Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Opakování a paradox žánrové fikce
Sommerová, Zuzana ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá paradoxem žánrové fikce, který nastínila Deborah Knight. Tento paradox spočívá v otázce, proč čtenáři nebo diváci tráví svůj čas čtením či sledováním příběhů, které již zhruba znají, a dopředu tak vědí, co se v nich bude odehrávat a jak dopadnou. Autorka vychází z obdobného paradoxu braku Noëla Carrolla. První část práce je věnována charakteristice estetického prožitku, principu opakování v umělecké tvorbě a definicí pojmu žánr. V druhé části jsou následně prověřovány jednotlivé podmínky paradoxu.
Evaluative Language in Electronic Product Reviews
Polášek, Radek ; Mihai, Hana (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis will focus on the evaluative language in mobile phones reviews. For this purpose, review of Apple iPhone 7 is going to be used. Apple company has wide portfolio of products, such as computers, TVs, tablets, watches or mp3 players. Phones are still one of the most popular products. For this reason, phone reviews are perfect source for this thesis. The main purpose is to analyse and demonstrate the means of advertising in the field of corporate discourse and unveil the strategies and tools to influence the reader, appealing on emotions, morals and aesthetic perception. I suspect that reviews are rather biased to due to the used form of language, which might contain personal opinions of the author or methods of manipulation with the reader. These methods may be deployed in the text stylisation, appealing on the reader´s emotions and social background or in the decision making about providing certain information. This thesis is going to verify whether this statement is true or false.
Srovnání pohádek B. Němcové a K. J. Erbena s čínskými pohádkami
Qi, Lijuan ; Bischofová, Jana (vedoucí práce) ; Stárková, Zuzana (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je srovnání kouzelných českých pohádek B. Němcové a K. J. Erbena s čínskými pohádkami. Po základní charakteristice pohádkového žánru se autorka soustředila na rozbor vybraných kouzelných pohádek obou národních literatur. Vedle shodných rysů srovnání ukázalo řadu rozdílů, které byly způsobeny kulturními rozdíly.
J.K.Toole, Kurt Vonnegut, Jr. and Ken Kesey: Authority and Grotesque in the U.S. Literature of The 1960s.
Kocmichová, Linda ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Sukdolová, Alice (oponent) ; Olehla, Richard (oponent)
Práce se zaměřuje na roli groteskna a autority v dílech amerických autorů, která vznikla v USA v šedesátých letech. Teoretickými východisky, která byla použita k rozboru konkrétních děl vybraných autorů, je bachtinovské pojetí lidové karnevalové kultury, dále teorie Vizenora, opět vycházející z Bachtina a týkající se "šibalů" (tricksters). Dizertační práce používá teoretická východiska, která se týkají působení autority nad jednotlivcem dle Foucaulta, a dále vychází z Deleuzeovy repetice a schizoanalýzy. Hlavním úkolem této dizertační práce je poukázat na prvky, které mají analyzovaná díla společné a také na rozdíly, které se projevují rozlišným pojetím boje proto autoritě. Dalším jednotícím prvkem je pohled na šílenství, které je v těchto dílech osvobozující silou. Autoři byli vybráni pro svůj provokativní postoj k moci, která je uplatňována nad jednotlivcem. Groteska slouží jako prostředek zesměšnění a zdiskreditování autority, jejíž nehumánní projevy jsou zdůrazněny v dílech analyzovaných autorů. Analyzovanými autory jsou: John Kennedy Toole (Spolčení hlupců), Kurt Vonnegut Jr. (Jatka č.5) a Ken Kesey (Vyhoďme ho z kola ven).
Stylová úspornost a výrazová střídmost ve vybraných dílech současné norské prózy a otázka jejich překladu do češtiny
Vacková, Martina ; Humpál, Martin (vedoucí práce) ; Hartlová, Dagmar (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaká je současná překladatelská praxe při práci s literárními texty, jež nemají přímý stylistický ekvivalent v cílové kultuře. Výzkum je prováděn na základě prozaických děl tří současných norských autorů, jejichž styl je velmi specifický. V teoretické části práce je popsána situace v současné norské i české próze, aby bylo možno porovnat výchozí kontext. Dále se v první části zabýváme teoretickými poznatky z oboru translatologie týkající se překladu literárních textů. V praktické části pak na jednotlivých románech Hanne Ørstavikové, Erlenda Loea a Jona Fosseho představujeme jejich jedinečný styl. Následně na českých překladech zjišťujeme, zda překladatelé originál zpracovávali věrně či spíše volněji a zda se řídili současnou překladatelskou normou.
Repetiční uskupení v hindštině
Diatka, Vojtěch ; Kostič, Svetislav (vedoucí práce) ; Hons, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je systematizovat klasifikaci morfologické operace repetice, neboť i rozsáhlejší studie se týkají buď jenom malé části tohoto velkého tématu, nebo ho zpracovávají nesystematicky. Po odlišení reduplikace a repetice formulujeme definici, pro odlišení námi zkoumaného jevu. Poté se věnujeme nutnosti zavést do úvah o repetici teorii prototypů, která nám pomáhá řešit některé problémy, jež vyvstanou při klasifikaci této morfologické operace. Největší část této práce se týká samotné klasifikace repetice. V úvodní pasáži každé kapitoly stručně zmiňujeme, jak různé prameny zachází s konkrétním typem repetice. Další dva důležité body každé kapitoly jsou jednak strukturální hledisko, v němž popisujeme formální změny, jimiž projde slovo během repetiční operace, a jednak sémantické hledisko, v němž popisujeme sémantické posuny. Každý druh repetice dokládáme na příkladech z pramenů a zároveň přidáváme slova z našeho vlastního korpusu. Dalším důležitým tématem je onomatopoická reduplikace. Snažíme se ukázat, proč onomatopoická reduplikace není druhem repetice a zároveň navrhujeme způsob, jak na tento fenomén dále nahlížet. Taková slova jsou nejlépe charakterizovatelná jako ideofony.
Ornament Struktura a znak
Vancl, Kryštof ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Vancl, K.: Ornament, struktura a znak /Diplomová práce/ Praha 2011 - Universita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Diplomová práce Ornament, struktura a znak je myšlenkový projekt, který se svým tématem zabývá na pozadí filosofických textů J. Derridy, M. Foucalta a J. Patočky. Vlastní téma ornament v sobě skrývá základní otázky toho, co je a jak se projevuje ornament dnes. V užším smyslu jde o výraz ornamentu, který vyjadřuje řád opakování, v širším smyslu jde o poukaz ornamentu, kterým se zahaluje jeho kultura a společnost. Projekt ornament si vzal za úkol znovu překonat klasicistní, najít původní a objevit nový význam ornamentu ve struktuře a znaku. Jistým poznatkem se proto stalo již samotné rozdělení znaku na výraz a poukaz, dále pak krok k rituálnímu význam a odtud přes strukturu ornamentu jako opakování repetice nebo reprodukce k bytí v přítomném okamžiku a hlubší poznání sebe sama ve struktuře personálního pole. Díky těmto poznatkům se zdá být jako nový objev cenné vnímání krásy ornamentu. Nakonec projekt ornament přináší i teoretická východiska pro uplatnění v malbě a pro didaktickou reflexi výtvarné výchově. Klíčová slova: ornament, výraz a poukaz, rituální význam, struktura opakování, přítomnost, fenomenologie
Výtvarný a hudební minimalismus
Šedinová, Pavla ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Pavla Šedinová: Výtvarný a hudební minimalismus Abstrakt: Tato práce se zaměřuje na teoretické uchopení výtvarného a hudebního minimalismu. Sleduje postupný proces minimalizace v umění první poloviny 20. století, který vrcholí minimalismem, jehož principy srovnává s multiplikací v tvorbě Andyho Warhola a Velvet Underground. Zároveň se věnuje také rozdílu mezi americkým minimalismem a jeho evropskou a českou paralelou. Cílem je zmapovat hlavní myšlenkové obsahy vhodné pro následné využití v oblasti pedagogické. Didaktická část práce popisuje, jak lze získané teoretické informace o výtvarném umění a hudbě využít ve výuce, konkrétně při výuce v ZUŠ. Výtvarná část ukazuje můj osobní přístup k minimalistickým principům.
Stylizační postupy v díle Ladislava Fukse
Fiřtíková, Andrea ; Merhaut, Luboš (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Práce se zabývá stylizačními postupy užívanými v beletristických a publicistických textech Ladislava Fukse. Jejím cílem je vymezení a doložení základních charakteristických postupů, kterými jsou opakování, intertextovost, znejasňování a mystifikace, rozpornost, autostylizace. Práce sleduje uvedené postupy v charakteristických projevech a proměnách, pozoruje, zda plní v textech různé povahy stejné či obdobné funkce. Dále se zabývá vztahem těchto postupů k umělecké stylizaci autorského subjektu a také tím, do jaké míry o něm lze uvažovat. Tato práce směřuje především k vymezení jedinečnosti Fuksovy autorské metody, která nabízí možnosti různého čtení, umožňuje nahlížet na jeho tvorbu z různých stran a sledovat též, jak se do jeho textů promítají jeho osobní postoje. Klíčová slova Ladislav Fuks, stylizace, stylizační postupy, záměrnost, nezáměrnost, opakování, intertextovost, znejasňování a mystifikace, rozpornost, autostylizace, variace, paměť

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.