Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětští mediální hrdinové
MADAROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dětské mediální hrdiny. Pro výzkum byly použity polostrukturované rozhovory s vybranými dětmi ve věku od šesti do dvanácti let ze základní školy v Kardašově Řečici. Celkem se výzkumu zúčastnilo 21 dětí, které odpovídaly na otázky ohledně oblíbených hrdinů, sledování televize, četby knih či hraní počítačových her. Primárním cílem práce bylo zjistit, jaké mediální hrdiny si děti vybírají, z jakého důvodu a z jakých medií hrdinové pocházejí. Sekundárním cílem jsou pak témata vyplývající z rozhovorů s dětmi, konzumace médií dětmi obecně, její možná rizika a případná regulace ze strany rodičů a podobně.
Reprezentace homosexuality v americkém sitcomu na příkladu Will a Grace a Taková moderní rodinka
Hofmanová, Zuzana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Reprezentace homosexuality v americkém sitcomu na příkladu Will a Grace a Taková moderní rodinka" zkoumá proměny ve způsobu zobrazování minorit na televizní obrazovce. Zprvu prezentováni jako devianti a padouchové homosexuálové nyní vystupují jako komplexní postavy zbavené stigma a stereotypů. Tyto změny mohou být zdokumentovány napříč všemi žánry populárními na televizní obrazovce. Sitcom je však žánr velmi specifický. Pro svou jednoduchou formuli je snadno adaptovatelný i v zahraničí, dokáže rychle reagovat na společenská témata a současně je osobitý svým humorem. Ten do značné míry těží z generalizace a zjednodušení. Stereotypizace se týká také minoritních skupin, ke kterým patří i homosexuálové. Pokud vezmeme v potaz vývoj zobrazování homosexuality na televizní obrazovce, vyvstává otázka: jak se mění témata v souvislosti s homosexualitou? Dochází společně s posunem témat i ke změnám stávajících stereotypů, které jsou žánru vlastní? Jak dobový kontext spoluurčuje témata homosexuality v sitcomu? Na tyto otázky se diplomová práce snaží odpovědět prostřednictvím analýzy sitcomu Will a Grace a Taková moderní rodinka. V empirické části práce pro tyto účely využívá diskursivní analýzu.
Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury
Dostálová, Marie ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná "Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury" se věnuje biblické postavě, která zradila Ježíše Krista. Učedníka, jehož jméno se stalo synonymem pro zradu, se týkala jedna úloha v didaktickém testu z českého jazyka a literatury v rámci státních maturit v Česku v roce 2015. Studenti měli podle přídomku a dalších nápověd v zadání poznat, že se jedná o Jidáše. Na otázku si stěžovalo mnoho studentů, kteří ji považovali za těžkou, jiní tvrdili, že s předmětem nesouvisí. Ze stížností vznikla kauza, která se dostala do všech významných médií a o které se ve společnosti hovořilo. V prvních kapitolách jsou popsány oficiální požadavky k maturitě a osnovy středních škol, do nichž Bible patří. Následuje mediální pokrytí kauzy v tištěných a online médiích a na rozhlasových a televizních stanicích. Představeny jsou konkrétní názory studentů včetně jejich vtipů na toto téma, dále reakce odborné veřejnosti a uživatelů, kteří pod internetovými články o tématu diskutovali. Práce charakterizuje Jidáše Iškariotského na základě biblických evangelií a názorů odborníků. Teoretická část práce se zabývá definicí populární kultury. Z ní vychází kapitola, ve které jsou analyzována popkulturní díla, v nichž se nachází Jidáš...
Vnímání seriálového product placementu adolescenty
Mrázová, Markéta ; Strielkowski, Wadim (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je popsat vnímání product placementu (PP), formy marketingové komunikace, českými adolescenty v seriálech. V teoretické části se práce zabývá termínem "product placement", jeho definicí, historií, vývojem a rozdělením. Dále se zaměřuje na efektivitu product placementu, jeho legislativní úpravu, postavení v marketingové komunikaci, také popisuje jeho vztah k vytyčené skupině. Práce rovněž v menší míře mapuje vztah adolescentů a reklamy a charakterizuje adolescenty jako cílovou skupinu z hlediska marketingu. Praktická část se soustředí na vyhodnocení vlastního výzkumného šetření, které analyzuje postoj 507 českých adolescentů k product placementu. Ze získaných odpovědí respondentů vyplývá, jak čeští adolescenti vnímají seriálový product placement, zda si jeho vyobrazení ve vybraném mediálním formátu všímají a jestli na ně toto komerční sdělení má nějaký vliv. Na základě analýzy všech odpovědí je sestaveno komunikační doporučení product placementu pro český trh. Toto doporučení také zahrnuje empirický model product placementu a SWOT analýzu, která sumarizuje silné a slabé stránky, příležitosti a rizika této komunikace. Právě výzkumná šetření, analýzy a komunikační doporučení jsou největším přínosem této práce.
Žánr teen drama a jeho vývoj od 90.let 20.století . Na příkladu seriálů Beverly Hills 90210 a Super drbna
Sochneva, Anastasia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce "Žánr teen drama a jeho vývoj od 90. let 20. stol. Na příkladu seriálů Beverly Hills 90210 a Super drbna." je tematickou a narativní analýzou dvou amerických televizních seriálu žánru teen drama, Beverly Hills 90210 a Super drbny. Žánr teen drama se vyvíjí již v průběhu více než dvaceti let a záměrem mého výzkumu je porovnání zobrazení mládeže v teen dramatu z počátku devadesátých let a ze současnosti. V teoretické části mé práce předkládám sociologická a kulturologická východiska při studiu mládeže a adolescence, také zařazuji seriálovou tvorbu v rámci televizních studií a popisují její vliv na vývoj žánru teen drama. Empirická část je kvalitativní analýzou obsahů jednotlivých seriálů a narativní analýzou jednotlivých postav seriálů.
Prezentace vybraných televizních seriálů v časopisech Českoslovenká televize a Televízia v období normalizace
Vlček, Matěj ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato práce zkoumá způsob, jakým se ve dvou vybraných časopisech z éry normalizace (Československá televize a Televízia) psalo o třech vybraných televizních seriálech (Třicet případů majora Zemana, Dobrá voda a Gottwald) při jejich uvádění na obrazovku. Práce si všímá nejen tematického a žánrového rozptylu jednotlivých textů, ale hodnotí i míru propagandy v netradičním žurnalistickém prostředí (státní tisk píše o státní televizi). Kromě oficiálních textů si práce všímá i diváckých ohlasů, které byly v časopisech zveřejňovány. V neposlední řadě práce porovnává tehdejší mediální prostředí s dnešním a všímá si detailů z popisované éry, které by v dnešní společnosti zřejmě nefungovaly. Konkrétnímu výzkumu předchází teoretický a historický exkurz do chodu normalizační Československé televize. K němu je využito množství mediální literatury. Práce konfrontuje optiku tehdejšího cenzurovaného tisku s historicky přesnějším stavem věcí, a to jak při hodnocení či popisech jednotlivých seriálů, tak při psaní o skutečných historických událostech. I proto byly vybrány dva seriály, které komunistickou optikou vykládají nedávné československé dějiny - Třicet případů majora Zemana a Gottwald.
Výuková hodnota seriálových trendů 21. století
Kořenář, Patrik ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Výuková hodnota seriálových trendů 21. století" rozebírá tři v současnosti populární seriály a analyzuje jejich přidanou výukovou hodnotu. První část se zaměřuje na záměrně i nezáměrně vzdělávací pořady v televizním vysílání, jejich minulost a současnost a rozebírá vzájemný vztah fikčních a dokumentárních pořadů. Druhá část analyzuje informace prezentované v konkrétních seriálech, jejich pravdivost a případnou přidanou vzdělávací hodnotu jak z pohledu diváka, tak z pohledu tvůrců pořadů. Třetí část navrhuje využití jednotlivých seriálů ve formálním i neformálním vzdělávacím procesu na základě nových i existujících modelů.
Use of "Friends" series in teaching English on B2 level
Kohútová, Lenka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití seriálu Přátelé ve výuce žáků na úrovni B2, přičemž použití seriálu má přispívat k rozvoji lingvistických a komunikačních kompetencí studentů. Účelem práce bylo zjistit, zda je možné v rámci středoškolské výuky angličtiny systematicky dlouhodobě pracovat se seriálem jako prostředkem k motivaci studentů, podnětem ke konverzaci a diskuzím i jako předmětem nápodoby a vstřebávání autentického jazyka. Práce rovněž srovnává výhody a nevýhody využití seriálu oproti výhodám a nevýhodám využívání jiných multimediálních materiálů. Součástí práce je též seznam aktivit použitých při testování použití seriálu a několik nápadů na další modifikaci k nim.
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.