|
Rodinné vinařství v krajině moravského venkova
Adamcová, Kateřina ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Predmetem diplomove prace je navrh maleho rodinneho vinarstvi v krajine moravskeho venkova. Vybrana lokalita je srdcem vinarske oblasti Jizni Moravy a nabizi poutave vyhledy na Pavlovské vrchy. Prace volne navazuje na preddiplomovy projekt, ktery mel za cil zmapovat a zhodnotit aktualni situaci vinarskych domu/ sklepu ve vesnici Strachotín, jez lezi na hranici Novomlynskych nadrzi. Rozvoj turismu a modernizace staveb ma vliv prave nejcitelneji na historicke objekty sklepu, ktere postupne zmizely nebo jsou prestavovany za ucelem rekreace. Diplomovy projekt je situovan mimo dnes jiz „rozfragmentovanou vinarskou ulicku“ a predstavuje mozny navrh nove architektonicke formy v krajine, primo mezi vinicemi.
|
|
Vnímání Krušnohoří jako destinace cestovního ruchu mezi obyvateli České republiky
NEJEDLÁ, Žaneta
Bakalářská práce zahrnuje teoretickou rešerši vycházející z problematiky cestovního ruchu s důrazem na destinaci cestovního ruchu, destinační management a marketing. Praktická část přibližuje Krušnohoří jako cílovou destinaci, její vývoj a současnost, včetně působících destinačních organizací. Následně popisuje podobu a průběh dotazníkového šetření coby zvolenou metodu výzkumu. Vlastní výzkum zkoumá povědomí o Krušnohoří mezi obyvateli České republiky, jak destinaci vnímají a hodnotí v různých aspektech. Vyhodnocením a analýzou těchto výsledků byly získány podklady k přípravě návrhů pro rozvoj destinace a marketingové komunikace, což je hlavním cílem práce. Výsledky šetření budou také poskytnuty Destinační agentuře Krušnohoří k dalšímu potenciálnímu využití. V této práci se návrhy na rozvoj destinace týkají pořádání kulturní akce, nových ubytovacích možností a inovace v pěší turistice. V rámci návrhu marketingové komunikace jsou uvedeny možnosti pro uplatnění reklamy, osobního prodeje, vztahů s veřejností a podpory prodeje.
|
|
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
PAUKNEROVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá studiem vlivu aroma marketingu na zákazníky v rámci restauračního zařízení Penzion Pohádka. Sebraná data z dotazníkového šetření a pozorování analyzují, zda má tento typ marketingu dopad na spokojenost zákazníků v dané restauraci. Hlavním cílem bakalářské práce je návrh konkrétní aplikace aroma marketingu ve vybraném podniku cestovního ruchu. Metodika zahrnuje kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu včetně dotazníkového šetření a pozorování. Výsledné poznatky ukázaly, že vůně skořice pozitivně ovlivňuje vnímání prostředí restaurace, přispívá k celkové spokojenosti zákazníků, zvyšuje finanční útratu zákazníků, prodlužuje strávenou dobu v restauraci a další. Tato práce přináší nové poznatky o významu vlivu vůně v restauračním zařízení, které může vést ke konkurenceschopnosti a loajalitě zákazníků k danému podniku.
|
|
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
RAMBOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce zkoumá aroma marketing jako inovativní přístup pro zlepšení marketingové pozice a konkurenceschopnosti podniku v cestovním ruchu. Práce kombinuje teoretické základy, které jsou následně využity v praktické části, kde jsou testovány efekty skořicového aroma prostřednictvím difuzérů a kávové vůně. Pro hodnocení reakcí hostů a vlivu vůní na vnímání prostředí byl využit dotazníkový průzkum a analýza emocí pomocí FaceReaderu. Cílem této bakalářské práce je posoudit přínosy a efektivitu aroma marketingu a určit, zda má pozitivní vliv na celkový zážitek zákazníků a atmosféru prostředí. Výsledky této studie poskytují cenné informace pro podnik, přispívající k vytvoření konkurenční výhody.
|
|
Role sociálních sítí v destinačním marketingu jižních Čech
PECHÁČKOVÁ, Anežka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci vlivu sociálních sítí a jeho gradaci, a to konkrétně v turistické destinaci jižní Čechy. Sociální sítě se v posledních letech staly neodmyslitelnou součástí a jsou propojitelné s mnoha oblastmi moderního světa. Práce se zaměří na Instagram a Facebook, protože tyto dvě platformy jsou v destinačním marketingu jižních Čech nejaktivnější. Na obou těchto platformách se jižní Čechy propagují a mají účet s názvem "Jižní Čechy". Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce se hned po úvodu zaměříme na rešerši odborné literatury v oblastech cestovní ruch, destinační marketing a sociální sítě. Cílem praktické části je identifikace vlivu sociálních sítí na odvětví cestovního ruchu, konkrétně na turistickou destinaci jižní Čechy
|
|
Slow turismus
HAŠKOVÁ, Michala
Cílem této bakalářské práce je definování slow turismu a objasnění, jak se tato forma cestovního ruchu liší od ostatních forem a jaké má přínosy oproti masovému cestovnímu ruchu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním cestovního ruchu, udržitelností v cestovním ruchu a pozitivními a negativními dopady, které cestovní ruch přináší. Práce se pak blíže zaměřuje na samotný slow tourism, na jeho definici a vznik této formy cestovního ruchu a také na požadavky, které by měly destinace splňovat, aby byly vhodné pro slow tourism. Dále práce zkoumá, jaký má potenciál pro rozvoj slow tourismu Česká republika a zabývá se prozatím jedinou destinací v České republice, která se zaměřuje na slow tourism a to Orlické hory a Podorlicko. Na konci analytické části se nachází návrh na novou slow destinaci. Praktická část využívá výzkum založený na datech z dotazníků, byl distribuován v elektronické podobě a následně je každá otázka zpracována graficky a okomentována.
|
|
Marketingová strategie hotelu Bítov
Růžičková, Žaneta ; Kočí, Alena (oponent) ; Kočí, Alena (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současné situace a následně výběrem vhodné marketingové strategie pro Hotel Bítov v rekreační oblasti Vranovské přehrady. Teoretická část se zabývá problematikou využití marketingových nástrojů v oblasti poskytování hotelových služeb. Praktická část zahrnuje vnitřní a vnější analýzu prostředí hotelu. Výsledky jsou shrnuty v rámci SWOT analýz, ze které vychází stanovení marketingová strategie.
|
|
Marketingový mix hotelu Maximus Resort
Tomášková, Lenka ; Ing.Ondřej Bena (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním předmětem bakalářské práce „Marketingový mix hotelu Maximus Resort“ je návrh marketingové strategie na zefektivnění. V teoretické části se zabývám samotnou definicí marketingu, marketingovým mixem a komunikačním mixem. V praktické části jsem představila hotel Maximus Resort a jeho problémy s nedostatečnou obsazenosti. Mou vizí bylo sestavit balíčky služeb, které by přilákaly nové klienty a stávající klienti by se rádi vraceli. Zaměřila jsem se rovněž na rodiny s malými dětmi – především na animační programy v hotelu, které v ČR nejsou vůbec známý, proto spousta rodin jezdí raději do ciziny.
|
|
SPORTOVNĚ-REKREAČNÍ RESORT KRÁLÍKY
Vosyková, Magdaléna ; Velehradská, Dagmar (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh hotelu v podhůří Králického Sněžníku pro 62 hostů. Součástí hotelu je restaurace, wellness centrum s bazénem, fitness centrum, herna, lyžárna, prodejna sportovního vybavení, půjčovna sportovního vybavení, 40 krytých parkovacích stání v suterénu, kolárna a kočárkárna. Tento nový objekt je osazen na okraji města Králíky, v místech územního rozvoje se sportovně rekreačním zaměřením. Koncept návrhu je založen zejména na interakci s budoucí lyžařskou sjezdovkou a pracuje s maximálním využitím kvalitního výhledu na sjezdovku a malebnou krajinu. Při řešení návrhu bylo dbáno, aby objekt dodržoval zásady návrhu pasivních staveb.
|
|
Řízení jakosti v oblasti gastronomie
Groulíková, Petra ; Šimara, Jan (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením kvality služeb v oblasti gastronomie ve vybraných zařízeních ve městě Brně. V rámci práce je provedena analýza současného stavu v rámci podniků i odvětví. Na základě analýzy je vybrána metoda SERVQUAL pro hodnocení úrovně kvality ve stravovacích zařízeních. Po aplikaci této metody jsou vyjádřena doporučení a navrženy systémy řízení kvality pro podnik.
|