Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení vybraných učebnic přírodopisu dle učitelů z praxe
Šindelářová, Kateřina ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využívání vybraných učebnic přírodopisu a jejich hodnocení učiteli, kteří s nimi pracují. Cílem práce je zjistit názory učitelů na zpracování a praktické využití učebnic přírodopisu od nakladatelství Fraus, Nová škola - Duha a SPN. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, jsou vysvětleny základní pojmy související s učebnicemi, dále je zde věnována pozornost možnostem jejich využití a stručnému představení hodnocených učebnic. Ve výzkumné části jsou pomocí dotazníkového šetření hodnoceny vybrané učebnice přírodopisu učiteli z praxe. Výzkum je zaměřen na konkrétní práci s učebnicí, jsou vyhledávána témata, která dle respondentů nejsou optimálně zpracována, témata, která zcela chybí, nebo naopak jsou v učebnici navíc. Následná analýza nasbíraných dat ukázala, že každý vyučující pracuje s učebnicí jiným způsobem, sdílí společně s žáky jen některá témata, zadávání domácích úkolů je také rozličné. Většina učitelů se domnívá, že ne všechna témata jsou zpracována vhodně, a že ne všechna témata v učebnici jsou nutná. KLÍČOVÁ SLOVA učebnice, přírodopis, téma, využití, Fraus, Nová škola - Duha, SPN
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Pojetí výuky paleontologie na základních školách
Honskus, Adam ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na výuku paleontologie a historické geologie na 2. stupni základní školy v rámci vzdělávacího předmětu přírodopis. Teoretická část práce shrnuje problematiku paleontologie v ČR včetně jejího historického vývoje a mapuje systém kurikulárních dokumentů ČR, především Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Hlavním cílem práce je zpracování 5 tematických výukových bloků obsahující učivo z historické geologie, které lze uplatnit během výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Praktická část obsahuje ucelenou přípravu výukových bloků včetně metodiky a 3 výzkumná šetření, která měla za cíl zjistit zájem žáků o výuku podle tematických bloků, představy žáků o vzhledu dinosaurů a zhodnocení vyobrazení dinosaurů z rozličných předloh (populárně naučné knihy, celovečerní filmy, dokumentární seriály a hračky). Zájem žáků o výukové bloky byl vyhodnocen za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 113 žáků. Představy žáků o dinosaurech byly studovány porovnáním kreseb dinosaurů se 4 charakteristickými znaky, které 107 žáků nakreslilo. Zhodnocení vyobrazení dinosaurů bylo realizováno porovnáním 94 obrazových předloh s totožnými znaky jako u žáků. Výuka i výzkum se uskutečnili na základní škole Na Beránku v Praze...
Květy a plody významných rostlinných druhů - podklady pro výuku na ZŠ
SLÁDKOVÁ, Eva
Sládková E.: Květy a plody významných rostlinných druhů - podklady pro výuku na ZŠ Bakalářská práce, 2017 Bakalářská práce je zaměřená na interpretaci znalostí žáků 8. tříd v oblasti Květ a Plod, kterou žáci probrali v druhém pololetí 7. třídy. Dále se zabývá přístupem žáků, který zaujímají k výuce botaniky. Práce obsahuje vyhodnocení testu a dotazníku. Součástí práce je dále analýza vlastností čtyř učebnic, které se nejčastěji využívají při výuce vyšších rostlin. Výsledky jsou pro lepší přehlednost znázorněny pomocí sloupcových a koláčových grafů. Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Božena Šerá, Ph.D. Katedra biologie PF JU, České Budějovice
Faktory ovlivňující oblíbenost/neoblíbenost přírodopisu v jednotlivých ročnících na 2. stupni ZŠ
BOLEK, Jan
Předložená diplomová práce "Faktory ovlivňující oblíbenost/neoblíbenost přírodopisu v jednotlivých ročnících na 2. stupni ZŠ" se věnuje především analýze postojů žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu přírodopis. Hlavním cílem je identifikovat jednotlivé faktory, které tyto postoje ovlivňují. Tento výzkum je realizován prostřednictvím 5 stupňového dotazníku Likertova typu, který obsahuje 26 položek v několika dimenzích. Výzkumný vzorek zahrnoval 393 respondentů ze šesti základních škol. Výsledky práce jsou rozděleny na dvě části. V první části práce identifikuje oblíbenost předmětu přírodopis v souvislosti s ostatními vyučovacími předměty a následně poukazuje na jednotlivé faktory, které oblíbenost tohoto předmětu ovlivňují. V druhé části se práce věnuje vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku.
Přírodovědná exkurze do Krčského lesa
Cibíková, Markéta ; Matějka, Dobroslav (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent)
Exkurze je organizační forma výuky, která je na dnešních školách poměrně často opomíjená. Exkurze hraje významnou úlohu ve vzdělávání žáků základních i středních škol, protože umožňuje propojit vědomosti žáků získané během teoretické výuky ve školních lavicích s praktickými ukázkami předmětů, procesů a vzájemných vztahů mezi objekty přímo v terénu. Žáci si tak lépe osvojí požadované učivo a efektivněji dochází k naplnění předem určených výchovně - vzdělávacích cílů. V rámci této diplomové práce byla vytvořena kompletní exkurze do Krčského lesa. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty základní didaktické aspekty týkající se organizačních forem výuky, exkurze, metod výuky a rámcových vzdělávacích programů. V této části diplomové práci je k dispozici také charakteristika Krčského lesa zaměřená především na přírodní podmínky oblasti, konkrétně z hlediska geologického, hydrologického, botanického a zoologického. Poslední kapitola teoretické části se věnuje ochraně přírody Krčského lesa. Praktická část diplomové práce je zaměřena především na přípravu exkurze do oblasti Krčského lesa a tvorbu pracovních listů k exkurzi. Exkurze byla v rámci diplomové práce zrealizována a následně zhodnocena v poslední kapitole praktické části. Učitelé v diplomové práci naleznou veškeré podklady, které jsou v...
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Náměty k projektové výuce na 2. stupni základní školy na příkladu neživé přírody Novohradských hor
KUŘÍMSKÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá tématem výuky neživé přírody místního regionu. Cílem diplomové práce je vypracování vlastního námětu k projektové výuce na 2. stupni základní školy na příkladu neživé přírody Novohradských hor. Součástí projektu jsou různé aktivity zaměřující se na výuku neživé přírody. Teoretická část se věnuje základním principům mezipředmětových vztahů, projektové výuky a terénního cvičení. Součástí je i hodnocení významu mezipředmětových vztahů učiva neživé přírody v rámci RVP ZV. Jedna z kapitol je věnována i fyzicko-geografické charakteristice Novohradských hor. Praktická část je výsledným návrhem projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.