Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 206 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
REVITALIZACE BÝVALÉHO PRŮMYSLOVÉHO ÚZEMÍ V PRAZE, VYSOČANECH
Černeyová, Natália ; Zemánek, Václav (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Témou diplomovej práce je návrh na revitalizáciu bývalého priemyselného územia v Prahe, Vysočanoch. Štvrť, ktorá sa v minulosti nachádzala na okraji Prahy v blízkosti železnice je v súčasnosti z veľkej časti bez využitia alebo s využitím, ktoré neslúži k prospechu mestskej časti a jej užívateľov. V návrhu išlo hlavne o vytvorenie aktívneho prostredia, ktoré by zodpovedalo modernému chodu mesta a slúžilo potrebám jeho obyvateľov. Urbanisticko-architektonická štúdia rešpektuje súčasné tendencie lokality a prebiehajúce developerské projekty, ktoré výrazne ovplyvnia vzhľad a fungovanie mestskej štvrte Vysočan. Tým chýba predovšetkým ako mestskosť, keďže ide do značnej mieri o priemyselnú štvrť, tak aj samotné centrum, ktoré by zodpovedalo významnej mestskej časti. Dôležitou súčasťou celého konceptu bola intervencia riešeného územia s novým mestským bulvárom Kolbenova. Cieľom práce bol návrh, ktorý by vychádzal z potrieb Prahy ako metropolitného mesta, preto návrh rešpektuje v súčasnosti prejednávaný Metropolitný plán, ktorý umožňuje v danej lokalite výškovú zástavbu. Štúdia usiluje o vytvorenie dostatočnej kapacity bývania a príležitostí, ktoré predstavujú potenciál pre celú mestskú časť a dokážu odpovedať na dopyt obyvateľstva po kvalitnom živote v meste podľa súčasných štandardov zodpovedajúcim hlavnému mestu Praha.
Fantastický okamžik. Na hranici reálného.
Dašková, Michaela ; Smetana, Matěj (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem navázala na téma, které jsem řešila v teoretické části. Zabývám se studiem tzv. fantastického momentu, jeho vznikem, popisem a vyvoláváním... Knížka je dokumentací mojí sběratelské činnosti a současně mých intervencí v soukromých diváku jen těžko přístupných místech mých blízkých. Kniha vychází ve 4 kusech. V ideálním případě bych ji ráda nechala vytisknout v nákladu asi 100 kusů a poskytla v galeriích k prodeji. Takto bude na několika vybraných místech v Brně k dispozici na půjčení.
Dotační podpory pro mladé a začínající zemědělce
Hamáková, Pavlína
Bakalářská práce obsahuje analýzu a přehled aktuálně připravovaných podpor pro mladé a začínající zemědělce, včetně jejich výše a především požadavků, které budou vyžadovány jako podmínka pro výplatu podpor. Ve významné části práce je pojednáno o významu zemědělství na venkově a o požadavcích na podporu jeho rozvoje tak, že je zohledněna podpora rodinných farem a podpora pro mladé zemědělce. Je provedena analýza jejich významu a způsob podpory v programovém období do roku 2022. Vypracovaná rešerše řeší Program rozvoje venkova, který byl v podmínkách českého zemědělství realizován do roku 2022, a který je připraven jako Strategický plán pro podporu Společné zemědělské politiky pro období po roce 2023 včetně vědeckých článků a monografií s tím, že pozornost je zaměřena na podpory (dotace) pořízení zemědělské techniky a mechanizace.
Rizikové chování u žáků na základní škole
ANDRAŠIOVÁ, Miroslava
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u žáků druhého stupně na běžné základní škole. Je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, části je s ohledem na odbornou literaturu popsána problematika rizikového chování, odpovídající vývojové období žáků druhého stupně a strategie řešení tohoto chování. V praktické části bylo cílem zjistit výskyt jednotlivých vybraných druhů rizikového chování, formu preventivních opatření a řešení těchto projevů v rodině i ve škole. Výzkumu se zúčastnilo 177 žáků sedmých, osmých a devátých tříd z jedné vybrané školy. Vyhodnocení výzkumu probíhalo na základě dotazníkového šetření a výsledky byly poskytnuty i vybrané škole jako podklad pro tvorbu její preventivní strategie na následující školní rok.
Využití konceptu funkční analýzy chování u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností v mateřské škole speciální
Hanušová, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Tirpák, Jan (oponent)
Diplomová práce je speciálněpedagogická a zabývá se možnostmi využití konceptu funkční analýzy chování u předškolních dětí s narušenou komunikační schopností ve vybrané mateřské škole speciální. V teoretické části je představena problematika narušené komunikační schopností a vývoj sociálně emočních dovedností dítěte. Teoretická část také popisuje náročné chování a koncept funkční analýzy chování. Praktická část se zabývá čtyřmi případovými studiemi předškolních dětí s projevy opakujícího se náročného chování. Cílem kvalitativního výzkumu diplomové práce je ověření využití konceptu funkční analýzy chování v souvislosti s řešením náročného chování dětí s narušenou komunikační schopností ve vybrané mateřské škole speciální. Hlavní výzkumnou otázkou diplomové práce je zjistit, jaké jsou možnosti využívání principů funkční analýzy chování ve zvolené mateřské škole speciální. Výzkum zjišťuje, jaké projevy chování dětí považují pedagogičtí pracovníci zvolené mateřské školy speciální za náročné chování. Výzkum dále zjišťuje, zda pedagogickým pracovníkům pomáhá funkční analýza chování ke snižování projevů náročného chování u dětí a jak sami aplikují principy funkční analýzy chování. Použitými metodami a výzkumnými nástroji jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné pozorování, otevřené kódování, záznamové...
Přínos Tréninku jazykových schopností dle Elkonina pro jazykové schopnosti dětí
Šišková, Dorota ; Nováková Schöffelová, Miroslava (vedoucí práce) ; Málková, Gabriela (oponent)
Fonematické povědomí je považováno za jeden z důležitých prediktorů budoucí úspěšnosti čtení a psaní, kterým se budeme v diplomové práci zabývat. V teoretické části vymezujeme základní pojmy, věnujeme se predikorům čtení a psaní a fonologickému deficitu ve vývoji dítěte. Výzkumná část je pojata jako kvaziexperiment, ve kterém sledujeme dopad Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina na jazykové schopnosti dětí předškolního věku. Naším cílem diplomové práce je zhodnotit účinek české adaptace intervenčního programu u dětí a zachytit změny v důsledku implementace tohoto intervenčního programu. Výzkumný vzorek tvoří experimentální skupina a skupina kontrolní. Před a po absolvování intervence byla u dětí testována a měřena úroveň fonematického povědomí (konkrétně test izolace první, poslední hlásky, syntézy hlásky). Děti z experimentální skupiny byly meřeny i testem na opakování vět. Výsledky výzkumného šetření prokázaly pozitivní vliv předmětné intervence v oblasti jazykového vývoje dětí. Děti, které byly před tréninkem v oblasti svého jazykového vývoje slabé, po tréninku vykazovaly signifikantně lepší výsledky v testu opakování vět, své deficity fonematického povědomí po tréninku vyrovnaly a výkony se vyrovnaly normě. V úlohách hodnocích izolaci poslední hlásky a syntézy hlásky vykazovaly...
Foniatrická a logopedická intervence u osob s hlasovými poruchami
Králová, Helena ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je z oboru Logopedie. Zabývá se oblastí hlasových poruch a vzájemnou spoluprací logopedů a foniatrů v této oblasti. Východiskem teoretické pasáže práce je vymezení oborů logopedie a foniatrie. Dále se teoretická část zabývá hlasovými poruchami a vymezením hlasu. Poslední kapitola teoretické části se věnuje oblasti diagnostiky, terapie a prevence u hlasových poruch. Cílem praktické části práce bylo, s využitím poznatků a znalostí z teoretické části, zjistit, jak probíhá vzájemná spolupráce logopedů a foniatrů, analyzovat využívané postupy diagnostiky a léčby u osob s hlasovými poruchami a odhalit jaké další možnosti spolupráce mezi logopedy a foniatry se nabízejí. K dosažení cílů výzkumného šetření byl proveden kvalitativní výzkum s šesti respondenty formou polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření umožnily naplnit vytýčené cíle. Ukázalo se, že vzájemná spolupráce je ovlivněna mnoha faktory, přičemž jeden ze zásadních faktorů představují typy pracovišť, ve kterých odborníci působí. Vyšlo najevo, že v nemocnicích a specializovaných klinikách je vzájemná spolupráce snadnější a efektivnější, neboť foniatři a logopedové zde využívají osobního kontaktu ke co nejvhodnějšímu společnému nastavení a řešení terapie hlasových poruch. Naproti tomu na ambulantním pracovišti je...
Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku pro předškolní vzdělávání
Hollasová, Kateřina ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Návrh pohybového programu se zaměřením na atletiku v předškolním vzdělávání Cíl: Cílem práce je vytvořit pohybový program zaměřený na atletiku pro děti předškolního věku a ověřit jej v mateřské škole. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce. Využili jsme testování, které nám sloužilo jako vstupní informace o pohybových schopnostech a dovednostech dětí předškolního věku. Dále nám testová baterie posloužila k ověření vlivu aplikovaného pohybového programu zaměřeného na atletické dovednosti. Vybrali jsme testy z testové baterie DMT a MOBAK - běh na 10 m, skok daleký z místa, hloubka předklonu a hod na cíl. Dále bylo využito škálování pro hodnocení techniky hodu míčkem. Poslední použitou metodou bylo zúčastněné pozorování při realizaci pohybového programu. Výsledky: Pohybový program zaměřený na atletické dovednosti byl rozvržen do 10 lekcí po 45 minutách, každá lekce obsahovala 4 části: rušnou, průpravnou, hlavní a závěrečnou. Účinnost programu byla ověřena vybranou testovou baterií. K výraznému zlepšení došlo v testu skok do dálky z místa i v běhu na 10 m. Stejně tak výrazný posun nastal u technického provedení hodu míčkem. U testu flexibility a hodu na cíl nedošlo k tak výraznému zlepšení. Klíčová slova: atletika, pohybový program, předškolní věk, testová baterie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 206 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.