Název:
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
Překlad názvu:
Building marketing advantage by using aroma marketing in the selected company in tourism
Autoři:
RAMBOVÁ, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá aroma marketing jako inovativní přístup pro zlepšení marketingové pozice a konkurenceschopnosti podniku v cestovním ruchu. Práce kombinuje teoretické základy, které jsou následně využity v praktické části, kde jsou testovány efekty skořicového aroma prostřednictvím difuzérů a kávové vůně. Pro hodnocení reakcí hostů a vlivu vůní na vnímání prostředí byl využit dotazníkový průzkum a analýza emocí pomocí FaceReaderu. Cílem této bakalářské práce je posoudit přínosy a efektivitu aroma marketingu a určit, zda má pozitivní vliv na celkový zážitek zákazníků a atmosféru prostředí. Výsledky této studie poskytují cenné informace pro podnik, přispívající k vytvoření konkurenční výhody.This bachelor thesis explores aroma marketing as an innovative approach to improve the marketing position and competitiveness of a tourism business. The thesis combines theoretical foundations which are then used in the practical part where the effects of cinnamon aroma through diffusers and coffee aroma are tested. A questionnaire survey and emotion analysis using FaceReader were used to assess guest reactions and the influence of scents on the perception of the environment. The purpose of this bachelor's thesis is to assess the benefits and effectiveness of aroma marketing and determine if it has a positive effect on the overall customer experience and ambiance. The results of this study provide valuable information for the business, contributing to creating a competitive advantage.
Klíčová slova:
atmosféra; cestovní ruch; emoce; marketingová výhoda; vůně; atmosphere; emotions; Marketing advantage; smell; tourism Citace: RAMBOVÁ, Kristýna. Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/73466