Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Management znalostí všeobecných sester uvnitř učící se organizace
Bendová, Šárka ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem učení, managementem znalostí a konceptem učící se organizace jakožto strategickými směry v oblasti vzdělávání, učení a rozvoje zaměstnanců. Teoretická část popisuje znalostní management jako nezbytnou součást řízení úspěšně fungující a kontinuálně rozvíjející se organizace, která je vystavena stále většímu tlaku konkurence, náročnosti klienta a ekonomické zátěži. Neméně důležité je v tomto případě nastavení firemní kultury směrem k učící se organizaci. Jelikož v takto smýšlející organizaci je vytvořeno vhodné prostředí pro efektivní rozvoj znalostí, dovedností a zkušeností. A to nejen v klasické formě celoživotního vzdělávání, které je u všeobecných sester dáno legislativou, ale především je kladen důraz na vznik, rozvoj a přenos znalostí mezi jednotlivci a v týmu. V praktické části zkoumám vybranou organizaci z pohledu konceptu učící se organizace s cílem identifikovat méně rozvinuté oblasti a navrhnout konkrétní opatření pro jejich posílení a rozvoj. K tomu využívám analytický nástroj Learning Organization Survey, analýzu organizačního systému, procesů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a mapuji individuální postoje zdravotních sester vybraného oddělení. Na základě informací a zjištění formuluji výsledná doporučení. Klíčová slova: Management znalostí, znalost,...
Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Bajerová, Kristýna ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu. Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů - pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech, a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy. Klíčová slova: primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, komunity praxe, učící se komunita, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení
Autoevaluace na středních školách
Čapková, Dana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Němcová, Jitka (oponent)
AUTOEVALUACE NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH Abstrakt Disertační práce je zaměřena na autoevaluaci - vlastní hodnocení škol - na středních školách v České republice s důrazem na vznik a rozvoj profesních společenství učitelů a budování škol jako učících se organizací. Prostřednictvím studia české a zahraniční literatury je popsán aktuální stav bádání v oblasti autoevaluace, samostatně provedené empirické šetření pak pomohlo zjistit reálný stav v jejím provádění na našich středních školách. Autoevaluace - vlastní hodnocení škol - je v práci chápána jako podmínka dalšího rozvoje školy, zvyšování kvality učitelského sboru a veškeré činnosti školy tak, aby tato byla schopna co nejlépe reflektovat potřeby trhu a sociálních partnerů. Smyslem je, aby si škola sama vyhodnotila svoji situaci, definovala si své vlastní problémy a nacházela cesty k jejich řešení - cíleně zkvalitňovala sama sebe zevnitř. Práce ukazuje řadu přístupů, přínosů i úskalí, které současný stav autoevaluace - vlastního hodnocení - přináší. V první části jsou vymezeny základní pojmy, popsány systémy řízení kvality využívané ve výchovně vzdělávacím procesu a legislativní rámec provádění autoevaluace na středních školách. Nosnou část pak tvoří souhrn aktuálních poznatků a popis nových iniciativ řešících koncepci "profesních společenství učitelů" a "učící se...
Úloha ředitele na cestě k úspěšné škole
Brožová, Věroslava ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE: Závěrečná práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání a rozvoje pedagogů v základních a mateřských školách. Teoretická část vychází z charakteristik úspěšných škol a učících se organizací. Úlohu ředitele a jeho činnosti osvětluje s respektováním specifik školy. Popsané nástroje profesního rozvoje aplikuje do školního prostředí. Výzkumná část práce přináší informace o využívání popsaných nástrojů profesního rozvoje v oslovených mateřských a základních školách. Dílčím neplánovaným zjištěním je informace, že se téměř polovina ředitelů těchto škol necítí být pro vedení pedagogů v oblasti jejich profesního rozvoje odpovídajícím způsobem odborně vybavena.
Aspekty podnikové kultury z hlediska křesťanské etiky
Kadlec, Rostislav ; Mašek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
Předmětem diplomové práce "Aspekty podnikové kultury z hlediska křesťanské etiky" je rozbor fenoménu podnikové kultury z pohledu křesťanské etiky a požadavku trvalé udržitelnosti jako základního předpokladu udržitelného rozvoje života na Zemi. Nedílnou součástí práce je hledání předpokladů, za kterých jsou zaměstnanci ochotni nejen plnit svoje zadané úkoly, ale věnují svému zaměstnavateli své nejlepší schopnosti a dovednosti. V celé práci se tak prolínají tři diskursy, a to "učící se organizace", křesťanská etika v organizaci a principy trvalé udržitelnosti. Jsou shrnuty teoretické poznatky o podnikové kultuře a jejím významu, jejím specifickém typu "učící se organizace", křesťanské etice, a zvláště pak katolické morálce aplikované v podmínkách podnikového hospodářství za předpokladu respektování trvalé udržitelnosti rozvoje kvality života a životního prostředí. Komplexní zhodnocení, zda a do jaké míry odpovídá ideál podnikové kultury "učící se organizace" požadavkům křesťanské etiky je uvedeno v závěru diplomové práce, kde jsou zároveň shrnuty náměty a doporučení pro odstranění některých nedostatků tohoto typu podnikové kultury z pozic křesťanské etiky. Současně je zhodnoceno, za jakých podmínek budou zaměstnanci ochotni nejen plnit svoje zadané úkoly, ale budou také přicházet s vlastními...
Mentoring v mateřské škole jako cesta k učící se organizaci
Havlíková, Dana ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Teoretická část diplomové práce je tvořena literární rešerší zaměřenou na mentoring, mentorský vztah, cíle a význam mentoringu, druhy a fáze mentoringu, na mentoring na začátku profesní dráhy učitele a mentoring v průběhu jeho pedagogické praxe, na uvedení příkladů realizovaných projektů zaměřených na mentoring a vztah mentoringu a učící se organizace. Hlavním cílem empirické části je vypracování modelového příkladu pro efektivní využívání mentoringu v mateřských školách, jako možného nástroje vedoucího k učící se organizaci. Jsou stanoveny nutné předpoklady pro zavedení interního mentoringu v mateřské škole a ideální podmínky, které jeho zavedené usnadní, zpracován časový harmonogram pro zavádění interního mentoringu a navržena formální a obsahová stránka pro jeho realizaci včetně rad a doporučení. V empirické části diplomové práce byly využity tři nástroje a to výzkumné šetření mentoringu ve vybraných mateřských školách; pozorování rozhovoru mentora s menteem při nastavení cíle mentoringu a pozorování práce mentora s menteem ve vybrané mateřské škole při řízené činnosti; analýza interních materiálů mentoringu ve vybrané mateřské škole.
Rozvoj lektorů celoživotního odborného vzdělávání zdravotnických pracovníků
Medřický, Miloslav ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce Rozvoj lektorů celoživotního odborného vzdělávání zdravotnických pracovníků se zabývá vlivem rozvoje a vzdělávání pracovníků v organizaci na faktory ovlivňující pracovní chování. Teoretická část práce definuje pojmy patřící k personálním činnostem každé organizace v oblasti řízení lidských zdrojů a zaměřuje se zejména na rozvoj a vzdělávání. Jsou zde rozebrána specifika této oblasti týkající se vzdělavatelů a blíže je pozornost věnována konkrétní vybrané skupině lektorů zabývajících se vzděláváním očních specialistů v kontaktologii. Výzkumná část práce je zaměřena na verifikaci výzkumného předpokladu, kterým je pozitivní vliv rozvoje a vzdělávání pracovníků na jejich pracovní výsledky a faktory ovlivňující jejich chování. V rámci této části práce je rozpracováno kvantitativní šetření za využití dotazníkové metody a semistrukturovaných rozhovorů s lektory a vedoucími pracovníky vybraných organizací. Následně jsou zde prezentovány výstupy daného šetření, které jsou také analyzovány společně s identifikací silných a slabých stránek. Poté jsou v práci načrtnuta obecná doporučení pro sledovanou organizaci, která vyplývají z teoretických východisek a závěrů kvantitativního šetření. V závěru jsou vysloveny návrhy stran možného využití výstupů diplomové práce v rámci oboru Management vzdělávání.
Vzdělávání zaměstnanců v organizaci s vysokou mírou fluktuace
Svobodová, Aneta ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Bakalářská práce se věnuje efektivnímu systému vzdělávání zaměstnanců v případě, že je v organizaci vysoká míra fluktuace. Zabývá se otázkou, zda má smysl v takovéto organizaci zaměstnance vzdělávat a pokud ano, tak jakým nejvhodnějším způsobem. Cílem bakalářské práce je za pomoci analýzy současné situace identifikovat nejefektivnější systém vzdělávání, který by částečně pomohl fluktuaci snížit. Jako příklad je uveden model vzdělávání v německé společnosti VG. Klíčová slova Strategické řízení lidských zdrojů, firemní kultura, systematické vzdělávání, učící se organizace, fluktuace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.