Název:
Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v současné reklamě
Překlad názvu:
Exploring discourse strategies in contemporary advertising
Autoři:
CHABR, Ondřej Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této diplomové práce je zkoumání jazyka reklamního diskurzu se specifickým zaměřením na použití jazykových prostředků. Nejprve jsou vymezeny teoretické poznatky o reklamě a jednotlivých jazykových prostředcích. Tyto jazykové prostředky jsou následně komentovány v kontextu použití v konkrétních případech. Dále tato práce stručně pojednává také o problematice genderu v reklamním diskurzu a uvádí několik vizuálně odlišných forem propagace textového sdělení. Cílem práce je odhalit současné trendy použití jazykových prostředků, které napomáhají v persvazivní funkci reklamního sdělení.This diploma thesis deals with an analysis of advertising discourse focusing specifically on the use of language means. To begin with, this thesis defines theoretical knowledge of advertisement and individual language means. Subsequently, I find these language means in the particular cases and comment on their use. The thesis briefly discusses the gender issue in advertising discourse and shows visually different forms of promotion of textual communication act. The aim of the thesis is to present current trends of language means used in the advertising which help its persuasive function.
Klíčová slova:
jazykové prostředky; persvaze; reklama; reklamní diskurz; advertisement; advertising discourse; language means; persuasion Citace: CHABR, Ondřej. Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v současné reklamě. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52822