Název:
Vnímání Krušnohoří jako destinace cestovního ruchu mezi obyvateli České republiky
Překlad názvu:
Perception of the Ore Mountains as a tourism destination among the residents of the Czech Republic
Autoři:
NEJEDLÁ, Žaneta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zahrnuje teoretickou rešerši vycházející z problematiky cestovního ruchu s důrazem na destinaci cestovního ruchu, destinační management a marketing. Praktická část přibližuje Krušnohoří jako cílovou destinaci, její vývoj a současnost, včetně působících destinačních organizací. Následně popisuje podobu a průběh dotazníkového šetření coby zvolenou metodu výzkumu. Vlastní výzkum zkoumá povědomí o Krušnohoří mezi obyvateli České republiky, jak destinaci vnímají a hodnotí v různých aspektech. Vyhodnocením a analýzou těchto výsledků byly získány podklady k přípravě návrhů pro rozvoj destinace a marketingové komunikace, což je hlavním cílem práce. Výsledky šetření budou také poskytnuty Destinační agentuře Krušnohoří k dalšímu potenciálnímu využití. V této práci se návrhy na rozvoj destinace týkají pořádání kulturní akce, nových ubytovacích možností a inovace v pěší turistice. V rámci návrhu marketingové komunikace jsou uvedeny možnosti pro uplatnění reklamy, osobního prodeje, vztahů s veřejností a podpory prodeje.The bachelor thesis includes a theoretical research based on tourism with emphasis on tourism destination, destination management and marketing. The practical part introduces the Ore Mountains as a tourism destination, its development and present, including the operating destination organizations. Then it describes the form and course of the questionnaire survey as the chosen research method. The research itself examines the awareness of the Ore Mountains among the residents of the Czech Republic, how they perceive and evaluate the destination in various aspects. The evaluation and analysis of these results provided the basis for the preparation of proposals for destination development and marketing communication, which is the main aim of the thesis. The results of the survey will also be provided to the Destination Agency Ore Mountains for further potential use. In this thesis, the proposals for destination development concern the organisation of cultural event, new accommodation options and innovation in hiking. Within the marketing communication proposal, possibilities for the application of advertising, personal selling, public relations and sales promotion are presented.
Klíčová slova:
cestovní ruch; destinace cestovního ruchu; management a marketing destinace; destination management and marketing; tourism; tourism destination Citace: NEJEDLÁ, Žaneta. Vnímání Krušnohoří jako destinace cestovního ruchu mezi obyvateli České republiky. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/73759