|
Legislativní proces v Evropské unii: Evropská občanská iniciativa
Houda, Ondřej ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Tato práce je teoreticky ukotvena v přístupu víceúrovňového vládnutí a předpokladu racionality aktérů. S použitím metody rozboru procesu se snaží odhalit legislativní proces v Evropské unii. Jedná se o jednopřípadovou studii a jako případ bylo zvoleno vyjednávání o nařízení o evropské občanské iniciativě. Do vyjednávání se zapojila celá řada aktérů, přičemž práce se věnuje těm nejvýznamnějším z nich - Evropské komisi, Radě, Evropskému parlamentu, zájmovým organizacím a národním parlamentům. Práce předpokládala, že všichni aktéři budou v procesu prosazovat svoje zájmy, které budou založeny na racionalitě aktéra. Tento předpoklad se podařilo prokázat, i když úspěšnost aktérů byla rozdílná. Jako nejúspěšnější můžeme považovat Evropský parlament, který obhajoval zájmy jednotlivců, a Radu, která zcela zjevně prosazovala zájmy vlád členských států (zejména v otázkách snížení administrativní zátěže). Zájmové organizace sice vymezily své postoje jasně, nicméně Komise jejich názory při tvorbě nařízení příliš v potaz nevzala. Naopak v rozporu s předpokladem byl postoj národních parlamentů. Ačkoli tato práce očekávala jejich přímé zapojení do procesu, nic takového se neprokázalo. Pouze malá část z nich se zapojila do konzultační procedury a výměna materiálů v databázi IPEX mezi parlamenty byla minimální.
|
|
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
|
|
Postoj Romů vůči zdravému životnímu stylu
HOFMANOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem "Postoj Romů vůči zdravému životnímu stylu". Pro získání informací bylo využito metody kvantitativního šetření s využitím techniky dotazníku. Díky tomu je možné v práci představit postoje čtyřiceti respondentů a jejich prostřednictvím i jejich rodin. Výzkum se zaměřil na oblast stravy, pohybu, spánku, trávení volného času a také na rizikové faktory zdravého životního stylu, kam řadíme užívání tabákových výrobků, konzumaci alkoholu a užívání drog. Cílem bylo zmapovat povědomí respondentů o zdravém životním stylu a jeho složkách, jak jsou zásady zdravého životního stylu dodržovány u respondentů a jejich rodin, jaký mají názor na rizikové faktory a zda se tato tvrzení projevují i v rámci každodenní rutiny respondentů a členů jejich rodiny.
|
|
Specifika trávení volného času u dětí s Aspergerovým syndromem
MAREŠOVÁ, Kristýna
MAREŠOVÁ, K. Specifika trávení volného času u dětí s Aspergerovým syndromem. České Budějovice 2020. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce P. Samcová. Práce se zabývá specifikami trávení volného času dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část charakterizuje autismus, triádu problémových oblastí a poruchy autistického spektra, mezi které se na základě symptomů řadí také Aspergerův syndrom. Dále je popsán samotný Aspergerův syndrom, diagnostika, která je pro stanovení této diagnózy důležitá, a určité problémy typické pro Aspergerův syndrom. V teoretické části je také vymezen pojem volný čas, hra, školní družina, inkluzivní vzdělávání a asistent pedagoga. Praktická část obsahuje zjištění z jednotlivých rozhovorů s respondenty, kteří mají dítě s Aspergerovým syndromem v mladším školním věku, identifikované skupiny a následné shrnutí celého výzkumu.
|
|
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK.
|
| |
|
Zájmy dětí s Aspergerovým syndromem z pohledu rodičů
Štěpánová, Lenka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
SOUHRN Naše práce se snaží postihnout problematiku zájmů dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část zasazuje diagnózu Aspergerova syndromu do kontextu Poruch autistického spektra. Vymezuje Aspergerův syndrom oproti jiným poruchám autistického spektra, uvádí jeho diagnostiku a zaměřuje se na oblast rodiny dítěte s postižením. Praktická část zachycuje výzkum, který se zaměřuje na vymezení konkrétních zájmů dětí s Aspergerovým syndromem skrze analýzu a porovnání těchto zájmů
|
| |
| |
|
Zájmy dětí s autismem
Knoblochová, Ivana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat zájmy dítěte s Aspergerovým syndromem, následně je porovnat se zájmy dítěte intaktního stejného věku a na základě srovnání konkrétně vymezit společné a odlišné rysy zájmů. Dalším cílem práce je zhodnotit, zda v průběhu vývoje chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního docházelo k proměnám jejich zájmů. U chlapce s Aspergerovým syndromem se zaměřuji na možné souvislosti jeho zájmů se specifiky vycházející ze samotného postižení. Teoretická část práce je věnována popisu charakteristik poruch autistického spektra s bližším pojednáním o Aspergerově syndromu. Součástí je i charakteristika zájmů a hry intaktních dětí uvedená v porovnání se specifiky hry a zájmy dětí s poruchami autistického spektra. Pro účely empirické studie byl zvolen kvalitativní typ výzkumu a metoda pozorování. Praktická část navazuje na část teoretickou, doplňuje ji o konkrétní příklady v podobě dvou kazuistik, které byly vytvořeny na základě pozorování chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního a také na základě doplňujících informací získaných z rozhovoru s rodiči vzhledem k nezbytnosti doplnění anamnestických údajů.
|