Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Vliv přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku
Havířová, Martina ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem přírodního prostředí na rozvoj pohybových a poznávacích schopností dítěte předškolního věku. Cílem práce je zjistit vliv edukace v přírodním prostředí na úroveň motorických dovedností a poznatků dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku. Blíže seznamuje s rozvojem pohybových dovedností a jejich nácvikem v přírodním prostředí. Dále se zabývá kognitivní složkou osobnosti předškolního dítěte a možnostmi jejího rozvoje v přírodě. Přibližuje problematiku edukace v prostředí lesa, druhy učení a metody nácviku v jednotlivých složkách osobnosti dítěte právě v lesním prostředí. Praktická část je kvalitativním výzkumem, použité jsou metoda dotazníkového šetření mezi učitelkami mateřských škol pro zjištění nejčastěji používaného edukačního prostředí, dále metoda standardizovaného testu pro děti 4-6leté pro zjištění úrovně motorických dovedností těchto dětí, a metoda diagnostického rozhovoru, která zkoumala vliv přírodního prostředí na poznatky dětí. Výsledky ve shodě s doloženou odbornou literaturou potvrzují kladný vliv edukace v přírodním prostředí na rozvoj několika složek osobnosti dítěte.
Gymnastika v programu MŠ
Zelenková, Blanka ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou gymnastická cvičení v programu mateřských škol. Práce je zaměřena na využití základní gymnastiky během pohybových činností v mateřských školách. Teoretická část se zabývá základními poznatky o vývoji dítěte předškolního věku, charakteristikou a specifickými znaky gymnastických činností vhodných pro děti předškolního věku. Tato práce také poukazuje na návaznost pohybových činností na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké mají k realizaci gymnastických činností učitelky mateřských škol podmínky, jaké jsou jejich základní znalosti o pohybovém rozvoji dětí předškolního věku a jak je realizace gymnastických činností v mateřských školách prováděna. Experimentem je zjišťováno, jakým způsobem se může při záměrném působení na skupinu dětí změnit úroveň jejich pohybových dovedností. Klíčová slova Dítě předškolního věku, pohybový rozvoj, základní gymnastika, pohybové dovednosti, obratnost, průpravná cvičení, podmínky cvičení, motivace
Sportovní trénink vojenského pětibojaře v krosovém běhu.
Picka, Matěj ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Dědáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Sportovní trénink vojenského pětibojaře v krosovém běhu a jeho specifika. Cíl práce: Analýza pohybu sportovce při krosovém běhu a deskripce rozhodujících determinant pro výkon v této disciplíně. Metody: Práce představuje přehledovou studii Výsledky práce: Výsledkem naší práce je provedení popisné analýzy krosového běhu. Určení vnějších a vnitřních faktorů, které působí na sportovce a ovlivňují jeho výkon. Deskripce ideálního somatotypu krosového běžce pro vojenský pětiboj. Klíčová slova: Krosový běh, struktura výkonu, vytrvalost, sportovní trénink
Úroveň základních pohybových schopností a dovedností předškolních dětí
Homolková, Zuzana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické kapitoly, které se týkají pohybových schopností a dovedností, kapitoly o motorických testech a vývoji dítěte v předškolním věku. V praktické části je zde řešen problém vlivu podmínek tří mateřských škol na pohybový rozvoj dětí, které školy navštěvují, a to z hlediska dosažené úrovně schopností a dovedností ve vybraných motorických testech.
Pohybová aktivita dětí s motorickými obtížemi
Kokštejn, Jakub ; Psotta, Rudolf (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent) ; Sigmund, Erik (oponent)
Bibliografické identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Kokštejn Název disertační práce: Pohybová aktivita dětí s motorickými obtížemi Pracoviště: Katedra sportovních her Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Rudolf Psotta, Ph.D. Rok prezentace: 2011 Abstrakt Cíl: Současné poznatky o vývojové poruše motoriky u školních dětí naznačují možné negativní dopady na rozvoj osobnosti dítěte v oblasti psychické, sociálně psychologické, behaviorální a také v oblasti školních kompetencí. O tom, jak nedostatečná úroveň motoriky dítěte může limitovat jeho pohybovou aktivitu, je minimálně poznatků. Cílem práce bylo odhalit, zda vývojově podmíněný deficit motoriky u dětí staršího školního věku je rizikovým faktorem pro nižší pohybovou aktivitu (PA) a zda pozornost dítěte má mediační funkci ve vztahu mezi úrovní motoriky a jeho pohybovou aktivitou. Metody: Výzkum byl založen na analyticko-deskriptivních šetřeních motoriky dětí, pohybové aktivity v týdenních režimech a úrovně pozornosti s následnými komparacemi dětí s deficitem motoriky (DM) a dětí bez DM, korelační analýzou a analýzou mediačního účinku pozornosti dle Barona a Kennyho (1986). Pro hodnocení motoriky dětí byla použita testová baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007), pro monitoring PA v týdenním režimu byly použity akcelerometry a písemný záznam PA, pozornost...
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti.
Fait, Lukáš ; Dědáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Jméno a příjmení autora: nrtm. Bc. Lukáš Fait Název diplomové práce: Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti Pracoviště: Katedra vojenské tělovýchovy Vedoucí diplomové práce: por. Ing. Mgr. Kateřina Dědáková Rok obhajoby diplomové práce: 2012 Abstrakt: Řešený problém: Řešeným problémem je nedostatečná znalost pracovní činnosti zaměstnance na systematizovaném místě Starší inspektor Skupiny ochrany a doprovodů Oddělení ochrany osob Velitelství ochranné služby Vojenské policie a s tím pramenící problémy při výběru vhodných kandidátů na tuto pozici. Vojáci, zařazení na této pozici, provádějí ochranu a doprovod členů zahraničních delegací při jejich návštěvách na území České republiky. Cíl práce: Cílem práce je získat přehled o činnostech vojenských policistů ze Skupiny ochrany a doprovodů Oddělení ochrany osob Velitelství ochranné služby Vojenské policie, zařazovaných během bezpečnostní akce na pozici osobního strážce. Pokusit se potvrdit či vyvrátit výsledky mé bakalářské práce, ve které vyšly jako převažující využívané motorické schopnosti schopnosti vytrvalostní. Metody: Hlavní použitou metodou je analýza časového snímku, který bude získán přímým pozorováním. Testování motorických schopností budu provádět standardizovanými testy. Výsledky: Určit nejdůležitější motorické schopnosti, které jsou...
Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku
Líbalová, Kateřina ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Posturální funkce v časném věku a výsledný stav motorických funkcí ve školním věku" shrnuje v teoretické části poznatky o motorických schopnostech a dovednostech, o řízení a vývoji posturální kontroly, o řízení a vývoji hrubé a jemné motoriky. Teoretická část také podává stručnou charakteristiku vývojové poruchy koordinace, způsobu její diagnostiky, možnostech léčby a dále představuje nejrozšířenější testy používající se k hodnocení motoriky a jejích poruch. Praktická část je zaměřena na porovnání výsledků testování dle Vývojové kineziologie jako vyšetřovací metody a testu MABC-2. Nebyly nalezeny žádné statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu Vývojová kineziologie jako vyšetřovací metoda prováděném v prvním týdnu, pátém týdnu a třetím měsíci postnatálního vývoje a výsledky testu MABC-2 prováděného u týchž dětí ve školním věku. Rovněž nebyly nalezeny statisticky významné souvislosti mezi výsledky testu MABC-2 sportujících dětí a nesportujících dětí, ani mezi výsledky testu MABC-2 u dětí sportujících rodičů a dětí nesportujících rodičů. Klíčová slova: Posturální funkce, vývojová kineziologie, motorické schopnosti, motorické dovednosti, senzorická integrace, vývojová porucha koordinace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.