polyvalentní popř. ambivalentní. To znamená, že je umělecká existence na jedné straně upřednostňována, popř. že je prezentována jako fascinující. Na druhé straně...
Karikatura časopisu Dikobraz 1945 - 1968
Vaverová, Martina ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
Předložená diplomová práce Karikatura časopisu Dikobraz 1945 - 1968 pojednává o výtvarné stránce jediného poválečného humoristického časopisu v Československu od jeho založení do zlomového roku 1968. Práce sleduje, do jaké míry se karikatury zajímají o domácí i zahraniční dění. U vybraných kreslířů se snaží vystihnout nejen jejich práci pro periodikum, ale také jejich volnou tvorbu. V omezené míře, limitované omezeným množstvím důvěryhodných pramenů, se práce také snaží sledovat šéfredaktory časopisu, jakožto osoby důležité pro jeho uměleckou produkci.
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Gombrichova teorie recepce zobrazivých uměleckých děl
Fejfarová, Tereza ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
Cílem této práce je představení názorů E. H. Gombricha na podstatu recepce děl zobrazivých umění. V úvodu práce jsou popsány momenty Gombrichova života, které přispěly k formování jeho názorů na toto téma. Následně se soustředím na samotný Gombrichův koncept recepce zobrazivých uměleckých děl. Práce je členěna na tři části, ve kterých jsou Gombrichovy úvahy o recepci tematizovány. První část představuje úvahy o podílu diváka v procesu recepce uměleckého díla. V této části je demonstrováno, že těžiště Gombrichových názorů tvoří rozlišení dvou sfér: "vidění" a "vědění". Druhý okruh, ve kterém Gombrichův koncept recepce tematizuji, představuje jeho názory na roli umělce a zabývá se způsobem a limity umělecké tvorby. Ve třetí části jsou popsány Gombrichovy úváhy o vývoji recepce ve vztahu k historickým proměnám umělecké funkce. Práce analyzuje Gombrichovu tezi, že vědění, zkušenost a paměť mají rozhodující vliv na vnímání, interpretaci a samotnou tvorbu uměleckého díla. V závěru práce parafrázuji Gombrichovy úvahy o perspektivním zobrazení a sleduji návaznost úvah Nelsona Goodmana, který Gombrichovo stanovisko kritizuje.
Osobnost Aloise Petruse a umělecké řezbářství na Třebíčsku za 1. republiky
Vávrová, Sára ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Čuhelová, Blanka (oponent)
Tato práce s názvem Osobnost Aloise Petruse a umělecké řezbářství na Třebíčsku za 1. republiky, se zabývá řezbářstvím, jeho definicí ve vztahu k dalším dřevozpracujícím činnostem a vlivem na výrobu nábytku a loutek. Sleduje vývoj řezbářství a soustředí se na různé trendy, které byly používány především v průběhu první Československé republiky. Zároveň je zde stručně shrnut vývoj Třebíčska a jeho vliv na rozvoj řezbářství v této oblasti. Hlavním zaměřením této práce je osobnost Aloise Petruse. Sleduje jeho život, odbornou kariéru, ale i jeho zájmy. Posuzuje, jak byla jeho činnost významná, do jaké míry byl ovlivněn svým pobytem v Třebíči a dalších městech. Dále se zabývá jeho dílem, jeho významem v tehdejší době a reflexí v současnosti.
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
Fenomén padělatelství uměleckých děl
Chvojková, Veronika ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza kulturního fenoménu padělatelství uměleckých děl. V práci je popsán vývoj padělatelství v malbě a sochařství v západní společnosti. Analýza vychází především z poznatků filosofie umění, dějin umění, psychologie a historie. Uplatňuje se zde kulturologický přístup, a to především interdisciplinárním zmapováním historického a psychologického vývoje padělání. Práce analyzuje současné přístupy k identitě uměleckého díla a falza, rovněž popisuje dílčí problémy uměleckého falza z hlediska filozofie umění. Důležitou publikací pro tuto práci je kniha Umění a Falzum (2004) od Tomáše Kulky. Podle Kulky se dá falzum posuzovat buď z hlediska jeho estetické nebo umělecké hodnoty. Ke zkoumání fenoménu jsou využity a popsány případy slavných padělatelů, jako byli Alceo Dossena, Han van Meegeren, Eric Hebborn a Wolfgang Beltracchi. Práce se zabývá i metodami určení pravosti uměleckého díla. Popsána je také situace v České republice a stručně také právní postižitelnost padělatelů. Cílem práce je uchopit problematiku padělatelství uměleckých děl ve své celistvosti a tím poskytnout její přehledný obraz.
Současné trojdimenzionální umění v Ulaanbaataru v širších souvislostech umělecké scény
Miškaňová, Ľudmila ; Oberfalzerová, Alena (vedoucí práce) ; Zikmundová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá systematickým popisem současného trojdimenzionálního umění v Ulaanbaataru a zaměřuje se na sochařství a instalace. Nejprve stručně popisuje historii mongolského sochařství. Následující kapitola popisuje výtvarnou scénu v Ulaanbaataru prostřednictvím vybraných uměleckých osobností. Zobrazují hlavní náměty a způsoby tvorby současných děl. Závěr práce shrnuje základní rysy současného trojdimenzionálního umění, vlivy které na něj působí a tendence jeho vývoje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autoportrét - vivisekce představ sám o sobě
Härtelová, Magdalena Jadwiga ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá autoportrétem jako žánrem se zaměřením na duševní procesy týkající se pojetí vlastní individuality, odehrávající se během tvorby a manifestující se na výsledném díle. Obsahuje čtyři případové studie rozebírající autoportrétní tvorbu čtyř umělců napříč dějinami umění. V úvodní kapitole je položena základní hypotéza popisující dvě možné roviny - vrstvu reprezentační a druhou, obsahující odchylky od původně stanoveného, ve které se projevují osobnostně transgresivní procesy tvorby. Další kapitola je věnována shrnutí typů autoportrétu a historicko-uměleckému přehledu vývoje žánru. Ten se namísto konkrétních děl či umělců soustředí na faktory ovlivňující sebepojetí, postavení umělce a samotný žánr. Následující, třetí kapitola nastiňuje myšlenková východiska práce. Pojednává o možnostech a limitech objektivity, rozsahu individuality a také časovosti. Po ní následuje vlastní tělo práce, které je děleno podle tří aktérů autoportrétu, tedy na autora, objekt a diváka. Každá z kapitol je uzavřena podkapitolou týkající se času a díla: Minulosti jako nastavení, Představám budoucnosti a Přítomnosti díla. Podkapitoly pojednání o autorovi řeší elementy nastavení před tvorbou, jako jsou okolnosti vzniku, prostředky či motivace k tvorbě autoportrétu. Tyto aspekty definují reprezentační rovinu....
Zdanění nezávislých uměleckých profesí v České republice mezi lety 2007 až 2013
Šich, Jaroslav ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
V českém jazyce: Předmět mé rigorózní práce spočívá v komplexní analýze problematiky zdanění nezávislých uměleckých profesí v České republice (a také stručně v Evropské unii a Irsku) v rámci sledovaných let 2007 až 2013, přičemž toto období jsem zvolil zejména z důvodu, že podle mého názoru se jedná o období, na němž je možné nejlépe demonstrovat variabilitu přístupu státu ke zdanění osob samostatně výdělečně činných a nezávislých povolání, když v tomto období došlo k širokému spektru změn české daňové legislativy. Ve své rigorózní práci jsem se primárně zaměřil na popis aktuálního stavu české daňové legislativy a také podrobnou analýzu zásadních změn v daňových předpisech, přičemž dopad těchto změn jsem též odborně zhodnotil s uvedením reálných komparativních ukazatelů. Po provedení analýzy výše popsaného tématu jsem vyvodil závěry, jakým způsobem by se mohla úprava zdanění umělců dále ubírat. Mezi mnou navrhované kroky patří například zrušení minimálního vyměřovacího základu pro pojistné na sociální zabezpečení, přičemž umělci by tak byli povinni platit pojistné pouze z reálně dosaženého základu daně, nebo zvýšení výdajového paušálu pro umělce na úroveň 60 % či podrobnější vymezení některých pojmů (jako například nezávislý umělec) a obsahu volných živností, jež jsou podle oborů činnosti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.