Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prostor jako paradigma výuky
Vicanová, Nela ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Zadaný areál pro návrh nové Fakulty architektury je obklopen ulicemi Údolní, Úvoz a Tvrdého. V areálu se nachází Fakulta výtvarných umění a budovy pronájmu. Návrh logicky uzavírá lokalitu na ulici Tvrdého a oživuje tuto ulici funkcemi školy, pronájmem kancelářských prostor, parkováním a kavárnou. V uzavřeném bloku obou fakult je výrazným akcentem ateliérová věž, která výrazně převyšuje okolní zástavbu a vytváří dominantu celku. Dominanta prezentuje veřejnosti práci architektů svým transparentním pojetím. Cílem této bakalářské práce je odklonit se od akademického způsobu výuky architektů a nahradit ji velkou dílnou s fluidními prostory pro volné koncepce vnitřního fungování výuky i možností experimentovat konstruktivistickou metodou „Learning by doing“.
Vize pro Krnov
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Krnov je příhraniční sídlo na severu Moravy, v podhůří Jeseníků. Živé město s bohatou historií, známé mísením několika etnických kultur a dopadem sociálně politických i ekonomických změn. Zejména v posledních letech také město s významnou aktivitou různorodých komunit, ambicí samosprávy i obyvatel samotných využít potenciálu kvalitního života společenského, kulturního, rodinného, zdravého, a v blízkosti přírody. Přesto, že se v samotné struktuře sídla vrství mnohdy komplikovaně architektura s funkcí obytnou, kulturní, církevní i architektura opuštěných brownfieldů bývalého průmyslu pro historii Krnova tak typického ještě v nedávné době.
Vize pro Krnov
Dvořáková, Dagmar ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko urbanistické řešení pro budoucí strategii rozvoje lokality v blízkosti hlavního náměstí města Krnova. Forma bydlení v zeleni, koncept tomuto sídlu blízký, je hlavním motivem práce. Zastavěním stávající brownfieldové plochy se snažím o zahuštění městské struktury a podporu využití dalších vztahů mezi veřejným prostorem i soukromými a poloveřejnými objekty. Přiměřený vztah budov a otevřenost takové struktury považuji za smysluplný pro iniciaci strategie rozvoje Krnova v budoucnosti.
Tanec v Brně
Papcun, Peter ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Současné taneční divadlo čelí problémům nedostatečné infrastruktury a nevhodných prostor pro svá představení. Klasické divadelní budovy a jiné transformované prostory často nevyhovují specifickým potřebám tanečního umění. Nedostatek nových, speciálně navržených prostor v České republice vede k migraci tanečníků do zahraničí případně do Prahy. V této práci jsem se věnoval analýze současné problematiky tanečního divadla a zároveň jsem se zaměřil na analýzu řešené parcely. Na základě těchto analýz jsem vypracoval návrh nového divadla, který reflektuje zjištěné problémy, nabízí řešení a vybočuje ze standardních představ o divadle. Cílem mého návrhu je vytvořit prostředí, které bude v souladu s požadavky a potřebami tanečního divadla v současnosti. Při navrhování divadla jsem zohlednil estetické, funkční a technické aspekty s cílem vytvořit prostor, který umožní prezentaci tanečních představení v nejlepší možné formě. Výsledkem je komplexní návrh divadla, který je založen na důkladné analýze a zároveň přináší inovativní řešení pro taneční divadlo v současnosti. Stavba má být zakomponována do měřítka města Brna a stát se nedílnou součástí jeho života.
Tanec v Brně
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tanec, jak ho mnozí chápou a vnímají, už není tancem, který známe z divadelních jevišť. Není to ani ve striktních pohybech baletu, ani v sestavách contemporary dance, ani v krocích tradičních tanců. Tanec se začal odvíjet více duchovním směrem. Procítěné pohyby jednotlivců, kteří pohyby vyjadřují příběhy, performeři, kteří reagují na okolí svými gesty i skupiny tanečníků navzájem se pohyby propojujících. To je současná forma tance, která se z klasických divadel vylívá do ulic, kulturních center a parků. Jde tam, kde je citlivý a vnímavý pozorovatel. Takový performer jde tam, kde je mu dobře, kde může rozvíjet svůj pohyb, své myšlení. Kde se může inspirovat. Pro takové jedince však v současnosti nejsou příliš přívětivé prostory, které by byly jen jim určené. V Praze existuje pár divadel, zaměřujících se na současný směr vývoje tance a na tanečníky jdoucí tímto směrem. V Brně je takových platforem pro tanec značně méně a zázemí je nedostatečné. Proto se stává, že z Brna tanec odchází do měst, kde má příznivější podmínky. Krokem ke zlepšení podmínek současných tanečníků je dát jim jejich prostory. Prostory určené jejich tanci. Opustit od klasických divadel, v jejichž velkých prostorách se tito jedinci cítí spíše nekomfortně. Cílem této práce je představa nové formy divadla, jako prostoru pro svobodné taneční a pohybové umělce. Zakomponování takové stavby do měřítka města Brna a její začlenění do života města.
Vize pro Krnov
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Krnov je příhraniční sídlo na severu Moravy, v podhůří Jeseníků. Živé město s bohatou historií, známé mísením několika etnických kultur a dopadem sociálně politických i ekonomických změn. Zejména v posledních letech také město s významnou aktivitou různorodých komunit, ambicí samosprávy i obyvatel samotných využít potenciálu kvalitního života společenského, kulturního, rodinného, zdravého, a v blízkosti přírody. Přesto, že se v samotné struktuře sídla vrství mnohdy komplikovaně architektura s funkcí obytnou, kulturní, církevní i architektura opuštěných brownfieldů bývalého průmyslu pro historii Krnova tak typického ještě v nedávné době.
Vize pro Krnov
Dvořáková, Dagmar ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko urbanistické řešení pro budoucí strategii rozvoje lokality v blízkosti hlavního náměstí města Krnova. Forma bydlení v zeleni, koncept tomuto sídlu blízký, je hlavním motivem práce. Zastavěním stávající brownfieldové plochy se snažím o zahuštění městské struktury a podporu využití dalších vztahů mezi veřejným prostorem i soukromými a poloveřejnými objekty. Přiměřený vztah budov a otevřenost takové struktury považuji za smysluplný pro iniciaci strategie rozvoje Krnova v budoucnosti.
Prostor jako paradigma výuky
Vicanová, Nela ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Zadaný areál pro návrh nové Fakulty architektury je obklopen ulicemi Údolní, Úvoz a Tvrdého. V areálu se nachází Fakulta výtvarných umění a budovy pronájmu. Návrh logicky uzavírá lokalitu na ulici Tvrdého a oživuje tuto ulici funkcemi školy, pronájmem kancelářských prostor, parkováním a kavárnou. V uzavřeném bloku obou fakult je výrazným akcentem ateliérová věž, která výrazně převyšuje okolní zástavbu a vytváří dominantu celku. Dominanta prezentuje veřejnosti práci architektů svým transparentním pojetím. Cílem této bakalářské práce je odklonit se od akademického způsobu výuky architektů a nahradit ji velkou dílnou s fluidními prostory pro volné koncepce vnitřního fungování výuky i možností experimentovat konstruktivistickou metodou „Learning by doing“.

Viz též: podobná jména autorů
2 Všetečková, Andrea
4 Všetečková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.