Název:
Vzdělávání cizinců v Centru pro předškolní děti při DDM hl. m. Prahy
Překlad názvu:
Teaching Foreigners in The Center For Preschool children at DDM of The Capital City Prague
Autoři:
Štěpánková, Monika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Ve své teoretické části se zabývá předškolním vzděláváním v České republice a problematikou cizinců v této zemi. Soustředí se konkrétně na vzdělávání cizinců v Centru pro předškolní děti při Domu dětí a mládeže hlavního města Prahy (dále jen CPD při DDM hl. m. Prahy). Teoretické poznatky jsou využity ve výzkumné části. Výzkumná část diplomové práce přibližuje na základě sedmi případových studií realitu vzdělávání cizinců v CPD při DDM hl. m. Prahy. Hlavním cílem této práce je analyzovat problematiku specifik práce s dětmi v tomto zařízení v kontextu odlišného kulturního prostředí. Cílem práce je tedy představit možnosti práce s jinými kulturami v konkrétním zájmovém útvaru. Aplikačním cílem práce je napomoci tomu, aby pedagogové v CPD při DDM hl. m. Prahy dokázali efektivněji pracovat s dětmi z jiných kulturních prostředí a byli lépe připraveni na situace, které mohou nastat. Výstupem je doporučení pro práci s konkrétními dětmi z odlišného kulturního prostředí ve zmiňovaném zájmovém útvaru. Tato diplomová práce nabízí základní orientaci v situaci vzdělávání cizinců v Centru pro předškolní děti při DDM hl. m. Prahy. Práce může sloužit jako základ dalšího a podrobnějšího zkoumání oblasti.The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. It deals with preschool education and foreigners in the Czech republic within its theoretical part. It focuses on the education of foreigners in the Centre for Preschool Children (CPD) in a children and youth centre of the capital city Prague, DDM hl. m. Prahy. Theoretical knowledge is applied in the practical part. The practical part of the thesis approaches the reality of foreigners' education in CPD in DDM hl. m. Prahy through seven case studies. The main aim of the thesis is to analyse the specifications of working with children of different cultures in CPD. The aim of the thesis is to introduce ways of teaching other cultures in CPD. The application aim of the thesis is to help pedagogues of the Centre for Preschool Children in DDM hl. m. Prahy work with children of other cultures and help them be better prepared for situations that may occure. The outcome of the thesis is a recommendation for working with particular children in CPD. The thesis gives basic orientation in the topic of education of foreigners in the Centre for Preschool Children in DDM hl. m. Prahy and can be extended.
Klíčová slova:
Cizinec; Děti; Kultura; Předškolní; Vzdělávání; Children; Culture; Education; Foreigner; Preschool