Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,694 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Nadané děti s ADHD v rodině
Němcová, Hana ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Práce je zaměřena na tématiku dvojí výjimečnosti u dětí školního věku. Zabývá se specifiky nadaných dětí s ADHD. Cílem práce je zjistit a popsat, jak rodiny přistupují k péči o nadané děti s ADHD. Cílem je také zjistit a popsat, jakým způsobem rodiče spolupracují s dalšími institucemi a jaké zdroje informací využívají při sebevzdělávání se v této problematice. Teoretická část definuje základní pojmy nadání, mimořádné nadání, inteligence, dvojí výjimečnost a ADHD. Popisuje specifika diagnostiky a péče o nadané děti s ADHD. V empirické části bylo provedeno kvalitativní šetření prostřednictvím designu případové studie. Jako respondenti byli zvoleni rodiče žáků s dvojí výjimečností. Získaná data byla analyzována pomocí metod otevřeného kódování, tematického kódování a komparativní analýzy. Z výsledků výzkumu vyplývá, že rodičům se při péči o nadané děti s ADHD osvědčilo zavést pevný řád a strukturu a své děti motivovat pomocí odměn. K péči o tyto děti rodiče přistupují aktivně a zodpovědně. Efektivní komunikace se školou je pro rodiče velmi důležitým aspektem vzdělávání jejich dětí. Tato komunikace bývá ale v některých případech spíše problémová a část rodičů by vyžadovala aktivnější přístup školy k řešení problémů. Rodiče při sebevzdělávání ohledně problematiky dvojí výjimečnosti využívají řadu zdrojů,...
Aplikace konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka v 1. ročníku ZŠ
Sotonová, Jana ; Babušová, Gabriela (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebíráno, co znamená komunikace a její druhy. Co znamená konstruktivismus a jaký je rozdíl mezi transmisivní a konstruktivistickou výukou. Dále se věnuje problematice dětských prekonceptů a jejich využití. Praktická část je zaměřena na aplikaci konstruktivistických prvků do výuky českého jazyka. V praxi tím míníme, aby žáci na základě vlastní snahy, dosavadních zkušeností, konstruktivistickým/badatelským přístupem vyvodili poučku, pravidlo nebo princip. Dále je zaměřena na objevování prekonceptů u žáků čili jejich představu. Zároveň cílem diplomové práce je vytvořit takové aktivity do hodin českého jazyka, které podporují konstruktivistickou výuku. K práci tak žáci využívají konstruktivistické prvky. Součástí výzkumu jsou přípravy, které obsahují aktivity zaměřené na stěžejní učivo druhého ročníku, mezi které zařazujeme: psaní i,í/y,ý tvrdých a měkkých skupinách, psaní ů, ú a významové vztahy slov. Ke zjištění cíle byly použity pracovní listy, analýza a rozhovor.
Role personalisty ve "Firmě XY"
Prchlíková, Alena ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Cílem výzkumu je identifikovat a analyzovat potřeby v oblasti řízení lidských zdrojů uvnitř malé společnosti, označované jako "Firma XY". Dalším cílem je vytvoření a definice specifických požadavků na pozici personalisty, která by byla nově zavedena v rámci této firmy. Teoretická část diplomové práce definuje základní pojmy týkající se personalistiky a řízení lidských zdrojů. Sleduje vývoj personální práce v čase a změny v přístupu a řízení lidských zdrojů. Dává do souvislosti vliv zdravé organizační kultury s loajalitou a angažovaností zaměstnanců a ve svém konečném důsledku s dosahováním strategických cílů organizace. Sumarizuje jednotlivé personální činnosti a žádoucí odborné, obecné, digitální a měkké kompetence personalisty, tak jako specifika personální práce v malé firmě. Empirická část diplomové práce se zaměřuje na použité výzkumné metody a nástroje. Analyzuje relevantní dokumenty a pomocí uskutečněných polo strukturovaných rozhovorů případové studie zjišťuje potřeby malé "Firmy XY" v oblasti personalistiky. Identifikuje specifika malé firmy obecně a specifika jednotlivých spřízněných firem souvisejících s jejich činnostmi. Odhaluje vliv majitele na organizační kulturu a chod firem, a strategické cíle "Firmy XY". Zkoumá dopady absence personalisty ve "Firmě XY" na práci jednotlivých...
Specifika vedení lidí ve školách s více místy vzdělávání
Líbová, Petra ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou delegování a interní komunikace ve školách, které mají více než jedno místo vzdělávání. Reaguje tak na aktuální dění a chystané změny v regionálním školství, které vyplývají ze strategických dokumentů ČR. Změny se mimo jiné týkají řízení škol, které se má dočkat systémové podpory. V souvislosti s tím se především z důvodu finanční efektivity uvažuje o slučování malých škol do větších celků. Teoretická část bakalářské práce vysvětluje důvody existence subjektů s odloučenými pracovišti a přibližuje obsah chystaných změn. Zabývá se také vysvětlením základních pojmů delegování a komunikace. Popisuje podmínky a průběh delegování, definuje pojem interní komunikace a popisuje její nejčastější formy. Praktická část práce se také zabývá praxí ředitelů škol a popisuje jejich způsob delegování a komunikace v konkrétní škole. Výzkumné šetření probíhalo metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně formou polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi řediteli škol, které splňují zadání. Cílem výzkumné části práce bylo zjistit a popsat proces delegování povinností a odpovědností spojených s chodem školy na pracovníky - zda ředitel využívá delegování a jakým způsobem, co je největšími překážkami pro delegování. Odpovědět na otázky ohledně interní komunikace - zda, jak často a...
Metody sociální práce u klientů s demencí
KMOCHOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zaměřuje na využívané metody sociální práce u klientů s demencí. Teoretická část bakalářské práce vymezuje pojem demence, její rozdělení a příčiny. Zabývá se i komunikací se seniorem, kvalitou života seniora a jeho potřebami s akcentem na metody sociální práce. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit využívané metody sociální práce u klientů s demencí. Praktická část bakalářské práce obsahuje vyhodnocené výsledky získané výzkumným šetřením prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru se sociálními pracovníky. Hlavní výzkumná otázka zněla: "Jaké metody sociální práce se využívají při práci u klientů s demencí?" Účastníci, kteří byli zapojeni do výzkumného vzorku, byli pečlivě vybráni prostřednictvím záměrného výběru. K vyhodnocení kvalitativních dat byla použita technika otevřeného kódování. Z výsledku provedeného výzkumu vyplynulo, že při práci s klienty s demencí se využívají jen určité typy metod sociální práce. Výsledky ukazují, že mezi tyto metody patří práce s rodinou, která je podle slov sociálních pracovníků důležitou metodou, pro získání validních informací o klientovi. Dále je zde zastoupena práce s jednotlivcem a skupinou. Absence komunitní práce je zde odůvodněná absencí komunit. Dále z výzkumu vzešla potřebnost edukace a osvěty pro společnost. Bakalářské práce může být užitečným zdrojem pro osoby pracující s klienty s demencí. Dále může sloužit jako informační materiál pro veřejnost.
Sebeobrana pro zdravotnický personál Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje
ZELENKOVÁ, Iva
Tématem bakalářské práce je "Sebeobrana pro zdravotnický personál Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje". Tato práce se zabývá různými možnostmi sebeobrany - jak fyzické, tak verbální - použitelnými pro zneškodnění agresora. Teoretická část je zaměřena na současný stav napadání výjezdových posádek. Dále zahrnuje výcvik zdravotnických záchranářů včetně spolupráce s policií ČR, a také jsou zde uvedeny některé faktory, které mohou značně ohrozit zdravotnické pracovníky při výkonu povolání. V teoretické části jsou zahrnuté jak základy sebeobrany verbální, tak fyzické včetně postupu jednoduchých obranných technik, například proti kopům, úchopům nebo škrcení. Nelze-li útok anulovat pomocí sebeobrany, máme řadu obranných prostředků použitelných proti agresorovi. Takové řešení konfliktu s sebou nese mnohá rizika i v oblasti trestního práva, a proto je poslední kapitola teoretické části věnována právní legislativě. Data ke zpracování praktické části byla získána formou kvalitativního výzkumu metodou polostrukturovaného rozhovoru s 10 zaměstnanci Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Zjišťovali jsme, zda mají zkušenosti s verbálním či fyzickým napadením, jakým způsobem se připravují na možné napadení a zda mají nějaké sebeobranné prostředky, kterými by mohli odvrátit hrozící útok během výkonu svého povolání. Z výsledků šetření je patrné, že spolupráce s Policií ČR a včasné odhalení nebezpečné situace zdravotnického operačního střediska bývá klíčové. Všech 10 respondentů má zkušenost s verbální agresí, polovina i s fyzickou. Pár respondentů projevilo zájem o kurzy sebeobrany a ti, kteří se udržují v kondici pohybem, mají zájem o příspěvky na sportovní aktivity Tato práce může sloužit jako edukační materiál pro zdravotnické pracovníky nebo jako zdroj informací v oblasti sebeobrany a bezpečnosti na území Jihočeského kraje.
Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku
MALÁ, Petra
Tato bakalářská práce na téma Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku má za cíl zhodnotit vývoj řeči u dvou dětí s logopedickými vadami metodou pozorování v určitém časovém úseku. Teoretická část práce popisuje běžný vývoj dítěte předškolního věku i běžný vývoj řeči. Zmiňuje logopedické vady, jejich příčiny, projevy a reedukaci. Praktická část práce je podložena náslechy ve dvou zařízeních MŠ. Obsahuje kazuistiky pozorovaných dětí a hodnotí jejich posun v komunikaci i vývoji během daného časovém úseku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,694 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.