Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitelé jako spolutvůrci asistenta pedagoga
Pomahačová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá učiteli jako spolutvůrci profese asistenta pedagoga. Profese asistenta pedagoga je u nás novou, ještě ne zcela etablovanou profesí, která je nedílnou součástí inkluzivního vzdělávání. Cílem této práce je zejména přispět k další diskusi ohledně profese asistenta pedagoga. Práce vychází z konstruktivistického paradigmatu, k profesi asistenta pedagoga je přistupováno jako k profesi sociálně konstruované a učitelé jsou nahlíženi jako jedni z aktérů - spolutvůrců tohoto konstruování, do jejichž každodenního profesního života inkluze, a tím pádem i profese asistenta pedagoga zasahuje. To znamená, že pozornost je kladená zejména na to, jak je tato profese asistenta pedagoga chápána v každodenním profesním životě a jak je na základě tohoto porozumění jednáno. V teoretické části jsou stručně vymezeny základní pojmy jako profese asistenta pedagoga, její legislativní rámec, inkluzivní vzdělávání, sociální konstruktivismus a vymezení dalších aktérů utvářející profesi asistenta pedagoga. V praktické části je pozornost zaměřena na jednoho z aktérů utváření profese asistenta pedagoga, a to na učitele prvního stupně základních škol. Na základě kvalitativního výzkumu vycházejícího z konstruktivistického pojetí zakotvené teorie a hloubkových rozhovorů s prvostupňovými učiteli práce...
Podpora čtenářství u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy
Horáková, Barbora ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice čtenářství u žáků s dyslexií a jejich možné podpoře. Zaměřuje se na metody podpory a na způsoby využívané učiteli k rozvoji čtenářství u žáků s dyslexií. V první části se práce teoreticky zabývá vymezením dyslexie, charakteristickými rysy této diagnózy, diagnostikou a vzděláváním žáků s dyslexií. Dále je pojednáváno o čtenářství z teoretického hlediska. Tyto dvě složky se propojují a vstupují další faktory jako je výuka, učitel nebo osobnost dítěte. Následně je pojednáváno o metodách, které mohou přispět ke zlepšení úrovně čtenářství. Stěžejní část je věnována metodám využívaným k podpoře a pozitivnímu ovlivnění čtenářství u žáků s dyslexií. Práce nabízí podněty a možnou inspiraci pro budoucí či stávající pedagogy, jak žákům s dyslexií přiblížit knihy. Pojednává také o vyskytujících se problémech, které jsou součástí praxe. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakými způsoby pedagogové na 2. stupni základních škol rozvíjí čtenářství u žáků s dyslexií. V práci byla použita kvalitativní metoda a k získání informací byly využity strukturované rozhovory s druhostupňovými pedagogy, kteří mají zkušenosti s výukou žáků s dyslexií. Výzkumné otázky se týkaly zkušeností učitelů s žáky s dyslexií, specifik při práci a úrovně čtenářských dovedností žáků s dyslexií....
Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci
Wudiová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci" prezentuje teoretický rámec vzdělávání těchto žáků. Definuje základní pojmy, představuje statistické údaje o četnosti žáků - cizinců na českých školách, legislativní rámec a hlavní příčiny náročnosti vzdělávání žáků - cizinců. Cílem empirické části je zjistit připravenost pedagogů na práci s žáky - cizinci, osobní postoje učitelů ke vzdělávání těchto žáků a hodnocení dostupnosti pomůcek a podpory. Výsledky jsou prezentovány analýzou provedených kvalitativních rozhovorů. Z dat vyplývá nedostatečná připravenost pedagogů na výuku žáků - cizinců v rámci vysokoškolského studia a omezená nabídka kurzů dalšího vzdělávání v oblasti, přestože jsou tyto kurzy pedagogy hodnoceny jako přínosné. Hodnocení náročnosti výuky je velmi individuální, odvíjí se především od úrovně jazykové vybavenosti jednotlivých žáků a také od podobnosti mezi mateřským jazykem žáka a češtinou. Na nabídku podpory učitele v této problematice má velký vliv konkrétní škola. KLÍČOVÁ SLOVA žáci - cizinci, žáci s odlišným mateřským jazykem, pedagogika cizinců, žáci se SVP, interkulturní komunikace
Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem
Píchová, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem této práce je "Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem". Cílem této práce je upozornit odbornou veřejnost na specifika společenského a pracovního uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. V teoretické části práce je čtenář seznámen s pojmem Aspergerův syndrom, s vývojem odborné terminologie, symptomy, diagnostikou a prevalencí. Poté je čtenář obeznámen se společenským uplatněním dospělých osob s tímto syndromem, konkrétně s osobou s Aspergerovým syndromem v roli přítele, partnera a rodiče. Posléze se práce věnuje pracovnímu uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. Teoretická část dále popisuje profesní přípravu, pozitivní pracovní vlastnosti těchto osob, ale také obtíže, které mohou tito lidé mít v pracovním procesu. Na závěr teoretické části je nastíněno podporované zaměstnávání osob s Aspergerovým syndromem, chráněná pracovní místa a pracovní rehabilitace. V praktické části této práce se nachází interpretace vlastního kvantitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplynulo, že osobám s Aspergerovým syndromem činilo ve většině případů problém nalézt si zaměstnání. Nadpoloviční většina osob s Aspergerovým syndromem žije v partnerském svazku a téměř polovina z nich má děti. Jejich...
Kvalifikační předpoklady asistentů pedagoga
Rokosová, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalifikačními předpoklady asistentů pedagoga. Hlavním cílem této práce je zjistit spokojenost asistentů pedagoga se současnou podobou kvalifikačních kurzů pro asistenty pedagoga. Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, kdy první tři kapitoly jsou teoretické a poslední kapitola je praktická. Teoretická část vymezuje legislativní zabezpečení asistenta pedagoga, preferované osobnostní předpoklady, schopnosti a dovednosti, náplň práce a možnosti získání odborné kvalifikace a dalšího vzdělávání asistenta pedagoga. A dále srovnává pozici asistenta pedagoga u nás a v zahraničí. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno s pomocí nástroje kvalitativního výzkumu, semi-strukturovaného rozhovoru, s devíti asistenty pedagoga.
Specifika vybraných přístupů v předškolním vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Strýčková, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vybranými vzdělávacími přístupy, které se využívají u dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra. V teoretické části vymezuje široký pojem autismu, roli předškolního vzdělávání, a popisuje metody práce s autistickými děti daného věku. Dále vysvětluje základní charakteristiky programu Son-Rise, Aplikované behaviorální analýzy a metody strukturovaného učení. V praktické části si v rámci kvalitativního výzkumného šetření práce klade za cíl získání přehledu názorů pedagogických pracovníků zaměřeného na výhody a nevýhody vybraných metod. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, strukturované učení, Son-Rise program, aplikovaná behaviorální analýza, vzdělávací přístupy, autismus, předškolní vzdělávání
Poruchy autistického spektra ve výuce na středních zdravotnických školách
Niederlová, Veronika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Poruchy autistického spektra (PAS) se projevují deficitem v oblastech komunikace a sociálních interakcí, stereotypním chováním a změnami ve smyslovém vnímání. Tyto projevy představují komplikaci například v situaci návštěvy zdravotnického zařízení, která je pro děti s PAS a jejich rodiče více stresující než pro běžnou populaci. Více než třetina rodičů se dokonce setká s odmítnutím ošetření dítěte kvůli diagnóze PAS. V diplomovém projektu jsme na základě zkušeností rodičů dětí s PAS a analýzy zahraničních zdrojů vytvořili projekt AutFriendly, který si klade za cíl zlepšit informovanost zdravotnického personálu v České republice o problematice PAS. V předkládané diplomové práci shrnujeme teoretická východiska problematiky zdravotnické péče u lidí s PAS a na základě rešerše české i zahraniční literatury ukazujeme, jak se problematika PAS promítá do vzdělávání zdravotnického personálu. V praktické části práce hodnotíme zkušenosti z dvouleté realizace první fáze projektu AutFriendly, ve které jsme vytvořili workshop AutFriendly - dvouhodinový workshop pro studenty středních zdravotnických škol - a realizovali jej na českých školách s účastí vice než 250 studentů. Ve výzkumném šetření jsme studovali otázku, jak jsou studenti českých středních zdravotnických škol informováni o PAS. Zjistili jsme, že...
Rodičovství osob s Aspergerovám syndromem
Štekerová, Lucie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá dospělými osobami s Aspergerovým syndromem, konkrétněji tématikou rodičovství. Vzhledem k tomu, že i tito lidé, jako všichni ostatní, mají právo na to mít děti a být rodiče, zaměřuje se tato práce na to, jak se k této problematice staví samotní lidé s Aspergerovým syndromem. V teoretické části je nejprve představena charakteristika Aspergerova syndromu, samotné projevy a průběh diagnostiky. Dále je popsáno období dospívání a dospělosti. V poslední řadě se práce věnuje tematice podpory osob s Aspergerovým syndromem. Ve výzkumné části je uveden cíl práce, který zjišťuje, co pro osoby s Aspergerovým syndromem znamená rodičovství a rodina, a dále také to, zda je v České republice nabízena osobám s Aspergerovým syndromem nějaká podpora, která je zaměřena na problematiku rodičovství či výchovu dětí. Pro tvorbu práce byla zvolena kvalitativní forma výzkumu, v němž byla využita metoda dotazování, konkrétněji rozhovory, které na žádost informantů probíhaly distanční formou. Dále je uvedena charakteristika výzkumného vzorku, kterým byly dospělé osoby s Aspergerovým syndromem, proces zpracování dat, kdy byly k jednotlivým výrokům přiděleny kódy, které byly přiřazeny k jednotlivým kategoriím. V závěrečné části práce jsou shrnuty výsledky. Bylo zjištěno, že rodina jsou pro osoby s...
Vzdělávání cizinců v Centru pro předškolní děti při DDM hl. m. Prahy
Štěpánková, Monika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Předkládaná diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Ve své teoretické části se zabývá předškolním vzděláváním v České republice a problematikou cizinců v této zemi. Soustředí se konkrétně na vzdělávání cizinců v Centru pro předškolní děti při Domu dětí a mládeže hlavního města Prahy (dále jen CPD při DDM hl. m. Prahy). Teoretické poznatky jsou využity ve výzkumné části. Výzkumná část diplomové práce přibližuje na základě sedmi případových studií realitu vzdělávání cizinců v CPD při DDM hl. m. Prahy. Hlavním cílem této práce je analyzovat problematiku specifik práce s dětmi v tomto zařízení v kontextu odlišného kulturního prostředí. Cílem práce je tedy představit možnosti práce s jinými kulturami v konkrétním zájmovém útvaru. Aplikačním cílem práce je napomoci tomu, aby pedagogové v CPD při DDM hl. m. Prahy dokázali efektivněji pracovat s dětmi z jiných kulturních prostředí a byli lépe připraveni na situace, které mohou nastat. Výstupem je doporučení pro práci s konkrétními dětmi z odlišného kulturního prostředí ve zmiňovaném zájmovém útvaru. Tato diplomová práce nabízí základní orientaci v situaci vzdělávání cizinců v Centru pro předškolní děti při DDM hl. m. Prahy. Práce může sloužit jako základ dalšího a podrobnějšího zkoumání oblasti.
Žáci s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole
Tkadlečková, Magdalena ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů úzce souvisejících s tématem. Jedná se o žáky s mentálním postižením a odlišným mateřským jazykem, jejich vzdělávání, které zahrnuje rámcové vzdělávací programy a podpůrná opatření a statistické údaje o počtu žáků s odlišným mateřským jazykem. Praktická část definuje cíle a výzkumné otázky, metodologii a její podkapitoly vymezující techniku sběru dat, charakteristiku výzkumného vzorku a analytický postup. Tato část je formulována na základě dat získaných ze šesti polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy vybrané základní školy speciální. V neposlední řadě v této části nalézáme kapitolu s výsledky šetření a podkapitolu se shrnutím odpovědí na výzkumné otázky. Diskuze a doporučení pro praxi je poslední kapitolou práce. Cílem praktické části diplomové práce bylo zjištění podpory žáků s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole. Ve výzkumném šetření bylo zjištěno, že podpora žáků s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole je ryze individuální záležitostí. Každý žák potřebuje specifickou formu podpory, její rozsah a podoba se tedy liší dle typu postižení a aktuální jazykové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.