Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užití a funkce persvazivních jazykových prostředků v ženských časopisech
Hrabáková, Anna ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá persvazí a jejími prostředky v současných žurnalistických textech - magazínech pro ženy. S využitím přístupů kritické analýzy diskursu analyzuje vybrané verbální prostředky, jež v textu slouží ke stimulaci funkce persvazivní. Za výzkumný vzorek byly zvoleny úvodníky extrahované z časopisu Žena a život z let 2010-2013. V první části práce je teoreticky pojednáno o persvazi z hlediska psychologie komunikace, sociologických a mediálních studií. Následuje rozbor trhu s ženskými časopisy na území České republiky a popis specifik ženských časopisů a lifestylových magazínů. V praktické části je analyzován jazyk ženských časopisů na příkladu 48 úvodníků vyjmutých z časopisu Žena a život. Práce se soustřeďuje na vybrané verbální prostředky persvaze, analyzuje jejich využití a funkci v textu. Současně sleduje také obsahovou/tematickou náplň úvodníků a zkoumá, jak je jejich prostřednictvím v magazínech konstruován a prezentován ženský svět. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Konzistence odpovídání a změna postojů
Absolonová, Angelika ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
4 ABSTRAKT Tato bakalářská práce navazuje na doktorskou práci Mgr. Barbory Balkové probíhající v Národním ústavu duševního zdraví v Klecanech. Výzkum se věnuje konzistenci ve smyslu širokého osobnostního rysu, který může mít psychologický význam, lze jej měřit, a který je součástí integrity osobnosti. Má práce je rozdělena na literárně přehledovou a empirickou část. Literárně přehledová část se zabývá postoji, změnami postojů, konzistencí odpovídání a také vybranými osobnostními rysy jedince. Empirická část navazuje na poznatky z teoretické části a zaměřuje se na to, zda konzistence odpovídání jedince souvisí se změnami postojů. Dalšími z cílů této části bakalářské práce bylo zjistit, zda existuje vztah mezi změnou postojů a osobnostním rysem Otevřenost a zda mezi konzistencí v odpovídání a osobnostním rysem Svědomitost existuje vztah. K měření respondentů a pro sběr dat byly využity následující testy - osobnostní test BFI-44, postojová škála a nástroj pro měření konzistence odpovídání, který vytvořili pracovníci v Národním ústavu duševního zdraví. Nástroj pro měření konzistenci se zaměřuje na konzistenci v odpovídání a obsahuje otázky na vnímání sebe sama; chování v pracovním prostředí, ale také otázky týkající se každodenního života. Výzkumný soubor tvořilo celkem 48 respondentů (N = 48). Výsledky...
Lingvistické nástroje propagandy v deníku Rudé právo v období prvního výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa
Vašatová, Anna ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce za pomoci metody kritické analýzy diskurzu zkoumá, jaké nástroje lingvistické propagandy byly použity ve vybraných číslech deníku Rudé právo z druhé poloviny roku 1969. V teoretické části práce je popsána teorie propagandy a také lingvistické nástroje propagandy, které se textech vyskytují nejčastěji. Významná část práce se zabývá socialistickou ideologií a symbolikou a vychází primárně z esejů Vladimíra Macury na toto téma. Hlavním záměrem práce je detekovat a následně interpretovat prvky propagandistického jazyka v článcích z deníku Rudé právo a také posoudit, zda se lingvistické postupy v průběhu roku vyvíjely.
Přesvědčivost a znaky: sémiotika a rétorika jako komplementární disciplíny
Švantner, Martin ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Višňovský, Emil (oponent) ; Šíp, Radim (oponent)
Přesvědčivost a znaky: sémiotika a rétorika jako komplementární disciplíny Práce prověřuje hypotézu o komplementaritě sémiotiky a rétoriky, jak v systematickém, tak historickém kontextu. V první části se práce věnuje pozdně moderní interpretaci dějin rétoriky, sofistiky a sofistické rétoriky (ukazuje proč je třeba mezi těmito pojmy rozlišovat). Tato problematika je ilustrována na debatě o pragmatice a interpretaci antické rétoriky v anglosaské filosofii na konci dvacátého století. Za výchozí bod zkoumání práce určuje téma persvaze, které je společné jak rétorice, tak sémiotice. Téma je rozvinuto v části druhé, prostřednictvím analýzy pozdního díla Ch. S. Peirce; zejména pak jeho pojetí klasifikace znaků, sémiotiky jakožto rétoriky, s důrazem na jeho koncept pragmatismu, který zkoumané propojuje. V závěru je shledáno, že přinejmenším pro svoji specifickou tematizaci znaku a persvaze jsou rétorika a sémiotika komplementární. Klíčová slova Rétorika, sémiotika, persvaze, persuase, sofisté, Lyotard, Vitanza, Nietzsche, Peirce, Deleuze. Abstract: Persuasion and Signs: Semiotics and Rhetoric as Complementary Disciplines The hypothesis we consider in this dissertation is that of complementarity of semiotics and rhetorics, both in symstematical and historical context. The first part deals with the late...
Uchazeč o studium v placených programech jako cílová skupina online persvaze FSV UK
Čuprová, Michaela ; Gartnerová, Eva (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na proces online persvaze uchazečů o studium v placených bakalářských a navazujících magisterských studijních programech na Fakultě sociálních věd, Univerzity Karlovy. Specifikem nabízených placených studijních programů je jejich multioborovost, cena a specifická cílová skupina, tím se propagace těchto programů vymezuje vůči propagaci českých studijních programů na FSV UK. Diplomová práce vychází z teorie, že nejúčinnějším nástrojem posledních let je online marketingová persvaze adresáta. Cílem práce je analyzovat postoje hlavních zúčastněných aktérů onlinové persvaze FSV UK. V práci jsou realizovány dva výzkumy (kvantitativní prostřednictvím dotazníkového šetření a kvalitativní prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s uchazeči a studenty) a analýza SWOT opírající se o teoretický rámec informací z prostředí vysokých škol, marketingu vysokých škol, marketingového mixu vysokých škol a persvazivních principů a nástrojů využívaných k přesvědčování uchazeče k podání přihlášky ke studiu na FSV UK. Práci uzavírá shrnutí zjištěných výsledků v návrhu optimalizace marketingové strategie pro Oddělení vnějších vztahů FSV UK.
Jazykové projevy v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR
Lužíková, Nicola ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Hirschová, Milada (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na kvalitu projevu Ivana Bartoše. Ta je zkoumána na základě tří projevů, které byly vybrány jako reprezentativní pro určitý typ politické řeči. Jedná se o mluvené projevy, tudíž je k práci přiložen transkripční přepis všech projevů a také seznam značek a zkratek, které při transkripci byly použity. Stěžejní částí práce je jazykový rozbor těchto projevů, který je proveden v pěti jazykových rovinách. Každá kapitola má příslušný teoretický podklad, dále je na konkrétních příkladech dokazováno, jestli se řečník drží stylové normy, nebo ne. Na konci každého rozboru jsou mezi sebou projevy porovnány, je posouzeno, jak se řečník celkově drží stylové normy řečnického projevu a jestli se v jeho řeči objevuje nějaké specifikum. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, které provedený výzkum poskytl. Jsou uvedena specifika řečníkova projevu a je zhodnoceno, jestli se dá řečníkův projev považovat za kvalitní, či nikoliv.
Komparace online marketingové komunikace SPD a TOP 09 na Facebooku z hlediska persvazivních prostředků
Švarc, Martin ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá persvazivními prostředky online marketingové komunikace na Facebooku českých politických stran TOP 09 a Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura (SPD). Náplní práce je analýza vybraných příspěvků obou jmenovaných politických subjektů a jejich následná komparace. Cílem zkoumání pak je zjistit, jaké persvazivní prostředky tyto politické strany používají a v čem se na jejich základě obě marketingové komunikace na Facebooku shodují či nikoliv. Pro splnění stanovených cílů byla vybrána metoda kvalitativního charakteru s kombinací prvků pragmalingvistické a obsahové analýzy tak, aby bylo dosáhnuto co nejpřesnější analýzy. Proto byl dále stanoven soubor proměnných, které vystihují projevy persvaze v textech politické komunikace. Předmětem výzkumu jsou vybrané příspěvky z oficiálních profilů daných politických subjektů na Facebooku ze září a října roku 2018 před volbami do zastupitelstev obcí a senátu, které se konaly v termínu 5.-6. října 2018. Období volební kampaně bylo zvoleno s ohledem na jeho charakter zvýšené apelativnosti komunikace politických subjektů.
Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v současné reklamě
CHABR, Ondřej
Tématem této diplomové práce je zkoumání jazyka reklamního diskurzu se specifickým zaměřením na použití jazykových prostředků. Nejprve jsou vymezeny teoretické poznatky o reklamě a jednotlivých jazykových prostředcích. Tyto jazykové prostředky jsou následně komentovány v kontextu použití v konkrétních případech. Dále tato práce stručně pojednává také o problematice genderu v reklamním diskurzu a uvádí několik vizuálně odlišných forem propagace textového sdělení. Cílem práce je odhalit současné trendy použití jazykových prostředků, které napomáhají v persvazivní funkci reklamního sdělení.
Pragmalingvistická analýza teleshoppingu produktů z oblasti kosmetiky a fitness
Tobolová, Michaela ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikačními prostředky, které teleshopping užívá k oslovení diváků, a za cíl si klade zjistit, zda se jimi snaží manipulovat. V teoretické části se věnuje přiblížení teleshoppingu, jeho zařazení do diskurzu marketingové komunikace, a také psychologickým procesům, skrze které diváci dospívají k nákupnímu rozhodnutí. V metodologické části představuje lingvistiku, pragmalingvistiku a pragmalingvistickou analýzu jako způsob zkoumání jazyka a rozebírá manipulaci a persvazi jako takové i ve vztahu k teleshoppingu. V praktické části práce představuje relevantní společenský kontext a provádí pragmalingvistickou analýzu spotů teleshoppingu propagujících odšťavňovač Mr Juice, zeštíhlující gel Slim Express a zeštíhlující pás U-Slender. Při analýze se práce zabývá zejména užíváním jazyka a korektností argumentace. Na základě výsledků analýzy pak syntetizuje styl typický pro teleshopping a srovnává jej se stylem reklamním z hlediska užívání jazyka a z hlediska manipulativnosti. Nakonec provádí výzkum soustředěný na vnímání teleshoppingu veřejností a na schopnost diváků odhalit nekorektní argumentaci, jsou- li jí vystaveni. Okrajově se výzkum věnuje také budoucnosti teleshoppingu a jeho výhodám a nevýhodám očima respondentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.