Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže: Analýza portrétů žen na fotografiích ve vybraných časopisech v první polovině roku 2012
Nunvářová, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce Komparativní studie obrazu ženské krásy v lifestylových časopisech pro ženy a pro muže stanovuje hypotézu, že obraz ženské krásy je modifikován pro cílové publikum daného média. Pro podpoření nebo vyvrácení této teze jsou v práci analyzovány vybrané fotografie žen ve čtyřech českých lifestylových magazínech v první polovině roku 2012, konkrétně v ELLE, ForMen, Cosmopolitan a Esquire. Zvolená metoda sémiotické analýzy a deskripce pomůže definovat odlišnosti v zobrazení žen na vybraných fotografiích. Pro co nejsprávnější interpretaci v širším kontextu je v první polovině práce nejprve nastíněn vývoj estetické teorie a různé aspekty pohledu na ženskou krásu, stejně tak jako teorie o předpokládaných účincích médií na publikum. Výsledky analýzy jsou interpretovány a vysvětleny na základě teoretického základu. Kromě vyhodnocení původní hypotézy jsou zaznamenány i další poznatky analýzy a práce je uzavřena vlastními poznatky na dané téma.
Analýza tuzemských gastronomických periodik po roce 2000
Eliášová, Klára ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce na téma Analýza tuzemských gastronomických periodik po roce 2000 je zaměřená na vývoj nejčtenějších titulů z oblasti gastronomie na území České republiky. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké vnější vlivy se do vývoje obsahu nejvíce promítly a jakým způsobem. Zároveň zdali se promítly na všechny tituly stejným způsobem. Mezi předpokládané hlavní vnější aspekty se řadí finanční krize roku 2008, otevřenost dovozu surovin a přílivu informací ze zahraničí, významné osobnosti gastronomie a rostoucí zájem o zdravý životní styl. K prozkoumání bylo užito obsahové analýzy, která je systematická, lze ji aplikovat na všechna periodika a poskytuje jasné výsledky. Nejdříve práce rozebírá každý z titulů jednotlivě, následně je porovnává mezi sebou. V závěru se některé hypotézy projevily jako pravdivé, a to především hypotéza o nárůstu inzerce po roce 2008 a rostoucím výskytu exotických receptů. Vývoj vědních oborů se projevil v receptech zaměřených na zdraví pouze u časopisů Apetit a Gurmet. Hypotéza vázaná na významné osobnosti gastronomie se ve výsledku neukázala býti správnou. Tituly nereagovaly na jednotlivé vlivy vždy stejně, jejich reakce jsou však vždy znatelné a lze je doložit.
Konstrukce luxusního životního stylu na stránkách magazínu proč ne?
Maxa, Martin ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na procesy konstruování luxusního životního stylu na stránkách lifestylového magazínu proč ne?!. Téma si klade za cíl analyzovat jeden rok jeho činnosti v několika rovinách. První rovinu představuje kvantitativní obsahová analýza, jejíž primární cíl je určit poměr inzerce vůči redakčnímu obsahu. Na základě těchto kvantitativních zjištění bude obsahová skladba magazínu konfrontována s majetkovou strukturou nejvýznamnějších inzerentů. Druhou rovinou jsou expertní rozhovory provedené se šéfredaktorem a jednou redaktorkou magazínu, které přinášejí cenný doplňující materiál. Třetí rovinu představuje kvalitativní obsahová analýza, která se zaměří na luxusní životní styl, jež je prostřednictvím magazínu konstruován. Tento luxusní životní styl bude popisován skrze vybrané příklady a ukázky obrazového a textového charakteru. Teoretický úvod poskytne širší historický rámec, ve kterém se koncept luxusu utvářel. Tyto poznatky jsou poté v praktické části práce využity k vysvětlení řady popisovaných fenoménů, které luxusní životní styl a jeho symboliku vytváří. Závěrečná část práce nabízí detailní rozbor skladby inzerentů, jejich produktů a rozvrstvení v rámci segmentů luxusního trhu prostřednictvím komplexních vizualizací.
Pojetí otcovství v ženských lifestylových časopisech pro odlišné cílové skupiny definované výší příjmů ženy
Lukáš, Vojtěch ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
V této diplomové práci se pokoušíme zjistit, jak jsou v námi vybraných lifestylových časopisech reprezentováni muži v rolích otců. Záměrně jsme vybrali tituly, které jsou určeny pro ženy z různých socioekonomických skupin. Jako zástupci titulů pro ženy z vyšších socioekonomických skupin byly vybrány tituly Elle, Harper's Bazaar, Cosmopolitan a Marianne. Z titulů pro ženy z nižších socioekonomických skupin byly vybrány tituly Vlasta, Chvilka pro tebe, Žena a život a Překvapení. Ve všech titulech byly nalezeny články, které ve svém obsahu zmiňovaly muže v roli otce a popisovaly ho. Z každého článku byla na základě otevřeného kódování vytvářena hesla, která byla následně shlukována v kategoriích. Vzniklé kategorie následně posloužily jako výchozí nástroj k hodnocení reprezentace otce tak, jak byl popisován v různých časopisech. Od konkrétních titulů jsme následně přešli na celé skupiny časopisů, které byly určené pro stejné socioekonomické skupiny žen. Nalezené rozdíly a shody v popisech otce se nakonec projevovaly nejen v rámci porovnání mezi celými skupinami, ale také v rámci skupin samotných. Přesto se v naší práci podařilo především dokázat, že mezi popisem otce v časopisech pro různé socioekonomické skupiny žen se vyskytují výrazné rozdíly.
The portrayal of women in Slovak print media advertising 1992 - 2012.
Gašparová, Dominika ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
Anotácia Diplomová práca Obraz ženy v tlačenej reklame slovenských médií v období 1992-2012 sa zaoberá spôsobom zobrazovania žien v reklame troch vybraných slovenských časopisov, a to v troch časových obdobiach: v roku 1992, 2002 a 2012. Týmto spôsobom chce práca odhaliť, akým smerom sa vyvíjalo zobrazovanie žien v reklame časopisov v čase, od kedy začína reklama v médiách zaberať stále viac priestoru. Práca sa zaoberá genderovou problematikou a zameriava sa hlavne na role, aké ženy v reklame zastávajú, ich pasivitu či aktivitu a sexuálnu objektivizáciu, ktoré skúma metódou obsahovej a semiotickej analýzy. Dvojaký spôsob analýzy nám umožní lepšie pochopiť mechanizmy zobrazovania žien v reklame ako aj vzájomné porovnanie spôsobu zobrazovania žien v médiách v závislosti na cieľovej skupine.
Konstruování sociální identity u čtenářek exkluzivních ženských časopisů
Horová, Alena ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat, jaký význam má pro čtenářky exkluzivních ženských časopisů kategorie luxusu, jaký vztah mají k inzerovaným výrobkům a zda a jak je pocit nadstandardu, který tyto časopisy vzbuzují, spojován s příslušností k určité sociální vrstvě. Práce se dále zaměřuje na otázku, zda čtenářky chápou tělesnou atraktivitu jako kapitál nebo znak vlastnictví určitého společenského statusu. Teoretická část práce zasazuje téma do širšího kontextu a do kontextu mediálních studií, zabývá se sociálním konstruktivismem, vývojem představ o účincích médií, koncepcí užití a uspokojení a socializační funkci médií. Dále přibližuje exkluzivní ženské časopisy, zabývá se životním stylem, módou a jejím významem pro konstruování identity a luxusem. V praktické části je popsána metodologie výzkumu a samotný výzkum, který probíhal prostřednictvím hloubkových rozhovorů na vzorku tvořeném deseti respondentkami. Součástí rozhovoru byla i analýza recepce vybraných mediálních textů. V dalších kapitolách jsou uvedeny výsledky výzkumu.
Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011
Karpova, Tatiana ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011 se zabývá problematikou motivů sexuality v tištěné reklamě v časopisech o životním stylu pro ženy Elle, Marianne a Cosmopolitan. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmu sexuality v reklamě a její klasifikací, zároveň se také daný pojem vysvětluje v rámci teorie sociálního konstruktivismu Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna a věnuje se etické problematice sexuálních motivů v reklamě, jeho současné situaci a efektivitě použití sexuálních motivů v reklamě. Výzkumná část práce se věnuje otázkám, do jaké míry a jakým způsobem se v reklamách projevují motivy sexuality. Vybrané výstupy tištěných reklam jsou podrobené deskriptivní analýze, pomocí které jsou popsány druhy sexuálních motivů, charakter sexuálního chování a typy sexuálních ženských obrazů, které se v analyzovaných reklamách vyskytují nejčastěji. Daná práce vykresluje problematiku sexuálních motivů v reklamě jak z hlediska marketingového, tak i v širším sociokulturním kontextu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.