Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žáci s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole
Tkadlečková, Magdalena ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů úzce souvisejících s tématem. Jedná se o žáky s mentálním postižením a odlišným mateřským jazykem, jejich vzdělávání, které zahrnuje rámcové vzdělávací programy a podpůrná opatření a statistické údaje o počtu žáků s odlišným mateřským jazykem. Praktická část definuje cíle a výzkumné otázky, metodologii a její podkapitoly vymezující techniku sběru dat, charakteristiku výzkumného vzorku a analytický postup. Tato část je formulována na základě dat získaných ze šesti polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy vybrané základní školy speciální. V neposlední řadě v této části nalézáme kapitolu s výsledky šetření a podkapitolu se shrnutím odpovědí na výzkumné otázky. Diskuze a doporučení pro praxi je poslední kapitolou práce. Cílem praktické části diplomové práce bylo zjištění podpory žáků s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole. Ve výzkumném šetření bylo zjištěno, že podpora žáků s odlišným mateřským jazykem a mentálním postižením na základní škole je ryze individuální záležitostí. Každý žák potřebuje specifickou formu podpory, její rozsah a podoba se tedy liší dle typu postižení a aktuální jazykové...
Praktické životní dovednosti jako prostředek sociální integrace dospělých osob s postižením zraku
TKADLEČKOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce se zabývá tématem Praktické životní dovednosti jako prostředek sociální integrace dospělých osob s postižením zraku. Práce si klade za cíl zpracování teoretických východisek vymezeného tématu a na jejich podkladě provést komparaci vybraných kurikulárních dokumentů České a Rakouské republiky se zaměřením na vzdělávací obsah praktických životních dovedností. Dílčím cílem bylo doplnit komparaci kvalitativními daty, která analyzují význam praktických životních dovedností pro socializační proces osob s postižením zraku, a to v kvalitativním designu narativní biografie. Vzhledem k výše uvedeným cílům byly stanoveny dvě výzkumné otázky: 1. Existují v učebních osnovách kurikulárních dokumentů České a Rakouské republiky konkrétní předměty, které přímo zprostředkovávají nácvik praktických životních dovedností? 2. Jaké obsahové odlišnosti mají učební osnovy vybraných kurikulárních dokumentů České a Rakouské republiky v souvislosti s uplatněním nácvikových metod praktických životních dovedností? Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část tvoří první čtyři stěžejní kapitoly. První se zabývá vymezením základních pojmů zrakového postižení, etiologií zrakových vad a její klasifikací a kompenzačními možnostmi. Druhá kapitola se věnuje osobám se zrakovým postižením. Třetí kapitola popisuje praktické životní dovednosti a jejich možnosti a čtvrtá kapitola se věnuje sociální integraci. V praktické části jsou charakterizovány cíle a výzkumné otázky, metodika a techniky sběru dat. K naplnění cílů byl použit kvalitativní sběr dat. V tomto případě se jedná o komparativní analýzu dokumentů a narativní rozhovor. Obsah a operacionalizace této oblasti je detailněji popsána v praktické části.

Viz též: podobná jména autorů
2 TKADLEČKOVÁ, Magdalena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.