Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nadaný žák na 1. stupni základní školy v Jihočeském kraji.
SLABIHOUDKOVÁ, Denisa
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů související s nadáním. Charakterizuje a uvádí typologii nadaných dětí a také představuje možnosti jejich identifikace. Dále představuje některé modely a základní druhy nadání. Předkládá možnosti a zásady práce s nadanými dětmi mladšího školního věku a poskytuje vhled do současné legislativy týkající se vzdělávání nadaných žáků. V neposlední řadě se zaměřuje na podporu nadaných dětí ve vzdělávání i mimo něj. V praktické části této práce bylo provedeno dotazníkové šetření, které se zaměřilo na podmínky vzdělávání nadaných žáků na základních školách.
Vzdělávání nadaných žáků v Karlovarském kraji
Drahorádová, Natálie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá připraveností škol, učitelů prvního stupně základních škol a pedagogicko-psychologických poraden Karlovarského kraje na inkluzivní vzdělávání nadaných žáků. První kapitola teoretické části se věnuje současné legislativě a péči při vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků. Práce v další části popisuje Karlovarský kraj z hlediska jeho sociálně-ekonomické charakteristiky. Dále je podrobněji popsána školská politika a školství tohoto regionu, které má svá specifika. Poslední kapitola teoretické části se zabývá vzděláváním nadaných žáků. Cílem je popsat typické formy projevů, formy vzdělávání a jakou roli hrají školy, učitelé a pedagogicko-psychologické poradny při vzdělávání nadaných žáků. Důležitou součástí vzdělávání těchto žáků je také jejich identifikace, která je leckdy náročnější než samotné vzdělávání a může při ní nastat několik problémů. V poslední řadě jsou shrnuty školy a organizace Karlovarského kraje, které doporučuje Karlovarská síť podpory nadání pro vzdělávání a rozvoj těchto žáků. Cílem praktické části je popsat, do jaké míry je školství Karlovarského kraje ovlivněno vzhledem k jeho charakteristice vyplývající z teoretické části při vzdělávání nadaných žáků. Dále se práce zaměřuje na připravenost škol, učitelů a pedagogicko-psychologických poraden na...
Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku
Svobodová, Pavla ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce na téma Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku má za cíl analyzovat celostátní a školní dokumenty týkající se vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí na druhém stupni základní školy v Rakovníku. Analýzou dokumentů bylo zjištěno, že školní dokumenty korespondují s doporučeními celostátních dokumentů. Současně je dílčím cílem práce v teoretické části popsat a identifikovat nadaného žáka včetně doporučení výběru a popisu vhodných výukových metod pro práci s nadaným dítětem. Metodou kvalitativního interview bylo terénním výzkumem mezi deseti pedagogy v empirické části zjištěno, že pedagogové zvolené základní školy dokáží definovat pojem nadaný žák a věří, že nadaného žáka dokáží identifikovat. Pedagogové také shodně uvedli, že si myslí, že vybraná škola dostatečně nepodporuje nadané žáky a nadaný žák nemá možnost v běžné třídě maximálně rozvíjet své schopnosti, dovednosti a jiné nadání. Respondenti rovněž uvedli, že nediferencují výukové metody během své výuky a setkávají se s jedním až dvěma mimořádně nadanými žáky během dvou let. KLÍČOVÁ SLOVA nadané dítě, nadaný žák, rozvoj nadání, druhý stupeň, základní škola
Talentovaný žák ve výtvarné výchově
Brajerová, Iveta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce se zabývá talentovanými žáky ve výtvarné výchově. Jak se tito žáci projevují ve výtvarné výchově, podle čeho je možné takové žáky rozpoznat a jaké klade práce s nadanými žáky ve výtvarné výchově nároky na pedagoga? V práci se snažím vytvořit obecná doporučení pro práci učitele s nadaným žákem ve výtvarné výchově a otevřít téma, které nebylo v České republice doposud systematicky zpracováno. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se v první kapitole zabývám nadáním a talentem. Na začátku vymezuji pojmy talent, nadání a nadaní žáci. Dále představuji modely a možné klasifikace nadání, charakteristiky nadaných dětí, možnosti jejich identifikace a vzdělávání. V druhé kapitole popisuji postavení nadání a talentu v legislativních dokumentech - v dokumentu Strategie 2030+, v rámcových vzdělávacích programech a ve vyhlášce č. 27/2016 Sb. Ve třetí kapitole se věnuji výtvarné výchově a jejímu vztahu k talentovaným žákům. Ve čtvrté kapitole se zabývám kreativitou, současnými výzkumy kreativity a jejich propojení s talentovanými žáky. Na závěr teoretické části představuji některé současné výtvarné přehlídky (soutěže). Praktický výzkum vychází především z rozhovorů s pedagogy výtvarné výchovy a s talentovanými studenty. Zabývám se...
Možnosti rozvoje kognitivně nadaných žáků v rámci 1. stupně běžných základních škol
Šlapalová, Klára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivně nadaných žáků na 1. stupni běžných základních škol a je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku kognitivně nadaného žáka a vymezení možností rozvoje jeho nadání v rámci 1. stupně základní školy. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký je přístup škol a jejich pedagogů ke vzdělávání kognitivně nadaných žáků a které metody práce a strategie jsou ve vzdělávacím procesu využívány.
Způsoby překonávání rozdílů v tempu žáků v hodinách matematiky
Plívová, Anežka ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
- 3 - ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se strategií učitele v hodinách matematiky při rozdílném tempu žáků, konkrétně žáků s nadprůměrně rychlým pracovním tempem. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy týkajících se identifikace bystrých a nadaných žáků. Další část patří modelům nadání, výuce žáků s nadprůměrným pracovním tempem, dále transmisivnímu a konstruktivistickému přístupu k výuce. Použitou výzkumnou metodou bylo pozorování a využití diskusí při ohniskových skupinách. Základem praktické části diplomové práce je soubor posbíraných informací a uspořádání do tzv. typologie strategií učitele při práci s žákem, který pracuje nadprůměrně rychlým tempem v hodinách matematiky s popsanými výhodami či riziky jednotlivých strategií. Hlavním cílem této diplomové práce bylo sesbírat vyzkoušené způsoby, kterými se učitel vyrovnává s rozdílným tempem žáků v hodinách matematiky, převážně se zaměřením na žáky s nadprůměrným pracovním tempem. K jednotlivým sepsaným způsobům pak popsat výhody a také rizika, které by mohly při aplikaci strategií nastat. KLÍČOVÁ SLOVA nadprůměrné tempo, výuka matematiky, nadaný žák, bystrý žák, strategie učitele
Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání
Piskáčková, Klára ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Název Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání Klíčová slova Nadání, intelektové nadání, nadaný žák, společné vzdělávání, komplexní rozvoj Abstrakt Tématem diplomové práce je komplexní rozvoj přírodovědně nadaného žáka na druhém stupni běžné základní školy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, co a jakým způsobem je u nadaného žáka rozvíjeno a na základě výsledků vyplývajících z provedeného šetření pak navrhnout další doporučení. Teoretická část práce se nejprve zabývá obecně nadáním, vysvětluje pojem nadání, popisuje přístupy k nadání v čase a věnuje se modelům a druhům nadání. Podrobněji je pak popsáno nadání intelektové, zejména přírodovědné. Další oddíl teoretické části práce se zaměřuje na nadaného žáka, jeho charakteristiky, identifikaci a diagnostiku. Kromě toho charakterizuje specifickou skupinu nadaných žáků, konkrétně nadané žáky s poruchami učení. Teoretická část se zabývá také vzděláváním nadaných žáků. Popisuje legislativu České republiky v této oblasti, nejvíce se věnuje Vyhlášce č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. V kapitole vzdělávání jsou také zmíněny vzdělávací potřeby nadaných žáků. Poslední kapitola teoretické části uvádí klíčové oblasti rozvoje dítěte....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.