Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vedení lidí v nestátních neziskových organizacích
Dohnalová, Veronika ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vedení lidí v nestátních neziskových organizacích. Práce se zaměřuje na specifika procesu vedení lidí nestátního neziskového sektoru s největším důrazem na rozdíl v přístupech vedení u placených zaměstnanců a dobrovolníků, vzhledem k tomu, že obě uváděné skupiny jsou velmi důležitou a typickou součástí nestátní neziskové organizace. Práce předkládá nejčastěji využívané teorie vedení lidí v organizaci, dále také popisuje význam vedení lidských zdrojů v nestátní neziskové organizaci. V empirické části práce je využita kvalitativní metoda získávání dat. Z provedených rozhovorů s vedoucími pracovníky z nestátních neziskových organizacích je možné popsat průběh procesu vedení lidí v NNO a poukázat na jeho specifika. Klíčová slova: vedení, vedoucí pracovník, koordinátor, nestátní nezisková organizace, lidské zdroje v organizaci, vedení dobrovolníků, vedení placených zaměstnanců
Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka
Bochňáková, Barbora ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Závěrečná bakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka" se zaměřuje na přístup a metody vedoucího pracovníka k inkluzivnímu vzdělávání na střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá vývojem inkluze v České republice a teoretické aplikace inkluze z pohledu managementu v českých školách. Praktická část obsahuje rozhovory a jejich analýzu s konkrétním vedoucím pracovníkem školy s již zavedeným inkluzivním vzděláváním.
Zátěž u vedoucích pracovníků sociálních služeb (Zdroje zátěže u vedoucích pracovníků služeb pracujících s psychiatrickými klienty)
Kubíčková, Antonie ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zátěž vedoucích pracovníků služeb sociální rehabilitace pro klienty s duševním onemocněním. Cílem práce je porozumění zdrojům pracovní zátěže optikou těchto vedoucích pracovníků. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje duševní nemoc a pojednává o možných charakteristikách a projevech lidí s duševním onemocněním. Dále se věnuje nestátním neziskovým organizacím a jejich managementu. Důležitou součástí práce je kapitola pojednávající o zátěži se zaměřením na vedoucí pracovníky. Všechny poznatky v teoretické části práce vycházejí z poznatků odborné literatury. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na porozumění zdrojům zátěže vedoucích pracovníků z jejich pohledu. Výzkumný design vychází z kvalitativního přístupu. S jednotlivými manažery sociálních služeb byly vedeny hloubkové rozhovory, jejichž analýza vedla ke konstrukci tří hlavních tematických oblastí: obecně manažerské, specifické pro danou službu a zátěže ze souběhu a kumulace předchozích oblastí. Klíčová slova: duševní onemocnění, vedoucí pracovník, sociální služby sociální rehabilitace, zátěž, kvalitativní výzkum
Konflikty na pracovišti a způsoby jejich řešení
Salačová, Sabina ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice konfliktů na pracovišti. na základě komparace teorie určit, jaké nejčastější prostředí specifické školské organizace vznikají. Zjistit, jaké jsou jejich příčiny a čím jsou konflikty v daném prostředí charakteristické. Nalézt možná řešení a preventivní opatření, která pomohou managementu školy k Práce se zabývá analýzou současné situace na dvou odlišných školách, ty se od sebe liší velikostí První část práce se zaměří na teoretické znalosti konfliktů. Problematika bude popisována z několika hledisek. Autorka práce se zajímá o komunikaci jako rozebírá vznik, typy, příčiny, důsledky a řešení konfliktů. Druhé odvětví teoretické části se zabývá konkrétně konflikty, vznikajícími v pracovním prostředí a zkoumá možnosti jejich řešení. V práci se nachází možná doporučení, jak konfliktům přecházet. Komparace teoretických poznatků a získaných informací umožňuje v metodické části znázornit skutečný stav ve školách. Pro získání potřebných informací k provedení analýzy konfliktů na pracovišti byl použit polostrukturovaný rozhovor. Na základě výzkumných zjištění byl vytvořen ucelený přehled o tom, zda ředitelé škol používají odlišné způsoby řešení konfliktů v závislosti na velikost školy. KLÍČOVÁ SLOVA základní škola, vedoucí pracovník, řešení konfliktů liktů
Fenomén manažerů v kontextu českého trhu práce
Opelík, Daniel ; Kraft, Jiří (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
Název: Fenomén manažerů v kontextu českého trhu práce Cíle: Cílem této práce je identifikace rozdílů v náplni práce manažerů a pracovníků na pozicích označovaných jako manažerské. Z rozboru problematiky s manažery v praxi by měl vzejít podklad, co je podstatou manažerské práce. Následná analýza poptávky po manažerské práci doloží, co je po adeptech na manažerské pozice žádáno. Veškerá tato zjištění by měla vést k rozklíčování situace ohledně fenoménu manažerů v kontextu České republiky. Metody: V této práci je použita metoda kvalitativního i kvantitativního výzkumu dat. Kvalitativní výzkum je proveden pomocí metody hloubkových rozhovorů aplikovaných na deset vybraných manažerů z praxe v různých úrovních managementu. Dále je využit hloubkový rozhovor na téma managementu s teoretikem z řad akademické sféry, který poskytuje dodatečný vhled na zkoumanou problematiku. Kvantitativní výzkum je realizován pomocí obsahové analýzy inzerátů práce skrze portál jobs.cz při zadání pojmu "manažer". Výsledky: Z provedených analýz vyplývá jako ideální kvalifikace pro manažerskou pozici vystudovaná vysoká škola, znalost cizích jazyků a zkušenost s vedením lidí včetně určité zkušenosti v oboru, ve kterém se manažer pohybuje. V případě literárního rozboru panuje velká shoda na nutnosti práce s lidmi na všech...
Kompetence vedoucího akademického pracovníka vzdělávací organizace
Doležalová, Helena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením pojmu kompetence a kompetenční model vedoucího akademického pracovníka na vysoké škole. Termín "kompetence" lze chápat jako soubor vědomostí, dovedností, schopností, návyků, postojů a hodnot daného jedince, které mu umožňují "kompetentní" (neboli způsobilý) výkon v některé z oblastí jeho činnosti. Dále lze takto označit schopnost člověka správně jednat v určité situaci na základě využití vlastních zdrojů (schopností, dovedností, vědomostí atd.). Definice kompetencí pracovníků působících ve vzdělávacích institucích jsou důležité nejen v oblasti kurikulární, kdy daný jedinec ve výchovně-vzdělávací oblasti ovlivňuje osobnostní rozvoj jednotlivců či skupiny, ale i z pohledu hierarchie pracovníků zahrnující vymezení odpovědností a pravomocí (kompetencí). Práce vymezuje pojmy jako vedoucí pracovník a vysoká škola, kdy tento typ škol můžeme dále rozdělit na veřejné, státní a soukromé vysoké školy. Diplomová práce analyzuje kompetence vedoucích akademických pracovníků vysokých škol, děkanů fakult a vedoucích kateder/ústavů, zkoumané na vzorku veřejných vysokých škol se sídlem v Praze. Tyto kompetence jsou následně komparovány mezi sebou, tedy jedná se o porovnání kompetencí děkanů fakult a příslušných vedoucích kateder/ústavů na dané fakultě. Ve výzkumné části jsou na...
Syndrom vyhoření učitelů v kontextu pomáhajících profesí
Smutný, Lukáš ; Pavlov, Ivan (oponent)
Pedagogičtí pracovníci patří k profesi, která je nejvíce zatížena stresem a syndromem vyhoření. Aby se mohly symptomy, které vedou k syndromu vyhoření, eliminovat, je nutný správný a včasný zásah vedoucího pracovníka, tedy ředitele. Cílem předložené rigorózní práce je podrobně charakterizovat syndrom vyhoření u pomáhajících profesí se zaměřením na profesi učitele a na základě vlastní hloubkové případové studie identifikovat hlavní příčiny syndromu vyhoření u učitelů a navrhnout preventivní opatření z manažerského pohledu. Práce si tedy klade za úkol ze šetření vyvodit opatření pro ředitele, jakožto manažera, které by vedly k eliminaci tohoto negativního jevu na jeho pracovišti. Teoretická část se zabývá také stresem a depresemi, což jsou pojmy, které se syndromem vyhoření souvisí. Detailně jsou popsány a rozebrány jednotlivé fáze syndromu vyhoření a následně se teoretická část věnuje již podrobně syndromu vyhoření u učitele. V analytické části je prezentováno dotazníkové šetření v obecné rovině a dotazníkové šetření v rovině subjektivní. Tento typ dotazníků je volen z toho důvodu, že navzájem zvyšují validitu daného šetření, které probíhalo na třech školách různého zaměření. Následně je uveden rozhovor s učitelkou, která přímo popisuje syndrom vyhoření v praxi. Dotazníkové šetření i rozhovor...
Vzájemné hospitace v mateřské škole jako možné východisko implementace změny
Havelková, Lucie ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
ABSSTRAKT Bakalářská práce s názvem Vzájemné hospitace v mateřské škole jako možné východisko implementace změny je zaměřena na vzájemné hospitace, které mohou být významným nástrojem ke zlepšování práce a profesního růstu pedagogů. Cílem této práce je zmapovat a popsat současnou podobu hospitací a vzájemných hospitací ve třech mateřských školách z pohledu ředitele školy a pedagogů. Tato bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část vymezuje řešenou problematiku a užívané pojmy. Je zásadní, aby každý hospitující tyto informace znal. Pouze tak může být daná činnost vykonávána správně a hospitace mohou být pro školu přínosem. Nechybí ani rešerše odborné literatury a platné legislativy v době odevzdání práce, tj. červen 2018. Empirická část obsahuje přípravu, provedení a závěry z výzkumného šetření, které se skládá z devíti rozhovorů. Respondenti výzkumu byli tři ředitelé a šest pedagogických pracovníků běžných mateřských škol. Výzkum přináší jejich pohled, zkušenosti, názory, vnímání a postoje na současnou podobu hospitací a vzájemných hospitací. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřská škola, hospitace, vzájemná hospitace, vedoucí pracovník, profesní růst pedagogů, imlplementace změny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.